pernut

P & T 11. juni 2011

102 indlæg i dette emne

Hejsa

Egentlig har jeg en anden tråd herinde, men opretter lige en ny.. Den anden blev for rodet. Denne her skal være overskuelig og min lille hjælper.

Lidt om os:

Jeg er 29, og blir 30 i juni næste år, så brylluppet skal jo ligge FØR det. For 2 mdr siden blev jeg fyret fra mit gamle job - På min første arbejdsdag efeter endt barsel. Jeg arbejdede som kontorassistent, og har nu skiftet spor. Jeg arbejder nu som handicaphjælper, så det er noget helt andet, men jeg er bare SÅ glad for det.

Thomas er 32 (33 til brylluppet). Arbejder som systemudvikler, hvor han laver programmer til banker.

Vi har kendt hinanden i 8½ år, og været kærester næsten fra starten. Vi har 2 piger: Leonora på 3½ og Juliane på 1. Vi bor lidt udenfor Herning, i et hus vi er igang med at gennemrenovere. Vi har netop fået lavet nyt køkken/stue/bryggers/gang,og mangler sådan set bare badeværelserne - Men det har været en hård omgang med køkkenet, så badeværelserne haster overhovedet ikke. Og så er der jo også alt det udenfor :)

Vi skal giftes 28. maj næste år - Regner vi med.. Har ikke snakket med præsten endnu, da vi har været lidt i tvivl efter jeg blev fyret, om vi kunne nå at spare sammen til det (er nemlig ikke gået igang med opsparingen endnu), men nu hvor jeg har fået job igen, kan vi snildt. Jeg ringede til præsten i fredags, men fik ikke fat i hende. Så skal ringe igen på tirsdag. Vi skla i øvrigt vies i Engesvang kirke, hvor jeg er vokset op, konfirmeret og vores døtre døbt.

Festen skal enten holdes i et lokale inde i Herning, eller også vil vi leje et stort telt til haven - Vi blir ca 70-75, eller det er så mange der blir inviteret (alt efter hvor mange af singlerne der får kærester inden ;) ).

Endelig er vi ved at være så tæt på, at der snart er en masse der skal laves - DEJLIGT - det har jeg bare glædet mig til. I september skal jeg prøve brudekjoler for første gang. Det skal jeg også have bestilt tid til imorgen. Men overvejer nu kraftigt en kinekjole, men vil ikke snydes for kjoleprøveriet, og finder jeg KJOLEN, kan jeg heller ikke udelukke det bare SKAL væreden.

BONUSINFO: Min mellemrumsknap er ikke så god - Leonora har haft pillet den af. Så jeg skal hele tiden sidde og rette tilbage, og det blir jeg hurtigt træt af, så hvis der er nogle laaaaange ord indimellem, er det derfor.

Vægtopdatering:

Mandag d. 27/9-10: 72,5 kg

Mandag d. 4/10-10: 71,9 kg

Kropsmål:

27/9-10

Bryst: 100

Overarm:29

Talje:81

Hofte:107

Lår:60

HUSKELISTE

7 måneder til 1 år før

Fastsæt bryllupsdato - 11. juni 2011

Reserver kirken - Engesvang Kirke kl. 15.00

Lav bryllupsbudget - sådan ca.. Har egentlig ikke et max beløb, men har lavet et ca budget

Lav gæsteliste

Reserver lokale til festen - 108 m2 telt i haven

Bestil overnatning til brudeparret

Bestem evt. farvetema for brylluppet - Lyserøde nuancer, guld og sort

Bed om fri fra arbejde i dagene omkring brylluppet

Begynd at se på vielsesringe og kjoler. Vielsesringene er forlovelsesringene der skal pudses op, og have graveret en dato mere

Bestil tid til make-up og frisør

Bestil fotograf

Bestil underholdning til festen

4-6 måneder før

Bestil bryllupskørsel

Bestil bryllupskage - laver jeg selv

Bestil prøveopsætning af hår

Bestil prøvelægning af makeup

Bestil mad til festen

Køb brudekjole

Køb sko

Køb tøj til gommen

Køb ringe

Køb/lav invitationer

Vælg forlover

Vælg toastmaster

Udsend invitationer

Lav bordkort

2-3 måneder før

Bestil tilretning af brudekjole

Bestil tilretning af gommens tøj

Bestil frisør til gommen

Bestil tid til at få farvet hår

Bestil manicure/pedicure

Bestil tid til ansigtsbehandling

Bestil blomster

Bestil serveringspersonale

Gennemgå aftalen med musikerne

Giv toastmasteren en kort beskrivelse af gæsterne

Vælg salmer til kirken

Vælg udsmykning af kirke

Lav et program over dagen med tider

Forbered navneskift

Indhent og udfyld ægteskabserklæring

Bestil nyt pas ved navneskift

Vælg menu og prøvesmag den

Lav menukort

Øv brudevals

1 måned før

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Få de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne

Lav bordplan (den endelige)

Lav risposer

Afgiv den endelige bestilling af mad

Begynd at gå brudeskoene til

Gennemgå vielsen med præsten

Hent vielsesringene hos guldsmeden

Køb morgengave

Skriv tale -Ved ikke helt om vi vil holde taler

Aftal detaljer med transporten

Kontakt avisen hvis der skal indrykkes en bryllupsannonce

Øv brudevals

1-2 uger før

Afstem festens forløb med toastmasteren

Gennemgå festen med feststedet

Tjek bordplanen

Pak en taske med tøj il dagen derpå

Prøv tøjet en sidste gang

Der kan nu danses brudevals

Dagen før

Aflevere festprogram til personale

Pynt feststedet op

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken

Sørg for at pakke hårpynt til frisøren

Tjek at kammen er syet på sløret

Laker gommens negle

Husk at slappe af (gå evt. i biffen, tivoli eller andet)

Gå tidligt i seng

På dagen

Spis en god morgenmad

Hent brudebuketten og knaphulsblomster

Husk risposer til kirken

Tjek at forloveren har ringene

Husk penge til at afregne

Nyd det

Redigeret af pernut
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FRIERIET:

December 2009

Det skulle ellers være vores bedstejul nogensinde.. Vi havde vores 2 dejlige døtre, jeg havde barsel, og Thomas havde lang ferie + barsel oveni, så vi skulle virkelig familiehygge.

D. 17. december 2009 (den dag den første rigtige sne faldt) fik jeg et grimt hold i lænden, der gjorde at jeg faktisk lå i sengen hele julen.

Om morgenen d.24. december lå jeg i sengen og ventede på, at Thomas kom og tog Juliane, der på det tidspunkt var 5½ måned, da jeg ikke selv kunne løfte hende. Jeg lå længe og ventede synes jeg, og var egentlig lidt stresset. Min lillebror havde fødselsdag, og vi skulle være der 2 timer senere, vi skulle alle 4 i bad, huset flød, og vi skulle pakke alt det vi skulle have med til juleaften hos min far, nå ja, så var der også lige over en halv times kørsel pga sneen. ALT var kaos i mit hoved. Jeg kaldte mange gangepå Thomas, og blev egentlig mere og mere sur. Og mere og mere stresset. ENDELIG kom han, men da jeg troede han ville tage Juliane, satte han sig på knæ ved siden af min seng, og spurgte om jeg ville gifte mig med ham.

Jeg blev virkelig overrasket. Godt nok havde jeg en fornemmelse af, at der ikke ville gå så lang tid. Og var egentlig sikker på jeg slet ikke ville blive overrasket, fordi jeg jo "vidste" det var snart. Men NØØJ hvor blev jeg overrasket. Og så kunne rod være rod, tidsplan være tidsplan - Vi kom når vi kom ... som forlovede.

Det blev ikke det frieri Thomas havde planalgt (han hentede ringe om formiddagen, hvor jeg fik hold i lænden om aftenen), og det var ikke det frieri jeg havde drømt om. Men det var bare perfekt. Det var bare det perfekte tidspunkt - Midt i al min elendighed, der ligepludselig ikke var så elendig alligevel.

0

Del dette indlæg

Jamen velkommen til med den nye tråd så. :cheerleader3:

Fantastisk bonusinfo, jeg griner stadig lidt. :cheerleader3:

Og jeg synes, det var et sødt frieri. :loveflag: Ærgerligt med din lænd, men dejligt at hele elendigheden lige kunne vendes ;) Da min htb friede til mig var det også julemorgen, og heller ikke helt som han havde planlagt, men det var alligevel helt perfekt. :rolleyes:

Og det bliver SPÆNDENDE med kjoleprøvningen! Husk billeder! :)

0

Del dette indlæg

Så har jeg snakket med præsten idag. Hun kunne ikke sige med 100% sikkerhed om hun har ferie d. 28.maj., og ved det nok først til næste år. Jeg sagde at vi meget gerne ville vide det, da vi nok vil overveje en kirke i vores by(Lind), hvis det er. Hende fra Engesvang kirke har konfirmeret mig (min klasse var det første hold hun konfirmerede) og har døbt begge vores piger, så selvom det ville være i samme kirke, er det ikke det samme uden hende. Men hun sagde så også, at hun NOK ikke ville holde ferie der, når det nu var mig. SÅ sødt af hende. Men skal hun have fri, skal hun selvfølgelig have det.

Hun sagde så at hun helt 100 IKKE har fri d. 11.6.11. Så nu overvejer vi altså at rykke det er par uger. Jeg synes der er fordele ved den dag. For detførste ser det bare fint ud: 11-06-11 (men det synes jeg nu også 28.05.11 gør). FOr det andet har folk fri 2 dage efter, da det er 2.pinsedag mandag - KÆMPE PLUS synes jeg. Jeg skal kun arbejde onsadg og torsdag ugen efter,så formig betyder det ikke det vilde, men så har vi lidt tid til at hygge med pigerne, og gæsterne har 2 dage til at slå tømmermændene ned. Og for det tredje har vi 2 uger mere at forberede og glæde os.

MEN jeg har også snakket med et muligt feststed idag. De er booket d. 11.6, men ikke d. 28.5. Jeg tager ind og ser det imorgen eller torsdag. Thomas er på arbejde, så jeg må klare det alene, men vil tage billeder af det. Håber jeg ved mere, når jeg har set det. Er det bare STEDET skal detjovære d. 28.maj, men er det noget, tager vi nok juni. Selv om det bare lyder fint at være "maj-brud". Ellers vil vi have et havebryllup. Tror det er det jeg allerhelst vil, men skal så bare have fundet på en løsning med mændene og håndvask, hvis de skal tage hensyn til damerne, og tisse udenfor.

Og det allerbedste. Jeg skal prøve brudekjoler for første gang på mandag. Det blir "kun" i en Lilly, men de har et par pæne kjoler eller 3 jeg gerne vil prøve. Jeg tror ikke de har KJOLEN, og jeg får ikke det helt vilde sus af det, som jeg tror jeg gør, når jeg (forhåbentlig) skal prøve kjoler i Århus d. 29. Demskal jeg ringe til imorgen.Men jeg GLÆÆÆDER mig til mandag. Min søster tager med mig, og vi skal bare råhygge. Det blir fedt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen velkommen til med den nye tråd så. :)

Fantastisk bonusinfo, jeg griner stadig lidt. :)

Og jeg synes, det var et sødt frieri. :) Ærgerligt med din lænd, men dejligt at hele elendigheden lige kunne vendes ;) Da min htb friede til mig var det også julemorgen, og heller ikke helt som han havde planlagt, men det var alligevel helt perfekt. :)

Og det bliver SPÆNDENDE med kjoleprøvningen! Husk billeder! :thumbsupsmileyanim:

Tak for velkomst :)

Jeg synes det er så fint at det var julemorgen.. Jeg er en rigtig julemus, og nu er julen ekstra speciel :lol: .

Jaaaa jeg glæder mig til at hoppei smukkekjoler. Håber bare man må tage billeder.

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Velkommen :)

Virkelig sød historie om frieriet, elsker når det starter med irritation og vender 180 grader :lol:

Puh, det er lidt af et dilemma når kirken og feststedet nu ikke er ledigt samme tid, håber I finder en god løsning.

Håber du får en fantastisk dag i Lilly, husk kamera! Glæder mig til at se billeder!

0

Del dette indlæg

Så har jeg været til første kjoleprøvning. Det var hos Lilly i Holstebro. Jeg havde det sådan lidt "Det er bare Lilly", og var ikke så spændt som jeg egentlig regnede med. Før vi var der. SÅ kom det. Og hvor var det bare en fed oplevelse. ALle de fordomme jeg havdemod Lilly, er gjort fuldstændig til skamme. Supergod service (hun startede med at spørge om jeg var str 36 eller 38, så hun vandt hurtigt en stor stjerne i min bog :thumbsupsmileyanim: ), og rigtig flotte kjoler. De fleste af dem.. selvfølgelig var der nogen der ikkelige var mig, men jeg kunne faktisk se mig selv blive gift i næsten dem allesammen.

Nå, nok snak.. I vil vel hellere se.

Jeg er ligenødt til at nævne at det er barmen der bestemmer størrelsen, så jeg var i en str 42. Derfor er kjolerne ret meget for store rundt om maven, og det gør altså at de ikke slanker. Og så ser jeg også tykkere ud på billederne end jeg gjorde i butikken, så kjolerne kommer slet ikke til sin ret på foto.

Nå NU er det nok snak.

Kjole 1

modellen:

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&amp...;VariantID=VO58

Forfra

2duxm2v.jpg

Tæt på - Ved ikke lige hvad der sker for mit ansigt

wu17ba.jpg

Bagfra

21bpy83.jpg

Fra siden

fw0l13.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole 2 - Den var ikke så pæn som jeg havde regnet med. Overdelen var sådan set fin nok, men underdelen var for sjusket i tyllen.. Det var sådan nogle løse stykker der var syet på, og forskellige længder og bredder. Jeg er lidt mere til et jævnt tykt lag. Men overdelen var skisme flot - bare lidt for storom maven.

Her på Lillys model

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&amp...;VariantID=VO59

Forfra - igen.. ved ikke hvad der sker for mit ansigt

2ljhzdz.jpg

Tæt på

4j9od3.jpg

Bagfra

6508m1.jpg

Fra siden

69gzdd.jpg

0

Del dette indlæg

Kjole 3 - Var noget flottere i virkeligheden end på billederne. Men det er ikke drømmekjolen, mn I skal da ikke snydes for et kig

Lillysmodel

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=21&amp...8&PageNum=2

Forfra

2qi49i0.jpg

Tæt på

mc457n.jpg

BAgfra

f239f8.jpg

Fra siden

28irztk.jpg

0

Del dette indlæg

Kjole 4 - også meget pænere end på billederne. Og det bedste: Den fik mine bryster til at se små ud - eller normal størrelse.

Lillys model:

Forfra

copyt.jpg

Tæt på

6qjogh.jpg

Bagfra

2dktts.jpg

Fra siden - Forlovelsesringen, der startede det hele, blir lige beundret

29lhdl5.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, måske skulle man alligevel overveje en Lilly :biggrin:

Du ser i hvert fald fantastisk ud i dem alle tre! Er især vild med 1'eren til dig :) Synes IKKE du ser tyk ud, så hvis du får MERE talje end det, så synes jeg godt nok du vil ligne en million i den! :thumbsupsmileyanim: Rigtig fint slør også, er normalt ikke SÅ meget til blondeslør, men synes det er rigtig fint til dig. :)

0

Del dette indlæg

Kjole 5 - Den blir det ikke, men den var faktisk finere end jeg havde regnet med. Det kryds der er på maven, kunne pilles af, hvis det var, og det var primært den der generede mine øjne. Men også det skrå snit, og detkan man jo ikke gøre så meget ved.

Lillys model

Forfra

2wnbtir.jpg

Af ukendte årsgaer fik vi ikke taget billeder tætpå af den.

Bagfra

m9li55.jpg

Fra siden

15qdwlc.jpg

0

Del dette indlæg

Kjole 6 - Da jeg fik denne kjolepå, var jeg sikker på det skulle være den.

Lillys model

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&amp...&VariantID=

Forfra

2h848sy.jpg

Har desværre heller ikke nogen nærbi´lleder af denne. Måske min søster har...

Bagfra

jg4mqp.jpg

Det var vist så sidelæns det ku blive til

veaonp.jpg

Prøvede 3 kjoler mere, men der ku ikke være mere på kameraet, så de kommer så snart min søster sender dem... Og det er alle 3 favoritter, sammen med kjole 6

0

Del dette indlæg

YAY billeder...!!! Du ser fantastisk ud i de kjoler..! Er specielt vild med nummer 2, 4 og 6 til dig, specielt nr 6 - som det osse lader til du selv er rimelig vild med :thumbsupsmileyanim: Syns den er en perfekt blanding af lady-like elegance fra havfrue formen og spræl fra tylbunden.. Glæder mig til de sidste billeder

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv og øv altså.. jeg kan kun se nogle af billederne :cheerleader3:

Men dem jeg kan se er bare SUPER fine :thumbsupsmileyanim:

Tak :)

Jeg ku heller ikke se dem allesammen, men nu er de der pludselig. Ved ikke hvad der lige var galt.

Hmm, måske skulle man alligevel overveje en Lilly :)

Du ser i hvert fald fantastisk ud i dem alle tre! Er især vild med 1'eren til dig :) Synes IKKE du ser tyk ud, så hvis du får MERE talje end det, så synes jeg godt nok du vil ligne en million i den! :biggrin: Rigtig fint slør også, er normalt ikke SÅ meget til blondeslør, men synes det er rigtig fint til dig. :cheerleader3:

Tak skal du have :cheerleader3:

Jeg kan kun anbefale det. Det var bare rigtig godt. Og så kommer der faktisk40% på næsten alle de kjoler jeg prøvede - undtagen kjole nr 6. Dvs den kjole jeg hælder allermest til, som I ikke har set endnu, kunkoster 2700. Det er da perfekt.

Jeg var faktisk ogsåpositiv over slørene, for dem har jeg godt nok haft det sværtmed... Vilrigtig gernehave slør på, men synes det er svært med alle de blonder, men i virkeligheden er de barefine.

0

Del dette indlæg

YAY billeder...!!! Du ser fantastisk ud i de kjoler..! Er specielt vild med nummer 2, 4 og 6 til dig, specielt nr 6 - som det osse lader til du selv er rimelig vild med :thumbsupsmileyanim: Syns den er en perfekt blanding af lady-like elegance fra havfrue formen og spræl fra tylbunden.. Glæder mig til de sidste billeder
Hvor er det nogle flotte kjoler du har prøvet, jeg syntes de alle er flotte til dig, men kan godt forstå du faldt for den sidste :0)
Hejsa.

Kjole nr 6 er virkelig smuk!!

Jeg stemmer for nr 1 eller 6 ;-)

Pernille

Tak skal I have :biggrin: Jeg blir også helt vild med 6 eren igen, når jeg ser billederne. Glæder mig til at få billederne af de sidste hjem, og se hvordan det føles at se dem igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, jeg ser først nu at der er 6 kjoler og ikke kun 3. Hehe...

Kan rigtig godt lide 4 og 6 også :biggrin:

Jeg tror min top3 til dig er:

Førsteplads: 1. (Skarpt efterfulgt af..)

Andenplads: 6.

Trejdeplads: 4.

Glæder mig til at se de sidste tre! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Min søster var hurtig. Lidt flere billeder af kjole 6

2ebg6e9.jpg

2cxi4g1.jpg

Og tæt på

b3vdbk.jpg

Kjole nr 7- Det var den sikre vinder da jeg fik den på. Men nu hvor jeg erkommetmigover den vilde rus, er jeg ikke helt sikker mere.

Jeg slynger bare billederne ud nu, for der er ret mange af denne her også. Der sidder etmærke på maven fra sådan en under-børge

2nvvuko.jpg

Lidt tættere på - ved ikke lige hvad jeg laver med hånden :thumbsupsmileyanim:

350pg9k.jpg

Nogenlunde fra siden

2a0etfc.jpg

Med lidt bevægelse

w7ht09.jpg

Tæt på

20t1fz4.jpg

Lidt længere væk fra

52yqki.jpg

Bagpå

2moy3io.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer