Sunspirit

Cecilie & Roberts middelalderbryllup: Bryllupsrejse

1,405 posts in this topic

Velkommen til min bryllupplanlægning post-44861-0-18384900-1321433729.gif

Så har jeg oprettet mig på Bryllupklars forum og synes allerede, at jeg har fået fantastisk respons på det emne jeg lagde ud om lokale til festen. Det er måske heller ikke så underligt at folk er så glade herinde, når det nu er sådan et velsignet emne vi alle tænker på. :thumbsupsmileyanim:

Ja der er jo omtrent 2 år til dagen for mig endnu, men det forhindrer mig jo ikke i at begynde at planlægge. Desuden når man vil have noget så specifikt som vi vil bliver man nødt til at være ude i god tid.

Vi mødtes på internettet for snart et år siden, og vidste sådan set med det samme at vi bare var et fantastisk match. Vi kunne tale sammen i timer, havde et hedt forhold og følte bare at vi altid havde kendt hinanden. 4 måneder efter flyttede jeg ind hos ham og så friede han altså til mig en solskinsrig dag i Klampenborg dyrepark for ca. 2-3 uger siden.

Da jeg er arkæolog og han også er meget interesseret i historie var det meget oplagt at lave et temabryllup. Jeg glæder mig til at stå middelalder brud med blomster i håret og hånden d. 08 september 2012.

Edited by Sunspirit
0

Annonce ♥

Velkommen til! :thumbsupsmileyanim: Og tillykke med forlovelsen..

Hvor lyder det spændende med et middelalderbryllup. :thumbsupsmileyanim: Jeg glæder mig helt klart til at følge din planlægning!

- Og så er det da helt klart bedre at være god tid end at være for sent ude. ;)

Og og og.. HUSK BILLEDER! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Okay så min bryllups craze begyndte for en uge siden, hvor jeg lavede huskeliste og begyndte at surfe internettet for gode ideer. Det slog mig at der er mange detaljer som jeg endnu ikke kan få styr på -> blomster og så videre kan det vist bedre betale sig at bestille senere hen

Men sted og mad det er store ting som man må få i orden i god tid. Jeg oprettede en tråd herinde, fordi jeg havde fundet en lade som jeg synes var super fed, men som bare var alt for dyr. Vi har lagt et ca beløb på 50.000 til 60 mennesker, men det er altså til tider svært at vurdere hvorvidt det er fornuftigt og hvad de generelle priser er.

Så jeg har fundet noget i den dyre ende og i den mere billige: så må vi jo se hvad de andre udgifter sniger sig op på og hvad vi er villige til at gå på kompromi med i forhold til, hvad vi absolut ikke vil undvære.

Her er lidt billeder af de steder vi har overvejet:

Fra middelaldercenteret på falster: (her kan man faktisk få en middelalder menu med når man lejer, hvilket sparer en del besvær)

1 post-44861-1284636601.jpg

2 post-44861-1284636566.jpg

Ledreborg slot, Laden: (dyrere, men meget stemningsfuldt slot med mulighed for at blive viet i parken. Problemet er mest at maden er så dyr og de har ikke et køkken til laden så man selv kan lave mad eller hyre kok. Vi overvejer at løse det med at servere kolde forretter og desserter samt koldt tilbehør til grilmad - hvor vi hyrer en grilmester med gril til at komme.)

post-44861-1284636533.jpg

Trudsholm lade: (har vi endnu ikke set, skulle være billigt, men også lidt faldefærdigt.)

post-44861-1284636628.jpg

Ellers havde vi overvejet et telt, der er bare mange ekstraudgifter ved et telt. Medmindre du kan aftale en pris med et hotel/gods eller lignende hvor du både låner deres idylliske omgivelser til teltet og samtidigt får den mad du vil have, skal du både leje køkkentelt og toiletvogne og det er ærligt talt lidt kikset med toiletvogne til folk i fint tøj.

Vi har ikke besluttet os endnu, men vi har heller ikke set alle de steder vi gerne vil tjekke ud først.

0

Velkommen til! :thumbsupsmileyanim: Og tillykke med forlovelsen..

Hvor lyder det spændende med et middelalderbryllup. :thumbsupsmileyanim: Jeg glæder mig helt klart til at følge din planlægning!

- Og så er det da helt klart bedre at være god tid end at være for sent ude. ;)

Og og og.. HUSK BILLEDER! :thumbsupsmileyanim:

Tak for påmindelsen, der er ikke så meget ved at fortælle om bryllupet hvis detajlerne ikke kan ses. :P har allerede lagt de første ud af eventuelle lokaltioner. :b223:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle fine steder! Er lidt forelsket i det der middelaldercenter, synes det ser SÅ hyggeligt ud! Og så bliver det da totalt gennemført at stedet og maden følger temaet! :thumbsupsmileyanim:

Ja det er nemlig også min tanke, og så er det ikke så dyrt, og de har kontakter til bands der passer til stemningen :cheerleader3:

0

Hvor er det bare nogle fine steder! Er lidt forelsket i det der middelaldercenter, synes det ser SÅ hyggeligt ud! Og så bliver det da totalt gennemført at stedet og maden følger temaet! :thumbsupsmileyanim:

Meget enig! Det ser virkelig hyggeligt ud, og fedt med maden!

Hvor er det bare nogle fine steder! Er lidt forelsket i det der middelaldercenter, synes det ser SÅ hyggeligt ud! Og så bliver det da totalt gennemført at stedet og maden følger temaet! :cheerleader3:

Ja det er nemlig også min tanke, og så er det ikke så dyrt, og de har kontakter til bands der passer til stemningen :fløjt:

Og hvis man kan få musik til, som passer i temaet så er det er jo bare mega fedt gennemført!! :shooter:

Jeg synes det er så plat med halv-gennemførte temafester - men jeres lyder slet ikke til at ryge under den kategori!

0

Annonce ♥

Så fik vi allerde vores sted til festen! :D Det er helt fantastisk stemningsfyldt.

Det blev middelaldercentret på falster - et billede, hvis i ikke har set det fra sidste indlæg. De insiterer på at holde alt helt i tidens ånd, derfor får man fx kun en ske og kniv, fordi de ikke havde gafler dengang. Vi fik et fint tilbud der er inklusive en hel middelaldebuffet og drikkelse og oppyntning og borddækning. Tjenerne vil desuden være i klædt middelalderklæder. Lokalet er oplyst af sterinlys i jernstager og velkomstdrikken er et afkog af kanel og urter. Vi kan også låne kostumer til mig og Robert, men jeg vil nu hellere finde min brudekjole et andet sted.

post-44861-1285440323.jpg post-44861-1285440342.jpgpost-44861-1285440353.jpgpost-44861-1285440365.jpg

Jeg skriver snart mere om buffeten, bestyreren dernede har lovet at lægge billeder op efter jul. :)

0

Annonce ♥

Meget enig! Det ser virkelig hyggeligt ud, og fedt med maden!

Hvor er det bare nogle fine steder! Er lidt forelsket i det der middelaldercenter, synes det ser SÅ hyggeligt ud! Og så bliver det da totalt gennemført at stedet og maden følger temaet! :blush:

Ja det er nemlig også min tanke, og så er det ikke så dyrt, og de har kontakter til bands der passer til stemningen :hug:

Og hvis man kan få musik til, som passer i temaet så er det er jo bare mega fedt gennemført!! :)

Jeg synes det er så plat med halv-gennemførte temafester - men jeres lyder slet ikke til at ryge under den kategori!

Hehe ja der skal helt sikkert være en rød tråd og nu har vi fundet så mange ting der bare passer perfekt. Nu er det mest kjolen jeg skal finde, og så giver vi gæsterne nogle links så de også kan leje tøj, men altså kun hvis de selv har lyst.

0

Så nåede jeg lidt længere i planlægningen, jeg kan ikke lade være med at gå og nusse selv med de små ting som bordkort allerede. Robert sys jeg har lige lovligt meget fart på :P men han vil meget gerne snakke om bryllupet og jeg kan mærke at han virkeligt glæder sig. Og så var det jo faktisk hans ide med et middelalderbryllup. :cheerleader3:

Jeg har nu lavet den lille gæstegave som lægger ved gæsternes tallerken, når de ankommer til restaurenten. Det er små bagdes som jeg har bestilt på internettet, med to forskellige våbenskjold som jeg selv har tegnet til lejligheden. Min familie får et våbenskjold og hans får et andet, så kan man også se på vennerne, hvem der hører til gom og brud.

post-44861-1287481120.jpg¨

Det til venstre er roberts families. Hans yndlingsfarve er blå og så hedder han Ellehammer til til mellemnavn, så jeg har lavet et lyn (EL) og en HAMMER. Den lille drage med sværdet er en revideret udgave af maskotten for hans yndlings fodboldhold - Manchester United.

Mit våbenskjold til højre har min yndlingsfarve grøn i sig. Træet står for min tætte tilknytning til naturen og enhjørningen er med pga jeg elsker eventyr og vil være forfatter. Mit mellemnavn er Szkotak (udtales bare sko-tak) og derfor er der en hesteSKO og et spyd (TAK).

1

Så nåede jeg lidt længere i planlægningen, jeg kan ikke lade være med at gå og nusse selv med de små ting som bordkort allerede. Robert sys jeg har lige lovligt meget fart på :P men han vil meget gerne snakke om bryllupet og jeg kan mærke at han virkeligt glæder sig. Og så var det jo faktisk hans ide med et middelalderbryllup. :cheerleader3:

Jeg har nu lavet den lille gæstegave som lægger ved gæsternes tallerken, når de ankommer til restaurenten. Det er små bagdes som jeg har bestilt på internettet, med to forskellige våbenskjold som jeg selv har tegnet til lejligheden. Min familie får et våbenskjold og hans får et andet, så kan man også se på vennerne, hvem der hører til gom og brud.

post-44861-1287481120.jpg¨

Det til venstre er roberts families. Hans yndlingsfarve er blå og så hedder han Ellehammer til til mellemnavn, så jeg har lavet et lyn (EL) og en HAMMER. Den lille drage med sværdet er en revideret udgave af maskotten for hans yndlings fodboldhold - Manchester United.

Mit våbenskjold til højre har min yndlingsfarve grøn i sig. Træet står for min tætte tilknytning til naturen og enhjørningen er med pga jeg elsker eventyr og vil være forfatter. Mit mellemnavn er Szkotak (udtales bare sko-tak) og derfor er der en hesteSKO og et spyd (TAK).

Hvor er det godt lavet. Super flot. :)

0

Spændende planlægningstråd :) Hvor er det gennemført, at I skal holde det i Middelaldercentret - det bliver da en kæmpe oplevelse for jer og jeres gæster! Og rigtig fine og meget symbolske våbenskjold :cheerleader3: Glæder mig til at følge med i, hvad du mere finder på :)

0