anja-q

invitationer

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hey tøzer :mellow:

Jeg har lige et spørgsmål vedr. invitationer. Vi skal giftes d. 11/9 2004, hvornår er det passende at sende invitationer ud??

KNUZZZZZ

Jeg skal også giftes 11/9. Vi sendte vores ud lørdag inden påske, så gæsterne fik dem inden helligdagene...Der er svarfrist 11/7 og vi har allerede fået 6 afbud..

Nu skal det så siges at vi var i utrolig god til med indbydelserne fordi ingen anede noget om brylluppet - Det skulle komme som en overraskelse

Man siger vel en 2 - 3 mdr før festen, men hvis jeg var dig ville jeg sende dem ud hurtigst muligt. I vores omgangskreds er der mange der rejser i begyndelsen af september. Det er stadig godt vejr, men ikke så overhedt og så er rejserne billiger

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anja!

Vi skal giftes d. 21 august og vi sendte vores invitationer ud lidt efter påske! Selvom mange kendte datoen, ville vi alligevel sende ud i god tid, mht ferier m.m. Vi havde senest svar dato d 1 juni og der havde alle svaret. Vi har fået 2 afbud!

Knus fra

p.nille

:)

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 14 august og vi sendte indbydelserne ud d. 14 maj - altså 3 måneder før... SU datoen er d. 3 Juli og vi har allerede fået det første afbud :) Jeg vil nu også sige at i godt kan sende dem ud nu.

Laila

Redigeret af Laila
0

Del dette indlæg

Hej!

Ja, det er jo et spørgsmål der af og til dukker op herinde...

Vi sendte vores invitationer ud, så gæsterne havde dem præcis 1/2 år før brylluppet. Jeg har hørt nogle sige, at det er for tidligt, for så glemmer gæsterne invitationen. Men det var bare mest rigtigt for os at gøre sådan, for så er der i hvert fald ikke nogen, der kan sige, at vi ikke har været ude i god tid.

Men jeg synes at jo før jo bedre.

Summer :):):)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg skal giftes d. 18/9, altså en uge efter dig og jeg har netop i dag sendt dem allesammen. :mellow:

Svarfristen har vi sat til d. 1/9. Vi ved allerede et par, der ikke kommer da vi med det samme vi satte datoen, har fortalt det til alle vi mødte, der skal med.

I bør nok snart komme i gang!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er min erfaring at det er MEGET forskelligt hvornår man sender invitationerne ud. Personligt vil jeg sige at vi først sendte dem ud en måned før - for alle kendte dato'en, og også sted m.m. Det var egentlig mest en "formalitet" at de blev sendt ud...

Nogle vælger at sende dem ud ½ år før brylluppet - det synes jeg er ALT ALT for tidligt. Så hænger de bare og samler støv på køleskabe/opslagstavler. Men det er helt og aldeles op til jer selv, hvornår I føler for at det er rigtigt.

MEN - kender alle dato, og ved de at de skal med til festen, så synes jeg at en måned før er rette tid. Ellers ville jeg sende dem ud 3 måneder før festen...

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres hurtige svar, i er bare de bedste :mellow:

De fleste af vores venner kender datoen, men vores familier ved slet ikke at vi skal giftes.. SURPRISE taz taz taz

Jeg havde egentlig også selv planlagt at jeg ville sende dem i starten af næste uge ( de skal lige være helt færdige, det er min veninde der laver dem som er grafiker, og hun er bare SÅ smadder dygtig :heppe: )

Nå, men i hvert fald, så fortalte en af mine veninder mig, at jeg da var ALT for tidligt ude, jeg skulle først sende dem ca 5 uger før.. hmm... lyseslukker siger jeg bare.

Nå, men det blev jo en længere smøre, men TUSIND TAK TØZER :)

Skal forresten ud og prøve min første brudekjole på fredag WEEEEE hvor jeg gælder mig.. :mellow: :mellow: :mellow: :mellow:

KNUZZZZ

0

Del dette indlæg

Vi sendte vores ud 3 måneder før, men alle vidste det i forvejen, da jeg ikke har talt om andet i mere end et år.

Modtog invitation til min venindes bryllup i går, og hun skal giftes den 18. september.

Har lige et spørgsmål til dem der har svarfrist lang tid før dagen. Hvorfor det?? Vi har sat en svarfrist 14 dage før, da feststedet bare skal vide hvor mange vi kommer en uge før.

Karina

0

Del dette indlæg

Har lige et spørgsmål til dem der har svarfrist lang tid før dagen. Hvorfor det?? Vi har sat en svarfrist 14 dage før, da feststedet bare skal vide hvor mange vi kommer en uge før.

Karina

Vi har svardato 2 mdr. før, fordi vi tager på ferie 4 uger før brylluppet og først er hjemme igen en uge før - så alt skal gerne være på plads inden vi tager afsted...

Jeg tror ikke jeg kan slappe af på ferien ellers :sunglass:

Desuden er det kun en gæst der ikke har svaret endnu, og der har kun været et afbud :heppe: :heppe: :heppe: selvom vi både har inviteret fra sjælland og andre fjerntliggende dele af landet

Jeg tror helt bestemt at vi får et dejligt bryllup

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, men i hvert fald, så fortalte en af mine veninder mig, at jeg da var ALT for tidligt ude, jeg skulle først sende dem ca 5 uger før.. hmm... lyseslukker siger jeg bare.

KNUZZZZ

Måske har hun ikke lige tænkt på at der er en del som holder ferie i August, og mange er ude at rejse der. Desuden er det da også rarest for gæsterne at de ved det et stykke tid i forvejen. Det kræver jo også planlægning for dem. Så send du bare dine invitationer.
0

Del dette indlæg

Mht Svarfrist, så har vi sat vores til d. 14/8 ( bryllupsdag 11/9) :) men det kan godt være at det er lidt for tidligt ( kan stadig nå at rette det)

Men for vores vedkomne, så er det af hensyn til restauranten, :) de vil gerne vide i god tid hvor mange vi bliver.

jeg finder ud af idag, i hvor god tid de skal vide det, og så ændre jeg invitationen ud fra det. ( har ikke sendt dem endnu )

:bamsekram:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes den 4. september i år. Vi har netop fået vores invitationer fra det sted hvor vi har fået dem trykt (Calligraphen)(der gik ca. 3 uger med det). De bliver sendt ud i denne uge. Dvs. ca. 2½ måned før. De fleste gæster har allerede sat X i kalenderen. Su. er d. 25. juli.

Held og lykke med det hele.

Knus Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det lyder til at det er meget forskelligt hvornår det bliver sendt ud. Jeg mener at have læst et sted at 3 mdr. før er meget normalt.

Vi sendt vores allerede i starten af marts, med svar senest 1. juli. Vi skal giftes den 7. August.

Vi blev nødt til at sende dem som tidligt af hensyn til overnattende gæster. Vi har mange der kommer lang vejs fra. De som skal overnatte skulle bestille værelse på kroen senest den 1. maj.

Alle vores gæster kendte også datoen i forvejen, men vi havde altså ikke lyst til at ringe rundt til gud og hver mand og fortælle mht overnatning give tlf.nr. m.v.

Så de gjorde vi i invitationen.

Ind til videre har vi ingen afbud fået :mellow:

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Hej Anja,

Vi har sendt vores ud for en lille måned siden og vi skal giftes d. 4. september.

Jeg ville gerne sikre mig at alle havde sat datoen af og da vi har en del gæster der kommer fra udlandet skal de jo også have en chance for at booke billetter osv

Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Nett... Du har helt ret i at der skete en stor katastrofe d. 11/9 01, men det er faktisk også en af grundene til at vi valgte netop den dato...

Vi syntes begge to at lige præcis den dato symbolisere hvor vigtigt det er at passe på hinanden, og værdsætte hinandens kærlighed, for pludselig en dag kan det hele være slut.. :romance:

Og hvad symbolisere det,bedre end 11/9??? :loveboard:

Hmm.. kom lige ud på et sidespor, da tråden jo handlede om invitationer... sorry..

Min veninde som er grafiker sidder faktisk i skrivende stund og knokler med invitationer, jobbar gæstebog og bordkort, så invitationerne bliver sendt i morgen eller fredag...

Jeg skal nok når de er endeligt færdige ligge en herind, så i kan se dem, de er blevet super flotte.. :heppe: :heppe: :heppe:

Knuzzz

Redigeret af anja-q
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer