Guest bestfe

Info omkring bryllup--

26 indlæg i dette emne

Hej piger. Jeg vil lige høre om I synes, man kan sende følgende med invitationen ud. Det er meningen det skal være bagpå invitationen som et seperat stykke papir.

Vi frabeder os festsange, men andre festlige indslag og taler er meget velkomne.

Festenmiddagen afholdes uden børn.

Ønskeliste kan fås, hvis dette ønskes.

Påklædning: Festligt

Kirken: Immanuelskirken, Immanuelsvej 4, 6000 Kolding

Feststedet: Cafe Løverodde, Løveroddevej 12, 6092 Sdr. Stenderup.

www.cafeloeverodde.dk

Giv endelig jeres mening til kende kære zillaer...

Redigeret af bestfe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger. Jeg vil lige høre om I synes, man kan sende følgende med invitationen ud. Det er meningen det skal være bagpå invitationen som et seperat stykke papir.

Vi frabeder os festsange, men andre festlige indslag og taler er meget velkomne.

Ønskeliste kan fås, hvis dette ønskes. Måske skal det skrives, hvor de kan få ønskelisten; gavekoordinator eller hos jer?

www.cafeloeverodde.dk

Det er fint og "to the point"! :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville bløde det lidt op ved at fylde mere tekst på. Budskaberne er fine nok, men jeg synes at formuleringen virker for "hård".

Med hensyn til "Festmiddagen afholdes uden børn" - er der behov for at skrive det? Vi har flere venner med børn og skrev bare forældrenes navne i invitationen - der var ikke en eneste, som var i tvivl om, at børnene ikke var omfattet af invitationen og der var ingen sure miner.

0

Del dette indlæg

Jeg ville bløde det lidt op ved at fylde mere tekst på. Budskaberne er fine nok, men jeg synes at formuleringen virker for "hård".

Med hensyn til "Festmiddagen afholdes uden børn" - er der behov for at skrive det? Vi har flere venner med børn og skrev bare forældrenes navne i invitationen - der var ikke en eneste, som var i tvivl om, at børnene ikke var omfattet af invitationen og der var ingen sure miner.

Det må jeg lige kommentere. Vi har inviteret to par som har børn og jeg var ude fra at selvom vi kun havde skrevet forældrenes navne, så troede de alligevel at deres barn var inkluderet, så synes det er en ok idé at skrive at festmiddagen er kun for de voksne.

Redigeret af GlamourGirl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ønskeliste kan fås, hvis dette ønskes.

www.cafeloeverodde.dk

Personligt synes jeg det lyder for "hårdt"...

Vi frabeder os festsange, men andre festlige indslag og taler er meget velkomne. - Det synes jeg ikke man kan skrive... Hvorfor må de ikke komme med festsange men godt med alt andet?? Jeg ville enten vælge at sige at al underholdning er velkommen ELLER "Vi frabeder os alle former for indslag"... Synes at alt i mellem er lidt mærkeligt...

Fest(en)middagen afholdes uden børn. - Det synes jeg så giver sig selv når det kun er forældrenes navne der er nævnt i invitationer. Det er vel ikke kun festmiddagen der afholdes uden børn - er det ikke hele aftenen? Forventer folk ellers at børnene er velkomne efter spisning...?

Ønskeliste kan fås, hvis dette ønskes. - Her ville jeg skrive "Ønskelisten kan fås hos vores gavekordinator: Navn, tlf. (Evt. mail)"

Påklædning: Festligt - Giver det ikke sig selv?? Og hvad er festligt så?? Er det en faverig skjorte og cowboybukser eller gallatøj?? Hvis man f.eks. ikke ønsker at folk skal komme i cowboybukser så bør man vel nævne det fremfor "festlig påklædning" - for det kan jo sagtens være at de selv synes at cowboybukser er festlige...

0

Del dette indlæg

Mange tak for jeres ærlighed.. Har rettet det lidt til. I invitationerne står der ingen navne.. Derfor er vi nødt til at påpege at det er uden børn. Vi har ingen gavekoordinator. Det synes vi bliver lidt kunstigt. Tjek lige den nye udgave.

I den anledning kontaktes toastmaster ……. (navn kommer senere)

Festen afholdes uden børn.

Ønskeliste kan fås hos os, hvis dette ønskes.

www.cafeloeverodde.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jeres Bryllup, så i kan gøre lige hvad i vil....

Jeg syntes godt i kan skrive at i frabeder jer sange...

Jeg er enig!

Jeg frygter også 3 sange på "Fra Engeland til Skotland", men synes alle andre former for indslag er helt fantastisk! Mest af alt er jeg imod festsange, fordi jeg ikke kan fordrage dem der er 'købt' - det er SÅ ligegyldigt! Men de kan også være hyggelige, hvis de er skrevet med kærlighed og omtanke :)

0

Del dette indlæg

Syntes helt klart om bedre om den tilrettede version den første var meget kort og kontant. hvis der stadig skal tilrettes ville jeg finde en anden måde at skrive at festen er uden børn.

Det kunne være børn er velkommen i kirken (hvis de er det), eller håber i har tid nok til at finde pasning til de kære små, eller for os er bryllup en voksenfest i dont know men noget mere tilgængeligt. Men det er jo også en smagssag

Elementerne i den er noget i har taget stilling til og arrangeret så det passer jeres fest så det kommentere jeg ikke på.

0

Del dette indlæg

www.cafeloeverodde.dk

Her er mit forslag:

Festlige indslag og taler er meget velkomne, dog frabedes festsange. (jeg ville foretrække at skrive det positive først, og så det negative sidst, så er det ikke så hårdt)

Toastmaster XXX kan evt. kontaktes via følgende mail eller tlf:XXXX

Børn er velkomne i kirken, vi har dog valgt at festen kun er for de voksne :) (igen, ikke så hårdt, og noget positivt først)

Vi har skrevet en ønskeliste, sig endelig til hvis I ønsker lidt inspiration :)

Adresser:

Feststedet: Cafe Løverodde, Løveroddevej 12, 6092 Sdr. Stenderup (jeg ville ikke skrive hjemmesiden, er folk interesserede, skal de nok selv finde den)

Mvh

Pia

0

Del dette indlæg

www.cafeloeverodde.dk

Her er mit forslag:

Festlige indslag og taler er meget velkomne, dog frabedes festsange. (jeg ville foretrække at skrive det positive først, og så det negative sidst, så er det ikke så hårdt)

Toastmaster XXX kan evt. kontaktes via følgende mail eller tlf:XXXX

Børn er velkomne i kirken, vi har dog valgt at festen kun er for de voksne :) (igen, ikke så hårdt, og noget positivt først)

Vi har skrevet en ønskeliste, sig endelig til hvis I ønsker lidt inspiration :)

Adresser:

Feststedet: Cafe Løverodde, Løveroddevej 12, 6092 Sdr. Stenderup (jeg ville ikke skrive hjemmesiden, er folk interesserede, skal de nok selv finde den)

Mvh

Pia

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja ang. festsange.. Så er det udelukkende fordi, vi ikke kan aordrage dem. Vi er meget enige om at de må dø med vores generation. :-) :)

Hel enig! Hvis der vel at mærke er tale om den slags sange, som handler om alle de ting, man har gjort i sit liv. Jeg kan godt li' almindelige sange - fx. har jeg tænkt mig, at vi skal synge en fællessang under middagen, som er en kendt pop sang, og som siger noget om mit forhold til min mand :)

Vi vil skrive noget lignende i vores invitationer - altså at vi frabeder og de sædvanlige lejlighedssange, men at taler og andre seriøse indslag er velkomne - skal man have en toastmaster???

0

Del dette indlæg

Hmm.. jeg har gået og kigget lidt på det, og har nu et tilrettet forslag:

Og til sidst - lige lidt praktisk:

Selvom vi elsker børn, har vi dog valgt, at festen kun er for de voksne.

Festlige indslag og taler er meget velkomne, dog frabedes festsange venligst.

Toastmaster XXX kan evt. kontaktes via følgende mail XXXX eller tlf:XXXX

Vi har skrevet en ønskeliste, sig endelig til hvis I ønsker lidt inspiration.

Adresser:

Immanuelskirken: Immanuelsvej 4, 6000 Kolding

Cafe Løverodde: Løveroddevej 12, 6092 Sdr. Stenderup

0

Del dette indlæg

Hmm.. jeg har gået og kigget lidt på det, og har nu et tilrettet forslag:

Og til sidst - lige lidt praktisk:

Selvom vi elsker børn, har vi dog valgt, at festen kun er for de voksne.

Festlige indslag og taler er meget velkomne, dog frabedes festsange venligst.

Toastmaster XXX kan evt. kontaktes via følgende mail XXXX eller tlf:XXXX

Vi har skrevet en ønskeliste, sig endelig til hvis I ønsker lidt inspiration.

Adresser:

Immanuelskirken: Immanuelsvej 4, 6000 Kolding

Cafe Løverodde: Løveroddevej 12, 6092 Sdr. Stenderup

Synes denne er meget bedre end de foregående.

Men må man spørge hvorfor invitationerne er uden navne?

Vi har også valgt at udelade nogle med børn, men de var så bare ikke skrevet i invitationen. Hvis de ville komme til vores reception + kirken er det fint..

Mht. gaveliste, vi har valgt at min mor skal uddele ønskerne så vi ikke modtager 100 af samme gave, og så folk kan vælge en gave i det prislag de ønsker at give for.

Synes det gør det meget mere overskueligt og overraskende for mig/os.

I kan jo overveje at spørge en af mødrene??

0

Del dette indlæg

Så tror jeg vi er ved at være der piger, med jeres fantastiske hjælp...

Se her!

Taler og festlige indslag er meget velkomne, dog frabeder vi os festsange.

I den anledning kontaktes toastmaster: ....

Selvom vi elsker børn, er festen kun for de voksne.

Vi har lavet en ønskeliste, lad os vide, hvis I ønsker inspiration.

www.cafeloeverodde.dk

Redigeret af bestfe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja ang. festsange.. Så er det udelukkende fordi, vi ikke kan aordrage dem. Vi er meget enige om at de må dø med vores generation. :-) :)

Hel enig! Hvis der vel at mærke er tale om den slags sange, som handler om alle de ting, man har gjort i sit liv. Jeg kan godt li' almindelige sange - fx. har jeg tænkt mig, at vi skal synge en fællessang under middagen, som er en kendt pop sang, og som siger noget om mit forhold til min mand :)

Vi vil skrive noget lignende i vores invitationer - altså at vi frabeder og de sædvanlige lejlighedssange, men at taler og andre seriøse indslag er velkomne - skal man have en toastmaster???

Hejsa :-)

Det lyder da som en god ide med den sang til din mand :-)

En toastmaster er i hvert fald en god ide at have- til at koordinere det hele, så i kan slappe af på dagen :-)

0

Del dette indlæg

Tak for en god tråd. Jeg og min kæreste skal giftes til juni, og vi har taget præcis de samme beslutninger: fest uden børn (dog mere end velkomne til selve vielsen), og INGEN festsange. Jeg får knopper af den slags "Nu er vi alle samlet / til sjov i festligt lag / fordi vi godt vil fe-ejre-e / jeres store dag, og helledusseda, vi kommer langsvejs fra..." Gyseligt. Men vi har mange venner, der er super dygtige til at optræde, så det vil vi mægtig gerne have en masse af.

Mht. det med børnene, så kan der opstå et enkelt problem til vores fest:

Min storesøster bor i Spanien med sin mand, og de har sammen fire (fuldkommen fantastiske) børn, som til brylluppet er 6, 4, 2 og halvandet år gamle. Min storesøster er lidt en klovn, for hun har ikke lært sine børn dansk, de kan kun spansk. Og da min søster og hendes mand selvfølgelig kommer til vores (børnefrie) bryllup, står vi der med fire børn, der ikke kan dansk, og som skal passes en hel aften. Jeg ved, at de tager børnene med til DK, for det er sjældent, at de kommer til herop, og derfor er jeg ret sikker på, at de kommer herop og bliver i mindst en uge.

Derfor kan vi ende ud i, at de alligevel tager børn med til festen, simpelthen fordi de ikke har pasningsmuligheder, og jeg ved ikke helt, hvordan det vil udarte sig. Fordi de er fire, vil de kunne lave en del ravage og larm, og det er netop derfor, vi gerne vil holde børnefrit bryllup. En anden ting er, at vi har i alt 13 nevøer og niecer i alderen 3-13 år, og nogle af disse vil nok føle sig forbigået, hvis de spanske børn kan komme med, og de selv ikke må. Min 10-årige niece blev for eksempel rigitg ked af det, da hun hørte, at hun ikke skulle med til festen.

Hvordan ville I løse det? Jeg holder utroligt meget af min søster, og jeg har ingen planer om at holde så meget fast på mine principper, at vi bliver uvenner over det. Det vil jeg simpelthen ikke kunne. Alligevel vil jeg helst undgå børn til festen...

Håber, I har nogle ideer til, hvordan jeg kan gribe det an.

KH.

Damen

0

Del dette indlæg

Kan du ikke snakke med din søster om det? Måske hun har en god veninde i Spanien som aldrig har set Danmark og derfor gerne vil med herop? Så kan den spanske veninde jo passe børnene i jeres hjem mens I er til fest. Så er det en din søster stoler på, der passer børnene og en de kan snakke med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes sagtens man kan skrive at festen kun er for voksne, jeg ville så ihvertfald sikre mig at der ikke er inviterede nogle med spædbørn dvs. med børn under 1 år. Ellers tror jeg hurtigt man fraskriver sig dem til festen.

Vi var til to brylluper da min datter var 14dage, og 2 måneder. Min bedste veninde og søster, og hvis ikke min datter var omfattet af invitationen, var jeg nok ikke kommet.. Derimod, kunne jeg ikke drømme om at forvente min 9 årige skulle med... :-)

(og jeg tror også jeg frabeder mig lejlighedssange, men det er der heldigvis ikke tradition for i min familie... ;-) )

0

Del dette indlæg

Jeg er 98% enig med Pia, men lige en enkelt lille kommentar fra mig. :biggrin:

Jeg ville helt undlade at bruge ordet frabedes, for det ord har nu engang en meget negativ klang. Jeg ville skrive noget i retning af :

"Festlige indslag og taler er meget velkomne, til gengæld er vi ikke sååå vilde med festsange..."

Meningen er den samme, men det lyder lidt mindre negativt.

Just my two cents :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer