anne84

Brudepiger

9 indlæg i dette emne

Jeg har tre piger jeg gerne vil have skal være brudepiger når jeg skal giftes til efteråret. Problemet er bare vi ikke har dert helt store rådighedsbeløb til festen og synes derfor ikke rigtig pengene er der til at skulle sponsorere deres tøj. Men jeg synes heller ikke jeg kan stille krav om hvad tøj de skal komme i hvis de selv skal betale. Mit spørgsmål er derfor om brudepiger godt kan komme i forskelligt tøj, eller virker det forkert?

Pigerne vil til den tid være 8, 13 og 16 år.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine 3 døtre skal være brudepiger for mig, men de skal ikke være ens. Hende på 11 år skal have pink kjole, hende på 12 år skal have lyseblå kjole og hende på 23 har ikke besluttet sig endnu.

De har selv valgt deres kjoler - Jeg vil så prøve at få det hele til at gå op i en enhed, ved at få deres faver ind i blomsterne. På den måde får alle den kjole de gerne vil have.

Jeg synes også det virker alt for amerikansk, hvis brudepiger uanset alder skal have den samme type kjole på - Det er ikke lige min stil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er jo lidt svært..

Jeg synes at i måske kunne snakke om det og at du er med til at bestemme stilen og evt. give et tilskud til kjolerne.

Jeg har købt til min blomsteropige på den hjemmeside der hedder små prinsesser, og der der kjoler op til 16 år, og nogle af dem er på tilbud... og til en rimelig pris..

Men det er jo også hvad dine forventninger til dagen..

0

Del dette indlæg

Jeg holder med i at man jo kan lave en forespørgsel om at du foretrækker en bestemt farve! Min søster var brudepige for ca 12-13 år siden. Mine forældre blev spurgt om hun måtte/ville og at hun så skulle have noget orange på (ja det var jo moden dengang) og det syntes de da bare var helt fint - min mor købte noget pænt tøj som hun også kunne bruge til fester efterfølgende. På den måde var det jo ikke den store ekstra udgift, for det kunne jo bruges bagefter - og det så fint ud da 3 piger kom ind i kirken i 3 forskellige orange outfits - efterfulgt af en orange brud!!!

Ellers kunne du jo spørge hvad farve de vil have på og så se om det på en eller anden måde kan flettes ind i op pyntningen af kirken eller sådan noget!

Du kan også give lidt bredere rammer og fx sige at de må frit vælge en pastel farve

Eller sige at du køber sko/taske/hårpynt til alle 3 i en bestemt farve på den måde skal de nok finde en kjole der passer til den farve!!!

Ja det kan være der er noget du kan bruge - eller at det har sat nogle tanker igang.

Redigeret af wuk63
0

Del dette indlæg

Kan sagtens forstå dit dilemma. På den anden side synes jeg heller ikke man kan bestemme hvad de skal have på, hvis man ikke betaler. Det kan være svært at sige nej til ens datter skal være brudepige og det er ikke sikkert at brudepigens familie lige havde budgetteret med en ekstra udgift til særlige brudepigekjoler.

Håber du finder en god løsning.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Jeg er i samme dilemma.. min niece på 9 år spurgte mig sidste år om hun ikke nok måtte være min brudepige når jeg engang skulle giftes og det må hun selvfølgelig meget gerne, men jeg kunne også godt forestille mig at søsteren på 13 år også gerne vil og vi har bare ikke pengene til at købe tøj til dem også..

Man kan så sige at i dette tilfælde er det også dem selv der har spurgt om de må være brudepiger og ikke mig der har ønsket det, men jeg ønsker jo stadig at de har noget tøj på som jeg synes passer ind (det er vel ens bryllup :) )

Jeg er totalt i vildrede omkring det - ved ikke om jeg skal vise min søster nogle billeder og spørge om hun vil købe en af de kjoler eller om jeg bare skal give hende nogle stofprøver og så sige at de skal være en af de farver...

Følger spændt med og ser hvad I andre mener..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er noget andet når de selv spørger. Du kan jo evt. sige til din søster at hendes datter selvfølgelig gerne må være brudepige, men du har ikke budget til at købe noget og så høre hvad hun synes er fair?

Mine niecer på 5 og 7 har også spurgt mig, men jeg sagde nej med det samme for det er ikke lige mig med brudepiger. Så nu føler jeg mig vildt ond over at skuffe dem. Specielt fordi de den anden dag i telefonen glædestrålende snakkede om at de skal have brudepigekjoler. Må hellere høre med min søster hvad de tror en brudepige er, for måske kan jeg gøre dem glade uden at de behøver at være det jeg forstår ved brudepiger :-)

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer