Guest jane-san

Mad udefra (Kokken & Jomfruen)

46 indlæg i dette emne

Kære Allesammen.

Vi har jo egentligt planlagt, at vi gerne ville have mad fra Kokken & Jomfruen til vores bryllup, men ville egentligt lige bede om nogle erfaringer fra jer derude.

Jeg har nemlig lige læst nogle indlæg fra sidste år herinde, og der er folk ikke specielt glade for firmaet... :thanks:

Det skal lige siges, at vi ikke forventer maden værende stilfuld og Kong Hans- vidunder kræs, for brylluppet skal holdes afslappet, men maden må jo godt være godt, kødet mørt og saftigt, tilbehør være tilberedt tilpas, være nok af det osv.

Vi vil gerne have stegebuffeten fra Kokken & Jomfruen - 4 forskellige stege + forskelige kartofelretter + salatbar + flutes. (derud over laver vi selv nogle småretter/buffetretter)

Håber, at få nogle fornuftige og reelle erfaringer fra jer.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jane-san

Jeg kan kun sige :thanks:

Vi har brugt dem til min kærestes 30 års fødselsdag (det var også stegebuffetten) Og der var bare ikke noget at komme efter... Og der var bare rigeligt med mad...

Mine forældre brugte dem til deres kobberbryllup, 3-retters og det var også bare kanont :heppe:

Jeg har også hørt den dårlige kritik, men tror måske det har noget at gøre med hvad afd. det kommer fra??!!?? Vores, begge gange, kom fra Slagelse.

Håber det kunne hjælpe dig!!!

Knus Rinne GP

0

Del dette indlæg

Jeg kan kun sige :thanks:GP:lol:

Var til konfirmation i April, hvor vi fik mad fra kokken og jomfruen- det var ikke godt. Kartoflerne var helt smattet sammen til kartoffelmos og tunmoussen smagte sur. Det må have været deres "Bryllupsmenu" kunne jeg se på sammensætningen af maden.

Hvis jeg var jer ville jeg finde et andet sted at få maden fra.

Prøv at henvend mig til den tekniske skole som uddanner kokke og tjenere osv. Jeg ved at de i min fars firma bruger dem hvert år til julefrokost - det er virkelig godt, billigt og der er rigeligt mad. Måske laver de også mad til bryllupper - det er da forsøget værd. Skal jeg se om jeg kan få telefonnummeret til dig? (det kommer selvfølgelig an på hvor du bor)

Redigeret af jbm79
0

Del dette indlæg

Hejsa!

Ja, jeg har så en helt anden opfattelse af dem..!

Jeg har været til to fester, hvor det begge gange har været tørt og koldt. De er begge gange kommet 1-1½ time for tidlig, så derfor var alt maden kold, selv om det var stegebuffet...!!

Men jeg har hørt at der er stor forskel på afdelingerne, jeg kan så ikke lige huske hvilke afdelinger det var vi fik fra. SORRY

MVH

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Ja, jeg har så en helt anden opfattelse af dem..!

Jeg har været til to fester, hvor det begge gange har været tørt og koldt. De er begge gange kommet 1-1½ time for tidlig, så derfor var alt maden kold, selv om det var stegebuffet...!!

Men jeg har hørt at der er stor forskel på afdelingerne, jeg kan så ikke lige huske hvilke afdelinger det var vi fik fra. SORRY

MVH

Camilla

Jeg har også hørt at der skulle være forskel på afdelingerne.. men men men tænk hvis man vælger den forkerte taz taz taz og nu er maden jo en stor del af brylluppet :romance:
0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi har just brugt dem i denne weekend til min mors 60 års fødselsdag, og det var rigtig godt. Det var buffet. Det eneste jeg kan sige er at der var rigeligt med mad, så tænk lige over det når du bestiller. Vi havde mere end dobbelt så meget mad tilbage, men havde også bestilt til lidt flere end der kom. Så det behøves sandelig ikke.

Men lækkert var det, og god service. :mellow:

Held og lykke med det. ;)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har god erfaring med dem.

Vi var til et bryllup i april hvor de også havde valgt stege buffeten, og det smagte bare såååå godt og der var rigeligt (altså meget mere end vi nogen sinde vil komme igennem).

Jeg ved ikke hvilken afdeling maden kom fra (jeg ved heller ikke hvor afdelingerne er), men maden blev leveret i Herning.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Jeg kan kun sige :heppe: vi fik det til min nieces barnedåb, der var rigeligt med mad og det smagte super.

Ja de kommer med det i god tid, det er derfor man får en seddel med hvordan man enten skal holde det varmt eller varme det inden servering, så det er kun ens egen skyld hvis maden er kold ved servering.

De får i hvert fald mine varmeste anbefalinger.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi har også brugt dem til mange af vores fester f.eks. fødselsdage, svendegilder osv. :mellow:

Men det har kun været godt derfra. Der har også været rigeligt med mad, men heller for meget end for lidt. :drink2:

Det var fra afdelingen i Gislev på Fyn.

Anne :heppe:

0

Del dette indlæg

Hej.........

Nå jeg må også lige deltage..........jeg har været til bl.a. 4 fester inden for det sidste halve år hvor de havde fået mad fra Kokken og Jomfruen..........de to af dem var super gode og de to andre bestemt ikke gode.........! Problemet er at der var én god og én dårlig fra hver afdeling - altså Slagelse og Fyn så jeg ved sgu ikke............jeg vil sige at til de dårlige.........der VAR det dårligt.........smagte mærkeligt......var for lidt.......fedt kød........og en masse andet - det var ikke bare sådan en enkelt "nååå ja skidt pyt for det betød ikke noget" - nej det havde altså en del at sige..........men ja de gode er så til gengæld også hamrende gode.........ja jeg ved ikke hvad jeg skal råde...........er ikke sikker på JEG turde ta' chancen ;-)

Men pøj pøj!

Kh

Anne

0

Del dette indlæg

Man kan vel sige det sådan at når man vælger at få mad fra Kokken & Jomfruen er det lidt af en satsning. Vi har selv brugt dem i forbindelse med barnedåb etc. og jeg var ikke selv specielt imponeret. Oversheriffen var mere tilfreds (men nu er jeg måske også bedre vant i kraft af alle de bryllups jeg kommer til rundt omkring).

Personligt syntes jeg det er kedelig mad, af og til tørt kød, smag af glaskartofler og alt for traditionelt. Her fornylig oplevede jeg en af deres chauffører der måtte tilbage: Han havde glemt desserten. I min verden er det for stort (masseproduktion) og jeg ville hellere vælge en mindre leverandør. Mange slagtere, restaurationer m.v. kan være med på en buffetpris på 100 kr.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Mange slagtere, restaurationer m.v. kan være med på en buffetpris på 100 kr.

Maa lige give mit besyv med uden at sige hverken godt eller daarligt om Kokken og Jomfruen!

Er meget enig med Bent!! Jeres lokale slagter kan HELT SIKKERT give Jer et tilbud som prismaessigt staar maal med Kokken & Jomfruen og tit - netop fordi det er en mindre virksomhed - er maden virkelig god og der er faerre fejl i forbindelse med levering!!

Bedste Hilsner, Mette :hjerte:

Redigeret af The Wedding Organizer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kun hørt godt om Slagelse afd. (men har aldrig selv fået derfra)

Tilgengæld har jeg fået 2 gange i Jylland (den ene fra Århus) og det var virkelig dårligt, med meget tørt kød og alt for lidt mad, og de havde endda bestilt ekstra. Jeg ville helt klart vælge nogle andre, der findes andre der kan gøre det for ca. det samme.

Redigeret af Lady Bird
0

Del dette indlæg

Hejsa........

Jeg har kun brugt den 1 gang og det var i forbindelse med en julefrokost på mit gamle arbejde, og det var bare dårligt, vi havde bestilt jule-buffet´en og da det kom BURDE den ha´ været lige til at sætte på bordet men, ak nej, frikadellerne var stadig små frosne indeni, grønlangkålen smagt af jord, kartoflerne var BESTEM HELLER IKKE noget at skrive hjem om, så jeg synes måske at I skulle overveje andre muligheder, for det ville være sur :thanks: især til jeres bryllup hvis maden var noget skod, bare lige min meninge.. Hej hej...

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke selv brugt dem, men jeg har desværre fortrinsvis hørt dårligt om dem (det var så afdelingen i Kolding, hvor kødes var tørt og kartoflerne ligeså).

Vi overvejede i lang tid at bruge dem til brylluppet, emn måtte til sidst vælge dem fra pga. vi ikke turde satse. :thanks:

Vi har så fundet en kok, der godt nok er dyrere end deres 150 kr. kuvert-menu, men til gengæld føler vi meget mere sikkerhed nu. Som diskobil skriver, K&J er et stort firma, og et par utilfredse kunder er de sgu ligeglade med. Vores kok har meget at miste hvis vi er utilfredse og brokker os til højre og venstre.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har til gengæld KUN hørt godt om Slagelse-afd.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Ja vi fik mad fra kokken og jomfruen i lørdags der hade vi nemlig bryllup (en pragfuld dag) Maden var god og der var riglig af den men den kom to timer for sent og det var lidt pinlig at stå sammen med sine gæster og vente på maden men alle to det med godt humør

Hilsen Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

UHA:

En ting er at maden måske ikke er som forventet, er kold etc. men at den kommer to timer for sent: I har forhåbentlig ikke betalt dem en krone, og I bør under alle omstændigheder kræve et meget betragteligt nedslag i prisen.

0

Del dette indlæg

Jeg hjalp til ved en stor rund fødselsdag hvor maden også var fra kokken og Jomfruen. Det var som i andre nævner også en buffet, og det var meget lækkert.. Desværre må jeg så sige at jeg også har prøvet en anden gang at sidde til en julefrokost med mad fra samme sted, og kors hvor var det dårligt.. Smattet leverståhej, dåsechampignon og bløde baconskiver.. stiv fiskefilet ( mest panering.. ) og sådan var det hele vejen igennem...

Så jeg må sige , efter at have læst de andre indlæg her, at jeg ville ikke løbe risikoen for at få kedelig mad til mit bryllup.. Der ER mange som har skrevet ikke så positive indlæg om firmaet og med det i mente så turde jeg ikke tage chancen..

Men det er så min mening,,,

Håber du finder det rigtige og det bedste til jeres fest :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Hej !

Kort fortalt: Buffet har været godt hver gang ( i alt 4 gange) og 3-retters menuen dårlig hver gang (2 gange). Til dem som her på siden skriver, at maden var kold vil jeg lige tilføje at det er da personalet i køkkenets skyld. Maden skal jo altid holdes varm når den kommer som dinner transportable. ;)

Håber i får en god service.

Venligst Nett.

0

Del dette indlæg

Da jeg ofte er ude og servere til alle slags fester, støder jeg desværre alt for tit på maden fra kokken og Jomfruen. :thanks:

En ting man dog lige skal huske på er at de har forskellige køkkener placeret forskellige steder i landet, så kvaliteten kan godt svinge fra køkken til køkken. Jeg "færdes" dog i stevns/storkøbenhavnsområdet så det kommer sikkert fra samme køkken, al det mad jeg har oplevet.

Maden kommer ofte enten for sent eller Alt for tidligt, hvilket betyder at den er KOLD på trods af varme kasser mv. (har ofte oplevet lokale slagtere og catere pakke deres mad ned på samme måde hvor resultatet er MEGET bedre faktisk er maden de pakker ned ofte så varm at man brænder sig på den! så det er altså et spørgsmål om transporttid)

Og opvarmes maden efter deres "køreplan" bliver kødet sejt og tørt og kartoflerne bliver endnu mere udsmattede end de var fra start. Maden er ret smagsløs og neutral og sovsen er så tyk at den kan stå alene. Eneste positive er at der er enorme mængder mad tilovers (får man så leveret rigeligt eller er det fordi folk spiser mindre end de plejer?!?!?)

Så jeg ville til hver en tid hellere kontakte nogle lokale slagtere og catering firmaer, da maden oftest er samme pris og mere lækker, da der ofte ikke er tale om "madfabrikker" og at de gerne vil beholde et godt ry i lokal området.

Følgende firmaer har jeg set gode madleverancer fra:

Kleist Diner transportable

Hartig Catering

Og en som hed "Hanne Holm" (Vist nok fra stevns området)

Med venlig hilsen

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender én der har arbejdet i deres køkken (afd. Avedøre Holme, Hvidovre) hun sagde op efter en uge da der bare var så dårlig køkkenhygiene, eller mangel på samme:

* Kokkene stod og røg lige op i maden.

* Der var SÅ beskidt på gulvet at man let faldt i væde mm.

* Når der skulle laves f.eks. skinkesalat blev der lavet SÅ meget at det til sidst var blevet dårlig (alligevel blev det sendt ud til kunderne).

* Hun spurgte på et tidspunkt om det broccoli som var blevet gult ikke skulle fjernes, hun fik besked om at det behøvedes ikke!! Men de indrømmede da også

at de trods alt fik nogle klager, ja hvorfor mon??

* Når man kom skulle man gå hen i en stor bunke og så finde noget tøj (som ikke engang var rent, og heller ikke ens eget)

Efter at hun har fortalt disse ting plus en masse mere, KUNNE JEG ALDRIG FINDE PÅ AT BESTILLE MED DERFRA.

Hilsen Helle

0

Del dette indlæg

Min familie på fyn bruger altid kokken og jomfruen og de roser den, måske fordi det er billigt, og der er rigeligt med mad, så man behøver ikke at bestille så mange kuverter.................

MEN jeg syntes det er røv elendigt mad man får, så her i huset spiser vi altid hjemmefra når vi er inviteret til fest hos dem, fordi kødet er sejt uden smag, stegte eller bagte Kartofler er bløde og halvkolde, isen er smeltet så det bliver serveret i en skål, som en gang koldskål med lidt isstykker i.

Kunne aldrig finde på at bruge k&J

0

Del dette indlæg

Hejsasa

Jeg har tidligere skrevet et enkelt svar vedr. Kokken og Jomfruen (=K&J), fordi jeg også har to dårlige erfaringer med dem.

:thanks:

Det ene var en barnedåb - i Værløse (om der er en K&J afdeling i Værløse ved jeg ikke, men de holdt barnedåben der), og den anden var en julefrokost i midten af København, hvor jeg tror, det blev leveret fra en afdeling af K&J på Amager.

Til barnedåben var kødet acceptabelt og fint til prisen, men salaten var trist, brun, udsmattet og kartoflerne smagte af ingenting og var også udkogte (flødekartofler).

Til julefrokosten var det helt galt. Fiskefileterne var kolde/tæt på rå, ærter og majs i salaten var frosne, ris'ala manden kom i en sildespand (! - ren, men alligevel), og der var ingen kirsebærsovs. Kvaliteten var generelt meget dårligt og ikke bare lidt ringe, men mærkbart dårlig.

Jeg skriver det kun fordi, det vil være så ærgeligt for jer, hvis det var "uspiseligt", og det lader altså til også udfra de nogle af de øvrige historier, at det er lidt en risiko at tage.

Jeg ved ikke, hvad det koster præcist for jer, men mit forslag vil klart være, at I forsøger at undersøge, hvad en lokal (og populær) slagter tager? Jeg ville personligt hellere nøjes med to slags kød og måske 3 slags tilbehør i alt, og så få noget langt bedre.

Jeg vil ikke tage pusten fra jer, for det er så ærgeligt, men ellers kan jeg kun anbefale, at I fx forsøger at finde frem til, hvilken afdeilng I ville bestille fra, og så høre igen herinde, om der er nogle erfaringer med præcist den afdeling! Jeg tror, det er rigtigt, at der er forskel på, hvilken afdeling det er fra.

I kan jo også sagtens tillade jer at spørge den konkrete afdeilng af K&J, om de mon har nogle tidligere kunder, de kan henvise til? Så kan I ringe til dem og høre, om de var tilfredse!! ;)

Det er ikke helt uhørt, at man spørger efter referencer. Sådan et stort cateringfirma må have hørt det før, og når det er til et bryllup, må det være fair nok at spørge om!

Held og lykke med det!

Kh

PSP

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke tage pusten fra jer, for det er så ærgeligt, men ellers kan jeg kun anbefale, at I fx forsøger at finde frem til, hvilken afdeilng I ville bestille fra, og så høre igen herinde, om der er nogle erfaringer med præcist den afdeling! Jeg tror, det er rigtigt, at der er forskel på, hvilken afdeling det er fra.

Maden skal bestilles fra Kolding-afdelingen, da den kun ligger 15 km. fra feststedet.

Mht. til slagter-buffet, ja, så vil jeg ihvertfald lige undersøge priser og muligheder i vores by... jeg kan godt se, med de erfaringer de fleste har, at jeg måske lige skal tage maden op til revision om, hvor det skal bestilles fra...

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Tjaaaaa. man må sige der er delte meninger. De gange jeg har fået mad fra kokken og jumfruen har det været enormt lækkert - og varmt.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at bestille kalkun, da det let bliver tørt. Det tror jeg nu ikke er deres skyld, for kalkun har det vist generelt med at blive tørt. Det vil være en god ide selv at lave salaten, da i jo så kan vælge flere tilbehørsretter. Og så må jeg indrømme at deres salat måske er en smule kedelig.

Men med de forholdsregler, har jeg fået god mad fra kokken og jumfruen mange gange

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer