Quaade

Sort Brudekjole

61 indlæg i dette emne

:ryger: Hej Tøzer..

Jeg er lidt i tvivl med hensyn til brudekjole.

Da jeg fylder mere end rigeligt i landskabet, og absoulut ikke er til hvidt, kigger jeg efter noget der er lidt anderledes, alså så lidt "marengs agtigt" som muligt! Og nu har jeg fundet en kjole der sidder helt perfekt, men den er sort, dog med et beige broderi på forstykket i corsagen (mærke:zizzi) den er uden ærmer, så det kræver et sjal/stola om armene det kunne så også være beige. Men min mor mener alså ikke at jeg kan komme i sort til mit eget bryllup (det skal lige siges at vi er gift i forvejen på rådhuset og har to børn sammen) Men hun tror at jeg vil fortryde det bittert bag efter.. jeg er i tvivl :sumo: men helt ærligt pt. er jeg en str 54 (skulle meget gerne være str 52 inden brylluppet 4. sep) kan jeg komme i andet end sort???

Quaade

Skal giftes med min Thomas d.4 september 2004

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som hovedregel synes jeg, man kan gøre nøjagtigt, som man vil.

Men at komme i en sort kjole ville jeg nok aldrig ville. :) For er sort som regel sexet på et eller andet niveau - og dét ønsker jeg ikke at udstråle i kirken.

Du behøver jo heller ikke gå i den anden grøft og vælge hvidt. Der er masser af fine farver indimellem.

Når det er sagt - så har jeg her set masser af billeder af piger i kjole i din størrelse - og ALLE ser smukke ud. Brudekjoler giver bare masser af figur. :)

0

Del dette indlæg

Hej Quaade.

Jeg kender godt følelsen af at føle mig allermest tilpas i sort, men jeg har sat mig i hovedet, at finde det rigtige snit og de rigtige lyse farver til min brudekjole. Jeg er pt. str. 50, men har et helt år til at komme ned i ihvertald gerne en 42, og maks. en 46, så jeg skal nok vænne mig til de lyse farver.

Mht. til valget at en sort brudekjole, ja, så har jeg ikke et problem med det. I gamle dage blev man faktisk gift i sort, men så ændrede det sig til det hvide, for at symbolisere uskyld bl.a.

Hvad jeg vil frem til er, at du selvfølgelig skal vælge den kjole, som du føler dig smuk i, og at den så har noget beige på, gør at det sorte brydes, hvilket jeg synes er godt. Vælg evt. et yderst smuk sjal i noget beige også...

Knus Jane :hjerte:

PS. Forresten har du været ude at prøve brudekjoler i de lyse farver? Det kunne jo være at du blev overrasket!! Der er da flere herinde, som også har lidt til gården og gaden, men hvor forretningerne har formået, at få dem til at ligne smukke prinsesser med en knald-flot skrud på. Overvej at tage ud og prøve dem!!! om ikke andet for sjovs skyld.

0

Del dette indlæg

Hej Quaade

Du kan gøre hvad du vil, bare du føler du ser godt ud!

Men prøv at se herinde under brugernes egne billeder - billeder af brylluper, brudekjoler og lign.

Der er nogle hammerflotte STORE piger, som jeg selv ser meget op til m.h.t. deres brudelook.

Nogle af dem har de flotteste hvide brudekjoler, og de ser efter min mening lige så godt ud som hvis de var supermodeller!

Jeg har den filosofi: Hvis tøjet laves i din størrelse, så tag det på og lad være med at tænk over at du burde være slankere.

ALLE kan se godt ud - ligegyldig hvor stor man er, det handler bare om at finde kjolen der passer og en god make-up og frisure.

Der findes masser af rigtige brudekjoler, som klæder store piger. Man kan gå med bare arme, og stram corsage hvis det er det man har lyst til. Det handler også meget om udstråling og en gennemført stil i både kjole, make-up og hår.

Hilsen balou /som også er en str. xl

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv en str. 46 saa jeg kan godt foelge dig. Jeg bor i London og kan fortaelle dig, at det faktisk er blevet LIDT mode at bruge en sort brudekjole. Jeg gik forbi en brudeforretning og der var udstillet en utrolig flot sort brudekjole, blev godt nok chokeret, saa jeg gik ind og forhoeret mig om, hvorfor de havde en sort kjole i vinduet. Svaret var, at det var ved at komme paa mode igen. Naa, noget helt andet er jo, at bruger man en roed brudekjole betyder det, at man har barn - og det har du jo! Saa er roed jo ogsaa kaerlighedens farve. Du kan jo vaelge en moerke roed.

Bare lov mig, at du ikke moeder op i en gul farve - for det er jo falskhedens farve.

Bare mine tanker.

Haaber paa det bedste, og vil meget gerne se din kjole naar du har fundet den.

Knus Winnie

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens følge dig - er selv en str 52/54, og var ved at DØ af skræk over både at skulle i en KJOLE, men også at den skulle være HVID!!! Jeg gemmer mig ellers mere eller mindre altid bag sorte gevandter, så jeg havde det forfærdeligt over tanken om at jeg skulle i noget hvidt!

Men, men... Jeg fik en venindes veninde til at sy min kjole, og du kan selv se resultatet nedenfor. Jeg synes egentlig selv at det endte meget godt - også selvom jeg ikke regnede med at jeg ville ende med at gå op i kirken som hvid brud. Havde mest af alt lyst til at tage bukser og bluse på, men er GLAD for at jeg valgte at gå som hvid brud.

Når det er sagt, vil jeg lige påpege at de oprindelige brudekjoler rent faktisk VAR sorte, og at det først blev indført med hvide kjoler ret sent. Kan ikke huske de nøjagtige detaljer, men det var ikke desto mindre sådan det forholdt sig. Så om man "dropper traditionerne" ved at vælge en SORT kjole, vil jeg ikke mene. Tværtimod, egentlig - man vil så gå "tilbage til de gamle traditioner"... :) Men det er også en smagssag hvad man vælger. Personligt ville jeg hellere have en SORT kjole på, end en pink, grøn eller en helt fjerde farve.

Så... - gør hvad du vil, men inden du beslutter dig, synes jeg at du skal kigge lidt på os andre "store, dejlige piger" som er blevet gift i hvid kjole - selvom vi ikke lige er en størrelse 34 :)

:heppe:

post-42-1088537806.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Quaade.... Selvfølgelig kan du da komme i en sort brudekjole, de bliver jo lavet for det samme!!!

Efter min mening, så handler det ikke så meget om HVAD man har på, men HVAD man udståler, og hvis du ikke føler dig godt tilpas i en hvid kjole, så vil du måske også automatisk udstråle at du er lidt usikker på dig selv :) , men hvis du derimod føler dig rigtig godt tilpas i en sort kjole, ja så vil du jo også udstråle glæde, selvsikkerhed, og masser af charme :heppe: , men som de andre også siger, man kan altså godt være en stor pige, og stadig være brændende smuk i en hvid kjole.... GP Så op på hesten :horse: , og ud og prøv en masse forskellige kjoler, jeg er sikker at du nok skal finde lige præcis den kjole der passer dig allerbedst... :)

Held og lykke..

:bamsekram:

Fra en der bestemt heller ikke er en str 36 (nærmere en str 46)

0

Del dette indlæg

Du skal selvfølgelig tage det på du har det bedst med.

Min mening er dog den at jeg syntes ikke at sorte og røde brudekjoler høre et bryllup til - men det er jo kun min mening. :)

Jeg kan godt forstå dig, at du ikke er så vild efter at komme i i en hvid kjole - alle ved jo at sort slanker, men er du ikke sikker på at du kommer til at fortryde??? Hvad syntes din kæreste???

Ja sort slanker, MEN en hvid brudekjole til piger i lidt større størrelser er da også rigtig flot - se selv Arno, flot pige i en smuk kjole.

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, men syntes du skal være 100% sikker inden du køber eller lejer en sort brudekjole.

Held og lykke med det.. :bamsekram:

Laila

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at sort er fint! Som nævnt var det jo tradition tidligere, så det synes jeg ikke at du skal have kvaler med. Men som det andre synes jeg også at du skal tage ud at prøve først for måske bliver du overrasket, og om ikke andet er det en stor oplevelse!

majmaj

0

Del dette indlæg

Der er en herinde i forummet, som har en hjemmeside med forskellige bryllupper hun har været til og hendes eget var hun også i sort. Pørv at se om du kan finde det. Hun er nordmand eller svensker.

Hun har både indlæg ved tøj og blomster.

Jeg synes du skal gøre hvad du synes, emn personligt ville jeg ikke ligefrem vælge sort. Så ville jeg vælge en anden fed farve. F.eks de farver som rembo styling kører i. Altså lidt brunligt og nogle fede grønne nuancer. Har du kigget på dem?

Camilla

:guitar:

0

Del dette indlæg

Tror det er Anja, Camilla mener...

Hendes hjemmeside ligger på http://svartbrud.weidt.se/Kl_AnjaoKalle.html

Sætter lige et billede ind af den meget flotte sorte kjole hun havde på.

Som en str. 54 vil jeg dog også sige at du sagtens kan blive gift i hvidt, men samtidigt at der er utroligt mange lyse farver der IKKE er helt hvide. Selv overvejede jeg længe en mørkerød eller lilla kjole da den lyse heller ikke tiltalte mig. Men jeg er end i det traditionelle...og er meget spændt på udfaldet.

Er også så heldig jeg ikke skal ud at prøve 117 kjoler (ja ikke *g* hader at prøve tøj i butikker) men har to dejlige piger der syr for mig.

Vi kan sagtens se dejlige ud i de størrelser...hovedsagen er dog, at du føler dig godt tilpas i det du har på. For gør du det vil du helt naturligt se godt ud.

Nå...lige et par ord fra mig. Her er den sorte brudekjole:

Postet billede

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Som mange af de andre også skriver, så er det dit eget valg.

Du skal gøre, hvad du har lyst til og hvis du føler dig bedst tilpas (og det skal man være i sit tøj ;) ) så er det en sort kjole du skal have på.

Jeg blev gift :) på Grønland og jeg var ikke i brudekjole og min mand var ikke i jakkesæt.

Jeg var i en lang sort stropkjole og havde en hvid bluse med trompetærmer på indenunder, et hvidt angorasjal og lange sorte støvler på.

Jeg havde valgt ikke at have en brudebuket.

Vi skal så holde bryllupsfest :band: for familie og venner (der var nemlig ingen med os, da det var en rejse vi havde vundet) til efteråret 2005.

Der skal jeg så i en meget fin gallakjole og have brudebuket. Michael skal selvfølgelig i jakkesæt ;) .

:bamsekram: Vipse.

post-42-1088577491.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh - jeg synes jeg er lidt i tvivl om hvad jeg egentlig synes

Når nu sort var den oprindelige farve for brudekjoler, så taler det jo for at det er en god idé!

Men jeg tror at mit problem umiddelbart er når du siger en sort kjole m. corsage uden ærmer så har jeg svært ved at forestille mig noget der ikke er er lidt sexet eller fræk - og det synes jeg ville være ret upassende til et kirkebryllup. Men måske er din kjole slet ikke sådan? Den Lilith har lagt ind synes jeg fx er fin. Flot og enkel og fremfor alt ikke sexet.

Har du ikke et billede af den kjole du har fundet - så er det meget nemmere :)

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Har du prøvet hvide brudekjoler??? Jeg fik en dejlig overraskelse, da jeg prøvede brudekjoler - de slanker på en eller anden måde!!! :mellow:

Jeg synes du sku´ ta´ og prøve et par stykker, og så tage stilling til hvad du gør. Ja så har du da også haft fornøjelsen af at prøve et par traditionelle kjoler. :)

Venligst Nett.

0

Del dette indlæg

Hej quaade..

Ihh hvor kan jeg huske disse bekymringer - jeg lavede for flere måneder et indlæg herinde der hed "angsten for at ligne en hval" - fordi det var de tanker jeg havde i forhold til at have bestemt at jeg skulle i en hvid brudekjole.....

Der gik mange tanker igennem mit hovede - men jeg fik opmuntring herinde fra - og endte med at acceptere hvordan jeg så ud i den hvide kjole.

Jeg har lært nu at det ER muligt at føle sig okay - i den hvide kjole - på trods af en stor størrelse.

Det handler meget om accept og om at finde en model der ikke er en marens.... en der skjuler problemområderne - (de fleste GP ) og så lade vær med at bekymre sig om resten. For brude har en udstråling - en glæde - der overskygger dobbelthagerne... og dine gæster kender og elsker dig jo også som du er.

PÅ trods - eller netop fordi du er dig - med alle de kilo - som din krop har valgt at have.

Men det her handler i virkeligheden om hvad dU har det bedst med - og ikke hvad vi andre tænker - heller ikke din mor :) - hvis du føler dig bedst ved tanken om sort - så gør det - Zizzi - laver meget smart tøj - men hvis du selv har bare en lille lyst til at være hvid brud - så synes jeg også at det er synd hvis frygten for at ligne er hval er bevæggrundende til at du IKKe vælger en lys kjole.

Glæder mig til at finde ud af hvad du vælger - jeg er sikker på at du bliver en smuk dejlig brud ligegyldig om du så kom med en sæk over hovedet...

ALLE BRUDE ER SMUKKE !!! :baa: :)

Kh Heidi

(-her er min kjole i str. 50 - som det endte med efter et vægttab på 30 kg !)

0

Del dette indlæg

Hej Quaade

Jeg kan kun bekræfte hvad mange andre har sagt. Jeg hører selv ind under den kategori af store piger.

Jeg har bare valgt at se bort fra det den dag....(nemt at skrive, men ikke nemt at opfylde hele tiden)

Jeg har i lang tid diskuteret med mig selv om jeg kunne være bekendt at komme i en kjole, og så en hvid. Du ved sikkert hvordan det er med figursyet, og bare arme etc...

Men jeg er den jeg er...og jeg ville ikke ligge yderligere pres på mig selv ved fx. at tabe 10...20...eller flere kilo. Jeg ser jo ud som jeg gør og har gjort i mange år. Hvis jeg om X - antal år vejer det mindre, er det jo bare dejligt, men jeg er her hvor jeg er nu...og herfra min verden går også i det store bryllupsskrud.

Jeg fandt KJOLEN ( råhvid corsage med gyldent broderi og råhvid nederdel med slæb) Jeg føler mig som en prinsesse og føler mig faktisk flot i den. Har set billeder af mig selv i kjolen og synes det går fint an.

Nå...lang "smøre", men kun for at fortælle dig at det ikke er størrelsen der afgår den indre glød.

Gør dig selv den tjeneste at prøve nogle kjoler. Føl hvordan du har det. Det er det altafgørende.....lige gyldigt hvilken farve det er.

Jeg synes bare ikke du skal afskrive muligheden om hvid, eller anden farve kjole, med mindre det virkelig er fordi du ikke bryder dig om andre farver end sort.

Knus fra en som kender følelsen

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan jo i princippet gøre som man vil, hvis bare man selv har det godt med den løsning man vælger.

Flere skriver at de forbinder sort med noget sexet. Jeg må indrømme at når det drejer sig om sort i en kirke, kommer jeg til at tænke på sorg. Og det synes jeg i hvert flad ville være synd. Men det er måske bare mig der har det sådan.

Uanset hvad du vælger så vil jeg som andre opfordre dig til at tage ud og prøve forskelige slags kjoler i forskellige farver, så du træffer dit valg på et reelt grundlag. :)

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Jeg undrer mig lidt over, at det virker som om folks hovedanke imod en sort kjole er at det er sexet... Jeg forstår det ikke... må man ikke se sexet ud når man bliver gift :) . Hvad med Anja-bruden fx? Hun ser da superfræk og sexet ud i sin kjole med høj slids, og det er da bare vildt flot!

De fleste siger jo også at vi efterhånden er kommet over at man skal være jomfru når man bliver gift, så hvad skulle problemet egentlig være i at man ser lidt fræk ud?

majmaj

0

Del dette indlæg

Hejsa der er mange smukke kjoler i alle farver.

det er en dag hvor du er i centrum. din dag som prinsesse.

bare vær sikker i din beslutning, for det kan ikke gøres om.

jeg er også stor og har prøvet kjoler i lyserød og bordaux.

gå ind og søg på brudekjoler og på selskabs kjoler og find hvad du føler er rigtigst for dig. jeg vil anbefale at du prøver nogle i empire snit (det slanker) :)

selv har jeg været så vidt som næsten at ville droppe brylluppet, fordi jeg ikke kunne passe de kjoler jeg ønskede mig.

men jeg fandt drømme kjolen i str. 52.

din drømme kjoler er også derude :)

post-42-1088595987.jpg

0

Del dette indlæg

hvor er det skønt at vi er så mange store brude.

:heppe: :heppe: :heppe:

her er et billed af en sort brude kjole jeg synes er smuk, men dem er der jo mange af.

hvad med bordeaux. det er mørk og alligevel meget feminimt.

hilsen maja str. 52

post-42-1088596436.jpg

Redigeret af majadali
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I en kirke er farven "sort" forbundet med sorg, hvilket man forhåbentlig ikke kan "kalde" et bryllup. Det er jo fest, smil, lykke og bekræftelse af kærligheden.

Nu er jeg ikke så stor, som du skriver du er. Men jeg blev alligevel meget overrasket, over at se hvor pænt en brudekjole kunne sidde på mig.

Så vil nok "råde" dig til, at forsøge at prøve nogle lyse kjoler... inden du vælger :)

Pøj pøj

:) Britt

0

Del dette indlæg

Jeg kan kun sige én ting til dig....som desværre bare er en gentagelse.... ;)

Prøv løs i alle farver - og hvis du allerede har fundet KJOLEN - den sorte - så er det netop DEN, du skal ha på den dag.... :hjerte:

For det er med kjolen som med manden - man ved jo, hvilken en det skal være - den, der giver det der specielle sug i maven..... ;)

So, GO GIRL.... :)

Din brudekjole er det dig, der vælger...ikke moar.... og den må være så fræk eller smuk eller fjollet, som DU vil ha den....

Knus

Demeter

0

Del dette indlæg

Hej Igen Tøzer......

Tusinde tak for alle jeres råd omkring kjolen, og om hvad jeg skal gøre, i er bare så søde... :)

Nu har jeg faktisk været ude og prøve kjolen igen, og jeg er stadig forelsket, måske mere i kjolen end farven, og min moar syntes stadig at det er helt forfærdeligt at komme i sort, hun plabre om sorgensfarve, begravelser osv. :violin: ..

Jeg tror jeg vil vise kjolen til min "søsters" mor som er dameskrædder, så kan det være at hun vil sy en i samme snit dog i en anden farve..Jeg syntes nemlig ikke jeg har lyst til at sy den selv (er uddandet industri syerske) det må jeg til at finde ud af..

Her er jeg så, Hva syntes i ????

post-42-1088610417.jpg

0

Del dette indlæg

Kjolen er rigtig flot... men umiddelbart tænker jeg ikke lige brudekjole...men igen... det er DIT valg! Hvis det er den du vil have så er det den... men idéen med at beholde snittet og så få syet i en anden farve er rigtig god.

Og lige en sidebemærkning... sidder selv her i en str. 54 og jeg synes bestemt du ser mindre ud end mig... *s* Men "fyldet" sidder jo også anderledes på os alle... *g*

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer