Tykke

Mette & Thomas 14.8.2010

201 posts in this topic

Nå, selvom jeg ikke skal have den helt store kjole på og ingen fest skal have, vil jeg nu alligevel gerne have min helt egen tråd alligevel, for giftes og have en dejlig dag skal vi da - bare min kommende mand og jeg. :balloons:

Min kæreste, Thomas og jeg, mødte hinanden i Ebeltoft april 2005, hvor vi begge startede som kursister på Ebeltoft kurcenter, og vi fandt hurtigt ud af at vi klingede godt sammen. Dog kun på venskabelig basis til at starte med, da jeg allerede havde en anden kæreste der hjemme. Men som tiden gik ville skæbnen at (ex)kæresten og jeg gik fa hinanden - det havde skræntet noget tid, men nu forsvandt alt håb for os.

Og så begyndte øjenene at åbne sig for Thomas. Han var sådan en rar og sød mand og jeg forelskede mig dybt i ham :)

Nå, men vi blev kærester og da vi stoppede på kurcenteret i dec. 2005 valgte vi at flytte sammen, da jeg ikke havde noget sted at bo efter at exkæresten og jeg var gået fra hinanden. - og Thomas og jeg havde nærmest boet sammen på centeret siden vi blev kærester.

Så vi fandt et rækkehus i Silkeborg, hvor Thomas er født og opvokset og har sin familie. - min bor på sjælland.

For lige at gøre resten af historien helt kort, så blev jeg gravid i sommeren 2006 og fødte vores datter i april 2007 - og i september 2009 kom vores søn til verden.

Nu er vi klar til at blive gift :)

Egentlig ville vi gerne det helt store, med kirkevielse og efterfølgende fest, men det er pengene bare ikke til, og blir det heller ikke de næste mange år, derfor har vi valgt at gøre det lidt hemmeligt og på rådhuset. Så må det helt store komme engang når vi får råd.

Vi har valgt at holde det hemmeligt for familie og venner indtil det hele er overstået, så jeg håber ikke der er nogen der kender mig herinde :)

Vi har valgt at blive viet på Ebeltoft rådhus, dels da det var der vi lærte hinanden at kende(altså i Ebeltoft) og så fordi Thomas arbejder på kommunen her i Silkeborg og det ville hurtigt blive opdaget så :)

Faktisk fandt vi først ud af vi ville giftes nu d. 24 juni, så der har ikke været meget tid, men selvfølgelig heller ikke meget at planlægge.

Håber der er nogen der har lyst til at læse med og evt komme med indput alligevel :)

Edited by Tykke
0

Annonce ♥

Vielsesdato: 14.08.2010

Sted: Ebeltoft rådhus

Tidspunkt: 11.50 - så vi får en travl morgen/formiddag :)

Tøj: Jeg skal ikke have brudekjole på, det har jeg ikke lyst til når det bare bliver Thomas og jeg. Jeg skal have en alm pæn bluse på og muligvis en lang hvid nederdel. Min mand skal have sorte bukser og en pæn lilla skjorte.

Sko: Har jeg ikke fundet. Synes det har været svært at finde nogen der ikke er for høje.

Smykker: Jeg skal have armbånd, halskæde og øreringe af hvide ferskvandsperler på - regner jeg med.

Vielsesringe: Er fundet og bestilt.

Brudebuket: VIL jeg have, og det er mandens opgave. Dog har jeg ytret ønsker :)

Hår og make up: Vil jeg også rigtig gerne have gjort. Men har ikke fundet en frisør endnu, og det er også lidt svært når jeg ikke kender vielsestidspunktet. Men tror bare jeg bestiller en tidlig tid, når jeg engang finder en som IKKE har ferie den pågældende dag.

* Frisør er fundet og tid til håropsætning og make up er bestilt. Prøveopsætning d. 11 august :)

Fotograf: Selvom det ikke bliver det helt store, er det jo stadig VORES bryllupsdag og den vil vi rigtig gerne have foreviget med billeder af os. Men har har jeg heller ikke fundet en fotograf der har tid og samtidig ikke koster en bondegård. Samtidig igen svært når jeg ikke kender vielsestidspunkt endnu.

* Så er fotografen også booket. Heldigvis var han stadig ledig :)

Ægteskabserklærring, navneændringspapirer og prøvelsesattest ER sendt afsted * og nu også godkendt :)

Resturant: Vi vil gerne ud og spise om aftenen. Enten i Århus eller i Silkeborg, det ved vi ikke helt endnu. Blir det Århus har vi ingen anelse om hvor - og faktisk heller ikke rigtig hvis det blir Silkeborg :)

* vi har svostrup kro i tankerne hvis det blir Silkeborg ;)

Bryllupskage: skal vi da også have :balloons: ikke noget vildt og voldsomt, men en lille en det skal vi have. Jeg er konditor, så den laver jeg selv.

Det var vist lige hvad jeg kunne komme i tanke om nu :)

Jeg GLÆDER mig til d. 14.08.2010 - kun Thomas og jeg. :)

Edited by Tykke
0

Annonce ♥

Det lyder til at blive et rigtig hyggeligt lille intimt bryllup!!

Mht sko - så er terrierplaynet.net et meget foretrukken site herinde til sko. Man kan selv bestemme hælhøjden, de er super billige - og så fåes de i MANGE forskellige designs.

De findes så ikke i ret mange designs når de skal være hvide :) - men tak :balloons: - jeg tror jeg prøver et par derfra :)

0

Velkommen til.

Bryllup kan være lige så romantisk når man er 2. Jeg blev gift med min eksmand på rådhuset og der var kun vores forældre hans dreng og min pige på 1½ mdr. Vi tog hjem og spiste lidt frokost og efterfølgene var vi alene med kun min datter(hun sov det meste af tiden alligevel) Det var så smuk en dag hvor vi havde tid til hinanden og glæden sammen ved at være blevet gift, som kan være meget svært når man har masser af gæster som man også skal snakke med. Det var så intimt og hyggeligt.. Så jeg kan godt anbefalde at blive gift hemmeligt og fejre det sammen.

Kh

Anette

0

Annonce ♥

Jeg har idag haft skrevet til et par frisørsaloner and hår og make up. Ser ikke ud til det skal være helt let.

Den ene har slet ikke svaret :balloons: - men de kan selvfølgelig nå det endnu.

Den anden havde tid til mig d. 14 august og ville gerne lave en håropsætning på mig - men lagde ikke make up :) - i stedet henviste de til et andet sted som de havde et tæt samarbejde med. De åbner bare først 9.30 og jeg aner jo stadig ikke vores vielsestidspunkt, så jeg aner ikke om det er for sent, og hvor lang tid sådan en håropsætning og make up tager :)

Hvis vi skal vies kl 12.00 så er det jo for sent, da vi skal sætte 1½ time af til kørsel til rådhuset.

Åhh, alle de "problemer" bare fordi man vil se lidt godt ud :grin2:

0

Og så har jeg kigget sko på nettet via det link en anden debattør var så sød at give mig.

Fandt også nogel jeg synes var meget fine, men nu da jeg skal til at bestille dem, står der at det kan tage helt op til lidt over 1 måned inden jeg har skoene :) - det tør jeg ikke, når jeg skal giftes om 1 måned og 7 dage :balloons:

Så jeg må på jagt i byen i stedet for :)

0

Bestilte den anden dag nogle perlesmykker ved CHANTI - et armbånd og en halskæde.

De kom idag :) - og jeg synes bare det er så fint :balloons:

Nu har jeg fortrudt jeg ikke købte øreringe der passede til, så det har jeg lige været inde og bestille også ;)

0

Annonce ♥

Ligger småsyg idag, så der er ingenting sket idag.

Men der kommer nok heller ikke til at ske noget før vi har en vielsestid.

Vi overvejer Svostrup kro til vores middag om aftenen. Hvis det blir Århus er vi på bar bund.

0

Annonce ♥

Så kom vielsestidspunktet :) - vi skal vies 11.50 - så der er ikke meget tid om formiddagen :griner:-

Håber alligevel jeg kan nå at få sat hår og lagt make up - det vil jeg bare SÅ GERNE :o

Har endelig fundet en salon her i Silkeborg som laver begge dele OG som har en ledig morgentid. Nu er problemet vel så bare hvor lang tid sådan en omgang tager ?

Det må der være nogen herinde der kan svare på - bare sådan ca ?

Nå, hvis ellers jeg er nogenlunde frisk i morgen (er stadig syg) - må jeg lige ind forbi og snakke med dem i morgen inden morgentiden forsvinder foran næsen af mig :(

Jeg havde egentlig bestemt bare for at ville have bukser på, men en debbatør fik mig alligevel til at overveje en kjole/nederdel, så det har jeg gjort og også købt en nederdel ved Ellos - den er kommet idag, men desværre ALT for stor :griner:- Det er jo både godt og skidt :griner:-

Nu kan jeg så endelig også få bestilt en fotograf nu jeg kender vielsestidspunktet :)

0

Hold da fast, du rykker da helt vildt lige nu! :)

Men flot bluse du har købt, glæder mig til at se den nederdel, du skal have på dertil - vil du sy den ind, eller kan den byttes eller...?

Og flotte ringe - må vi se billeder af de andre smykker også? :(

Mht. frisør, så er der sat 3 timer af til mig til hår og make-up. Jeg frygtede lidt at det var for lidt tid, men en med-zilla fortalte mig at hun var blevet klippet ved frisøren en dag, hvor en brud havde fået den helt store tur, og hvor de var færdige 20 minutter før, dvs. at det tog 2 timer og 40 minutter. Og hun havde vist fået "den helt store tur". Så alt efter hvor meget du vil gå amok og hvor langt hår du har, vil jeg gætte på at 1½-3 timer er passende. :griner:- Så du skal måske lidt tidligt op. ;)

Men bortset fra det, synes jeg da at det er en god tid, I har fået. Så skal du ikke gå og samle nerver - hvis du er en der kunne finde på det - i så lang tid inden, og I har mange timer at nyde dagen i bagefter. :o

Og god bedring. :)

0

Jeg brugte knap 2 timer ved frisøren - men det kommer an på hvilken frisure du vil have. Prøv at snakke med dem om det. Ellers prøv at kigge i 2103Lone's tråd - hun blev gift kl 11 - så måske du kan lære noget af hende.

Hilsen Pia - der synes det er lidt trist, at så fint et ansigt kalder sig selv for tykke...

0

Annonce ♥

Hilsen Pia - der synes det er lidt trist, at så fint et ansigt kalder sig selv for tykke...

Det synes jeg også.

Men jeg synes Jeres ringe er rigtig flotte. :)

0

Tillykke med det kommende bryllup og fine billeder som du har lagt ind - kan rigtig godt lide jeres ringe :)

Synes desuden at jeres dag lyder til at blive rigtig hyggelig og så passer det jo bare perfekt, at du er konditor - hvad skal jeres kage bestå af?

Fuldstændig enig!!! :o

0

Hold da fast, du rykker da helt vildt lige nu! :o

Men flot bluse du har købt, glæder mig til at se den nederdel, du skal have på dertil - vil du sy den ind, eller kan den byttes eller...?

Og flotte ringe - må vi se billeder af de andre smykker også? :griner:-

Mht. frisør, så er der sat 3 timer af til mig til hår og make-up. Jeg frygtede lidt at det var for lidt tid, men en med-zilla fortalte mig at hun var blevet klippet ved frisøren en dag, hvor en brud havde fået den helt store tur, og hvor de var færdige 20 minutter før, dvs. at det tog 2 timer og 40 minutter. Og hun havde vist fået "den helt store tur". Så alt efter hvor meget du vil gå amok og hvor langt hår du har, vil jeg gætte på at 1½-3 timer er passende. :griner:- Så du skal måske lidt tidligt op. ;)

Men bortset fra det, synes jeg da at det er en god tid, I har fået. Så skal du ikke gå og samle nerver - hvis du er en der kunne finde på det - i så lang tid inden, og I har mange timer at nyde dagen i bagefter. :griner:-

Og god bedring. :griner:-

Ihh, hvor dejligt med respons :)

Nederdelen skal helt klart byttes - jeg tror faktisk den er 2 størrelser for stor, så det går slet ikke. Og jeg kan IKKE sy, måske op, men ikke ind, så det dur ikke :(

Frisøren må jeg snakke med i morgen. Håber ikke det tager 3 timer for det har jeg ikke. Hvis jeg får den tidligste tid kl 8 har hun max 1 time og 45 minutter. Så må jeg se hvad der kan nåes på den tid. Mit hår er ikke vildt langt og det behøver ikke være den vildeste frisure, så jeg håber det går.

Og ja, det er rart at vi har dejligt med god tid efter vielsen til at få taget billeder, besøge "vores" specielle steder i Ebeltoft og komme ind og spise frokost :)

Og et billede af smykkerne - dog mangler øreringene. Det er ikke de bedste billeder.... men hvide ferskvandsperler.

De er ikke prøvet med tøjet endnu, så jeg aner ikke engang om de passer til, men det må tiden vise, og gør de ikke har jeg bare fået nye smykkr :griner:-

post-43477-1278700772.jpg

post-43477-1278700781.jpg

0

- der synes det er lidt trist, at så fint et ansigt kalder sig selv for tykke...[/i][/color]

Det har jeg altså også tænkt på! :)

Men jeg ER tyk :)

har brugt det nick igennem flere år nu og ja, det hedder jeg bare nu :o

0

Det synes jeg også.

Men jeg synes Jeres ringe er rigtig flotte. :)

Tak :) jeg er VILD med dem. Vidste fra første gang jeg så dem at det bare skulle være DEM..... hvis altså manden var med på den :o

0