Sign in to follow this  
Followers 0
Meggers

Mærkede I suset?

30 posts in this topic

Hejsa.

Har lige været til min første brudekjoleprøvning. Og det har været en vildt hyggelig og god dag. Og har fundet nogle virkelig smukke kjoler. Men ingen af dem gav mig et sus, en klump i halsen, en tåre i øjet eller en følelse af "Det er DEN her og INGEN andre!".

Og jeg kan ikke finde ud af, om det var fordi at ingen af dem var rigtige, eller om det bare er fordi, at jeg ikke er sådan en, der mærker suset... Jeg er vældig følsom, så bliver normalt nemt rørt. Men omvendt er jeg overhovedet ikke spontan, så følelsen af at være 100% sikker i selve butikken er måske også meget at håbe på.

Jeg vil bare helst ikke "nøjes". Men omvendt orker jeg heller ikke pludselig at stå med 20 smukke kjoler at vælge imellem, hvor jeg ikke har "sus" med nogle af dem...

Så jeg vil gerne høre jer, der allerede har købt kjole: Mærkede I suset, da I fik kjolen på første gang? Eller kom det snigende? Eller kom det slet ikke, og er det så okay, fordi det alligevel er en smuk kjole?

0

Annonce ♥

Jeg gik ind i forretningen med en forventning om hvordan min kjole skulle se ud. Vi skal giftes i krike og kjolen skulle være med "alt" tyl, slæb og og draperinger. Den første kjole jeg prøvede var alt det, men nej.. det var bare en kjole og ikke MIN. Fik så en helt enkel med halterneck og en slæb. Jo der er lidt sten og perler, men ikke så meget som jeg "ville have".. men det var KJOLEN der gave mig den helt rigtige følelse.

Da jeg var hos syersken og hun fik sat nåle i så den sad perfekt måtte jeg lige knibe en tåre.. Der mærkede jeg suset som en orkan. Jeg har fundet min kjole. :rolleyes:

God jagt og husk at du skal nyde det og køb den kjole der er din kjole og ikke hvad andre mener er din kjole. :)

0

Jeg vil heller ikke sige jeg mærkede suset, jeg er også en person med nemt til tåre, men der var to som jeg syntes var rigtig pæne, de to prøvede jeg igen og valgte den som mine veninder og mor var blevet mest rørt over. Da min skrædder havde lagt den op, kom suset og på selv dagen kom der tåre i øjene da jeg fik den på, selv om jeg havde haft forskellige tanker om jeg heller skulle have valgt en anden osv.

0

Annonce ♥

Nej. jeg mærkede ikke suset. Jeg var ikke i tvivl om det var den kjole jeg ville have, lige fra jeg så den på nettet. Jeg har aldrig prøvet andre og jeg 'elsker' den.

Men jeg er på intet tidspunkt blevet rørt eller berørt af at se mig selv med den på. Hverken før under eller efter.

Til gengæld begyndte min veninde at græde da vi var til tilretning, så det var vel et okay tegn.....

Jeg tror ikke alle mennesker har det i sig at føle det sus over det. Nu faldt jeg for en kjole, men havde jeg ikke mødt den tror jeg at det kunne have været næsten hip som hap. De er jo flotte alle sammen og før jeg så den jeg jo så altså blev gift i havde jeg ingen favoritter hverken i stil eller andet.

Vi er så forskellige, så det er muligt du kan prøve kjoler fra nu af og til juleaften uden at få den følelse....

Kan du ikke snævre feltet lidt ind så du ikke behøver prøve alt hvidt? Feks sige 'dem med halterneck, ringskørt og perleaplikkationer vil jeg sgu ikke ha....' Så bliver det nok lidt lettere.

God jagt

0

Jeg kan godt følge dig Meggers, bare lige omvendt.

Jeg prøvede kun 4 kjoler sidst (det var en meget spontan prøvning) men fik sus i maven af hele 2 stk..

Jeg skal prøve igen på tirsdag og er bange for at jeg vil blive ved med at "suse" igennem halvdelen af dem.. :rolleyes: Så ender det netop med at jeg har tyve kjoler at vælge mellem!

Men hvis det er muligt så få taget nogle billeder som du kan kigge på når du er kommet hjem og har lagt forventningerne og "brudekjole-prøve-spændingen" på hylden. Så er det måske nemmere at se hvad der virkelig klæder dig ?

Håber du finder din kjole :)

Knus

0

Jeg oplevede aldrig suset - hverken da jeg prøvede første gang, rettede til eller havde den på, på selve dagen. Det var en flot kjole, den var billig og den var som jeg gerne ville have. Dog er jeg rimelig kræsen, så det var den eneste jeg fandt, som opfyldte mine krav - så jeg måtte "nøjes" med denne.

Der var da tider hvor jeg frygtede, at jeg havde købt for hurtigt og ikke undersøgt markedet godt nok - men økonomien spillede en rolle, så jeg var fornuftig og var glad for min kjole.

0

Hmm... jeg har stillet mig selv (og vist også herinde) det samme spørgsmål og er kommet frem til, at der godt kan være flere Rigtige kjoler for en... Køber altså ikke den dér med den ENESTE ene. Selv var jeg i tvivl om to meget forskellige kjoler (se evt. min tråd under 3. kjoleprøvning) Det er både godt og skidt med alle de muligheder ;) men da jeg tog beslutningen efter at have lavet en liste, kunne jeg mærke at det føltes helt rigtig i maven.

Jeg synes, du skal prøve et sted mere og så er der måske nogle stykker, du skal prøve igen. Min gode veninde gav mig et godt råd, at man skulle prøve at tænke/se hele dagen igennem, hvor man bærer kjolen... Jeg tror, vi ligner hinanden på nogle punkter, så til sidst handler det om at beslutte sig :) Held og lykke med kjolejagten

0

Annonce ♥

Jeg var forelsket i min kjole allerede da jeg så modelbilledet af den, så selvom den var for lang og for "voldsom" da jeg fik den på, så var der stadig noget sus-agtigt over det.. Tror hellere jeg vil beskrive det som en helt fantastisk fornemmelse i maven og sagde osse da jeg fik den på at "Den her kjole kunne jeg godt se mig selv blive gift i".. Tror det er den vigtigste fornemmelse at have - og så en fornemmelse af at man ikke vil have den af igen! :)

0

Hvor er det dejligt at se at der er så mange forskellige reaktioner på kjoler, og at jeg ikke er helt mærkelig, fordi jeg ikke lige mærkede et sus. :)

At jeg så mærkede et sus tidligere idag er en anden sag. Besluttede mig for en kjole, og havde knugende fornemmelse hele vejen på vej til butikken for at hente MIN kjole. Da jeg så fik den på, og fik snakket med skrædderen fandt jeg så ud af at det ikke var MIN alligevel. :rolleyes: MEN, jeg lærte da noget om mig selv: Jeg er tilsyneladende sådan en, der får suset EFTER at jeg har besluttet mig for at købe. Og det er jo værdifuld viden. :cheerleader3:

Så jeg må bare spekulere videre over mine kjolekandidater og fortsætte min jagt, så skal kjolet og suset nok komme. :cheerleader3:

0

JA følte SUSET.. :)

Jeg så min kjole allerede før end vi havde fatsat datoen for brylluppet.. Da min søster og jeg var ude og lede efter en gallakjole til en anden lejlighed- den stod på en gine og så sagde jeg til min søster der er min drømmebrudekjole :cheerleader3:

Da vi så fastsatte datoen havd jeg stadigvæk denne kjole i tankerne og måtte ud og prøve den da det ikke var en de kunne skaffe igen- da min mor kommer ind i butikken (hun anede ikke vi skulle se på brudekjole) ser hun samme kjole og siger- det er da lige sådan en kjole du skal have--- JA mor det er den jeg skal prøve og den sad som jeg drømte om og jeg købte den på stedet er og var slet ikke i tvivl.. SÅ kjolen blev købt inden invitationerne blev sendt ud :rolleyes:

Knus Mchelle

0

Jeg har netop købt min kjole, men fik heller ikke det store følelsesmæssige sus.

Havde egentlig troet jeg ville fælde en tåre, og da min veninde begyndte at hyle, følte jeg mig helt 'forkert', at jeg ikke reagerede lige sådan.

Følelsen kom mere snigende hos mig. Det var ikke en overvældende følelse, men mere følelsen af, at den her kjole føler jeg mig smuk i og jeg vil aldrig have den af igen! :rolleyes:

Jeg havde 3 tilbage, som var i 'måske'-bunken, og tog egentlig ud og prøvede dem anden gang, med en overbevisning om, at jeg vidste hvilken det skulle være. Det blev det så ikke ;)

Det er 3 dage siden nu, men jeg har konstant kriller i maven af at tænke på den, og kigger på billederne af mig i den hver dag, så det må jo være rigtigt :)

0

Annonce ♥

Jeg fik et mega sus!!! Jeg troede egentlig lidt, at det "bare" var en kjole og havde det sådan lidt "herregud, den skal vel bare være hvid og slankende!", men det var det vilde sus jeg fik og den dag jeg købte kjolen, var nærmest den bedste dag i mit liv!!! (Bortset lige fra den dag min søn kom til verden!) :)

0

Jeg fik sus i maven med det samme jeg så den! Troede dog ikke på at den ville klæde mig, og da jeg fik den på var det bare DEN!! Jeg prøvede flere bagefter, men "smilet" var der bare ikke! Derud fra valgte jeg!

0

Jeg følte ikke suset, da jeg prøvede min kjole, men ud af de kjoler jeg prøvede var min kjole den eneste hvor jeg tænkte at "det var mig". Jeg tror først mit sus kommer når jeg får kjolen på på selve dagen

0

Jeg følte suset, da jeg så kjolen på nettet. Og jeg kiggede altså på MANGE kjoler på nettet, men dette var bare den kjole, jeg blev ved med at vende tilbage til :rolleyes:

Kjolen blev bestilt (kina-kjole), og da jeg prøvede den først gang blev jeg vildt glad for den, men følte egentlig ikke suset.

Det gjorde jeg heller ikke 2. gang jeg havde den på, hvor min mor skulle igang med at lægge den op og lave en bustle...

Til gengæld vendte suset stærkt tilbage 3. gang jeg fik kjolen på - da den var færdigt tilrettet. Jeg følte mig virkelig som Askepot og havde slet ikke lyst til at få den af igen! Det var så skønt at få den oplevelse inden den store dag :cheerleader3:

På selve dagen følte jeg suset igen :) Elsker næsten min kjole ligeså meget som min mand :cheerleader3:

0

Annonce ♥

JA følte SUSET.. :)

Jeg så min kjole allerede før end vi havde fatsat datoen for brylluppet.. Da min søster og jeg var ude og lede efter en gallakjole til en anden lejlighed- den stod på en gine og så sagde jeg til min søster der er min drømmebrudekjole :cheerleader3:

Da vi så fastsatte datoen havd jeg stadigvæk denne kjole i tankerne og måtte ud og prøve den da det ikke var en de kunne skaffe igen- da min mor kommer ind i butikken (hun anede ikke vi skulle se på brudekjole) ser hun samme kjole og siger- det er da lige sådan en kjole du skal have--- JA mor det er den jeg skal prøve og den sad som jeg drømte om og jeg købte den på stedet er og var slet ikke i tvivl.. SÅ kjolen blev købt inden invitationerne blev sendt ud :rolleyes:

Knus Mchelle

Min mor gjorde noget lignende.. Da min kjole var valgt skulle vi finde en til min mor. Imens blev min pakket i en pose.. gennemsigtig. Da vi så kommer forbi udbryder min mor "Den kjole er godt nok flot" hvortil jeg svarer "Det er jeg glad for at høre mor for det er min" Så jeg ved godt hvad min mor mener om min kjole :cheerleader3:

0

JA!!!

Jeg følte suset med det samme, da jeg fik den på, var slet ikke i tvivl om at det var DEN.

Jeg havde set lidt rundt på nette, men ikke lige fundet den som jeg synes havde alt det jeg gerne ville have.

Jeg er en meget klassisk pige, og ville ikke have for meget tyl, men gerne en flot A-model med langt slæb, og nogle fine detaljer på.

Jeg fik prøvet en masse forskellige, men der var helt tiden noget, der ikke helt var rigtigt. Men da jeg så prøvede den kjole, fik jeg kæmpe suset, min mor stod med tårer i øjene og det samme gjorde jeg... Haps haps så var den min.

Kan stadig blive helt trist ved tanken om, at jeg ikke skal have den på igen....

Overvejer at få taget nogle flere bileder med den på, bare for at prøve det igen :)

Held og lykke i din jagt efter KJOLEN..... Håber du kommer til at mærke suset, det er en fantastisk føelse... :rolleyes::cheerleader3:

0

Jeg er "frygtelig" fornuftig og bliver ikke rørt af småting som en kjole- troede jeg :-)

Jeg har prøvet RIGTIG mange kjoler, var i ni butikker og har nok prøvet tæt på 100 kjoler- tal om vægelsind! Kjolerne var pæne og fine mange af dem, men ikke lige det. Jeg troede ikke, at jeg kunne finde dén- men det kunne jeg. Jeg kom simpelthen til at få tårer i øjnene, så der var ikke meget tvivl. Det er der så kommet sidenhen pga. prisen, men det er det vægelsind igen :-)

0

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke sådan et sus - og tror ikke på at der kun er én kjole der er rigtig.

Men efter jeg havde min egen kjole på plads var jeg inde i en kjolebutik, med dyre fine kjoler. I mens hr mand prøvede tøj, kiggede jeg rundt, og husker jeg tænkte, at jeg ikke ville have byttet min egen kjole for en af dem.

Men altså jeg er sikker på at jeg kunne have været lige så glad i en anden kjole, der matchede min stil og mig

0

Jeg er "frygtelig" fornuftig og bliver ikke rørt af småting som en kjole- troede jeg :-)

Jeg har prøvet RIGTIG mange kjoler, var i ni butikker og har nok prøvet tæt på 100 kjoler- tal om vægelsind! Kjolerne var pæne og fine mange af dem, men ikke lige det. Jeg troede ikke, at jeg kunne finde dén- men det kunne jeg. Jeg kom simpelthen til at få tårer i øjnene, så der var ikke meget tvivl. Det er der så kommet sidenhen pga. prisen, men det er det vægelsind igen :-)

Hehe, det lyder meget som mig. Dejligt at vide at andre prøvede NI butikker og SÅ fik suset. Så er der da også håb for mig. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg fik suset og i en kjole jeg virkelig ikke troede jeg skulle have.

Jeg prøvede denne "grimme" kjole kun for at iretere min søster, hun sagde dengang vi så den i vinduet at det var den grimmeste kjole hun nogensinde havde set. Og så var jeg selvfølgelig nød til at prøve den for at drille hende.

Da jeg får kjolen på er jeg slet ikke itvivl om at jeg har fået den rigtige kjole på. Min søster og mor som sidder og venter på at få lov at se den, kan høre jeg er helt vild med den og kan ikke vente med at se den, de ved godt det er den "grimme" kjole jeg har på.

Da de ser mig i den får de begge tåre i øjene og de er heller ikke i tvivl om det er den kjole jeg skal have, køber den med det samme. Men er så kommet i tvivl om det er den rigtige for den er slet ikke som jeg havde forestillet mig min kjole skulle være, men når jeg så ser et billede af den kan jeg få tåre i øjene og har stadig den fornemmelse af det er den rigtig kjole jeg har valgt.

0

Må vi se billeder Jeanette??? Meget spændt på, hvordan en "grim" kjole ser ud:)

Jeg har det på samme måde som dig. Jeg valgte en HELT anden kjole, end jeg havde regnet med, og jeg kan godt gå lidt i panik ind i mellem og tænke, om jeg har valgt den rigtige.

Men tror, at det er meget normalt:)

Jeg havde det sådan, da jeg stod i butikken, at jeg næsten var ligeglad med hvilken af de fem kjoler, hun havde fundet frem, det skulle være. For de var så afsindigt flotte alle sammen. Det er et firma, der hedder Real Silk, der har lavet min kjole, og de laver bare de smukkeste ting. (Selvom de mest slår sig på konfirmationskjoler...hmmmm:))

Men valgte selvfølgelig den smukkeste, der heldigvis også var den mest behagelige at ha' på:thumbsupsmileyanim:

0