Sign in to follow this  
Followers 0
Jeanette&Paw

Preludiom.

20 posts in this topic

Sad den anden dag og kiggede planlægningstårde igennem.

Der var en som have en anden indgangssagn end bryllupsmarchen, faldt med det samme for den, og var sikker på jeg gemte titlen. Men nej det er væk nu, og kan ikke huske hvad den hed. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til sangen.

0

Annonce ♥

Jeg (og nogle stykker til) har haft Pachelbel Canon in D

0

Det var lige den jeg tænkte på, mange tak Miss-Lina.

Manden er dog ikke enig, han vil heller have bryllupsmarchen. Så nu må vi se.

0

Jeg valgte den fordi den er meget mere rolig og harmonisk end den traditionelle bryllupsmarch. Jeg ville have fået nøjer og mega nerver af at gå ind til den :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Pachelbel's Canon in D er fantastisk, og uden tvivl også den, der bliver vores preludium. :thumbsupsmileyanim: Jeg lærte selv at spille den for nogle år siden, og jeg elsker den. Den er så smuk. :cheerleader3:

0

Ja - den er rigtig god :thumbsupsmileyanim: '

Men denne her er jeg faldet for - synes den er så smuk:

0

Vi havde også Pachelbel Canon in D. Ikke at jeg kan huske det, og manden har ingen ide om hvad der blev spillet. Vi var så optagede af hinanden at vi slet ikke hørte musikken!!

Måtte faktisk spørge på fjæs i går hvad der blev spillet og flere gæster hørte det ikke, da de var så optagede at at kigge på mig :thumbsupsmileyanim:

Vi lagde dog mærke til at der under salmerne også var enormt smukt violin-spil. Det er ikke noget vi havde arrangeret, så det må være præsten / kirkens ide. Og det lød SUPER smukt sammen med orgelet :cheerleader3:

0

Vi havde også Canon in D,,enm ligesom Stikan kan jeg heller ikke huske det :thumbsupsmileyanim:

Vi havde ikke noget ønske udover bryllupsmarchen, men til at gå ud til. Så organinsten fik frie hænder, indtil jeg så Miss-Lenas tråd og hørte den... så var jeg solgt og organisten var med på den. Manden ved ikke at jeg bestemte at det blev den :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Den sang spillede jeg på keyboard da jeg var yngre.. Elsker den :thumbsupsmileyanim:

0

Den sang spillede jeg på keyboard da jeg var yngre.. Elsker den :thumbsupsmileyanim:

0

aj undskyld, men nu bliver jeg simpelthen nødt til at sige noget..

I snakker om bryllups marchen, men den bruger man da ikke til præludium? Det plejer at være postludium, så vidt jeg ved - det er i hvert fald planen for vores bryllup.

Til præludium er det gængse at bruge "here comes the bride."

Til sammenligning:

Beklager det lidt sure opstød, men det har skåret mig i mine korsanger øjne hver gang jeg har kigget i emnet :thumbsupsmileyanim: (håber jeg bliver tilgivet ;) )

Til dit spørgsmål kunne jeg foreslå bachs air - synes den er fantastisk smuk, men kan desværre ikke overbevise h2b om det :cheerleader3: så nu har jeg sat min moster (der skal spille i kirken)

0

I snakker om bryllups marchen, men den bruger man da ikke til præludium? Det plejer at være postludium, så vidt jeg ved - det er i hvert fald planen for vores bryllup.

Til sammenligning:

Beklager det lidt sure opstød, men det har skåret mig i mine korsanger øjne hver gang jeg har kigget i emnet :thumbsupsmileyanim: (håber jeg bliver tilgivet ;) )

Til dit spørgsmål kunne jeg foreslå bachs air - synes den er fantastisk smuk, men kan desværre ikke overbevise h2b om det :cheerleader3: så nu har jeg sat min moster (der skal spille i kirken)

Jeg har da godt nok oplevet bryllupsmarchen brugt som præludium mange gange. Dog mener jeg selv at den kun bør bruges til postludium.

Og 'here comes the bride' er I mine øjne altså et udenlandsk fænomen, og ikke noget jeg mener passer ind i et dansk bryllup.

0

Annonce ♥

Rigtig god tråd....

Vi har valgt lidt anerledes end jer andre...

Vi har valgt

til præludium, det er Arrival of the Queen of Sheba

Til postludium har vi valgt

Prins Jørgens march/the prince of denmark's march. Vi har endnu ikke snakket med kirken, så det er bare et ønske... Til postludium'et regner vi også med at skulle have en trompetist på... Vi er begge meget glade for Prins Jørgens March, og er sikker på at den kunne lyde så flot når vi skal gå ud af kirken :thumbsupsmileyanim:
0

Til sammenligning:

Beklager det lidt sure opstød, men det har skåret mig i mine korsanger øjne hver gang jeg har kigget i emnet :blush: (håber jeg bliver tilgivet ;) )

Til dit spørgsmål kunne jeg foreslå bachs air - synes den er fantastisk smuk, men kan desværre ikke overbevise h2b om det -HAHA- så nu har jeg sat min moster (der skal spille i kirken)

Jeg har da godt nok oplevet bryllupsmarchen brugt som præludium mange gange. Dog mener jeg selv at den kun bør bruges til postludium.

Og 'here comes the bride' er I mine øjne altså et udenlandsk fænomen, og ikke noget jeg mener passer ind i et dansk bryllup.

hmm jamen det kan da godt tænkes :) Jeg betvivler dig i hvert fald ikke, men det lyder bare forkert i mine øre og har nemlig selv kun oplevet det omvendt :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes absolut heller ikke om here comes the bride - det er endnu en af de amerikaniserede ting som jeg i hvert fald ikke ville bruge i mit bryllup.

0

Til sammenligning:

Beklager det lidt sure opstød, men det har skåret mig i mine korsanger øjne hver gang jeg har kigget i emnet :blush: (håber jeg bliver tilgivet ;) )

Til dit spørgsmål kunne jeg foreslå bachs air - synes den er fantastisk smuk, men kan desværre ikke overbevise h2b om det :lol: så nu har jeg sat min moster (der skal spille i kirken)

hmm jamen det kan da godt tænkes :thumbsupsmileyanim: Jeg betvivler dig i hvert fald ikke, men det lyder bare forkert i mine øre og har nemlig selv kun oplevet det omvendt -HAHA-

Jeg synes absolut heller ikke om here comes the bride - det er endnu en af de amerikaniserede ting som jeg i hvert fald ikke ville bruge i mit bryllup.

Det er egentlig sjovt at vi har det sådan med here comes the bride. For i mine øjne er det nemlig også noget amerikansk, og jeg bryder mig generelt bare ikke om, at vi herhjemme tager næsten alt hvad de gør til os. Men here comes the bride hedder egentlig Treulich geführt og er skrevet af den tyske komponist Richard Wagner. :)

0

Uha ja "here comes the bride" er alt for amerikansk også til min smag!! Men sådan har jeg det også med bryllupskage"seancen" - - og sådan er der jo så meget, som vi heldigvis ikke skal være eller kan blive enige om. Vi er jo så heldige at vi hver især har vores eget bryllup vi kan arrangere på lige netop den måde vi har det bedst med. Vi kan holde fast i alle de traditioner (danske som udenlandske) som vi ønsker, og vi kan smide lige så mange traditioner ud af vinduet som vi ønsker!! Uh det er faktisk lidt fedt sådan stort set at kunne bestemme alting selv.

Nå men til det oprindelige spørgsmål. Jeg hælder også mest til at Bryllupsmarchen oftest bliver brugt som postludiom - og det er også det vi vil ønske.

Som Præludium ønsker jeg mig Ave Maria - jeg ved min kæreste er fuldstændig ligeglad og at han højest sansynligt ikke hører efter til den tid (måske gør jeg heller ikke selv) - men jeg synes simpelthen Ave Maria er så smuk i orgelversion - så jeg håber organisten er med på den ide.

Anne

0

Annonce ♥

Til sammenligning:

Til dit spørgsmål kunne jeg foreslå bachs air - synes den er fantastisk smuk, men kan desværre ikke overbevise h2b om det :lol: så nu har jeg sat min moster (der skal spille i kirken)

Det er da et af de smukkeste stykker klassisk musik, jeg nogensinde har hørt - tror næsten at der er våde øjne i kirken, hvis jeg går op ad kirkegulvet til den -HAHA-:) Tror ikke, jeg får de store problemer med at overtale Keld til at den bliver vores præludium - og så vil jeg have Ave Maria som postludium - men lad os nu se, hvilke evner organisten i Læborg kirke har :thumbsupsmileyanim:

0

Uha ja "here comes the bride" er alt for amerikansk også til min smag!! Men sådan har jeg det også med bryllupskage"seancen" - - og sådan er der jo så meget, som vi heldigvis ikke skal være eller kan blive enige om. Vi er jo så heldige at vi hver især har vores eget bryllup vi kan arrangere på lige netop den måde vi har det bedst med. Vi kan holde fast i alle de traditioner (danske som udenlandske) som vi ønsker, og vi kan smide lige så mange traditioner ud af vinduet som vi ønsker!! Uh det er faktisk lidt fedt sådan stort set at kunne bestemme alting selv.

Nå men til det oprindelige spørgsmål. Jeg hælder også mest til at Bryllupsmarchen oftest bliver brugt som postludiom - og det er også det vi vil ønske.

Som Præludium ønsker jeg mig Ave Maria - jeg ved min kæreste er fuldstændig ligeglad og at han højest sansynligt ikke hører efter til den tid (måske gør jeg heller ikke selv) - men jeg synes simpelthen Ave Maria er så smuk i orgelversion - så jeg håber organisten er med på den ide.

Anne

Hvilken Ave maria ønsker du- det er jo en af de traditionelle bønner som næsten alle de store komponister har sat musik til :blush:

0

Hvilken Ave maria ønsker du- det er jo en af de traditionelle bønner som næsten alle de store komponister har sat musik til :blush:

Nå ja selvfølgelig - Bach's version

0

Annonce ♥