Subnixus

Brudepigekjoler

14 indlæg i dette emne

Er i tvivl om hvem der skal betale, hvis man nu skal have to el tre brudepiger, og man gerne vil have de skal være ens i tøjet...!!

Er det så brudeparret der sørger for tøjet, eller kan man godt være bekendt at bede dem om selv at betale?!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt synes jeg at man som brudepar skal betale, hvis man stiller krav til brudepigerne. Det kan jo være man synes de skal have en kjole på, som de aldrig vil komme til at bruge igen, eller i hvert fald noget der ikke er 100 % deres smag. Der synes jeg ikke man kan bede dem om selv at betale.

Hvis de har frie hænder, så er det i min verden brudepigerne der skal betale.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hov er denne tråd ikke placeret forkert, det har jo ikke noget med PA at gøre :-)

:unsure: men hvis i som brudepar bestemmer, hvad brudebørnene skal have på, så synes jeg at i bør stå med regningen, derimod må brudebørnene selv bestemme, hvad de vil have på, og dermed selv kan købe til de midler, som de selv ønsker at bruge, så kan man godt selv lade dem betale, det kan jo også være at de allerede har en smuk kjole, som evt kunne bruges.

Vi betalte som brudepar for vores brudebørns tøj, da jeg ville være med til at bestemme, hvad de skulle have på, derfor mente jeg også, at jeg selv måtte stå med regningen. Heldigvis var det nogle af de billige poster på budgettet, da Nybo børnetøj har en masse flot og lækkert festtøj til børn til billige penge.

Vores forlover fik selv lov til at betale hans tøj, da han selv ville bestemme, hvad han skulle have på, heldigvis havde han et lækkert jakkesæt, der passede meget godt i stilen, som min mand havde på, så det gav en god helhed

0

Del dette indlæg

Vi har 2 voksne brudepiger (mine børn) + en 9 årig som ringbære (kærestens søn) Pigernes kjoler betaler vi og de har så selv sagt de gerne selv vil sørge for sko til kjolerne :unsure: Ringbæren lejer vi tøj til, men køber sko til ham :help: Så ja hvis man har krav om hvordan de skal se ud så må man op med pengepungen ;)

0

Del dette indlæg

Vi skal have 4 brudepiger. Mine søskendes børn. Forældre tilbød selv at betale for kjolerne men jeg sagde at vi gerne ville betale.

Jeg tror at hvis nogle ville bruge min dreng som brudesven ville jeg ikke have noget imod at betale hvis prisen var rimelig, selvom bruden ville bestemme hvad han skulle have på.

Måske kommer det lidt an på hvem det er. Mine søskende ville som sagt ikke blive fornærmede hvis jeg sagde de skulle betale og det var jeg heller ikke blevet.

0

Del dette indlæg

Jeg har spurgt 4 veninder om de ville være brudepiger... eller det vil sige, jeg havde egentlig ikke tænkt mig at have nogle udover min søn som brude-svend, men min ene veninde spurgte selv om hun måtte være brudepige og så sagde jeg ja til det. Hun mente så, at jeg godt kunne være bekendt at spørge de andre 3 at sige, at de selv skulle betale for kjolen, for de har jo mulighed for at sige nej. Det gjorde den ene også halvt, men de 3 andre er elle vilde! De står selv for at finde kjolen - jeg blander mig ikke. Har sagt at de sagtens må købe en til 299 i Gina Tricot, hvis det er det de vil. De sende mig dog billeder via facebook af dem de kigger på, men jeg blander mig som sagt ikke. Det kan jeg ikke tillade mig, men jeg betaler deres buketter og deres brudepige-gaver selvfølgelig... Nogle som har forslag til dem egentlig??

:unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi deler udgiften.. :unsure:

Mig og min veninde blev enige om at vi for det første ville få råd til en dyrre kjole hvis vi deles om det, og for det andet så har vi begge noget at sige ang. farve, design osv...

Min veninde er meget forstående for mine ønsker og vi plejer at kunne finde ud af hvad som helst det gør det hele lidt nemmere! :shooter:

Den anden brudepige er min lille søster, og der har jeg snakket lidt frem og tilbage med mine forældre og der deles vi nok også..

Det passer mig helt fint, og syntes egentlig det er den bedste løsning.. Så mødes man på midten.. :help:

0

Del dette indlæg

Jeg skal have 3 brudepiger (2 af mine veninder og min lillesøster), men vi har ikke plads i vores budget til at købe tøj til dem, så det skal de selv stå for og må da også selv bestemme.

Tænker dog lidt om jeg kan tillade mig at sige at jeg gerne vil have at de finder noget i en bestemt farve selvom vi ikke betaler? Hvad det er for noget ellers får de jo helt selv lov til at bestemme...

0

Del dette indlæg

Vi har valgt brudepiger fra, netop pga. spørgsmålet om økonomien. Hvis jeg skulle have haft brudepiger, skulle de have været i ens tøj. Da jeg hverken har råd til at betale for den ekstra udgift eller vil bedre forældrene om at betale, har vi valgt det fra

0

Del dette indlæg

vi skal have 2 brudepiger; mine kusiner

jeg spurgte deres mor om hun ville finde noget tøj til dem i samme stil så skulle jeg nok betale, men fik svaret at det skulle hun nok sørge for, jeg skulle ikke betale for det :thumbsupsmileyanim:

Så det klarede ligesom sig selv, men er enige med jer andre om at vil man bestemme hvad de skal have på aå man man også være parat til at betale regningen. Syntes der er forkert at spørge om de vil være brudepiger og når de så siger ja, sige at de skal have det og det på, men de selv skal lægge pengene på bordet......

Men det er jo bare min holdning....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer