Dqueen

"underholdning"

14 indlæg i dette emne

Hej.

Hvad kan vi underholde gæsterne med, mens vi bliver fotograferet?

Vi skal vies kl 16.00, derefter skal vi have taget location-billeder. Gæsterne kører direkte fra kirke til feststed (tager ca. 10-15min)

Men hvad kan de lave indtil vi kommer, en times tid senere??

/DQueen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har deltaget i et bryllup, hvor der var bestilt 2 musikere til at "underholde" mens brudeparret fik taget billeder. Det var super godt!

Vejret var perfekt, så mange af gæsterne gik udenfor, hvor 2 musikere bare fulgte med... De spillede på guitarer og sang, og det gav en virkelig god stemning blandt gæsterne....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg må helt ærligt indrømme at jeg er meget imod tanken om at gæsterne skal underholdes mens brudeparret er ude og få taget billeder. Jeg har efterhånden været til en del bryllupper og har aldrig oplevet at gæsterne ikke har hygget sig selvom brudeparret ikke var til stede i en eller to timer.

Mange af gæsterne vil jo kende nogle af de andre gæster, måske har nogle været på polterabend sammen, så de vil altid kunne finde nogle og snakke og hygge med.

Men et forslag er da at servere noget Asti eller lign. og måske et par stykker chokolade eller noget frugt så kan gæsterne hygge sig med det, mens I er væk.

Kan virkelig ikke se problemet.

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg må helt ærligt indrømme at jeg er meget imod tanken om at gæsterne skal underholdes mens brudeparret er ude og få taget billeder. Jeg har efterhånden været til en del bryllupper og har aldrig oplevet at gæsterne ikke har hygget sig selvom brudeparret ikke var til stede i en eller to timer.

Mange af gæsterne vil jo kende nogle af de andre gæster, måske har nogle været på polterabend sammen, så de vil altid kunne finde nogle og snakke og hygge med.

Men et forslag er da at servere noget Asti eller lign. og måske et par stykker chokolade eller noget frugt så kan gæsterne hygge sig med det, mens I er væk.

Kan virkelig ikke se problemet.

Er enig med GlamourGirl...

Vi servere kaffe/kage og frugt.. og så er det det :thumbsupsmileyanim:

De skal "kun være alene" i et par timer ca.

0

Del dette indlæg

Hejsa :cheerleader3:

Jeg tror heller ikke, som flere har været inde på, at underholdning er nødvendig som sådan. Jeg forestiller mig, at gæsterne jo kun lige har hilst kort på hinanden i kirken, så når de kommer til feststedet, skal der hilses ordentligt, og snakken går.

I vores tilfælde er vores plan som følger:

14.30: Vielse

15.15: Alle ankommer til feststedet (kirken er indbygget i slottet, hvor festen skal afholdes). Herefter vil vi sige kort velkommen, få et glas champagne og skære kagen for.

16.00: Vi forlader stedet for at få taget billeder. Her imens kan gæsterne spise kage, drikke kaffe, the, vand og champagne. Mange skal overnatte, og vil nok bruge tiden på at få tjekket ind og hente deres bagage.

17.15/17.30: Vi er tilbage og der serveres velkomstdrink

18.00: Vi går til bords..

Vi har hyret en pianist til at spille under middagen, og da det ikke ville koster alverden at få ham til at spille om eftermiddagen også, har vi arrangeret, at han spiller allerede fra receptionen kl. 15. Så lidt underholdning er der vel, men det er nu mest af alt for hyggens skyld ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også stort set enig med de andre om, at lidt godt til ganen er rigeligt - dog har jeg selv været til et bryllup hvor jeg synes tiden var laaaang før brudeparret ankom. Jeg kendte heller ikke så mange, havde dog godtnok mødt nogle af dem til PA, men stadig - så meget har man jo heller ikke at snakke om :cheerleader3:

Derfor synes jeg nogle musikere lyder som en rigtig god idé - så kan folk selv vælge om de vil stå i baggrunden og hyggesnakke, eller om de bare vil nyde musikken.

Vores program ser sådant ud:

Kl 14:00 Udendørs velsignelse

Kl 14:45 Velkomstdrink, frugt og bryllupskager

Kl 16:00 Brudeparret får taget billeder, imens vil der være tid til at få redt senge mm.

Kl 18:00 4 retters menu

Altså er der fra 16 - 18 ikke rigtig arrangeret noget - folk har "fri", hvis man kan sige det...

0

Del dette indlæg

Vi tager direkte fra kirken til vores feststed og her skærer vi så bryllupskagen for inden vi skal have taget billeder. Vi skal have taget billederne samme sted, så vi kommer ikke til at bruge tid på transport, så vi regner ikke med at det tager længere tid en 1 time.

I mens skal min kusine så tage parbilleder af alle folk samt der kan spises kage og så bliver der serveret asti eller noget lignende, så vi regner ikke med at der bliver behov for yderligere underholdning.

Umiddelbart kommer der heller ikke nogen (måske med undtagelse af et par "vedhæng") der ikke kender nogen, så regner godt med at folk kan snakke selv

0

Del dette indlæg

Vi har slet ikke overvejet at finde på underholdning. Vi skal vies kl. 14, hvorefter vi skal fotograferes on location. Imens kører gæsterne til feststedet, som ligger 25 km fra kirken. Her har vi arrangeret, at der vil være drikkelse (kaffe/the, øl, vand) og lidt snacks. Når vi kommer til feststedet, skal vi have bryllupskage. Jeg tænker også, at nogle kender hinanden på kryds og tværs, og næsten alle har mødt hinanden sidste år til min fødselsdag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sidste bryllup jeg var til, underholdt vi os selv, og det var overhovedet ikke noget problem. Vi kørte til fest stedet lige efter vielsen (nå ja, vi var da lige et smut forbi og lave æresport) hvor vi blev genet ind i et lokale hvor vi fik skrevet i gæstebogen, drak kaffe og spiste småkager og hyggede. Da brudeparret ankom i limosine gik alle ud og hilste dem velkommen, der blev taget billeder og hyggesnakket. Derefter sagde gommens mor at der var champagne og vi blev genet ind igen. efter et enkelt glas startede festen. Så jeg mener ikke i BEHØVER underholdning. Det er kun hvis i selv gerne vil gøre lidt ekstra.

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup i juni underholdt gæsterne også sig selv den time vi blev fotograferet.

De kørte fra kirken til recptionen der foregik hjemme hos os, her havde vi så aftalt at min far bød velkommen og gæsterne fik lidt at spise og drikke. Da vi ankom og havde hilst på gæsterne skar vi bryllupskagen for og dertil blev serveret champange. Det fungerede fint og vore 100 gæster havde ingen problemer med at få tiden til at gå.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer