richter

Skal dagplejemoren passe min søn????

12 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, så overvejer jeg at spørge vores skønne dagplejemor, om hun vil passe vores søn fra om eftermiddagen til næste dag, men kan man tillade sig det???? :thumbsupsmileyanim:

Kan se at der er andre herinde som skriver at deres dagplejemor skal passe ham/hende, men er det noget I selv har spurgt om eller har hun tilbudt det selv??

Jeg har egentlig en anden mulighed, men dem kender han bare ikke så godt. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde også selv vores betænklighedder ved at spørge vores dagplejemor. Mest fordi vi kun har kendt hende i ca. et år, ...men vores datter er utrolig glad for hende.

Men vi tænkte at det værste der kunne ske var at hun sagde at 'sådan noget gjorde hun ikke', eller 'ikke havde tid eller lyst'...

Så for et par uger siden (vi skal giftes i september) spurgte min mand (eller kommende) hende bare en eftermiddag han hentede vores datter.

Og hun sagde at det ville hun da gerne, og at det havde hun gjort mange gange før :) Det var nærmest som om (det er en lille landsby) det var selvfølgeligt at man spurgte Dagplejemor når man skulle have passet... Vi måtte også endelig sige til hvis der var andre lejligheder end bryllup hvor vi ville have hende passet :thumbsupsmileyanim:

Derudover sagde hun at vi helt selv kunne bestemme hvordan vi ville have det til at foregå - hun kunne komme i kirken og have hende hos sig der, hun kunne hente hende ved feststedet, eller vi måtte komme med hende - det var helt op til os, og det syns jeg da var et flot tilbud :cheerleader3:

Så vi var bare RIGTIG glade for vi havde valgt at spørge hende, så umiddelbart synes jeg da bare i skal gøre det? Få spurgt, så den bekymring er ude af verden, eller i kan begynde at se jer om efter en anden mulighed (men det har du jo allerede) :cheerleader3:

Hvad hun skal have for det, har vi så ikke spurgt hende om endnu...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte efter mange overvejelser at spørge vores dagplejemor om hun ville passe vores barn på bryllupsdagen, havde det skidt med at skulle spørge, for ville ikke belemre hende, men kom frem til at det værste der kunnen ske var at hun sagde nej...

.... og hun sagde så desværre nej.. hun havde aldrig gjort det og ville aldrig gøre det, som hun sagde det rygtes hurtigt og mange af hendes kollegaer havde haft dårlige oplevelser med det ( folk som ikke kunne ramme måde ) og hvis man først havde sagt ja ved et forældrepar, hvad så med det næste par... og kan egentlig godt forstå hende....

.. men hvor er det bare smadder ærgerligt for hvad gør vi nu :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej

Det problem havde jeg også da vi begyndte bryllups planlægningen.. Hvem skulle passe vores lille søn på 10 mdr. Min mor foreslog så at jeg kunne spørge vores dagplejemor som han kun har gået ved siden Januar.. Men det synes jeg ikke man kunne, for når det er weekend så har hun jo fri. Men jeg tog mig sammen og bare spurgte om hun kunne tænke sig at passe Lucas, fordi jeg ikke kunne komme i tanke om andre og han er SÅ glad for hende.. Hun svarede straks ja, så vi har aftalt at hun kommer op i kirken og ser os, så tager hun med hen til feststedet hvor vi også skal have taget vores bryllupsbilleder og da skal Lucas jo med på, når vi så er færdig med billederne går hun hjem med ham, det hele skal holdes i den samme lille by, så hun går hjem med ham i hans barnevogn og der bliver han så til dagen efter, hun har sagt jeg bare kan ringe hvornår jeg henter ham dagen efter for det er ikke noget der haster.

Jeg har så spurgt hende hvad hun skal have for at passe ham, for det er trods alt 1 døgn han skal passes ved hende, men det ville hun ikke hører tale om at hun skulle have noget for det.

Men jeg har nu tænkt mig at købe en købmandskurv med madvare i og en stor blomst som tak :thumbsupsmileyanim:

Puh det blev lidt langt, men jeg synes bare du skulle spørge hende :)

0

Del dette indlæg

Vores søn er 1½ år når vi skal giftes og hans dagplejemor skal passe ham fra om eftermiddagen - eller dvs. når vi skal til at sætte os til bords!

Jeg spurgte hende om hun passede børn i hendes fritid og der sagde hun at hun gerne ville passe børnene ved forældrenes bryllup eller begravelse i familien. Ellers ikke. (Hvilket jeg synes er fint!)

Så hun ville meget gerne passe ham! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En af mine nærmeste venindes søster blev gift sidste år, samtidig med datteren blev døbt. Så jeg kender søsteren. De synes ikke de kunne være bekendt at dåbsbarnet ikke var med til lidt af festen, så min kæreste og jeg blev spurgt om vi ville med som barnepiger/gæster.

Det vil sige 1 prioitet var, at vi skulle tage os af den lille (på ca. 5 mdr) og ellers var vi med som gæster. Når vi synes vi ikke gad være med til festen mere, var aftalen at vi bare skulle gå hjem med den lille enten til dem eller os selv.

Det hele gik fint og brudeparret havde helt "glemt" den lille prinsesse og fik ro i sindet fordi de havde følt hun var i gode hænder og kunne slappe af og nyde deres bryllup.

Så hvis ikke dp vil være barnepige, så kan en nær venindes søster måske være en mulighed.

0

Del dette indlæg

Vores søn var 1 år da vi blev gift.

Han blev passet af en fra min mødregruppe - hun tilbød det selv, men vi havde faktisk tænkt os at spørge.

Hun var med i kirke og tog ham med derfra. Hjemme hos dem var der jo legekammerat og han var vant til at komme hos dem.

Næste dag blev vores søn "leveret" til den fælles margenmad vi havde med de overnattende gæster. Så fik barnepigen også morgenmad.

Håber I finder en god løsning

0

Del dette indlæg

Vores dp ville rigtig gerne men skal desværre selv til stor fest den dag. I stedet vil hun spørge hendes datter på 20 som fornyligt er flyttede hjemme fra men ellers har været meget sammen med børnenen så Noah kender hende super godt.

0

Del dette indlæg

Vi vil have vores piger med! De går jo alligevel i seng ved 19 tiden(de er da henholdsvis knap et år, og lidt over tre), og deres farmor har tilbudt at fodre, putte og passe dem + stå op med dem næste morgen :)

For vi gider jo ikke at være forældre den dag, hvis I forstår...

Vi kommer tilbage til feststedet (hvor stort set alle har overnattet) og spiser morgenmad/brunch med gæsterne, og da overtager vi de små damer igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer