Posted February 22, 2011 (edited) · Report post Hejsa Piger Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan jeres budgetter ser ud. Vi har et budget på ca 60000 kr. Gerne mindre hvis det står til manden:-) Men hvad har i med på jeres? Hvad mangler jeg at have med? Vi bliver ca 45 kuverter Festen skal holdes i et lækkert forsamlingshus hvor maden er lækkert og billigt. Vi skal selv lave en menu, så derfor er prisen en ca. pris. Vi skal selv købe drikkevare. Borddækning og blomster vil de gerne stå for hvis man ønsker det, hvilket jeg tror vi lader dem om hvis vi kan blive enig om farven. Det er med i prisen for maden. Sådan ser vores budget ud: Brudebuket / bryst buketter / burdepige buket: 800 kr (Laves af min moster som er blomster binder) overvejer at ønske det som gave fra dem Brudehår og makeup, Salon hårkunsten, Anne: Håropsætning 700 kr og makeup 195 kr= 900 kr Brudekjole : 0 kr (Bryllupsgave fra min mor og far ) Brudesko: 500 kr (er købt) Lingeri: 500 kr (håber at kunne finde noget i H&M) Brudesmykker og øvrigt brudetilbehør: 1000 kr. (håber at finde en halskæde som det lånte, skal bruge pynt til mit hår, have et armbånd) Brudgommens tøj: 5000 kr, skal syes hos skrædder Tøj til brudepiger og brudesvende: 1000 kr. (brudepigekjolen er købt for 200 kr) Vielsesringe: 7000 kr (Peter vil have en stålring til 550 kr (#¤""#&%%¤# var mine ord) så den post bliver måske en smule mindre) Bryllupsfotograf: 2500 kr Bryllupskage, Jerne bager. 30 kr per kuvert: 1500 kr Bryllupskørsel: 0 kr Min fars flotte vogn Drikkevare: 4000 kr (Den er jeg meget i tvivl om. Vi handler over grænsen, vil gerne have øl, vand, Asti, Temp, sommersby, vin) Invitationer, takkekort, bordkort, menukort m.m. : 1200 kr Leje af forsamlingshus lille+stor og rengørring, 1600 + 550: 1950 kr Aftens menu inkl. blomster, borddækning osv. ca. 210 kr per kuvert: 9450 kr Musik og underholdning, Tanni: 13000 kr Serverings personale, 2 personer, 125 kr pr time= 250 kr x ca 11 timer: 2750 kr Det giver i alt 53050 kr Knus janni Edited February 23, 2011 by janni+2 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Når du skriver bryllupsfotograf, er det så kun brudebilleder? Og syntes det lyder meget billigt for at få syet et jakkesæt hos en skrædder.... Er det en pris i er sikre på? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Vores forløbige budget: Brudebuket/blomster: 1.000 kr. Brudekjole: 1.000 kr. (min mors som skal syes om af en designer men betaler kun materialer, da det er min brudepiges mor) Sko: 500 kr. Gommens tøj: 3.500 kr. (fundet et Hugo Boss sæt min kæreste er vild med til 3.500 kr.) Bryllupsfotograf: 2.000 kr. (håber at få en ven til det) Bryllupskage: 1.500 kr. (hjemmebagt) Bryllupsmiddag ink drikkevarer: 9.000 kr. (laver alt maden selv og får nogle venner i køkkenet til lige at varme ting osv. invitationer mm: 500 kr. (hjemmelavet) Telt med gulv: ca. 5.000 kr. Vielsesringe: 6.000 kr. Samlet: 30.000 Men nu må vi se når vi kommer tættere på. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Når du skriver bryllupsfotograf, er det så kun brudebilleder? Og syntes det lyder meget billigt for at få syet et jakkesæt hos en skrædder.... Er det en pris i er sikre på? Bryllupsbilleder og billeder hele dagen fra vi ankommer i kirken og til vi er gået til bords. Det er to dygtige amatør fotografer som kommer. Og ja det er meget billigt men har set deres arbejde og det er super flot. Så det er et fund til de penge. Det er sådan noget nogen som kender nogen osv. Her får vi alle billeder på cd, udvalgte er redigeret og så kan vi betale ekstra for at få lavet et album. Jakkesættet er hos en skrædder her i byen, Gladbjerg, som er en skrædder som har ligget på samme adresse hele min levetid. De tager 4500 kr for at sy jakke, bukser, vest. Så de priser er jeg rimlig sikker på. Knsu janni 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Pyha, jeg synes også, at det er svært med budgettet. Jeg tænker lidt på vin, er det med under drikkervarer? I så fald tænker jeg, at den post måske er lidt lavt sat? (vi har sat 10.000 af bare til vin...) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Pyha, jeg synes også, at det er svært med budgettet. Jeg tænker lidt på vin, er det med under drikkervarer? I så fald tænker jeg, at den post måske er lidt lavt sat? (vi har sat 10.000 af bare til vin...) Afhænger jo self af hvad type vin i skal ha om det skal koste 250 kr. flasken eller 3 for 100 kr. og self af hvor mange der kommer. Man siger generelt at man skal sætte en flaske vin af per person. vi bliver ca. 40 (hvoraf nok kun 30 drikker vin) så vil være 30 flasker, hvor der måske skal være 20 flasker rød og 10 flasker hvid. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Pyha, jeg synes også, at det er svært med budgettet. Jeg tænker lidt på vin, er det med under drikkervarer? I så fald tænker jeg, at den post måske er lidt lavt sat? (vi har sat 10.000 af bare til vin...) Afhænger jo self af hvad type vin i skal ha om det skal koste 250 kr. flasken eller 3 for 100 kr. og self af hvor mange der kommer. Man siger generelt at man skal sætte en flaske vin af per person. vi bliver ca. 40 (hvoraf nok kun 30 drikker vin) så vil være 30 flasker, hvor der måske skal være 20 flasker rød og 10 flasker hvid. Ja, vi regner også med 1-1½ flaske per mand :-) Det var mere en kommentar til Janni+2's budget (kunne ikke se om vin indgik:-)) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Der er en regnefejl vedr. forsamlingshuset (250 DKK). Læg det ind i et excel ark. Det er meget nemmere at have med at gøre. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Når du skriver bryllupsfotograf, er det så kun brudebilleder? Og syntes det lyder meget billigt for at få syet et jakkesæt hos en skrædder.... Er det en pris i er sikre på? Lyder da rimeligt. Min mand fik sit syet hod Kejserens klæder (kina tøj) og gave vist omkring 3000 kr. Her er et billede af ham i hel figur og et hvor man kan se den slags stof han valgte. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Vi har et udgangspunkt på 35.000 til festen og 10.000 til rejsen.. Vi håber på at flytte til foråret/ tidlig sommer, og det vil give os en betydeligt mindre husleje, så vi vil kunne sætte en smule mere af. Det der ligger fast er indtil videre Tøj til gom 1000 (skal lejes) Tøj til forlover og brudepiger 1500 (lejes og sys af en vi kender) Tøj til mig 5000 max (skal sys af en jeg kender eller bliver en fin kinakjole) Middag med vin: 19000 Ringe: 4000 Hår og makeup 1000 Bryllupskage: 1000 Reception: 1000 Blomster: 500 (kender en blomsterbinder) pynt, krea, invitationer mm bliver taget ud af hverdagsbudgettet, og de gavekort h2b får gennem arbejdet Fotografen bliver h2bs bedste ven som er en super god amatørfotograf Hvis vi kan skrabe flere penge sammen går de til længere bryllupsrejse, og en professionel fotograf, et "rigtigt" sæt til h2b, og så skal visse detaljer opgraderes 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Vores budget er nogen lunde sådan: Leje af feststed: 5.000 kr Middag, inkl. bryllupskage: 33.941 kr DJ: 5.700 kr Fotograf: 4.350 kr Drikkevarer: 10.000 Buket og knaphulsblomster: 1.500 kr Ringe: 10.000 kr Brudekjole: 10.000 kr Gommens tøj: 4.000 kr Frisør: 1.500 kr Ialt: 85.991 kr Nogle af posterne er lidt gætteri og ca tal. Desuden er der en del småting som ikke er regnet med. Fx. mine sko, undertøj og andet i den dur. Det er kun de større poster der er med. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Vores budget bliver på ca 80.000kr. Det er i hvert fald det vi satser på at få sparet sammen inden den store dag 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Brudebuket og blomsterpynt - 700 Brudehår og makeup - 1000 Brudekjole - 5000 Brudesko - 199 Brudesmykker og øvrigt brudetilbehør - 300 Brudgommens tøj - 5000 Bryllupsfotograf - 3500 Bryllupsmiddag incl. drikkevarer - 25000 Diverse - 1500 Invitationer, takkekort, bordkort, menukort m.m. - 500 Musik og underholdning - 0 (kender et mobildiskotek) Reception med bryllupskage- 5000 Tilretning af brudekjole - 1000 Vielsesringe - 4500 Vi bliver 50 til fest og 100 til reception Vi har sat et budget på 60.000 og posterne ovenover ender på 54.000 så tror vi overholder det ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 (edited) · Report post Her er vores budget incl ALT, selv hvis jeg har købt noget til en 10'er... Hvis jeg har solgt noget, er salgsprisen dog også trukket fra, men det er småting... max 1000 kr. vil jeg tro. Ringe: 7265 Invitationer: 726,25 Porto: 373 Receptions invitationer: 362 Mille frisør m.v. på dagen: 993 Kjole: 5500 Mille ny kjole: 1187,98 Tilbehør Mille (taske, vifte, spejl mm): 143,52 Andet tøj Mille (undertøj, strømper, slør skørt og lign.): 1818,84 Smykker Mille: 427,46 Sko Mille: 125 Brudebuket: 1000 Tøj Daniel: 4517 Sko Daniel: 1330 Knaphulsblomster: 500 Tøj + sko Ulrick: 687 Tøj + sko Cecilie: 734,4 Reception - service: 837 Reception - drikkevarer: 1482,3 Reception - mad: 2393 Reception - servering: 1200 Kro: 34396 Chokolade kro: 303 Vin både kro og reception: 5021 Bordpynt: 115 Favouræsker/bordkort: 743,96 Materialer til menukort, hvem er hvem mm.: 597,32 Risposer: 128,02 pianist (booket www.hyggepianisten.dk): 5000 Overnatning: 1800 Portræt foto kirke + special location 2 timer: 3010 Fotograf (Julie): 1000 Kørsel - limo (bestilt over www.starlimo.dk) 1,5 time: 3000 Show 25/9-2009 (prøvemiddag): 1093 Navneændring: 460 Mille ansigtsbehandling: 525 Gaver til unger, Toke og mor: 569 Takkekort: 683,4 Billedfremkaldelse: 451,77 Salg af småting: -60 Sum =======> 92.439,22 Edit: Vi var 49 til fest på kroen og ca. 80 til reception der blev holdt hos os selv. På kroen rørte vi ikke en finger, men til receptionen havde vi lavet alt mad selv. Havde 2 til at hjælpe med at sætte ting frem og rydde op. Edited February 22, 2011 by mille1981 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 22, 2011 · Report post Barnepige 1000 Brudebuket og blomsterpynt 1500 Brudehår og makeup 1500 Brudekjole 1500 (har købt en brugt lilly) Brudekjole rens og pres 700 Brudesko 500 Brudgommens tøj 3000 Bryllupsfotograf 2000 Bryllupskørsel 2000 Bryllupsmiddag 13250 (250 kr pr kuvert) Bryllupsrejse 5500 Drikkevarer fra Tyskland 4000 Forsamlingshus+ service 2500 gave til brudepige toastmaster og forlover 1200 Invitationer 345 Lingeri 1000 Morgengaver 1000 Musik 6000 Sko til brudepiger 300 Strømpebånd 300 Takkekort, bordkort, menukort m.m. 800 Tøj til brudepiger 820 Vielsesringe 2000 (min er købt så dette er til mandens øvrigt brudetilbehør 1000 Vi bliver 56 personer. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 23, 2011 · Report post Pyha, jeg synes også, at det er svært med budgettet. Jeg tænker lidt på vin, er det med under drikkervarer? I så fald tænker jeg, at den post måske er lidt lavt sat? (vi har sat 10.000 af bare til vin...) Afhænger jo self af hvad type vin i skal ha om det skal koste 250 kr. flasken eller 3 for 100 kr. og self af hvor mange der kommer. Man siger generelt at man skal sætte en flaske vin af per person. vi bliver ca. 40 (hvoraf nok kun 30 drikker vin) så vil være 30 flasker, hvor der måske skal være 20 flasker rød og 10 flasker hvid. Ja, vi regner også med 1-1½ flaske per mand :-) Det var mere en kommentar til Janni+2's budget (kunne ikke se om vin indgik:-)) Vinen er med i de 4000 kr. Jeg vil sige det måske er halvdelen som drikker vin, men tænker også at når det er sommer og varmt så drikker de fleste nok kun vin til maden og derefter drinks og vand. Vi drikker ikke slev vin derfor kan den post godt være lidt svær for os. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 23, 2011 · Report post Der er en regnefejl vedr. forsamlingshuset (250 DKK). Læg det ind i et excel ark. Det er meget nemmere at have med at gøre. Havde nok bare stillet det forkert op. Har rettet i det så det er nemmere at overskue:-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites