simba77

Christinelund ved Præstø

14 indlæg i dette emne

Jeg er ny i dette forum. Min kæreste friede til mig i weekenden, og vi skal giftes til juni næste år (2012) :cheerleader3:

Vi har kigget rundt efter et lille slot, herregård eller gods på nettet og har

fået "øje" på Christinelund ved Præstø. Det ser umiddelbart rigtig fint ud, og de har selskaber til få mennesker. Vi ønsker nemlig et lille sluttet selskab,(intimt) istedet for sindsyg mange mennesker, og så gøre noget mere ud af festen. Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer med dette sted? Godt som skidt.

Hvis ikke, vil det være super, hvis I har andre forslag til små gode steder på sjælland. Vi ønsker ikke et stort sted, da vi kun vil blive omkring 30 personer, og da vil det hurtigt føles "koldt" hvis stedet bliver for stort.

På forhånd mange tak for hjælpen. :thumbsupsmileyanim:

fra den kommende brud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Mig og min kæreste skal selv holde bryllup på Christinelund d. 4/8-2012 :) Da vi var nede og snakke med dem var de super flinke og det virker som et rigtigt godt sted. Vi skal holde både cermonien og festen derude. Dog har jeg ingen erfaringer med det, men har googlet det og der får det som BB gode andmeldelser ;)

mvh Trine

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres svar :bearhug:

Vi syntes nemlig også at det ser godt ud på nettet, men er spændt på at se det i virkeligheden. Vi er spændte på hvor slidt det er, for på billederne syntes vi det ser lidt slidt ud, men rigtig hyggeligt.

Påskesen - Kørte I bare derned, eller ringede og bestilte tid til snak og rundvisning? Vi vil nemlig meget gerne hurtigst muligt se det og snakke med dem, så vi kan få det bestilt, hvis det lige er os :biggrin:

Skønt forum - Dejligt at man kan få så hurtig tilbagemelding og respons på sine tanker og bekymringer :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Simba,

Vi var dernede i forbindelse med vores bryllupplanlægning.

Jeg ringede derned og bestilte tid til rundvisning og snak. Det gik fint nok.

Desværre kom han en time for sent til vores aftale, hvilket jeg synes er enormt dårlig stil. Han virkede uengageret og arrogant.

Vi synes stedet var MEGET slidt og beskidt og nusset. Værelserne ville jeg absolut ikke lade mine gæster overnatte i. Men derfor kan det jo godt være, at det er et godt B&B??

Pris og kvalitet hænger slet ikke sammen i mine øjne. Vi har fået meget mere luksus til samme penge et helt andet sted.

Men... det er jo smag og behag og der kan jo være sket meget, siden vi var dernede i efteråret. Det trængte virkelig til maling og rengøring. :(

Jeg er ikke ude på at lave skræmmekampagne eller lignende - dette er bare vores oplevelse og vi ville absolut ikke holde vores bryllup dernede.

Jeg håber du finder et sted til jeres bryllup. Jeg ved der også ligger et par andre gode steder i Præstø/Faxe, hvis det er det område du leder i.

Mange hilsner Porschegirl

0

Del dette indlæg

Jeg kender ikke det omtalte sted men det er korrekt som det bliver sagt at der er mange gode steder på de kanter. Et godt bud kunne være Rødvig Kro. Et sted som Hotel Kong Valdemar i Vordingborg, vil mange nok beskrive som lidt slidt og snusket men personligt kan jeg godt lide at komme der og jeg syntes det vinder ved nærmere bekendtskab. Det er også mit indtryk at det gælder for de brudepar vi har spillet for dernede.

Hvis I selv har lyst til at stå for at bestille mad og drikkevarer m.v. kunne Rosenfelt Gods også være et godt bud.

0

Del dette indlæg

Vi mailede med ham og fik en aftale, vi var også dernede i efteråret, hvor det var slidt og trist. Dog syntes jeg man bør se bort fra dette når man kommer på den årstid. Han sagde at de kalkede facaden og reperarede alle skader så snart det begyndte at blive forår, og vi er blevet inviteret ned og se det en dag hvor der skal holdes bryllup til sommer, så vi kan se deres bordopdækning, og facederne osv. når der er pyntet op til fest. Jeg er meget tryg ved vores beslutning, og syntes at det er skønt at vi kan have medbestemmelse, og holde festen uden der er 3 andre par samme sted. Det betyder mget for os, og de har været meget fleksible på Christinelund og fortalt og forklarede om mange ting. Desuden var vi nede og spise på den Cafe som de også ejer og her mødte vi hans datter og kone som var meget flinke. De gav sig alle god tid til os, og jeg syntes vi havde en dejlig oplevelse derude. Men ja det kommer da an på hvad man vil. Vi vil ikke have faste rammer om vores bryllup, men vil selv gerne være medbestemmende på mange punkter, og så ønsker vi at få et rigtigt havebryllup, og der er omgivelserne perfekte til det :)

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres gode svar.

Ja vi havde godt på fornemmelsen at det var godt slidt. Syntes allerede man kunne fornemme det på hjemmesiden. Nu kan man ikke bedømme noget før man har set det i virkeligheden, men ud fra jeres besvarelser, tror jeg allerede nu jeg kan sige, at jeg tror vi kigger efter noget andet.

Vi vil meget gerne have noget dernede i nærheden, da min drøm er at blive gift i Kastrup kirke ved Vordingborg. (der er jeg nemlig døbt i tidernes morgen). Den er også lille og hyggelig. Passende til et lille selskab, som vi bliver.

Vi leder videre - I skal have mange tak for jeres besvarelser og hjælp. Det varmer helt vildt. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kpk - Vi har faktisk kigget på Frederiksminde Hotel. Det ser helt vildt godt ud, men rigtig nok - det er noget dyrere. Vi vil rigtig gerne ned og snakke med dem og se lokalerne osv. Så må vi se hvad det ender med :cheerleader3:

Vi har set det og der er dejligt, hende som viste os rundt, var rigtig sød og venlig. Vi har valgt at hold festen I gulerdshuset I Næstved, da de fleste af vores gæster ikke vil sætte pris på maden på Fredeiksminde. Så blev vi nærrige, vil ikke bruge så mange penge på mad, nå de fleste vil rynke på næsen af det. Så vi bruger dem istedet på en lækker middag på os selv en dag.

Vi kørte forbi Christinelund, men det så meget nedslidt ud udefra, så vi kørte igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Simba.

Jeg har lige været til familieweekend på Christinelund. Jeg havde set denne her tråd inden vi skulle der over, så jeg var noget spændt på at se stedet.

Umiddelbart vil jeg sige at det er et okay sted, hvis man er indforstået med at det er den ældre stil man går efter. Det er nogle nydelige lokaler, men det bærer meget præg af at det der nogle gamle bygninger.

Vi stod selv for maden og der var ikke lige med i overvejelserne at det er et helt almindeligt køkken uden industriopvaske maskine, så det brugte vi en hel del tid på. Værelserne var okay, gamle men okay hyggelige. Man skal bare lige være opmærksom på at der er toilet og bad på gangene, og det er jo ikke lige frem alle som er helt vilde med den idé.

Vi havde ikke det helt store at gøre med dem, som ejer stedet, men når vi snakkede med dem, svarede de pænt på vores spørgsmål og arrangerede morgenmad for os dagen efter.

Jeg vil i hvert fald sige, at hvis i vælger at tage der hen for at holde bryllup skal der HELT klare retningslinjer til med ejerne. Brug god tid på at se alle lokalerne og værelserne samt omgivelserne. Umiddelbart vil det ikke være et sted jeg ville holde mit bryllup, da jeg synes at det viser tegnet "når vi nu ikke kunne få andet, så kan vi da godt nøjes med det her".

Det bliver i hvertfald ikke et sted hvor vi skal holde familietræf igen.

Knus

0

Del dette indlæg

kpk - Vi har faktisk kigget på Frederiksminde Hotel. Det ser helt vildt godt ud, men rigtig nok - det er noget dyrere. Vi vil rigtig gerne ned og snakke med dem og se lokalerne osv. Så må vi se hvad det ender med :cheerleader3:

Hej :)

Jeg har booket Hotel Frederiksminde til vores bryllup, og det er jeg virkelig glad for. Det er rigtig nok lidt peberet, men vi betaler gerne ekstra for den luksus vi får.

Man kunne forestille sig, at maden er så fancy, at de fleste ikke ville kunne lide det, men det syntes jeg nu ikke er tilfældet. Vores menu lyder som følgende:

Forret: Jomfruhummer, Blomkål, hasselnødder, trøffel & vilde urter

Hovedret: Dansk oksehøjreb, Lammefjordsgrønt, jordskokker & sherry sauce

Dessert: Yoghurt fromage & bær Små marengs, havreflager & jernurt fra klosterhaven.

Vi var dernede for en uges tid siden, for lige at se på, hvordan bordene skulle stå og så vil mine kæreste gerne have en overdækket plads til rygerne. De er utrolig venlige og imødekommende, og de gave os mange gode ideër og fif som vi har taget til os.

Til vores bryllup bliver vi 39, og festen holdes i deres store sal. - har du set den? Jeg har taget utrolig mange billeder af salen, og indgangen, hvor vores bryllupskage skal skæres for. Sig endelig til, hvis du vil se dem :)

Håber at du finder en løsning :D

Mvh.

Linette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer