Marie og Patrick

Ringe

11 indlæg i dette emne

Hej Alle. :cheerleader3:

Vi er begyndt at kigge efter ringe.

Vi har fundet nogle som vi godt kunne tænke os. Det er guld ringe, hvor Patricks er en helt almindelig glat guldring. Min er også i guld, glat og med sten.

Men hvilken karat?

Vi har afsat 15000 kr til ringe, men da vi allerede har overskredet mange poster, vil vi jo gerne spare hvor vi kan.

Har i erfaringer med ringe i 8 karat?

Gør det virkelig en forskel i 14 karat, eller er det bare "snobberi". Jeg har spurgt rundt omkring, men får forskellige svar.

Har hørt at 8 karat kan blive "rødligt" med årene, men at det ikke skulle være noget man lagde mærke til.

Hvad har I gjort/ hvad gør I??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vælger ringe i 8 karat.

årsag 1: De er billigere

årsag 2: De er mere faste/holdbare, da en højere karat gør ringene blødere.

Jeg ved ikke om de bliver rødlige med årene, men så tager vi det med eller også må vi få dem overfladebehandlet senere.

Vi ønsker ikke at bruge alt for mange penge på ringe, da vi kender lidt for mange par der har oplevet at miste en ring, enten ved at den blev forlagt eller at den ene part i nødstilfælde har fået klippet ringen. Så vil vi heller give lidt mindre og så måske erstatte dem senere hen.

Mine egne forældre valgte at købe nye ringe til deres sølvbryllup, på det tidspunkt havde min mor så store problemer med hendes oprindelige ring, at den skulle klippes af hendes finger den dag hun skulle have den af :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt i 14 karat, både fordi min forlovelsesring er i 14 karat, men også fordi ekspedienten i butikken sagde at 8 karat bliver rødlig med årene... Jeg prøvede vores ringe med min forlovelsesring, og jeg synes man nemt kunne se forskel på 8 og 14... Vi har givet 3600 i Scheelke for vores helt enkle guldringe... Da vi købte vores ringe for, jeg mener det er en måned siden, havde Scheelke 20% på alle forlovelses- og vielsesringe. Måske I kan få samme rabat, og så sparer I jo lidt der :)

0

Del dette indlæg

vi har også valgt at købe vores ringe i 8 k. Vi har ligesom dig hørt lidt af hvert, men hende som betjente os i butikken sagde at det ikke var den store forskel. Grunden til vi gør det er fordi at prisen er meget lavere, og tvivler på jeg skulle blive gladere for en ring i 14 k. da de jo altså ser ens ud de første mange år ihvertfald.

mvh. Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en kæmpe misforståelse og myte at 8 karat er bedre fordi metallet er "fastere". At guld i en højere karat er blødere, er kun godt! En lav karat giver større risiko for at det kan flække/revne. Vi havde en fed snak med en super dygtig guldsmed for nyligt, som fortalte at hun aldrig ville arbejde i 8 karat fordi det er så skrøbeligt. Nok hårdere, men det er en ulempe når man taler om et finmetal som guld.

Man skal huske at det er ikke altid er udlærte guldsmede der står bag disken og sælger, nej det er sælgere! Som ikke har samme kendskab som selve håndværket.

Vi skal nok have hende her til at lave vores

www.guldsmykker.net

Jeres budget lyder ganske rimeligt(kommer dog an på antallet af sten og hvor store ringe der skal bruges= antal gram).

0

Del dette indlæg

kan huske vi sad og sammenligende vielsesringe til en familiefest en gang. alle dem med 14 karat ringe var blevet lidt flade i det og misformede hehe, mens dem med 8 karat var helt runde endnu. men hehe, det er jo fuldstændig lige meget, som en anden skriver er det jo en god egenskab at guld er blødt, men de så nu lidt sjove ud efter 10 år nogle af dem, men altså vi har valgt 14 karat. havde vi ikke haft råd til det og jeg kunne have fået min drømmering ved at vælge 8 karat havde jeg klart gjort det!

0

Del dette indlæg

Hej Alle. :cheerleader3:

Vi er begyndt at kigge efter ringe.

Vi har fundet nogle som vi godt kunne tænke os. Det er guld ringe, hvor Patricks er en helt almindelig glat guldring. Min er også i guld, glat og med sten.

Men hvilken karat?

Vi har afsat 15000 kr til ringe, men da vi allerede har overskredet mange poster, vil vi jo gerne spare hvor vi kan.

Har i erfaringer med ringe i 8 karat?

Gør det virkelig en forskel i 14 karat, eller er det bare "snobberi". Jeg har spurgt rundt omkring, men får forskellige svar.

Har hørt at 8 karat kan blive "rødligt" med årene, men at det ikke skulle være noget man lagde mærke til.

Hvad har I gjort/ hvad gør I??

Vores ringe koster under 11000. Men i og med at vi har brugt guld, saa kan vi betale noget af ringsaettet med det og reducere $ med over 1/3.

Jeg vil enten have 14 eller 18, men vi blev raadet til 14 fordi HTB's ring vil blive udsat for lidt af hvert. Det er et saet kraeftige og meget flotte ringe og haandlavet. Du kan se vores inspiration i min planlaegningstraad, hvor jeg linker til dem i foerste indlaeg - de minder meget om dem, men min ring faar 3 hvide sten i :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt nogen brede ringe i 8 karat. Breden, pga at min kæreste har KÆMPE hænder (skulle have den 2. største de havde) og 8 karat fordi den var billigere, og derved også nemmere at få råd til at erstatte hvis vi engang taber en af dem. Derfor har vi også valgt et enkelt og traditionelt design.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke hvad der er bedst mht. karat. Men hvis du gerne vil spare penge vil jeg foreslå dig at læse på ringe i udlandet.

Hvad jeg har set er det meget billigere i andre landet, og har selv fundet nogen jeg tror vi vil have i tyskland, som er langt billigere end i DK.

Har også hørt at det sagtens kunne betale sig at bestille vielsesringe hjem fra USA/Canada, selvom der kommer told/moms oven i.

Dog vær opmærksom på at de i USA/canada har andre regler for nikkel derovre.

0

Del dette indlæg

Det er længe siden vi kiggede på vores ringe første gang, og i går var vi så nede og bestille dem. De var der i både 8 og 14 karat - vi havde slet ikke tænkt over at vi skulle tage stilling til det inden :wink:

Nå, men vi kiggede bare på hinanden og sagde "8 karat ikk'" - prisforskel lidt over kr. 2.000,-, på noget man ikke kan se forskel på (ikke vi i hvert fald)

Bliver de misfarvede med årene må vi jo se på det til den tid. Jeg GLÆDER mig til at få min 8 karats vielsesring på den 7. maj :biggrin:

0

Del dette indlæg

jeg har aldrig hørt at 8 karats ringe skulle være mere skrøbelige eller at de skulle blive rødlige med årene.... og vi har efterhånden været rundt og snakket med en del guldsmede, som alle har sagt at v roligt kan købe 8 karat.... min svigermors guldring er 8 karat, den har hun haft i 35 år nu, og den er absolut ikke rødlig, måske en smule slidt, men hun har også arbejdet på fabrik.... alt guld bliver slidt med årene, uanset karat.... vi har lige valgt vores i dag, de er 8 karat, og fordi mønsteret i dem er støbt, så skulle det holde meget længere....

men jeg vil da sige at i skal vælge lige præcis de ringe i vil have, det skal føles rigtigt for jer, uanset hvad andre siger, for i skal jo gå med dem resten af jeres liv.... :)

jeg mener sagtens at i kan købe 8 karat, og med et budget på 15000 så skulle det jo være en smal sag.... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer