Den høje brud

Os der venter på kjole fra østen 2011

752 indlæg i dette emne

Så er min kjole ankommet.. Og den er et RÆDSEL af dimensioner!

Jeg har aldrig i mit liv set så grim en kjole før, og der er sådan set ikke det der IKKE er galt med den..

Den er 3 numre for lille, den er 20 cm for lang, den er lavet af noget billigt plastic stof, den har ikke de blonder/perler/dekorationer som billedet lovede, den er helt forkert proportioneret - fx. sidder det stykke som skulle være ryggen og snørelukningen nede på røven?? :blink:

Den er kort sagt - ELENDIG!

Jeg har skrevet og sagt at jeg vil have alle pengene retur da de ikke har leveret det jeg har betalt for..

Jeg nægter at ligge endnu et billede på nettet af dette rædsel, så hvis man vil se den grimme fastelavnskostume agtige kjole må man gå ind i min beretning på siden 20 og se den... :unsure:

Edit: Jeg købte ved en Ebay sælger - med 100% positiv respons (sælgeren havde andre varer end brudekjoler) men som er - har jeg erfaret - mellemled mellem systue og mig..

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa alle smukke brude/kommende brude! :)

Jeg vil også gerne bestille en kjole fra østen, og jeg har "sammensat" min drømme kjole ud fra nogle billeder jeg har fundet rundtomkring.. For det har jeg læst mig til at det sagtes kan lade sig gøre.

Men hvor skal jeg bestille fra?? Skal jeg bestille fra en toprated Ebay-seller, eller fra en dissideret hjemmeside? Betyder det, at de har deres eget domæne at de er bedre? Der er godt nok meget stor prisforskel på stederne, og der er meget lokkende bare at tage den billigste..(fx en fra Ebay)

Men vil det være en god ide? Især når min kjole er sammensat..

Er der nogen der har prøvet at bestille over ebay, så vil jeg meget meget gerne høre jeres oplevelse med det! :)

Jeg er temmelig meget forvirret over alle det steder man kan bestille fra.. Det er jo en jungle! :blink: Jeg vil bare gerne finde et sted hvor de er dygtige, bruger gode materialer, har fornuftige priser, er til at kommunikere og vigtigst af alt... Laver en god pasform! (jeg bruger EU 44)

Jeg håber at der er nogen der kender junglen af kinaskræddere bedre and jeg gør derude! :toot::thanks:

0

Del dette indlæg

Så er min kjole ankommet.. Og den er et RÆDSEL af dimensioner!

Jeg har aldrig i mit liv set så grim en kjole før, og der er sådan set ikke det der IKKE er galt med den..

Den er 3 numre for lille, den er 20 cm for lang, den er lavet af noget billigt plastic stof, den har ikke de blonder/perler/dekorationer som billedet lovede, den er helt forkert proportioneret - fx. sidder det stykke som skulle være ryggen og snørelukningen nede på røven?? :blink:

Den er kort sagt - ELENDIG!

Jeg har skrevet og sagt at jeg vil have alle pengene retur da de ikke har leveret det jeg har betalt for..

Jeg nægter at ligge endnu et billede på nettet af dette rædsel, så hvis man vil se den grimme fastelavnskostume agtige kjole må man gå ind i min beretning på siden 20 og se den... :unsure:

Edit: Jeg købte ved en Ebay sælger - med 100% positiv respons (sælgeren havde andre varer end brudekjoler) men som er - har jeg erfaret - mellemled mellem systue og mig..

Jeg håber du får dine penge retur! Jeg skal giftes d. 10 september og har stadig ikke modtaget min kjole. Så i mandags tog jeg ud og fandt en anden. Turde ikke vente mere. Og måske med god grund, hvis den nu ikke er som bestilt. Den anden jeg har fundet er super smuk :-) Og jeg kan varmt anbefale ABC Brudekjoler, som ligger i Næstved, København og Århus. Fantastisk hjælp og støtte jeg har fået. Og dejlige smukke kjoler og tilbehør.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan læse om mine erfaringer på side 9, og her er link til sælgeren.

Hvis du har nogle spørgsmål, som er mere konkrete, så sig endelig frem :thumbsupsmileyanim:

Hej Livica :)

Hvor en kjole smuk, den som skabt til dig! ( :griner:- ) Ej den sidder bare superflot på dig. :)

Så nu har jeg set én positiv erfaring (din) med en ebay-seller, og en negativ (SheDevils)

Men jeg tænker.. Du er slank af bygning, men det er jeg ikke(bruger 44). Jeg er lidt nervøs for om en syerske vil tage højde for de anderledes proportioner ved fx. brystet?

0

Del dette indlæg

Ok :) Nej det gør de jo nok ikke :) jeg kan bare være lidt nervøs for om de tager højde for at stykket ved brystet også skal være højere og ikke kun større i omkredsen.

0

Del dette indlæg

Hvordan er perlerne på de kjoler i får? Er der for meget "bling bling" over det? Jeg ved at de i østen er meget glad for sådanne ting, og måske kan have svært ved at holde lidt igen med det...

Er perlerne flotte, og er det tilsvarene til billederne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå - jeg skal af med 77,20 kr... hvor langt ude - den tid de har brugt på at sende brev, regne det ud, og så skal skat lige ind over - og så skal de ud med pakken.. det var sq da lettere bare at droppe det dersens told :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Mht. til bling, mål, osv...

Så JO de kan SAGTENS ændre målene på kjolen... Bare se Shedevils kjole, hun sendte sine korrekt tagede mål afsted og fik en kjole der var MINDST 2 numre for lille... :shooter:

Jeg har sendt mine korrekt tagede mål og kjolen er så stor, at jeg kan tage den på, selvom den er helt snørret bagpå... :tunge:

Det bling bling der er på min kjole ligner SLET IKKE det det skulle ha' været, MEN det er nu faktisk okaj nok... Jeg vil sige, at det går... Hele overdelen på min kjole er faktisk flot nok, MEN kjolen er ikke lavet i taft, som den er på billedet, men i noget billigt polyestersatin-foer-agtigt-noget og så er der organza på og ikke tyl... Og så er den KRIDHVID og ikke Ivory :pokey:

Vi lader billederne tale for sig selv... :biggrin:

Den jeg bestilte efter:

post-52754-0-50121000-1316025283.jpg

Den jeg har fået (godt nok med et skørt under, ellers så den virkelig spøjs ud):

post-52754-0-01142800-1316025748.jpg

Når alt det så er sagt, så tror jeg MÅSKE at den kan reddes, hvis jeg kan leve med den helt hvide skinnende kjole... Den skal syes ind i begge sider, så skal det der organza fjernes og der skal tyl på i stedet... Og så skal det der "gardin" dampes meget meget lige... Så går det måske lige... :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svaret NBN84! :)

Ej hvor ærgeligt altså.. Jeg håber at den kan reddes! Men ellers, kan du ikke sende den retur? Du bestilte den jo i ivory og får den i kridhvid.. Det er da slet ikke i orden! :td:

Ja jeg har hørt om Shedevils kjole.. Hvor er det synd, når man bare sådan går og glæder sig! Bestilte i begge ved Landy? Hvor meget gav du for din kjole?

Jeg elsker detaljer som blonder, perler, blomster osv, men tænker at det hurtigt kan gå hen og blive liige kitschy nok, hvis man beder dem lave det. Jeg vil jo ikke ligne noget der er løgn! :shooter: Så jeg overvejer lidt om jeg bare skal bestille kjolen uden perler og broderier, og så selv sætte perler på.. Måske det var en god idé?

0

Del dette indlæg

Personligt ville jeg ikke turde lægge mig ud med at skulle pille ved kjolen selv, og i dette tilfælde sætte perler i. Stoffet er jo specielt, og ikke bare alm. bomuld. Det kan godt drille, sådan noget glat noget.

Kender du ikke en syerske, der kan hjælpe dig?

Jeg har for resten både blonder og perler på min kjole, og det går rigtig godt sammen, og den ligner ikke noget der er løgn :denmarkflag:

Tror bare det handler om, at der skal være en lille smule af det hele, hvis man både vil have blomster, perler og blonder - så tror jeg ikke, det bliver for meget.

0

Del dette indlæg

Jeg har bestilt min kjole på Landy.

Den er egentlig syet meget pænt og den blonde de har syet kjolen i er egentlig også meget fin.. De har desværre bare syet kjolen så meget havfrue at jeg ikke kan gå i den. Det kan ikke ligges ud, så må ud og finde en ny kjole. Lidt stress når der kun er 1½ måned til bryllupet.

Vil ikke anbefale landy. Efter jeg har fået kjolen og der er noget galt med målene, er de sjovt nok ikke så samarbejdsvillige!!

0

Del dette indlæg

Jeg har bestilt min kjole på Landy.

Den er egentlig syet meget pænt og den blonde de har syet kjolen i er egentlig også meget fin.. De har desværre bare syet kjolen så meget havfrue at jeg ikke kan gå i den. Det kan ikke ligges ud, så må ud og finde en ny kjole. Lidt stress når der kun er 1½ måned til bryllupet.

Vil ikke anbefale landy. Efter jeg har fået kjolen og der er noget galt med målene, er de sjovt nok ikke så samarbejdsvillige!!

Det var da utrolig ærgerligt!

Er jeres vielsesdato ikke d. 07.07.2012?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo det var den oprindelig. Vi vi har besluttet at blive gift den 12/11-11 istedet, så det er jo nærmest lige om lidt:-)

Er nu super skønt at det er så snart.

Så bare lige til info, så kan det godt lade sig gøre at arrangere et bryllup på 3 måneder:-)November er selvfølgelig ikke den store bryllupsmåned:-)

0

Del dette indlæg

Nej jeg har bestilt ved **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk**.com og jeg har kun givet 850 kr... Så som Misslena har skrevet så mange gange herinde på BK, så skal man bestemt ikke gå efter de billigste steder at bestille dem... Men måske betale extra for at få dem i rigtig taft, mere tyl, osv osv... :thumbsupsmileyanim:

Jeg sys nu også at både de perler, blonder og bling jeg har på min kjole er flot... Det er slet ikke det jeg har problemer med... Og jeg ved heller ikke om jeg selv ville sy det på... Hvis man har erfaring med at sy måske? Jeg har efterhånden lidt erfaring, så tror måske jeg kan fikse kjolen selv... Men ved ikke heeeelt om jeg gider for 850 kroners kjole... Overvejer MEGET at købe en ny... Dog ikke fra Kina... :badgirl:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg sådan rimelig handy med en synål, så jeg tror godt det ville kunne lade sig gøre hvis det var. Jeg har ikke lyst til at betale mig fra noget jeg kan gøre selv :) Men hvis jeg kan undgå at sidde med det selv, vil jeg jo helst det, for jeg har så mange andre projekter i gang :) men det skal ikke være på bekostning af at hvis det jeg får hjem ikke ikke er pænt. Så jeg er glad for at høre at perlerne/pynten ikke er overdimensioneret :) det havde jeg lidt frygtet. Men så slår jeg mig bare løs med perlerne! ;-) :loveshower:

Ja, Saal det kunne jeg godt forestille mig, det lyder meget typisk at så snart de har fået deres penge og sendt kjolen af sted, så er de ikke så samarbejdsvillige! :td:

Og ja, jeg tænker også som Miss-Lena har sagt; at give noget ekstra for kjolen, og så bede dem om at gøre lidt mere ud af arbejdet. Det betaler sig garanteret i sidste ende!

Jeg har lige været ude at prøve brudekjoler i dag for første gang(yay ^_^), det var virkelig sjovt! Og jeg fandt faktisk en kjole jeg var nogenlunde vild med! Men nu er jeg så opsat på at bestille fra Kina, at nu må jeg altså bare prøve det. Og hvis det ender helt galt, så har jeg en plan B!

0

Del dette indlæg

Min er købt på Ebay - igennem en sælger der hedder angel_kiss.. :td:

Jeg vil så også sige med min, det eneste der faktisk er pænt (og der var vitterligt INTET godt at sige om den kjole) det var blonderne og perlerne.. Det er ikke overdrevet eller grimt - det er rigtig fint... :) Bare en skam resten af kjolen er så håbløs! :thumbsupsmileyanim:

Jeg gav iøvrigt også 850kr for mit Kina rædsel..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg sådan rimelig handy med en synål, så jeg tror godt det ville kunne lade sig gøre hvis det var. Jeg har ikke lyst til at betale mig fra noget jeg kan gøre selv :) Men hvis jeg kan undgå at sidde med det selv, vil jeg jo helst det, for jeg har så mange andre projekter i gang :) men det skal ikke være på bekostning af at hvis det jeg får hjem ikke ikke er pænt. Så jeg er glad for at høre at perlerne/pynten ikke er overdimensioneret :) det havde jeg lidt frygtet. Men så slår jeg mig bare løs med perlerne! ;-) :loveshower:

Ja, Saal det kunne jeg godt forestille mig, det lyder meget typisk at så snart de har fået deres penge og sendt kjolen af sted, så er de ikke så samarbejdsvillige! :td:

Og ja, jeg tænker også som Miss-Lena har sagt; at give noget ekstra for kjolen, og så bede dem om at gøre lidt mere ud af arbejdet. Det betaler sig garanteret i sidste ende!

Jeg har lige været ude at prøve brudekjoler i dag for første gang(yay ^_^), det var virkelig sjovt! Og jeg fandt faktisk en kjole jeg var nogenlunde vild med! Men nu er jeg så opsat på at bestille fra Kina, at nu må jeg altså bare prøve det. Og hvis det ender helt galt, så har jeg en plan B!

Det er ALTID godt med en plan B... Og kender godt det med syningen, jeg gider næsten ikke rette på den, men at betale for noget jeg selv kan gøre, arggg, det er jeg vist alligevel for nærrig til... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Min er købt på Ebay - igennem en sælger der hedder angel_kiss.. :td:

Jeg vil så også sige med min, det eneste der faktisk er pænt (og der var vitterligt INTET godt at sige om den kjole) det var blonderne og perlerne.. Det er ikke overdrevet eller grimt - det er rigtig fint... :) Bare en skam resten af kjolen er så håbløs! :thumbsupsmileyanim:

Jeg gav iøvrigt også 850kr for mit Kina rædsel..

Ok, jeg troede at du havde bestilt ved Landy :) Men ved stadig ikke helt hvor jeg vil bestille fra.. Nok enten Udelukket pga. dårlige forretningsmetoder eller Landy.. Det er nok et fedt!

Ja, det er bare sådan en skam! Hvis den så bare havde været får stor i stedet, kunne man jo sy den ind..

Det er ALTID godt med en plan B... Og kender godt det med syningen, jeg gider næsten ikke rette på den, men at betale for noget jeg selv kan gøre, arggg, det er jeg vist alligevel for nærrig til... :rolleyes:

Jeg kan godt forstå at du ikke vil gøre noget ved din kjole, det har jo ikke engang den rigtige farve! :blink: Det er virkelig en dum dum fejl fra deres side..

0

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer