Elva

At Last...

1,521 indlæg i dette emne

Efter at være lurer her på BK gennem de sidste 3 (!!!) år, er det vist på tide, at jeg springer ud af busken og får lavet min egen planlægningstråd.

Min kæreste og jeg har været sammen i 10 år og skal giftes den 4. juni 2011 på vores 11-års dag (nærmere introduktion af os i #145).

MEN

Hvad kun vores forældre ved er, at vi faktisk allerede har været på rådhuset for et par år siden – bare mig og kæresten – for at sikre hinanden. Det var en super hyggelig dag og jeg havde da også taget en pæn sommerkjole på, men det tæller ikke som det rigtige bryllup hos os…vi har altid været enige om, at vi skulle i kirken, når tiden var inde og det er den så nu.

Kæresten friede til mig for ca. 3 år siden. Det var en meget spontan handling efter en intens aften fyldt med fremtidssnak og romantik. Jeg sagde selvfølgelig ”ja” uden tøven og havde, som den bridezilla jeg nu engang er, allerede udset mig en favorit forlovelsesring, som vi sammen tog ind og købte dagen efter. Den har boet på min ringfinger lige siden og jeg knuselsker den! Det er en lille guldring med 3 diamanter.

post-29855-1277412847.jpg

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min første bryllupsrelaterede handling var selvfølgelig, at begynde jagten på KJOLEN!

Jeg har altid været håbløst interesseret i bryllupper lige fra veninders til kendtes og ikke mindst de kongeliges og jeg elsker simpelthen brudekjoler både de overdådige og de minimalistiske. Jeg har haft tusinde tanker omkring min egen drømmekjole og på trods af alle de vidunderlige glitrende tylfristelser derude, så vidste jeg, at den helt rigtige kjole for mig skulle opfylde min ”voksne prinsessedrøm” og ikke min ”lillepige prinsessedrøm”.

Jeg arbejdede på et tidspunkt på Strøget i København og en dag, jeg skulle hjem fra arbejde, gik jeg forbi Det Kongelige Teater i selvsamme sekund, som hende her skulle ind og se en forestilling:

post-29855-1277466249.jpg

Hun så bare fantastisk smuk og elegant ud og hendes enkle og romantiske kjole har spøgt i mit baghoved lige siden og var da også min vigtigste inspirationskilde, da jeg for alvor begyndte at kigge brudekjoler.

Af helt specifikke ”krav” havde jeg følgende:

- Lavet i silke

- Have små ærmer

- Være en kjole og ikke corsage + nederdel

- Den skulle være så billig som muligt

Min første kærlighed var denne kjole:

post-29855-1277413260.jpg

Og efter at have læst med i alle Kina-kjole-trådene havde jeg bestemt også mod på at sende billedet af sted og få den syet.

Men så sad jeg en dag og tjekkede brudekjoler på Trendsales og pludselig var der bare den fineste kjole, der på alle måder tiltalte mig og det bedste af det hele...jeg fik den for under 500,-!!! Desværre får man jo mange gange hvad man betaler for og det viste sig da også at min drømmekjole havde nogle fæle pletter, der ifølge renseridamen aldrig ville kunne komme af + hun mente, at hende der havde haft den før, havde vasket den, hvilket havde gjort silken mat og bulet :thumbsupsmileyanim: Jeg var helt grædefærdig, da det bare var KJOLEN, det var jeg bare slet ikke i tvivl om!

Heldigvis er jeg en meget erfaren ebay-haj og til min store glæde var den der - helt ny og fin :thumbsupsmileyanim: Efter lidt skriven frem og tilbage med sælger bød jeg på kjolen og den blev endelig MIN!

Så cirka et år før brylluppet og før noget som helst andet, var kjolen i hus og hænger nu bare hos mine forældre og venter på den store dag (og på at jeg lige får tabt mig en 5 kg, så den overhovedet kan lukkes, men det er jo en helt anden historie).

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

post-29855-1277413902.jpg

Som I kan se, er den meget enkel, mange vil nok sige kedelig, men kvaliteten, pasformen og de meget enkle detaljer gør det altså for mig. Jeg GLÆDER mig til at skulle op af kirkegulvet i den :heart:

Det er forøvrigt en Sassi Holford-kjole, hvis det skulle sige nogen noget... :blush:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!!! :denmarkflag:

Og tillykke med det kommende bryllup! :heart::blush::)

Jeg er jo personligt til kæmpe tyldrømme, men jeg synes din kjole er flot, og bestemt ikke kedelig! Kan rigtig godt lide slæbet. :denmarkflag: Håber du lægger billede ud på et tidspunkt af dig selv i den. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige lidt flere kjoletanker:

På grund af ovenstående har jeg nu to identiske kjoler, hvoraf den ene altså ikke er i god nok stand til selve dagen, men det giver mig jo lige pludselig en perfekt mulighed for at få taget de seje "trash the dress-billeder". Det er helt sikkert noget, jeg vil overveje, da jeg synes, de billeder jeg har set herinde som andre har fået taget, har været helt fantastiske :heart:

Her er et par inspirationsbilleder:

post-29855-1277486325.jpg

post-29855-1277486378.jpg

post-29855-1277486390.jpg

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Velkommen til!

Lige som dig kan jeg også lide mange forskelligge slags brudekjoler og var MEGET i tvivl om to vidt forskellige kjoler! Jeg endte med tyldrømmen, men synes din kjole er smuk! Vildt god idé at bruge "ekstra-kjolen" til trash the dress... :heart:

Glæder mig til at følge din videre planlægning...

:blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til! :denmarkflag:

Jeg synes slet ikke din kjole er kedelig! Jeg blev også selv gift i en meget enkel silkekjole hvor pasform og detaljer gjorde den smuk. Jeg var undervejs meget i tvivl om hvorvidt jeg havde valgt rigtigt og om den mon var for kedelig, men den var bare helt perfekt! Og jeg fik SÅ mange kommentarer for min anderledes og enkle kjole. (og jeg drømte også om de store skrud som lille, men måtte erkende, at jeg nok var vokset fra prinsessekjolen, da dagen endelig skulle planlægges - jeg prøvede et par stykker på, men det var bare ikke rigtigt :) )

:heart: fra mig og held og lykke med planlægningen af Jeres bryllupsfest :blush:

0

Del dette indlæg

Tak tak, jeg er så glad for jeres hilsener :blush:

Det er super dejligt at vise jer min kjole herinde og også skønt at få positiv respons :heart: Jeg har jo afskåret mig selv fra brudekjoleprøvningsoplevelsen, så foruden jer, er det kun min mor og søster, der har set den... :)

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Min kæreste er katolik og vielsen/velsignelsen kommer derfor til at foregå i Sankt Ansgar Kirke i Bredgade Kbh - det er den katolske domkirke og samme sted som begge vores børn er døbt.

Det er en ualmindeligt smuk og stemningsfuld kirke.

post-29855-1277630228.jpg

post-29855-1277630237.jpg

Jeg er meget spændt på hvordan selve ritualet skal forløbe, da det jo nok adskiller sig en del fra det, jeg er vant til i Folkekirken...jeg har søgt lidt rundt i de tråde der er her på BK med andre katolske vielser og er sikker på, det nok skal blive godt. De barnedåber vi har haft, har i hvert fald været meget fine, personlige og en god oplevelse til trods for, jeg godt kan blive lidt "lost" i de katolske former :heart:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med dit kommende bryllup :heart: du kan evt. kigge i AgnetheV's tråde, hun blev også gift med en katolsk mand og lavede bl.a. en tråd om ægteskabsundervisning.

Smuk kjole iøvrigt

Tak for det :blush:

Det var faktisk en tråd, jeg ikke lige havde fået læst igennem...spændende med de der ægteskabssamtaler...

0

Del dette indlæg

Slør:

Uhh, hvor er jeg i tvivl! Har altid troet, at jeg ikke selv skulle have slør på...det er så smukt på andre, men er bange for, at føle, jeg har "klædt mig ud" som brud + jeg tænker, det må være noget besværligt noget at rende rundt med en hel dag :bearhug:

Meeen nu hvor planlægningen er en realitet og jeg skal til at tage virkelige beslutninger, er jeg alligevel begyndt at kigge slør. Min kjole kan sagtens bære et fint langt slør - den er jo meget enkel, så et pyntet slør ville måske peppe looket lidt op. Jeg er også helt vild med mantilla-slør og eftersom, vi skal giftes i en katolsk kirke, er det måske meget passende...min svigermor havde selv et laaangt mantilla-slør på, da hun blev gift (hun har det desværre ikke mere). Jeg er også vild med birdcage-slør...

Anyway, første køb ud af sikkert mange på dette felt blev dette:

post-29855-1277883287.jpg

...jeg har bestilt det på etsy i farven ivory :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til ! :bearhug:

Fantastisk kjole, du har valgt - elsker din enkle stil og har også selv valgt en meget enkel råsilke kjole (vintage), så har heller ikke været ude i den store kjoleprøvning med veninder mm.. Men deler også dine overvejelser omkring slør..

Et andet og vigtigt punkt, vi har til fælles, jeg skal også giftes i Sankt Ansgar Domkirken i Bredgade, da både Manden-min og jeg er katolikker, så det er super skønt at læse om en anden med samme overvejelser.. (Jeg er konvertit og derfor nybegynder i katolske bryllupsritualer :)

Glæder mig til at følge din beretning :respekt:

0

Del dette indlæg

Fantastisk kjole, du har valgt - elsker din enkle stil og har også selv valgt en meget enkel råsilke kjole (vintage), så har heller ikke været ude i den store kjoleprøvning med veninder mm.. Men deler også dine overvejelser omkring slør..

Et andet og vigtigt punkt, vi har til fælles, jeg skal også giftes i Sankt Ansgar Domkirken i Bredgade, da både Manden-min og jeg er katolikker, så det er super skønt at læse om en anden med samme overvejelser.. (Jeg er konvertit og derfor nybegynder i katolske bryllupsritualer :respekt:

Glæder mig til at følge din beretning :shooter:

Ih altså, hvor hyggeligt at vi skal giftes i samme kirke og så oven i købet har samme kjolesmag :)

Din kjole lyder bare super fin (jeg har læst lidt med i et par andre tråde) - jeg ELSKER vintage!!!

Hvor skal I holde festen henne?

:unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et andet og vigtigt punkt, vi har til fælles, jeg skal også giftes i Sankt Ansgar Domkirken i Bredgade, da både Manden-min og jeg er katolikker, så det er super skønt at læse om en anden med samme overvejelser.. (Jeg er konvertit og derfor nybegynder i katolske bryllupsritualer :)

Glæder mig til at følge din beretning :)

Ih altså, hvor hyggeligt at vi skal giftes i samme kirke og så oven i købet har samme kjolesmag :)

Din kjole lyder bare super fin (jeg har læst lidt med i et par andre tråde) - jeg ELSKER vintage!!!

Hvor skal I holde festen henne?

:cheerleader3:

:respekt::shooter::unsure: Tak:-)

Jeg drømte om at holde festen på Molthes Palæ, indtil Manden-Min gjorde mig opmærksom på budgettets snævre rammer :blink:

Så løsningen på feststeds problematik, (og faktisk den helt perfekte løsning) bliver på Cafe Marius, som er vores stamcafe og vi var der forbi, på vores første date :oops:

Stedet er meget velegnet til bryllup i vintage (pariser?) cafe stil og vi har hele "vores" historie kædet sammen med dette sted :)

Hvor skal I holde festen? :hug:

0

Del dette indlæg

Det er godt nok også et fint sted, I har valgt og giver bare rigtig god mening i forhold til jeres "historie" :bearhug:

Min kæreste og mig mødte hinanden på den Skotske pub ved Rådhuspladsen - knap så romantisk et sted, så der skal vi i hvert fald IKKE holde bryllupsfesten :respekt:

Vi har desværre ikke noget feststed endnu, da alt afhænger af hvor meget vi kan få lagt til side i de næste par måneder :) Det er faktisk lidt stressende, da jeg jo godt ved, at alle de gode steder bliver booket i meget god tid, men sådan er det bare nødt til at være...

0

Del dette indlæg

Så er projekt "tab 5-10 kg" skudt igang! Jeg har købt fitness-tøj + sko og meldt mig ind i madlog.dk. Så mangler jeg bare, at melde mig ind i fitnesscentret, men af en eller anden grund er det et kæmpe skridt for mig. Har aldrig haft problemer med vægten før og derfor ikke fundet det nødvendigt at dyrke anden motion end den jeg fik af naturlig vej i hverdagen, men efter to graviditeter trænger jeg godt nok til at tabe mig... Tænker at jeg vil starte med noget zumba - jeg elsker at danse, så mon ikke, det lige er noget for mig?

0

Del dette indlæg

Så er projekt "tab 5-10 kg" skudt igang! Jeg har købt fitness-tøj + sko og meldt mig ind i madlog.dk. Så mangler jeg bare, at melde mig ind i fitnesscentret, men af en eller anden grund er det et kæmpe skridt for mig. Har aldrig haft problemer med vægten før og derfor ikke fundet det nødvendigt at dyrke anden motion end den jeg fik af naturlig vej i hverdagen, men efter to graviditeter trænger jeg godt nok til at tabe mig... Tænker at jeg vil starte med noget zumba - jeg elsker at danse, så mon ikke, det lige er noget for mig?

Det med at starte i fitnesscenter var også et kæmpe skridt for mig. Var helt bange for det, uden helt at kunne sætte fingeren på hvad jeg var bange for. :) Men til sidst pakkede jeg noget tøj og et håndklæde og så tog jeg afsted. Og blev totalt forelsket i det. :bearhug: Så det er at "just do it", du skal nok blive hooked! :respekt:

Og gode initiativer med tøj, sko og madlog.dk. Så skal du nok få tabt dig. Og vi kan da "følges", jeg vil også gerne smide ca. 5-10 kg. :shooter:

0

Del dette indlæg

Rart at høre, jeg ikke er den eneste "fitness-kylling" og at det bare er om at springe ud i det :) Madlog har faktisk overrasket positivt - jeg havde frygtet at gå sulten i seng hver aften, men det har jeg da ikke gjort endnu...nu må vi se, om jeg kan styre igennem weekendens mange fristelser :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer