Cindiej

Alkohol med festen

21 indlæg i dette emne

Jeg er meget i tvivl om hvad vi skal have. Vi skal selvfølgelig have rød og hvidvin og øl.

Men om vi så skal have drinks eller om vi skal købe recorderli, sommersby eller lign, kan jeg ikke ikke beslutte mig for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber rigeligt med øl, vin og sodavand samt diverse cider-drikke som somersby osv.

Til kaffen kommer der noget bailey og dooleys.

Jeg tror ikke der kommer stærkt spiritus på bordet hos os..

Til min svigermors bryllup blev det stærke spiritus stort set ikke rørt da det kom frem.. Folk var mætte og havde rigeligt i øl osv.

0

Del dette indlæg

Vi har øl, vin og vand ad libitum til vores bryllup.

Da jeg hverken er særlig god til rødvin og ikke kan lide øl, skal vi også have cidere, og så tror jeg, at vi skal have rom, da jeg er rigtig glad for en god rom og cola. Og så tror jeg også vi skal have baileys/dooleys og evt cognac og whiskey til kaffen.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder os til vin, øl, vand og diverse cider. Måske også noget Baileys til kaffen og noget så dem der vil kan tage et par shots. Det kunne ligne nogle af vores venner hvert fald. ;)

Jeg synes det kunne være rigtig fedt med masser af kulørte drinks og sådan, men vi har vurderet at det bliver for dyrt. Og folk kan sgu godt klare sig uden - det bliver de hvert fald nødt til. :wink:

0

Del dette indlæg

Har jeg da egentlig slet ikke tænkt over.

Tænkte bare at vi sku ha velkomstdrinks (champagne og hyldeblomst højest sandsynligt) til receptionen og så kaffe/the

til middagen vil der så være sodavand, vand og vin. (skal man også ha øl?, svært når man aldrig ku finde på at drikke det selv)

efter maden tænkte jeg bare på kaffe, the og sodavand.

Behøver man ha mere?

0

Del dette indlæg

Tænkte bare at vi sku ha velkomstdrinks (champagne og hyldeblomst højest sandsynligt) til receptionen og så kaffe/the

til middagen vil der så være sodavand, vand og vin. (skal man også ha øl?, svært når man aldrig ku finde på at drikke det selv)

Behøver man ha mere?

måske også nogle cider.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Behøver man ha mere?

måske også nogle cider.

Jeg vil da klart anbefale jer også at have nogle øl! Min kæreste drikker fx ikke vin, og jeg ved han fx ville være træt af det, hvis hans eneste alternativ så er sodavand.

Især vil jeg mene det er godt med øl og cider til efter middagen. Jeg er hvert fald personligt en af dem der ikke kan holde til at drikke vin en hel aften. :)

0

Del dette indlæg

Behøver man ha mere?

måske også nogle cider.

Jeg vil da klart anbefale jer også at have nogle øl! Min kæreste drikker fx ikke vin, og jeg ved han fx ville være træt af det, hvis hans eneste alternativ så er sodavand.

Især vil jeg mene det er godt med øl og cider til efter middagen. Jeg er hvert fald personligt en af dem der ikke kan holde til at drikke vin en hel aften. :)

Godt være at du har ret :)

Havde jeg da bare slet ikke tænkt over. :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at købe nogle forskellige specialøl, da htb er ølentusiast og så samtidig have en pilsner på fad, for dem der ikke er så vilde med de mere specielle øl.

Samtidig købet vi noget cider/mokai, da der kommer en del piger, som ikke drikker øl..

Ellers overvejer vi at købe noget Morgan (rom), da rom og cola er en rimelig gennemgående ting i vennegruppen, og en "drink" folk selv kan stå for..

Og så selvfølgelig hvidvin, rødvin og asti til bryllupskagen.

0

Del dette indlæg

Til min svigermors bryllup blev det stærke spiritus stort set ikke rørt da det kom frem.. Folk var mætte og havde rigeligt i øl osv.

Udover at det selvfølgelig er et spørgsmål om folk i det pågældende selskab så har årstiden nok også en del at sige.

Om sommeren og til havefester i særdeleshed vil folk være tilbøjelig til at drikke noget koldt og også indtage rigelige mængder. Ikke nødvendigvis kun øl men også sodavand. Men der er det nærliggende at holde sig til fadøl eller øl i det hele taget fremfor spiritus.

Om vinteren hælder nogle nok mere til drinks. Herudover har det jo lidt at sige hvordan man serverer der. Hvis man som nogle gør laver en egentlig bar med drinkskort, kulørte drinks m.v. vil mange nok hælde til det for der beder man jo næsten selv om det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have asti til velkomst (til børnene sportsvand med frosne vingummibamser i)

Ellers køber vi lidt rød/hvid vin, og ellers dåse øl og sodavand. Vores gæster er primært øldrikkere, et par enkelte vil gerne have vin. Jeg regner dog med der ryger flest sodavand da der er en del børn inviteret!

0

Del dette indlæg

Vi skal have Verdi med hyldeblomstsaft og sukkerknald til velkomst. Så skal vi have asti til kagen.

Vin, øl og vand til maden.

Og så har vi købt rom, baileys, cognac, cider og vodka til efter maden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have champagne som velkomstdrink, evt med spiselige hibiscusblomster i. Til maden er der hvidvin, rødvin, øl, cider og vand. Til kaffen baileys, cognac, whiskey og så er der rom, vodka og malibu til drinks bagefter. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi skal helt klart have drinksbar :)

Jeg tror faktisk, der vil blive drukket en del af det -netop fordi det er sommer. Masser af isterninger, lime, mynte, hyldeblomst osv.

Til maden vil der være øl og vin, og om eftermiddagen asti til kagen.

Og selvfølgelig masser af vand, sodavand og saft i løbet af hele dagen.

0

Del dette indlæg

Vores arrangement består af vin/øl/vand til maden, cognac/likør til kaffen og fri bar til resten af festen. Den fri bar er indeholdt i kuvertprisen (selvfølgelig en anden pris til børnene :) ). Derudover skal vi have Asti til bryllupskagen der skal indtages under receptionen.

Mange hilsner

Connie

0

Del dette indlæg

Vi serverer en slags cava eller spumante til receptionen (og økologisk blåbær-brus til dem, der ikke drikker alkohol). Til maden serveres vinmenu med champagne, to hvidvine, rødvin og Rosé champagne til dessert (til dem, der ikke drikker alkolhol serveres forskellig saft og juice). Til Kaffen: god rom, cognac, wiskey og self. bailey. Bagefter vil der være øl og cider samt diverse longdrinks (der skal helt sikkert være masser af gin, da alle vores venner og os selv drikker dette - med tonic eller lime) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber vin, øl, sodavand og cidere. Derudover en Bailey til kaffen.

EDIT: Vi skal da også have asti til velkomsten. Er der nogen, der kender en god alkoholfri én??

:)

Prøv et at se hos årstiderne.com. De laver det mest fantastiske økologiske saft med brus - de fås med forskellig smag og er på champange-flasker. Simpelthen så lækkert!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer