Frk. Gustafsson

Dagens forløb

15 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Jeg skal giftes d. 26/6 i år, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal planlægge dagen, og hvad der skal ske. Min tilkomne og jeg skal vies på Rådhuset, da ingen af os har tilknytning til folkekirken. I Odense skal man vies fra kl. 10 og fremaf.

Så indtil videre ved jeg, at vi skal vies ved en ti tiden, og at vi skal holde fest ca. kl. 17:30 for ca. 45 gæster.

Til rådhusvielsen kommer vores nærmeste familie, og derefter regner jeg med at vi skal have taget billeder, os alene og sammen med familien. Og så.. Ja, så ved jeg ikke hvordan vi skal slå tiden i ihjel indtil om aftenen. Reception er en mulighed, men ville være unødvendig for os, da vi ikke har den største omgangskreds.

Er der nogle der har nogle forslag? Er desperat, for det er det eneste der skal fastslåes inden jeg kan begynde på alt det sjove..

Med venlig hilsen

Frk. Gustafsson

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen,

Jeg skal giftes d. 26/6 i år, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal planlægge dagen, og hvad der skal ske. Min tilkomne og jeg skal vies på Rådhuset, da ingen af os har tilknytning til folkekirken. I Odense skal man vies fra kl. 10 og fremaf.

Så indtil videre ved jeg, at vi skal vies ved en ti tiden, og at vi skal holde fest ca. kl. 17:30 for ca. 45 gæster.

Til rådhusvielsen kommer vores nærmeste familie, og derefter regner jeg med at vi skal have taget billeder, os alene og sammen med familien. Og så.. Ja, så ved jeg ikke hvordan vi skal slå tiden i ihjel indtil om aftenen. Reception er en mulighed, men ville være unødvendig for os, da vi ikke har den største omgangskreds.

Er der nogle der har nogle forslag? Er desperat, for det er det eneste der skal fastslåes inden jeg kan begynde på alt det sjove..

Med venlig hilsen

Frk. Gustafsson

Hejsa ;)

Hvorfor vil i først spise kl 17:30?? Vi skal giftes kl 11 derefter skal der tages billeder... middagen starter kl ca 14 og så har vi en dejlig lang dag og aften ;) Vi vil have så meget ud af den som muligt ......... Jeg kan huske at vi også startede kl ca 14 med middagen, da jeg blev konfirmeret og der festede til den lyse morgen...... det håber jeg også de gør til mit bryllup...... jeg vil nyde hvert sekunt af den lange dag i min fine kjole :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi skal også borgerlig vies, men udenfor rådhuset på en efterskole hvor vi mødte hinanden. Jeg tror vores program for dagen kommer til at se ca. sådan ud:

14.00 Vielse med en enkelt sang i parken på efterskolen

xx.xx hilse på på folk, der bliver kastet ris!

14.30 Vi går til et andet område i parken, hvor vi stiller borde op med forfriskninger og hjemmebagt kage. Vi skåler i Asti. Folk kan spille havespil

16.00 Fotografering, først gruppebillede og derefter portrætter af os rundt omkring på efterskolen. Folk kan blive i parken, spille videre og spise mere kage

17.00 Festen om aftenen

I har lang tid mellem vielsen og til festen om aftenen, og ja hvad skal man dog få dagen til at gå med.

Der bliver nok brugt lidt tid når I kommer ud af rådhuset. Folk vil hilse og gratulere.

Nogle muligheder kunne være at finde et sted ikke så langt fra rådhuset, hvor man kan mødes enten på en cafe, restaurant, park eller åben plads. I kan byde på lidt nemt mad og skåle på jeres vielse.

I kan måske finde på nogle aktiviteter. Måske en lille byvandring til nogle områder som måske betyder noget særligt for jer. (ah, byvandring er nok dumt med stor kjole og højhælede sko på)

Hvad kan kan ellers finde på. I kan måske holde reception i en have ved jer selv eller ved en af jeres forældre.

Kan vist ikke rigtig finde på mere

Jeg grubler selv over hvordan selve vielsen kan gøres mere festlig, men kan ikke komme på andet end at få en sanger til komme og synge en fin lille kærlighedssang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies på rådhuset om formiddagen og holde fest om aftenen kl. 17.30.

Vi har valgt at holde reception om eftermiddagen. Der har vi inviteret kollegaer, familie, bekendte mv.

Jeg synes ikke det er antallet af gæster til receptionen som betyder noget, men mere det at man hygger sig sammen hele dagen. Så jeg vil også foreslå en reception bare så I kan hygge jer lidt længere tid sammen med jeres gæster og få en hel dag ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var selv til en borgerlig vielse for et par år siden, hvor vi som gæster (veninde til bruden) var inviteret med på rådhuset til vielsen og så til et glas cava på en nærliggende café/bar bagefter. Derefter var brudeparret ude at spise frokost med deres nærmeste familier (forældre, bedsteforældre og søskende)og ude og blive fotograferet, og så var vi inviteret til middag/fest igen om aftenen.

Så havde man også lige lidt tid til at komme hjem og slappe lidt af og skifte tøj mellem vielsen og festen.

Måske var det en mulighed??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var måske ikke så dårlig en idé at starte festen noget før. Er bare bange for at det hele dør lidt ud. Har ikke prøvet at arrangere noget stort før, og har ikke været med til mange brylluper, så har ikke rigtig noget at sammenligne med.

Man kunne blive viet kl. 10, og derefter gå samlet ned i Kongens Have, hvor der ligger en lille café og få en forfriskning. Derefter kunne man arrangere at fotografen kom og tog nogle billeder på stedet, hvor vi kunne tage af sted med fotografen og så taget flere billeder, mens gæsterne er vel placeret på udendørscaféen.

Og så kunne man starte middagen ved en to tiden. Vi skal have buffet, så forhåbentlig kan vi spise i lang tid. Det var en mulighed, som jeg ikke rigtig have tænkt på før. Det er bare fordi jeg synes at stemningen om aftenen er så dejligt afslappet ifht. om dagen. Men det kunne godt fungere.

Tak :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var selv til en borgerlig vielse for et par år siden, hvor vi som gæster (veninde til bruden) var inviteret med på rådhuset til vielsen og så til et glas cava på en nærliggende café/bar bagefter. Derefter var brudeparret ude at spise frokost med deres nærmeste familier (forældre, bedsteforældre og søskende)og ude og blive fotograferet, og så var vi inviteret til middag/fest igen om aftenen.

Så havde man også lige lidt tid til at komme hjem og slappe lidt af og skifte tøj mellem vielsen og festen.

Måske var det en mulighed??

Sådan et bryllup har jeg også prøvet, og det var selvfølgelig også en mulighed. Regner med kun at invitere familie til vielsen, og så kunne man selvfølgelig bare fortsætte derfra alle sammen.

Får mange gode forslag herinde. Er glad for at jeg spurgte, for synes det er svært at finde en løsning på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til et rådhusbryllup, hvor de blev viet kl 11. Derefter var der lykønskninger og "fri leg" i haven (bordtennis, kongespil, fodbold osv) indtil kl 14 hvor vi fik middagen serveret... Bagefter maden sad folk og snakkede, bryllupskagen blev skåret for, derefter dansede folk, og så blev der serveret tidlig natmad hvorefter folk dansede videre... Det virkede egentligt meget godt, men det kunne måske være en god idé at have en nødplan i baghånden for tiden mellem vielsen og maden i tilfælde af regnvejr o.l...

Held og lykke med planlægningen! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har været til et rådhusbryllup, hvor de blev viet kl 11. Derefter var der lykønskninger og "fri leg" i haven (bordtennis, kongespil, fodbold osv) indtil kl 14 hvor vi fik middagen serveret... Bagefter maden sad folk og snakkede, bryllupskagen blev skåret for, derefter dansede folk, og så blev der serveret tidlig natmad hvorefter folk dansede videre... Det virkede egentligt meget godt, men det kunne måske være en god idé at have en nødplan i baghånden for tiden mellem vielsen og maden i tilfælde af regnvejr o.l...

Held og lykke med planlægningen! :cheerleader3:

Ja, vejret kan man ikke altid regne med :cheerleader3: Tak for idéen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
14.00 Vielse med en enkelt sang i parken på efterskolen

xx.xx hilse på på folk, der bliver kastet ris!

14.30 Vi går til et andet område i parken, hvor vi stiller borde op med forfriskninger og hjemmebagt kage. Vi skåler i Asti. Folk kan spille havespil

16.00 Fotografering, først gruppebillede og derefter portrætter af os rundt omkring på efterskolen. Folk kan blive i parken, spille videre og spise mere kage

17.00 Festen om aftenen

Hvad gør I hvis det danske vejr ikke tér sig?? Vi vil også gerne lege og spille havespil, men jeg synes jeg er nødt til at have en plan B til hvis det øser ned.

Kh Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen,

Jeg skal giftes d. 26/6 i år, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal planlægge dagen, og hvad der skal ske. Min tilkomne og jeg skal vies på Rådhuset, da ingen af os har tilknytning til folkekirken. I Odense skal man vies fra kl. 10 og fremaf.

Så indtil videre ved jeg, at vi skal vies ved en ti tiden, og at vi skal holde fest ca. kl. 17:30 for ca. 45 gæster.

Til rådhusvielsen kommer vores nærmeste familie, og derefter regner jeg med at vi skal have taget billeder, os alene og sammen med familien. Og så.. Ja, så ved jeg ikke hvordan vi skal slå tiden i ihjel indtil om aftenen. Reception er en mulighed, men ville være unødvendig for os, da vi ikke har den største omgangskreds.

Er der nogle der har nogle forslag? Er desperat, for det er det eneste der skal fastslåes inden jeg kan begynde på alt det sjove..

Med venlig hilsen

Frk. Gustafsson

altså jeg kan jo kun fortælle, hvordan vores dag forløb, vi havde inviteret gæsterne til kirken kl 14.30.

Jeg stod tidligt op, og kom i bad ved en 8 tiden, hvorefter jeg spiste morgenmad, og så drog jeg ud til min veninde for at få sat hår og lagt make up. Kl 13 var jeg hjemme ved mine forældre, hvor jeg kom i kjolen. Kl 14.15 kørte min far, min niece -der var brudepige og jeg mod kirken. Min mand havde været der siden kl 13.30. Vielsen var færdig ca. 15.20 og vi fik hilst på de der havde været med til at overværer vielsen. Kl 15.45 var vi i min forældres have, hvor vi fik taget Lokationsbilleder, mens gæsterne kørte til feststedet, som lå 45 minutters kørsel fra kirken. Kl 16.20 kørte vi videre til feststedet, som vi var ved 17.05, gæsterne var der ankommet til feststedet og sad i haveafdelingen og fik velkomstdrinks. Kl 18 blev vi sendt op i festlokalet, hvor folk gik op parvis, og blev fotograferet i æresporten. Kl 18.15 eller deromkring, kom vi ind som brudepar i festsalen. Hvor vores toastmaster efterfølgende bød velkommen.

Kl 23.30 var vi ved at være færdig med middagen og kl. 23.45 eller deromkring dansede vi brudevals, og derefter skar vi bryllupskagen for.

Men du kan læse meget mere om vores augustbryllup i min bryllupsberetning, der er et link i min signatur i bunden af min besked

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes på rådhuset, og jeg kan da fortælle hvordan vores dag kommer til at se ud.

Vielse på rådhuset kl. 11.30

Fotografering

Hjem og spise frokost. Kl. ca. 13....

Gæsterne tager hjem/på hotellet

Vi andre dækker bord til om aftenen

Gæsterne kommer igen kl. 18.30 og vi spiser og hygger hele aftenen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies på rådhuset dagen før vores (i vores øjne) rigtige bryllup. Og så på Dagen får vi et byrådsmedlem ud og vier os igen foran hele forsamlingen. Det skal gøres på rådhuset før det er gyldigt i Aalborg, men det er kun os og fire andre der ved vi ikke bliver "rigtigt" viet på vores bryllupsdag. Vi havde overvejet at blive viet om formiddagen den samme dag, men synes det blev for presset. Men ellers havde planen været at blive viet kl 11 (der starter de i Aalborg kommune...) kun med de nødvendige vidner og så hjem og gøre klar, skifte tøj, sætte hår osv. til "gen"-vielse og fest om aftenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer