Elva

At Last...

1,521 indlæg i dette emne

Efter et par timers søgen på etsy har jeg fundet og købt disse vintage skospænder:

post-29855-1278831668.jpg

Jeg skal giftes med en med en meget stolt irer, så det vil sikkert falde i god jord med lidt shamrock-pynt, uden at det går hen og bliver keltisk tema. Tiden vil vise, om de kan bruges - men nu er de i hvert fald på vej til min postkasse :)

Hehe, min første tanke var "Ej, nogle fede øreringe!!!!" :grin2: Men superfine skospænder! Og god måde at få noget personligt med, uden at det bliver for meget. :o

Skal de sidde på remmen eller ude på snuden af skoen (i de der "huller") eller hvordan? :griner:- Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår, hvordan de skal på. :( Men fiiiiiiine, er de i hvert fald. Glæder mig til at se dem på :griner:-

Forestiller mig, at de skal sidde der foran på skoen hvor den ligeom går ned i et "hak", altså der hvor de tre remme går henover foden... Nu må vi se - det kan være, de ender som øreringe istedet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var forøvrigt (for guderne må vide hvilken gang :) ) inde på Maidors hjemmeside og så, at de har lavet den helt om og at der nu er angivet priser på mange af deres ringe. Mon de var blevet træt af alle prisforespørgslerne fra Danmark? :grin2:

0

Del dette indlæg

Var forøvrigt (for guderne må vide hvilken gang :) ) inde på Maidors hjemmeside og så, at de har lavet den helt om og at der nu er angivet priser på mange af deres ringe. Mon de var blevet træt af alle prisforespørgslerne fra Danmark? :grin2:

Haha, det har jeg også tænkt på! :o Men dejligt med den nye hjemmeside. Kan bare ikke forstår, hvorfor de kun sætter priser på nogle af ringene. :(

- Og der er ingen skam i at besøge maidors hjemmeside tit. Jeg er der vel selv et par gange om ugen mindst. :)

Redigeret af Meggers
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sad lige og læste i din tråd. Hvis din mand er irer hvorfor så ikke holde reception på en af de irske pubber? Mon ikke det kunne lade sig gøre? Er sikker på mange af gæsterne vil synes det var en sjov idé. Desværre findes Foleys ikke mere, for den var ellers hyggelig med en lille gårdhave.

Kh frk R

0

Del dette indlæg

Sad lige og læste i din tråd. Hvis din mand er irer hvorfor så ikke holde reception på en af de irske pubber? Mon ikke det kunne lade sig gøre? Er sikker på mange af gæsterne vil synes det var en sjov idé. Desværre findes Foleys ikke mere, for den var ellers hyggelig med en lille gårdhave.

Kh frk R

Det kunne det måske godt ende med...vi overvejede det faktisk da vi skulle holde barnedåb - men jeg har nu ikke så meget lyst til "irsk tema", jeg er ligesom mættet på det område :)

0

Del dette indlæg

Intet nyt på bryllupsfronten her, men svigermor er på besøg fra den grønne ø i denne uge - så jeg tænker, jeg vil vise hende brudekjolen, når vi skal besøge mine forældre på tirsdag. Jeg er faktisk lidt spændt på, hvad hun synes...hun plejer i hvert fald at sige sin ærlige mening ;)

0

Del dette indlæg

Jeg gav den svimlende sum af GBP 23,99 - hvilket omregnet vist er lige over 200,- kroner :denmarkflag::iloveyou:

...stakkels dine fødder (ved PRÆCIS hvordan det føles) :iloveyou:

Jeg vil der gerne komme med en anbefaling fra en brud, der havde sine (blå) Terrier Playnet-brudesko på i...hmmm...13-14 timer og havde på INTET tidspunkt ondt i fødderne, antydnig af vabler eller noget!! :thumbsupsmileyanim: Det er dansesko, som er meget behagelige at have på, da de jo skal kunne være på i mange timer og holde til lidt af hvert. Det gode er, at man selv kan vælge hælhøjde, design og farve - super for sådan nogle zillas, der jo har en mening om alt ;) Jeg kan kun anbefale dem. Det eneste man skal være opmærksom på er, at de leveres med en ruskindssål, da de jo er beregnet til et dansegulv. Jeg fik sat en tynd gummisål på mine, så de lidt bedre kunne klare at være ude også (hvilket nok var meget heldigt, eftersom det stod ned i tove :) ).

Jeg har lige fundet et par tidligere tråde om sko fra Terrier, som det måske kan være interessant at læse:

Skoene på rigtige fødder her

Om sålen her

Om bestilling af sko her

Noget om told mv. her

Bare spørg, hvis der er noget.

God fornøjelse med det :denmarkflag:

Glæder mig til at se dine sko, Elva - håber de lever op til dine forventninger. Og kjolen er virkelig smuk og elegant! Bare fordi mange (af os) andre vælger kjole med masser af tyl eller pynt, betyder det jo ikke, at det er det rigtige for alle.

Og i øvrigt velkommen til din egen planlægningstråd - det har jeg vist ikke fået skrevet før.

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gav den svimlende sum af GBP 23,99 - hvilket omregnet vist er lige over 200,- kroner :denmarkflag::)

...stakkels dine fødder (ved PRÆCIS hvordan det føles) :iloveyou:

Jeg vil der gerne komme med en anbefaling fra en brud, der havde sine (blå) Terrier Playnet-brudesko på i...hmmm...13-14 timer og havde på INTET tidspunkt ondt i fødderne, antydnig af vabler eller noget!! :thumbsupsmileyanim: Det er dansesko, som er meget behagelige at have på, da de jo skal kunne være på i mange timer og holde til lidt af hvert. Det gode er, at man selv kan vælge hælhøjde, design og farve - super for sådan nogle zillas, der jo har en mening om alt ;) Jeg kan kun anbefale dem. Det eneste man skal være opmærksom på er, at de leveres med en ruskindssål, da de jo er beregnet til et dansegulv. Jeg fik sat en tynd gummisål på mine, så de lidt bedre kunne klare at være ude også (hvilket nok var meget heldigt, eftersom det stod ned i tove :cheerleader3: ).

Jeg har lige fundet et par tidligere tråde om sko fra Terrier, som det måske kan være interessant at læse:

Skoene på rigtige fødder her

Om sålen her

Om bestilling af sko her

Noget om told mv. her

Bare spørg, hvis der er noget.

God fornøjelse med det :iloveyou:

Glæder mig til at se dine sko, Elva - håber de lever op til dine forventninger. Og kjolen er virkelig smuk og elegant! Bare fordi mange (af os) andre vælger kjole med masser af tyl eller pynt, betyder det jo ikke, at det er det rigtige for alle.

Og i øvrigt velkommen til din egen planlægningstråd - det har jeg vist ikke fået skrevet før.

Mange tak for din søde besked - det er rigtig rart at høre, du har gode erfaringer med skoene og også super at få lidt fifs med bla. nye såler og told :denmarkflag:

Jeg er også rigtig glad for mit valg af kjole - kunne mærke det 100% i maven, da renseridamen fortalte mig, at min første "udgave" af kjolen ikke kunne reddes! Nu glæder jeg mig til at vise svigermor den i morgen :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi efterhånden så meget styr på budgettet, at vi kan begynde at kigge efter feststeder. Jeg er simpelthen så meget i tvivl, om hvad jeg egentlig kunne tænke mig... :unsure: Skal der lægges vægt på maden, location, prisen, originaliteten? Skal vi stå for det hele selv, så jeg kan leve min drøm ud i de mindste detaljer, eller skal vi betale os fra at stresse rundt både før og efter festen? Det eneste der ligger nogenlunde fast, er at gæsterne skal have mulighed for overnatning (enten på stedet eller i nærheden), da en stor del af selskabet jo kommer fra Irland. :help:

0

Del dette indlæg

...og så skal vi have lavet de berømte "save the date-magneter" :unsure:

Men hvad gør man egentlig med dem - har I andre sendt dem med posten, eller placerer man dem bare diskret rundt omkring på folks køleskabe, når man alligevel kommer forbi? :help:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Vi sendte magneterne med posten - rigtig skægt dagen efter da den ene glade sms efter den anden tikkede ind :unsure:

Ang. feststedet kommer det jo helt an på jeres drømme, forventninger, overskud og økonomi...

Vi havde på forhånd afskrevet forsamlingshus, da det ikke harmonerede med vores forestillinger, og vi ville gerne betale os fra ikke at skulle tænke på alt med middagen og den efterfølgende oprydning. Selvom det er på et feststed kommer der masser af krea fra min side med (favoræsker, menu/gæstepræsentation, bordoversigt, toiletkurve osv.), men det har også fået lov at udfolde sig til receptionen, som foregår i vores have, så på den måde får vi lidt af begge verdner på en god måde, synes vi :shooter:

Min veninde, som skulle have holdt havebryllup, fortalte, at det ville løbe op i næsten samme pris som os, så gør det selv er ikke nødvendigvis meget billigere, hvis det f.eks. er i haven og man ikke har gode kontakter. Men der er en anden stemning og helt klart ofte en større frihed forbundet med det, som f.eks. hvornår skal festen slutte...

Mit råd er, at I sætter jer og taler om, hvilken slags fest I gerne vil have - sådan lidt plusser og minusser... så kan I nok få indsnævret feltet noget :help:

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er nok en meget god ide lige at få afstemt hinandens forventninger til dagen. Uh altså, alle de beslutninger :)

Har den største lyst til at ringe til alle veninderne og skrige "endelig blev det min tur", men tøjler mig selv, da jeg synes, det er lidt sjovt at overraske med de der magneter... :)

0

Del dette indlæg

Ok...at finde et feststed er altså sværere end jeg lige troede - ikke fordi, vi er løbet ind i en mur af steder der allerede var booket, men fordi, jeg åbenbart ikke helt kan finde ud af med mig selv, hvad jeg egentlig vil :)

Det har vist sig, at min kæreste egentlig ikke går så forfærdelig meget op i, hvor festen bliver holdt, så længe maden er rigelig og god :griner:- Jeg derimod, går åbenbart både op i hvor nemt stedet er at komme til og fra for gæsterne, hvor pænt stedet er, hvor pænt stedet ligger, hvilken type mad de serverer, overnatningsmuligheder, prisen og ikke mindst min "fornemmelse" omkring stedet :cheerleader3:

Det er efterhånden lykkedes mig at snævre feltet ind til tre muligheder: en lokal restaurant = lækker lækker mad og nem mulighed for gæsterne at komme til og fra, det lokale hotel = suveræn belligenhed og overnatningsmuligheder on site + en italiensk restaurant i en af nabolandsbyerne = suveræn mad (lige vores smag) og klart den billigste løsning, men umulig at komme hjem fra uden nærmest at skulle leje en bus til gæsterne!!!

I går var vi så nede og prøvespise på restauranten (dagens udfordring med en 18 måneder gammel dreng, der kun var interesseret i at lege med stearinlysene :pokey:). Maden var udsøgt og betjeningen i top, men lokalet var ikke helt optimalt - lidt for småt og kringlet, er bange for, at folk ville blive for spredt i lokalet for at kunne være der...

Da vi gik hjem blev vi enige om lige at gå forbi hotellet og se hvad de kan byde på. Grunden til, jeg ikke fra start har været 100% for hotellet er, at mit indtryk var, at det var et rigtigt konferencehotel med white boards og av-udstyr i krogene, men det blev godt nok gjort til skamme - for hold da op, hvor har de bare en hyggelig restaurant! Det var helt perfekt - også helt nede i bridezillas mave!!! :pokey:

Desværre kunne vi ikke booke stedet med det samme, da ejeren ikke er tilbage før lørdag, så nu hænger mine nerver i en tynd tråd og jeg har mareridt om, hvordan et andet par kommer os i forkøbet og booker stedet for næsen af os :shooter:

Så altså, nu må I hjælpe mig med at krydse fingre til på lørdag ;)

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Så er det vist på tide med en lille status på diverse indkøb.

Sløret:

Desværre kan det overhovedet ikke bruges, da jeg åbenbart er udstyret med en unaturligt høj pande. For at det skal nå ned og dække øjnene, er jeg nødt til at sætte det så langt oppe på hovedet, at de der "tylblomster" sidder lige på toppen af mit hoved og ligner, at jeg er iført Lille-Pers dullehue! Ikke ligefrem det look jeg ønsker på min bryllupsdag :griner:-

Skospænderne:

Disse overraskede positivt - de er ekstremt skinnende og super fine, dem skal jeg helt sikkert nok få brugt til et eller andet på dagen.

Skoene:

Dette var nok det indkøb, jeg var mest spændt på, da det jo, med den pris, næsten er for godt til at være sandt :cheerleader3:

De kom så med posten i dag og det første jeg lagde mærke til var, at de da havde ramt helt forkert med farven!!! Jeg havde bestilt et par cremefarvede sko, men dem jeg fik er nærmest ferskenfarvede :pokey: Størrelsen er lige som den skal være og kvaliteten er ok...men er dog i tråd med prisen, dvs. man kan se et par limklatter og de er lidt "rå" i samlingerne. De virker bløde og behagelige at have på, men de er desværre ikke skind indvendig, som jeg havde håbet - hvilket vil flænse mine stakkels tæer, så snart, de bliver det mindste varme :pokey:

Derfor ikke den helt store anbefaling herfra, men jeg har heller ikke afskrevet dem helt ;)

Jeg sætter lige et par billeder ind - med og uden mine fine skospænder.

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sendte magneterne med posten - rigtig skægt dagen efter da den ene glade sms efter den anden tikkede ind :griner:-

Ang. feststedet kommer det jo helt an på jeres drømme, forventninger, overskud og økonomi...

Vi havde på forhånd afskrevet forsamlingshus, da det ikke harmonerede med vores forestillinger, og vi ville gerne betale os fra ikke at skulle tænke på alt med middagen og den efterfølgende oprydning. Selvom det er på et feststed kommer der masser af krea fra min side med (favoræsker, menu/gæstepræsentation, bordoversigt, toiletkurve osv.), men det har også fået lov at udfolde sig til receptionen, som foregår i vores have, så på den måde får vi lidt af begge verdner på en god måde, synes vi :pokey:

Min veninde, som skulle have holdt havebryllup, fortalte, at det ville løbe op i næsten samme pris som os, så gør det selv er ikke nødvendigvis meget billigere, hvis det f.eks. er i haven og man ikke har gode kontakter. Men der er en anden stemning og helt klart ofte en større frihed forbundet med det, som f.eks. hvornår skal festen slutte...

Mit råd er, at I sætter jer og taler om, hvilken slags fest I gerne vil have - sådan lidt plusser og minusser... så kan I nok få indsnævret feltet noget :pokey:

FED idé at sende magneter i stedet for at sige det face-to.-face :cheerleader3:

Må vi ikke se et billede af dem?!!!!!

Kh. Mette

0

Del dette indlæg

Vi sendte magneterne med posten - rigtig skægt dagen efter da den ene glade sms efter den anden tikkede ind :griner:-

Vi havde på forhånd afskrevet forsamlingshus, da det ikke harmonerede med vores forestillinger, og vi ville gerne betale os fra ikke at skulle tænke på alt med middagen og den efterfølgende oprydning. Selvom det er på et feststed kommer der masser af krea fra min side med (favoræsker, menu/gæstepræsentation, bordoversigt, toiletkurve osv.), men det har også fået lov at udfolde sig til receptionen, som foregår i vores have, så på den måde får vi lidt af begge verdner på en god måde, synes vi :pokey:

Mit råd er, at I sætter jer og taler om, hvilken slags fest I gerne vil have - sådan lidt plusser og minusser... så kan I nok få indsnævret feltet noget :pokey:

FED idé at sende magneter i stedet for at sige det face-to.-face :cheerleader3:

Må vi ikke se et billede af dem?!!!!!

Kh. Mette

Jo da - men de er desværre ikke kommet endnu. Skal nok lægge dem ind, så snart de er her :)

0

Del dette indlæg

Jubiii :heart: Så er feststedet på plads - det bliver Hotel Strandparken i Holbæk :carrot:

Vi har været til det første møde med stedet i dag og det skal nok blive rigtig godt. De virker meget imødekommende og professionelle, men det bedste af det hele - udsigten fra hotellet er fantastisk!

post-29855-1280835386.jpg

post-29855-1280835396.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer