evita

Eva & Christian - 9. Juli 2011

307 indlæg i dette emne

Herunder skulle der gerne komme en hel del omkring forberedelserne til vores bryllup... :-)

Så bær lige over med mig hvis der ikke sker så meget i starten, jeg skal liiiiiige ind i det..

Sort = mangler

Grøn = Klar til den store dag

Lilla = under udarbejdelse

Huskeliste til den store dag!

6-12 måneder før brylluppet

•Dato og tidspunkt bestemmes: 9. juli 2011

•Kirken reserveres: Frederiksberg Kirke, kl. 13

•Feststedet bookes: Færgen Grønsund, Christianshavns Kanal

•Gæsteliste udarbejdes

•Farvetema fastsættes: sort, grøn, hvid og creme

•Transporten bookes: Veteranbilklubben´s formand fra Amager kører os

•Brudekjolen købes: Købt i Januar 2010

•Brudeskoene og taske købes

•Musikken bookes:

•Fotografen bookes: Chris Christoffersen, Hjertefoto

•Vielsesringe vælges: Dirks Guldsmed

•Toastmasteren vælges: Bruds gode ven Marc

•Gavekoordinator vælges: Randi - kommende svigermor

•Indbydelserne bestilles og udsendes:

3-6 måneder før brylluppet

•Lav bryllupshjemmeside:

•Bryllupsrejsen bestilles

•Strømpebånd: Bestilt hos Personlige Bamser, men har set endnu et hos Etzy

•Frisøren bookes

•Pedicure tid bookes

•Brudgommens tøj købes: Jakkesæt købt skjorte + slips Det samlede sæt

•Brudekjole tilretning: 4. April kl. 15

•Make-up tid bookes

•Ægteskabserklæringen og navneændring sendes

•Overnatning bookes

•Find serveringspersonale

•Ønskeseddel skrives:

•Blomsterhandleren: Buket, brystbuket og bænkerækkeblomster bestilt. Blomsten i Hornbæk

•Bryllupskagen bestemmes:

•Gæstebog:

•Bordpynt bestemmes

• Slør hentes: 28. Marts 2011

2-3 måneder før brylluppet

•Salmerne vælges

•Lave risposer: Poserne er bestilt

•Menuen fastsættes

•Menukort laves

• Sylte oliven til reception

• Gæstegaveæsker færdiggøres

1 måned før bryllup

•Tale/event forberedes

•Bordplan lægges

•Vielsesritualet gennemgåes med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering og ris-kast foran kirken)

•Sidste tilretning af brudekjolen

•Tjek brudgommens tøj

•Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleveret til kirken

•Gå skoene til så de ikke klemmer på dagen

•Vælg to vidner til kirken

•Vælg forlover

•Aftal detaljer med fotografen fotoliste - "on location" muligheder

•Aftal detaljer med frisøren, 2. Juli 2011 kl. 9.00

•Aftal detaljer med transporten

•Aftal aftenens forløb med toastmasteren, brudepige og forlover: middag ugen før bryllup

•Skema for de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

•Lær at danse brudevals: Den gamle danselærer, min mor lærer os den

•Indgravering i vielsesringe

•Spørgsmål til præsten

•Låne smykker af mor

Afhente vielsesringe

1-2 uger før brylluppet

•Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

•Taske med nål, tråd, plaster, neglefil, klar neglelak til diverse reparationer

•Evt. ekstra strømper

Dagen før brylluppet

•Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet

•Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

•Gå tidligt i seng!

På selve BRYLLUPSDAGEN

•Afhent brudebuket og knaphulsblomster hos blomsterhandleren

•Præsenter toastmasteren

•Hvem sørger for nedpakning og hjemtransport af gaver?

•Hent nøgle til hotelværelse / Aflever taske på hotel

•Evt. paraplyer: den bliver forhåbentligt ikk nødvendig

•Husk penge til at afregne feststed, taxa og andet

Redigeret af evita
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KJOLE

Jeg har altid haft en drøm om, at min kjole skulle være det helt store skrud med tyl, fjer, bånd, organza. Jaaaa you name it, og det ville være på kjolen, DERUDOVER var der 3 steder der måtte lave min kjole: Panayotis, Jesper Høvring eller Lasse Spangenberg.

Tid til kjoleprøvning hos Panayoutis var bestilt, og jeg glædede mig som et lille barn indtil jeg tog på Bryllupsmesse i Bella Centeret med min mor - som i øvrigt viste sig som en større bridezilla end mig den dag. Det var hér, i Bella Centeret, jeg så KJOLEN, så der blev lige indgået kompromis, for kjolen var jo ikke fra en af de 3 butikker jeg ønskede men fra Bentes Brudedesign i Taastrup.

Jeg kom derud for at prøve kjolen efter 3 meget lange ugers ventetid :-/, sammen med min mor, og kjolen var IKKE mig :-/ og en lignende kjole ej heller mig.

Jeg måtte indse det, ingen store prinsesse-tyl drømme til mig, det fik mig simpelthen til at ligne en fjerbehængt dværghøne der halter på det ene ben.

2 timer senere med tårer i øjnene og opgivende bryllupssind peger min mor på et billede af en brud i størrelse ZEEEEEEERO og det er overhovedet ikke lige min størrelse og jeg var sur og træt og sulten og vil bare hjem og gemme mig under dynen og græde snot. Min mor og ekspedienten, der tilfældigvis hed Bente, sjovt nok, fik mig i kjolen i min størrelse og ved i hvad: DET VAR KJOLEN.

Jeg var fra første sekund overbevist om, at det skulle være den. Jeg skulle ikke nogen tur til Odense hos Panayotis, eller til Jesper Høvring eller L. Spangenberg. Det var bare kjolen.

Billede af kjolen skal nok komme, det skal bare formindskes, og hér i huset er H2B der gør den slags, men det kan han sgu da ikke, uden at se kjolen, jo. Og jeg er bare idiot til det...

Redigeret af evita
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kunne i tænke jer lidt om hvordan vi mødte hinanden og lidt om FRIERIET??

For mange år tilbage, her taler vi 5-6 år, oprettede jeg en profil på dating. Jeg surfede lidt rundt på siden, men var faktisk ikke interesseret i at få mig en kæreste. Jeg var mere interesseret i opmærksomhedenfra fyrene, leve mit eget liv og hygge mig med pigerne. Altså fortsat leve i teenager årene. Pludselig en dag, faldt jeg over en profil, det var Christian. Jeg synes, han var brandlækker. Jeg skrev og der kom intet svar de første 3 måneder. Lige pludselig, 3 måneder senere skrev han til mig, og vi endte i snak på messenger. (GUD HVOR LYDER DET FAKTISK MEGET TEENAGER AGTIGT). Timer, dage, døgn, uger, måneder og år, ja ÅR gik hvor vi "chattede" med hinanden on and off. Efter to år, skrev jeg til ham, om ikke han snart gav en kop kaffe. Selvfølgelig gjorde han da det, mandag d. 14. Januar 2008, kl. 16:30.

Det var den hurtigst overståede date i mit liv, ment som, at timerne fløj afsted, men aldrig i hele mit liv, har jeg været så forelsket fra første øjekast. Jeg var helt blød i knæene.

Halvandet år senere tog vi en tur i sommerferien til Mallorca. KUN for at prøve det, og af frygt for at blive kaldt for Hr. & Fru Danmark, så fortæller jeg alligevel, at det var på denne ferie Christian friede til mig. Vel og mærke ikke planlagt.

Vi gik i løbet af 3 dages tid og talte om frieri og ægteskab, men Christian mente at det ville være for cliché agtigt at fri på en ferie.

Senere den sidste aften vi talte om det, sad vi på en fantastisk restaurant i lagunen, med solen der var gået ned og kun månen der lyste lagunen op, turist-helvedet var langt i baggrunden og min mad lige kommet på bordet da jeg sagde: "Og hvad ville der egentlig ske ved at du friede på en ferie, det er vel ikke mere cliché-agtigt end at fri derhjemme. Er det det rigtige, så er det det rigtige, hvis ikke, så var det alligevel ikke ment to be."

Så friede han sgu, med tårer i øjnene, klump i halsen og svedige hænder, og hvad gjorde jeg??????????????????????? Jeg valgte at skælde ham ud, fordi jeg sad og spiste og nu var maden, min livret, lige kommet på bordet, så kunne man da virkelig ikke afbryde bare lige sådan umiddelbart.

Ufatteligt, hvad den verdenskære og dejlige mand ikke finder sig i.

Dagen efter frieriet købte vi sammen to ringe og kørte op i (for mit vedkommende alt for langt OP) bjergene og gav hinanden ringene på. I MEDGANG OG MODGANG

Hér friede Christian

post-46674-1297002906.jpg

Redigeret af evita
0

Del dette indlæg

SKO:

Jeg ved ikke om i kan se skoene for reklamerne fra Lilly, men dette er i hvert fald mine sko og de er simpelthen så søde, når man står med dem i hånden.

Og det bedste ved ankelremmen er at den kan tages af, ellers får jeg da virkelig klaustrofobi i skoene...

post-46674-1297000486.jpg

Redigeret af evita
0

Del dette indlæg

BRYLLUPSFESTEN:

Skal holdes på Færgen Grønsund som er en lille ombygget bilfærge (-én af de små der havde plads til to biler, og som sejlede mellem omø ærø.... eller hvad det nu var øerne hed)

Den er super romantisk, den ligger i Christianshavns Kanal lige bag Noma og uden at vide det, har jeg altid vidst at det var hér mit bryllup skulle holdes. Og det bedste er, at Christian forslog det....

Lad være med at besøg hjemmesiden, hvis man er fordomsfuld, for den er virkelig ikke køn og levber absolut ikke op til hvordan båden i virkeligheden ser ud....

post-46674-1297002618.jpg

Redigeret af evita
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KAGE:

JA nu kommer én af de sværeste ting for mig, idet jeg selv er i lære som konditor.

Hvordan skal kagen være: STOR - rigtig stor

Hvordan skal kagen smage: GODT - rigtig godt

Heldigvis har Christian overladt valget af kage til mig, idet han mener at jeg nok har mest tjek på det. Det skulle man da mene. Men det gør det faktisk endnu mere vanskeligt for mig, med min baggrund. Jeg er udlært kok og i lære som konditor, hvilket betyder, at der kommer rigtig mange branchefolk til brylluppet, så derfor skal kagen bare være perfekt. Det samme gælder maden.

Mine tanker er enten kagen som set på billedet blot firkantet, og i ca. 6 etager, så den passer det antal vi bliver til vores bryllup. ELLER en helt plain rund, 5-6 etagers muselmalet kage....

Denne kage er lidt inspiration. Mine overvejelser er, at pynte den af med lyserøde bonderoser, som er vores temablomst, i stedet for hvide roser. Hvad siger i?

post-46674-1297002100.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BORDKORT:

Ja altså, på min nye yndlings hjemmeside etzy.comhar de de hér fantastiske sten der er sandblæst navne ned i. Grundet økonomiske årsager, lad mig sige det sådan her: Gom har IKKE interesse i at bruge 2399,- på 60 bordkort, så har vi valgt en anden løsning:

Vi har købt nogle sorte sten fra Panduro som vi med rettelak skriver navnene på.

Det første billede er af den endelige løsning og billede nr. 2 er af den løsning brud inderligt ønsker sig, men har fået et klart nej til, efter omregning af valuta

post-46674-1297007013.jpg

post-46674-1297007024.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super flot kjole :17:

Rigtig sød ide med bordkortene, men vil nok holde med H2b, syntes også over 2000 kr er lidt meget for bordkort. Men sød ide i så er kommet på.... :)

Tak tak for de fine ord...

Ang. bordkortene må jeg jo nok give både dig og ham ret, det er sgu for mange penge for bordkort, men de var / er virkelig fine og lige vores stil.

Så H2b forslog faktisk selv den endelige løsning og BRUD GIK MED TIL DET :-)

0

Del dette indlæg

Nu med billeder af kjole.

Vær dog lige venlige at se bort fra den evigt ufotogene brud som måske har været en anelse utilfreds over billede-tagningnen.

Tillykke med kjole, hvor er den fin :-)

Hvor er den købt henne, for den ligner ekstremt meget en, som jeg har prøvet magen til ;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer