Guest Betty2105

Runde eller aflange borde

26 indlæg i dette emne

Hej.

Vi kan ikke finde ud af om vi vil have aflang eller runde borde. Jeg synes det kan være træls at sidde ved runde borde da man kun kan snakke med dem man sidder imellem, da bordet tit kan være så bredt at det er svært at foretage en samtale med vedkommende som sidder overfor.

Men samtidigt kan det være træls at sidde i enden af et aflangt bord.

Hvad synes I???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at sidde ved runde borde, her kommer de til at sidde 10 gæster ved hver.

Selvfølgelig kan man kunne snakke med dem, men til kaffen, bliver der flyttet rundt og gæster vælger selv hvor de sidder.

HAr måske tanken, at hvis det er lange borde, sidder man alligevel kun og snakker med dem lige omkring sig. Igen højst 10 gæster, så det giver lidt det samme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag oplever man mest runde borde eller flere firkantede borde såvel til bryllupsfester som fødselsdagsfester m.v. Det man skal være opmærksom på er at det tager mere plads op. Til gengæld er det nemmere for folk at komme ind og ud.

Derfor er det på en eller anden måde noget som er kommet i takt med at buffet-løsninger efterhånden mere er reglen end undtagelsen. Dvs. folk går selv op og forsyner mig måske lige bortset fra forretten. På den måde får de talt med nogle af dem ved de andre borde og det ses da også at folk sætter sig ved andre i pauser o.l.

Sidder man ved et aflangt bord er det præcis samme situation. Man får ikke talt med dem i den anden ende på samme måde som dem der sidder lige i nærheden. Man kan så - hvad der ses enkelte gange - lave en rokade hvor folk skal rokere efter et bestemt mønster (dvs. en bordplan nr. 2 og måske 3).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde lange borde. Skrev faktisk om det på min blog. Lidt om at den store familie og langborde er på vej tilbage som 'moderne'. Vi valgte lange borde pga lokalet og lidt pga den effekt vi gerne vil opnå med lys.

0

Del dette indlæg

Vi vælger lange borde. Går nok endda hele den traditionelle vej og laver en hestesko :thumbsupsmileyanim: Vi bliver 100 mennesker, så der er ganske enkelt ikke plads til alle, hvis det bliver runde borde. Jeg synes, det er pænt med runde borde, men det fungerer ikke fantastisk, hvis de er alt for brede.

Synes dog også at lange borde kan være enormt fint, hvis det er pyntet flot.

Jeg kan faktisk godt lide den lidt rustikke stemning, der skabes med de lange.

0

Del dette indlæg

Vi er lidt i samme situation om vi skal vaelge lange borde eller de runde.. Vi var til et bryllup med runde borde og jeg kunne kun snakke med min to sidde maend pga snakken og musikken. Der var forlangt over til den anden side selvom det kun var otte mandsborde. Vi har vaeret med til en del fester med lange borde og jeg synes man paa en maade for mere med da man kan kigge langt og saa er det lettere at se brude parret.

Der er bare saa mange som synes runde borde er flotte og virker rigtig godt, saa jeg vil ikke udelukke det pga en daarlig erfaring... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sad ved runde borde - det gav lige nøjagtig den stemning vi gerne ville have.

Der sad 10 ved hvert bord og alle ved bordet kunne snakke sammen. Det gav en dejlig hyggelig stemning og så langt bedre ud end lange borde.

Vi har fået meget ros for valget.

0

Del dette indlæg

Vi skal side i hestesko. Vi er meget traditionsbundne, og har aldrig været i tvivl om at vi skal sidde i hestesko. Men nu hvor jeg tænker over det, så har de ikke rundeborder der hvor vi skal holdes vores bryllup, og så ville vi skulle ud og leje border, og det syntes jeg ærligt er spild af penge. Jeg har prøvet både at side ved runde, små firkantede borde og hestesko. Og jeg syntes egentlig at det er meget hyggeligt lige meget hvad man vælger. Det jeg syntes er fordelen ved en hestesko, er at alle gæster kan se hovedpersonerne. :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at sidde ved runde borde, her kommer de til at sidde 10 gæster ved hver.

Selvfølgelig kan man kunne snakke med dem, men til kaffen, bliver der flyttet rundt og gæster vælger selv hvor de sidder.

HAr måske tanken, at hvis det er lange borde, sidder man alligevel kun og snakker med dem lige omkring sig. Igen højst 10 gæster, så det giver lidt det samme.

Den løsning har vi også valgt. Vi er ikke til "hesteskoen", så vi har valgt at have runde borde, ligeså vel som vi ved, at sidder man ved et aflangt bord, snakker man kun med de 4 der sidder omkring en. Med runde borde kan du komme længere... ja... rundt med folk. Og ja, så har vi også valgt den model med, at når kaffen serveres, så bliver bordene rykket rundt og man vælger selv dem, man vil snakke med. :-)

Så jeg ville umiddelbart sige runde borde. For det har jeg jo selv valgt. :-p Synes nu også det giver et mere elegant bryllupslook. I mine øjne er "hesteskoen" eller aflange borde lettere gammeldags.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår ikke hvad du mener med at det så bedre ud end lange borde??? Det kommer vel meget an på hvor dygtig man er til at dække et smukt bord udfra den form det har?!!

Hun kan jo da kun snakke ud fra egen mening. :-) Og tydeligvis er det hendes mening, at det så bedre ud. Desuden skriver hun, at det SÅ bedre ud end de lange borde - så det kan jo sagtens være, at de har taget en vurdering ud fra det rum hun stod i. Ikke at jeg ved det, selvfølgelig.

Der er jo ingen der disser de lange borde. Det er da bare et valg folk træffer ud fra hvad de synes passer til dem, til festen eller til lokalet.

Jeg vil helst ikke fornærme nogen, men synes bare det lød lidt hårdt overfor hendes valg. :-)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt runde borde, da det fylder mere.. Vi bliver 30-35 mennesker i en forholdsvis stor sal, så det ville se tomt ud med et langbord er jeg bange for..

Vi var meget i tvivl indtil jeg fandt bordplanen.dk, hvor man kan se billeder af diverse bordplaner lidt klippeklistre i word, og vi havde et ret godt overblik over, hvordan det vil kunne se ud med runde borde og aflange borde til vores gæsteliste - det gjorde det meget nemmere at vælge :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår ikke hvad du mener med at det så bedre ud end lange borde??? Det kommer vel meget an på hvor dygtig man er til at dække et smukt bord udfra den form det har?!!

Hun kan jo da kun snakke ud fra egen mening. :-) Og tydeligvis er det hendes mening, at det så bedre ud. Desuden skriver hun, at det SÅ bedre ud end de lange borde - så det kan jo sagtens være, at de har taget en vurdering ud fra det rum hun stod i. Ikke at jeg ved det, selvfølgelig.

Der er jo ingen der disser de lange borde. Det er da bare et valg folk træffer ud fra hvad de synes passer til dem, til festen eller til lokalet.

Jeg vil helst ikke fornærme nogen, men synes bare det lød lidt hårdt overfor hendes valg. :-)

Sjovt nok synes jeg bare det lød som om at det indlæg gjorde runde borde til det smukkeste og mest estitiske valg, hvilket jeg synes var hmmm... unødvendigt. Specielt hvis runde borde bliver valgt som del af en det-skal-man-da-bare-gøre-til-et-bryllup-har-jeg-hørt-løsning. Og ja, lange borde er gammeldags - eller traditionelt med et mere positivt ord (som jo så er moderne igen)

Da jeg selv undersøgte lidt på runde kontra aflange borde, kunne jeg se at det faktisk i USA er lidt anderledes end her. Der er de runde de traditionelle og der er det ikke så normalt at vælge lange. Dog er der flere der gerne vil have de lange, da det virker lidt mere familie-middag-agtigt. Det de frygter er dog at man kommer til at røre den der sidder overfor med fødderne eller den ved siden af med skuldrene - ret morsomt og meget amerikansk bekymring

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Sjovt nok synes jeg bare det lød som om at det indlæg gjorde runde borde til det smukkeste og mest estitiske valg, hvilket jeg synes var hmmm... unødvendigt. Specielt hvis runde borde bliver valgt som del af en det-skal-man-da-bare-gøre-til-et-bryllup-har-jeg-hørt-løsning. Og ja, lange borde er gammeldags - eller traditionelt med et mere positivt ord (som jo så er moderne igen)

Da jeg selv undersøgte lidt på runde kontra aflange borde, kunne jeg se at det faktisk i USA er lidt anderledes end her. Der er de runde de traditionelle og der er det ikke så normalt at vælge lange. Dog er der flere der gerne vil have de lange, da det virker lidt mere familie-middag-agtigt. Det de frygter er dog at man kommer til at røre den der sidder overfor med fødderne eller den ved siden af med skuldrene - ret morsomt og meget amerikansk bekymring

Hahaha :D Hvor skægt! Der er virkelig store forskelle åbenbart - det er da ret sjovt! :D Det ville jo også absolut være det VÆRSTE, der kunne ske :17:

Det er jo dejligt, at alle kan have deres forskellige borde, som de vil. Vores bliver som nævnt hestesko, og jeg ser det bestemt også som værende lidt gammeldags, men ikke på nogen dårlig måde overhovedet. Det er kun positivt for mig.

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde i traditionel hestesko. Det første sted vi skulle ha' holdt vores fest havde runde borde hvilket jeg fra starten helst ville have (nok fordi jeg var ovre i den der jeg-skal-ha-rundeborde-fordi-det er moderne-og alle andre gør det-agtigt)

Men det nye sted har kun firkantede borde og det bliver så hesteskoen. Hvis vi ville ha' runde borde så have vi lejet dem, men efter at ha' tænkt og tænkt

er jeg faktisk kommet frem til at jeg rigtig godt kan li' lange borde og de er for mig nemmere at pynte og synes at de kan være utrolige smukke at se på når man

ser et langt bord og der f.eks. står lys hele vejen ned igennem og ligger en bordløber. Men når alt kommer til alt så er det vel den der pynter bordet der gør dem til det de er og så er begge løsninger lige gode.

Men om det er runde eller firkantede så taler man med dem ved siden af og overfor (hvilket ved meget store runde borde kan være svært)

0

Del dette indlæg

Det kan jeg sagtens følge dig i, Lena. :-) Og langborde er da også flotte. Så der er ingen kritik som sådan herfra. Vi har valgt helt at gå væk fra langborde... og kun fordi vi er vokset op med det i sammenhæng med suppe-steg-og-is-orgel-allan-musik... så eftersom vi virkelig gerne vil lægge afstand til den form for fest (ikk fordi alle fester med langborde er sådan!!!) så er det bare blevet sådan at runde borde er det naturlige valg for os. NC har ingen styr på, hvad andre folk gør. Han var bare mest til de runde borde. Og jeg har boet i USA, så jeg har nok lidt med derfra. :-p Men i bund og grund er det også et forsøg i ikke at få suppe-steg-is-stemning.... for vi kender begge vores familier.. og det kan det HURTIGT blive. :-p

0

Del dette indlæg

Vi var til et bryllup med runde borde og jeg kunne kun snakke med min to sidde maend pga snakken og musikken.

Så kan det næsten kun skyldes at musikken har været for høj, og at snakken derved er foregået i et højere toneleje. Min oplevelse er at der er opstillinger med runde borde ved 8 ud af 10 bryllupsfester og det sker yderst sjældent at folk klager over lydniveauet, eller at de ikke kan tale sammen. Tværtimod oplever man tit at mange, i særdeleshed ældre, efterfølgende komplimenterer at de for en gangs skyld kunne tale sammen uforstyrret. Der er mange faktorer der spller ind når vi taler om lydniveau, herunder lokaliteterne og folks placering, men om det er runde eller lange borde er ikke afgørende.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer