Guest TinaJacob

Er det nok????

35 indlæg i dette emne

er der slet ikke nogen af alle de brude der lige har holdt bryllup der vil dele med os andre hvad i har brugt på selve dagen??

vi skal til tyskland lørdag og købe det sidste ind så vi ender ud med i alt:

til 51 personer, (3 børn - min. 3 ikke vin drikkere)

efter kirken: 15 fl asti + lidt øl og vand

velkomstdrink: 2 fl havana club til "mojito kande"

middagen: 48 fl rødvin, 20 fl hvidvin, 1 ks flaske øl..

desserten: 3 fl dessertvin 75cl

bryllupskagen/kaffe: 1 baileys+ en kopi, 1,5 fl portvin, 1 granmenier, 1 cognac, 1 tia nada(kaffelikør)

spiritus: 3L gin, 1,5L vodka, 1 fl kahlua, 0,5 fl jægermeister, 1 fl bacardi, 1 fl havanaclub, 0,25 tequila, 1L morgan, 1L cointreau,

derudover: 9 rammer øl, 9 rammer blandet sodavand + lidt store halvanden liters.. 5 liter juice i alt(tranebær, appelsin,)

jeg er sikker på det er nok selv om det ikke ser ud af meget når man stiller spiritussen op, men klokken er mange og folk har været i gang og drukket hele dagen mere eller mindre!!

og så køber vi 3 kg slik og en stor pakke CHOKOFANTER til kaffebordet!!! og bager selv verdens bedste vanilje kranse, og måske lidt ships.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

er der slet ikke nogen af alle de brude der lige har holdt bryllup der vil dele med os andre hvad i har brugt på selve dagen??

vi skal til tyskland lørdag og købe det sidste ind så vi ender ud med i alt:

til 51 personer, (3 børn - min. 3 ikke vin drikkere)

efter kirken: 15 fl asti + lidt øl og vand

velkomstdrink: 2 fl havana club til "mojito kande"

middagen: 48 fl rødvin, 20 fl hvidvin, 1 ks flaske øl..

desserten: 3 fl dessertvin 75cl

bryllupskagen/kaffe: 1 baileys+ en kopi, 1,5 fl portvin, 1 granmenier, 1 cognac, 1 tia nada(kaffelikør)

spiritus: 3L gin, 1,5L vodka, 1 fl kahlua, 0,5 fl jægermeister, 1 fl bacardi, 1 fl havanaclub, 0,25 tequila, 1L morgan, 1L cointreau,

derudover: 9 rammer øl, 9 rammer blandet sodavand + lidt store halvanden liters.. 5 liter juice i alt(tranebær, appelsin,)

jeg er sikker på det er nok selv om det ikke ser ud af meget når man stiller spiritussen op, men klokken er mange og folk har været i gang og drukket hele dagen mere eller mindre!!

og så køber vi 3 kg slik og en stor pakke CHOKOFANTER til kaffebordet!!! og bager selv verdens bedste vanilje kranse, og måske lidt ships.

Jeg tror vinmængderne passer meget godt - endda med lidt i overskud. Er til gengæld sikker på, at der er spiritus nok! Vi var 70 mennesker med cocktailbar og der blev drukket 10 flasker i alt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror I har rigeligt rødvin og spiritus! Der kan I måske skære et par flasker fra?

Var det mig, ville jeg købe 2 kasser øl mere og et par flasker hvidvin, men vi har også flere i familien der helst drikker øl eller vil fortsætte med hvidvinen efter forretten. Ligeledes er der mange i vores selskab der vil fortsætte med øllen efter middagen i stedet for drinks.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man skal jo passe på de bartendere. Der bliver ikke drukket ligeså meget sprut til et bryllup som der gør til en firmafest på en bar, eller til en 40 års fødselssdag. Nu bliver der nævnt noget om 17 flasker spiritus. Det er helt ude i hampen. Det der oftest slipper op til bryllupsfesterne, særligt om sommeren, er sodavand. Mange drikker vand eller sodavand ved siden af vin m.v. Men kan man bruge det senere selv er der ikke noget forgjort i at man har lidt ekstra.

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes på lørdag (!!!!) og vi var ved grænsen i søndags. Vi har bevist købt for meget, da vi ikke vil løbe tør, og da vi har en 30 års fødselsdag i august, så det skal nok blive drukket alligevel.

Vi købte til 60 mennesker:

Til om eftermiddagen til kagebordet:

8 flasker Asti

12 flasker Ungarsk Sect (mine forældre har flere, så de tager bare to kasser med)

6 flasker Champagne

Vinen til middagen: (vi skal have 4 retter, så derfor to forskellige hvidvine)

60 flasker rødvin

12 flasker hvidvin til forretten

12 flasker hvidvin til mellemrettet

3 flasker portvin til dessert

3 flasker sauterne til dessert

Til kaffen:

2 liter Baileys

2 flasker Whiskey

1 flaske god rom

1 flaske cognac

Til baren:

3 liter mørk rom

3 liter gin

3 liter vodka

2 liter Gajol

1 liter Kaluha

1 liter billig whiskey til Irsk kaffe

Morgenbittere: (da alle jo bliver til brunch dagen efter)

1 flaske Dr. Nielsen

1 liter Gajol

Cider:

3 rammer Rekorderlig (3 forskellige smage)

Sodavand:

2 rammer Coca cola

2 rammer Danskvand med citrus

1 rammer Danskvand uden citrus

2 rammer Appelsinvand

2 rammer Sportsvand

1 ramme Sweppers Lemon

+ juice (har ikke antal på, da det også bruges til brunch dagen efter)

Øl:

Fadølsanlæg - 2 fustager normal + 2 fustager mørk - begge Hancock øl. (kan levere uåbnede tilbage)

3 rammer Albani

3 rammer Albani Classic

(købte nogle få rammer, da vi har lidt at supplere med, for ikke at skulle åbne en ny fustage en ½ time før festen dør)

Jeg skal nok melde tilbage med hvor meget der er blevet drukket, efter på lørdag.

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg

To rammer Coke Cola. Det var godt nok ikke mange. Jeg tror du skal regne med at der går mindst 3-4 kasser og er flere appelsin og sportsvand tilbage. Udover at der er mange som drikker Coke cola (ikke mindst fotografer, musikere m.v.) så bruges det jo også i drinks.

0

Del dette indlæg

Så blev der handlet til den store guldmedalje!!

og man bliver faktisk lidt forarget over hvor meget 30 rammer fylder i en bil!!

vi kom hjem med:

12 rammer øl (7 tub, 1tub med lemon 4 tub classic)

12 rammer sodavand (4 cocacola, 2 zero, 2 lemon, 1 tonic, 1 faxe, 1 squash, 1 danskvand)

3 rammer Sommersby i 3 forskellige smage

12 flasker spiritus/likør

2kg chokolade og 5kg slik 1kg mandler

vores kontor ligner en mindre døgnkiosk efterhånden!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes på lørdag (!!!!) og vi var ved grænsen i søndags. Vi har bevist købt for meget, da vi ikke vil løbe tør, og da vi har en 30 års fødselsdag i august, så det skal nok blive drukket alligevel.

Vi købte til 60 mennesker:

Til om eftermiddagen til kagebordet:

8 flasker Asti

12 flasker Ungarsk Sect (mine forældre har flere, så de tager bare to kasser med)

6 flasker Champagne

Vinen til middagen: (vi skal have 4 retter, så derfor to forskellige hvidvine)

60 flasker rødvin

12 flasker hvidvin til forretten

12 flasker hvidvin til mellemrettet

3 flasker portvin til dessert

3 flasker sauterne til dessert

Til kaffen:

2 liter Baileys

2 flasker Whiskey

1 flaske god rom

1 flaske cognac

Til baren:

3 liter mørk rom

3 liter gin

3 liter vodka

2 liter Gajol

1 liter Kaluha

1 liter billig whiskey til Irsk kaffe

Morgenbittere: (da alle jo bliver til brunch dagen efter)

1 flaske Dr. Nielsen

1 liter Gajol

Cider:

3 rammer Rekorderlig (3 forskellige smage)

Sodavand:

2 rammer Coca cola

2 rammer Danskvand med citrus

1 rammer Danskvand uden citrus

2 rammer Appelsinvand

2 rammer Sportsvand

1 ramme Sweppers Lemon

+ juice (har ikke antal på, da det også bruges til brunch dagen efter)

Øl:

Fadølsanlæg - 2 fustager normal + 2 fustager mørk - begge Hancock øl. (kan levere uåbnede tilbage)

3 rammer Albani

3 rammer Albani Classic

(købte nogle få rammer, da vi har lidt at supplere med, for ikke at skulle åbne en ny fustage en ½ time før festen dør)

Jeg skal nok melde tilbage med hvor meget der er blevet drukket, efter på lørdag.

Så har jeg fået talt op, hvor meget der blev drukket - og synes godt nok ikke det er særlig meget! Men folk var nu i rigelig godt humør alligevel!! :D

Der blev drukket:

Boblevand til kagerne om eftermiddagen:

5 flasker Asti

8 flasker Ungarsk Sect (også sød, men ikke så sød som Asti)

6 flasker Champagne

Vinen til middagen: (vi fik 4 retter, så derfor to forskellige hvidvine)

30 flasker rødvin

19 flasker hvidvin til forretten

19 flasker hvidvin til mellemrettet

0,5 flaske portvin til dessert

1 flaske sauterne til dessert

Til kaffen:

1,5 liter Baileys

1 flaske Whiskey

1 flaske god rom

0,5 flaske cognac

Til baren:

0 liter mørk rom

0,5 liter gin

0,5 liter vodka

0,5 liter Gajol

0,5 liter Kaluha

0 liter billig whiskey til Irsk kaffe

Morgenbittere: (da alle jo blev til brunch dagen efter)

0,5 flaske Dr. Nielsen

0,5 liter Gajol

Cider:

2 rammer Rekorderlig

Sodavand:

1 ramme Coca cola

1 ramme Danskvand med citrus

1 ramme Danskvand uden citrus

1 ramme Appelsinvand

1 ramme Sportsvand

0 rammer Sweppers Lemon

Øl:

Fadølsanlæg - 2 fustager normal + 1 fustage mørk - begge Hancock øl.

2 rammer Albani

2 rammer Albani Classic

Der blev slet ikke drukket så meget spiritus som vi havde troet - det tror jeg fadølsanlægget har en del af æren for, men tror også en del skyldes at baren aldrig blev stillet ordentlig op (desværre). Efter kaffen blev delvist ryddet væk, blev der ikke fyldt op med sodavand og drinksglassene blev kun sparsomt stillet frem, samt spiritusflaskerne stod lidt tilfældigt - så tror faktisk der var mange, der ikke opdagede, der var tag-selv-bar!! Men alle havde en god aften og fik det at drikke de havde lyst til - så det var jo fint alligevel :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer