Guest Mie Damsgaard

Badehotel eller Herregård?

27 indlæg i dette emne

Hej alle piger,

Jeg håber, at I kan hjælpe mig! Min forlovede og jeg skal giftes i sommeren 2012 og skal til at tage den endelige beslutning med hensyn til feststedet. Vores valg er indtil videre faldet på Herregården Jomfruens Egede eller Badehotellet Helenekilde i Tisvildeleje. Begge steder er helt utrolige, men på hver deres måde. Det ene er mere formelt og fint og det andet mere afslappet, dette gør at det er endnu sværere at bestemme sig, da stederne ikke kan sammenlignes!

Vi er virkelig i tvivl og vi skal snart beslutte os, så jeg håber, at I har nogle kommentarer, inputs, råd eller andet:-)

Mange varme hilsner

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uden at kende nogle af stederne tror jeg ville vaelge bade hotelet (tjekkede lige hjemmesiderne ud) Det har lidt det hele og ser rigtig fint ud uden at vaere for stift. Prisserne ligge temmeligt godt oppe begge af stederne saa det kan ikke vaere pengene der goer udfaldet.. God jagt paa jeres feststed...

0

Del dette indlæg

I er nød til at sætte jer ned og blive enige om, hvad det er for et bryllup i gerne vil holde, og hvilket et af stederne som vil egne sig bedst til jeres ønsker.

Jeg havde altid troet, at jeg ville have et stort slotsbryllup, men da vi kom til at snakke det hele rigtig godt igennem, så fandt vi ud af, at det faktisk ikke var det, som vi ønskede...

0

Del dette indlæg

Uden at kende nogle af stederne tror jeg ville vaelge bade hotelet (tjekkede lige hjemmesiderne ud) Det har lidt det hele og ser rigtig fint ud uden at vaere for stift.

Har Helenekilde ikke det ? Jeg har spillet der nogle gange og der kan ikke sættes en finger på noget. Det er et spørgsmål om hvilken stil man er mest til og hvad ens førstegangsfornemmelse siger.

Noget andet man skal tage med i betragtning er at Helenekilde ligger i Tisvildeleje og det andet sted - som jeg aldrig har været på - ligger i Faxe. Dvs. I opererer i to forskellige dele af Sjælland. Der skal I måske i højere grad hense til hvor I skal giftes og hvor gæsterne kommer fra (hvis de da ikke kommer vidt og bredt fra). Indenfor det geografiske spekter er der jo også et hav af andre muligheder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er jo en sucker for slotte og herregårde, og inden jeg så billederne fra badehotellet, ville jeg nok have holdt mig til Jomfruens Egede. Men når jeg kigger begge steder, vil jeg helt klart istemme, at I skal tænke over, hvilken dag, I gerne vil have,hvilket "tema" I ønsker for festen, og hvor gæsterne kommer fra geografisk.. Dog mener jeg, at man selv medvirker til at gøre dagen og festen til nøjagtigt det, den skal være - derfor tror jeg også, der kan være hyggestemning, romantik og storslåede oplevelser på slot såvel som på badehotel.. Vil man gå tur i den smukke slotshave i brudekjole og bare fusser, eller skal det være ved havets brusen og i sandstrand.. Begge dele lyder fantastisk synes jeg :)

Held og lykke med at vælge :)

0

Del dette indlæg

Begge steder ser fantastiske ud, og J.E. var også med på vores ønskeliste, og vi var også i Nordsjælland og ret vilde med Hotel Hornbækhus, men ingen af de tre kirker vi spurgte i det nordsjællandske ville have os ind uden noget tilhørsforhold, hvilket ingen af os har.

Så jeg vil anbefale jer at undersøge hvor I kan blive viet, inden I lægger jer fast på et sted.

Og så selvfølgelig hvilken slags bryllup I hælder mest til, som de andre også skriver :biggrin:

Held og lykke med det.

Redigeret af Sommersøster
0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har været til et fantastisk bryllup på Helenekilde Badehotel i juli måned.

Fine lokaler og værelser og hvis vejret er med jer, så har de en dejlig stor terasse med fantastisk udsigt, hvor man kan opholde sig inden middagen. Maden kunne der ikke sættes en finger på (vinen havde brudeparret selv medbragt, så den kan jeg ikke give hotellet credit for).

Personalet var meget flinke og service mindede (de kan selvfølgelig være udskiftet nu, men så er de nye sikkert lige så flinke).

Det eneste minus ved stedet er, at der var meget meget varmt under dansen.

Af hensyn til de nærboende naboer skulle alle døre og vinduer være lukkede.

Jeg ved ikke, om de har fået lavet noget aircondition (det var i 2006 jeg var der), det ville være skønt, hvis de havde.

Men alt i alt min varmeste anbefaling af Helenekilde badehotel :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

angående det med kirken, så vil jeg bare sige, at vi havde 45 minutters kørsel fra kirke/lokations stedet og til feststedet, og da gad et dejligt pusterum for os som brudepar, så vi lige kunne nå at nyde hinanden, hvilket var rigtig dejligt, samtidig kunne vi lige nå at fordøje oplevelserne, inden vi skulle i gang med festen...

0

Del dette indlæg

Hejsa, vi skal giftes på Helenekilde i september i år og jeg synes de har været super søde til at hjælpe med det hele og er meget flexible. Jeg har også været til bryllup på JE og det var også super, dog kunne jeg ikke lide at vi blev delt op i 2 grupper da rummet er afbrudt af en trAppe'. Men vi var også 80 mennesker... . Jeg troede altid vi skulle giftes på et slot indtil jeg kom ind på Helenekilde:) følg jeres mavefornemmelse!!!

0

Del dette indlæg

Det eneste minus ved stedet er, at der var meget meget varmt under dansen.

Af hensyn til de nærboende naboer skulle alle døre og vinduer være lukkede.

Jeg skal der op her i løbet af sommeren (kan ikke huske hvornår) og det bliver sikkert lige så varmt som alle andre steder. Hverken mere eller mindre. Som jeg ser det er det med varmen ikke noget som kendetegner Helenekilde specielt men noget man oplever rigtig mange steder og uanset om der er aircondition eller ej.

Min fornemmelse er at varmeproblemerne ofte er størst under middagen: Fordi folk ikke på samme måde bare kan gå ud og trække frisk luft når de vil. Jeg hører tit folk ved denne her årstid klage over at det er for varmt, hvorefter jeg siger til dem at de skal være glade for at det ikke er juli/august :thumbsupsmileyanim:

En ting som rigtig mange feststeder kan tage ved lære af, er det med aircondition-anlæg (og fadølsanlæg) En ting er hvor effektive de er. Noget er at de ofte larmer rigtig meget, Det hører man i særdeleshed under middagen og ikke mindst under talerne.

0

Del dette indlæg

angående det med kirken, så vil jeg bare sige, at vi havde 45 minutters kørsel fra kirke/lokations stedet og til feststedet, og da gad et dejligt pusterum for os som brudepar, så vi lige kunne nå at nyde hinanden, hvilket var rigtig dejligt, samtidig kunne vi lige nå at fordøje oplevelserne, inden vi skulle i gang med festen...

Vi er også endt med at have 1 times kørsel fra kirke til feststed - hvilket vi har tænkt vil være en dejlig stund som sprit-nygifte. Vi har bare været nødt til at rykke vielsen fra vores oprindeligt tænkte tidspunkt kl. 15 frem til kl. 14:30 - så resten af programmet skal bare tage højde for en længere køretur :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er forståeligt nok. Men det er ikke helt ligegyldigt hvilken strækning vi taler om (her taler jeg så Sjælland). Jeg har oplevet brudepar kommme for sent (ikke at det har gjort noget) hvorved de kun lige var fremme til middagens start på grund af myldretid, trafikuheld o.l. Her taler vi primært motorveje og indre København. Sagt med andre ord; Så er det en god ide at lægge luft ind tidsmæssigt.

0

Del dette indlæg

Tak for svarene!

I søndags snakkede vi med Helenekilde for anden gang og de virker meget søde, imødekommende og som om de har helt styr på det. I morgen skal vi til Jomfruens Egede for lige at samle op på de sidste spørgsmål inden den store beslutning kan tages, her virker de også utrolig professionelle. Jeg glæder mig meget til, at vi beslutter os, for lige nu har jeg svært ved at slappe af og kan ikke tænke på andet end, hvor forvirret jeg er.

Ved ikke hvad det ender med, men pointen med badehotellet er også at udover den meget afslappede stemning, så skulle vi vies udenfor ved stranden! Er bare bange for at det hele går i vasken, hvis den danske sommer byder på regnvejr:-(

Knus Mie

0

Del dette indlæg

Ved ikke hvad det ender med

Vi taler om to steder hvorom der ikke er nogen tvivl om at forholdene er i to: Strandvielsen taler selvfølgelig for Helenekilde. Hvem er bange for en smule regnvejr hvis det utænkelige skulle ske. Men ellers er vi tilbage ved at I skal følge jeres mavefornemmelse.

0

Del dette indlæg

Jeg har kendskab til begge steder, og vil absolut anbefale dig at holde det på Jomfruens Egede, som vi selv havde et fantastisk møde dengang vi skulle vælge og vi fortryder meget vi ikke valgte det. Vi er selv igang med at planlægge bryllup med Helenekilde til August og det har absolut været utrolig træge og langsomme i respondering ift. alt planlægning og meget ineffektive med et lavere serviceniveau end andre steder vi har været. Det virker simpelthen ikke som om de har personale nok til at planlægge så mange bryllupper. Nu i advaret! Vi overvejer at droppe vores hos dem selvom tiden er knap.

Forpagten af Jomfruens Egede er meget indlevende, sympatisk og professionel og rigtig servicemindet. Stol på din første fornemmelse. Det gjorde vi ikke og det fortryder vi rigtig meget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Såvidt jeg kan fornemme på din anden tråd så har du/I aldrig oplevet en fest på Helenekilde men syntes bare ikke at serviceniveauet og den betjening I indtil nu har fået har været særlig god og velvillig. Det er også en meget væsentlig del af det produkt man køber og det er vigtigt at man føler sig i gode hænder. Det kan man faktisk kun vurdere når/hvis man har talt med dem. Vi selv, herunder de kunder vi har haft deroppe, har kun haft gode erfaringer med det.

0

Del dette indlæg

Vi står netop i den situation nu, at Helenekilde taler mest til vores mavefornemmelse, men på samme tid har vi også den oplevelse at serviceniveauet ikke er i top, og indtil videre har vi talt med fire forskellige personer fremfor at have en kontaktperson der står får bryllup. De er meget fleksible med hensyn til ændringer af borddækningen (lys, servietter, blomster) såfremt vi selv sørger for det hele og det samme gælder for planlægningen og arrangementet af udendørs vielsen. Vi føler begge at med den couvertpris Helenekilde har, skulle man forvente en smule mere. Jomfruens Egede derimod har som sagt en utrolig engageret forpagter og vi føler, at vi kan være helt trygge i hendes hænder.

Den står nok 55-45 i Jomfruens Egede favør!

0

Del dette indlæg

If I may... Det er bare en tanke, men det lyder faktisk ikke helt som om, jeres mavefornemmelse er helt god mht Helenekilde, da I her nævner at pris og serviceniveau ikke virker som om, det hænger helt sammen. Er det måske Helenekilde, I helst vil være på, men på Jomfruens Egede I føler jer mest sikre på et professionelt arrangement? Jeg tror, det er vigtigt at følge sin mavefornemmelse. Håber I finder roen og det rigtige sted :)

0

Del dette indlæg

Vicky31, du har helt ret. Vi vil faktisk helst holde bryllup på Helenekilde, men er usikre på både personale, serviceniveau og specielt med henblik på prisen. Med henblik på Jomfruens Egede har vi ingen betænkeligheder bortset fra at det ikke er Helenekilde der er lige ved stranden.

Hvis hjertet siger Helenekilde, men hjernen Jomfruens Egede???!!!! - puha det er svært...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er godt nok svært! Så skal I måske tænke lidt: Hvad er det værste, der kan ske? Ville det være med til at ødelægge dagen, hvis køkkenet fx. glemte at tænde lysene på bordene og komme ind med en sang på det rigtige tidspunkt, eller ville I tage det stille og roligt? Har I en toastmaster? For denne person er jo ofte den, der koordinerer begivenhedernes gang og sikrer at alt forløber som det skal mht køkkenet, musikken og indslag - og så skal vedkommende jo "bare" vide, at det er vigtigt at holde øje med tingene. Ville I ærgre jer over prisen, hvis arrangementet ikke forløb perfekt?

Jeg tror meget på, at man forholder sig til sin mavefornemmelse. Vi besøgte en lokal herregård, som jeg havde drømt om siden min H2B friede. Lokalerne og omgivelserne var super - personalet var venlige nok, men en smule stive i det, og prisen var bare så høj at jeg egentlig begyndte at vurdere, hvor vigtig den smukke have egentlig var for at festen skulle forløbe som en drøm.. Vi besøgte også et hotel i centrum af Herning, hvor vi bor, for at se lokaler og høre om priser på bryllup. Hotellet er 4-stjernet og har et rigtig godt omdømme blandt lokale og turister, men efter en lidt slatten rundvisning og et uengageret tilbud, som vi ikke havde meget råderum i mht ekstra oppyntning m.v., så kunne jeg bare mærke, at det bare ikke skulle være der. Derefter besøgte vi et hotel ca. 15 km fra byen - 3-stjerner og nydeligt, men ikke noget overdådigt. Til gengæld var værtsparret simpelthen så søde og imødekommende. Der var ikke det, der ikke kunne lade sig gøre. Her følte vi os bare så godt tilpas og forholdene var super gode. Og så var vi ikke længere i tvivl.. :back2topic: Hele denne smøre, for egentlig at minde om, at jeres bryllupsfest handler om kærlighed og at have den mest fantastiske dag, mens i fester og hygger med alle gæsterne. Hvor tror du, I har størst mulighed for at få sådan en dag?

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens forstå dig, og som jeg nævnte tidligere i mit indslag så har vi det fuldstændig på samme måde som jer med serviceniveau og personale som bare ikke det der giver den mest positive oplevelse på Helenekilde, og der er sikkert en god grund til det. Måske er de er alt for presset da de er underbemandet, måske har ejeren taget munden for fuld ift bryllupper osv. og personale kapacitet ikke samtidig blevet forøget. Jeg synes det er synd for personalet hvis det hænger sådan sammen, men du har også ret med fleksibiliteten - det med borddekoration og vielsen på deres sted. Det er noget man selv skal tage sig af..og det selvfølgelig ikke på højde med serviceniveau på så mange andre steder. Vi skal derud til et møde idag igen og håber meget følelsen er positiv, imødekommende og fleksible med tid til at vise os rundt og snakke. Hvis ikke tror jeg desværre ikke vi tør at lade dem afholde vores bryllup - for en god stemning, fleksibilitet og service er jo meget vigtig på en dag der er så stor i ens liv. Men jeg håber og tror mødet bliver positivt! :-) For vi orker ikke at ændre sted her lidt over 3 mdr. inden bryllup, men heldigvis er invitationer endnu ikke sendt ud. Vi vil simpelthen vente til efter dette møde. Tænk jer godt om, og hvad der er vigtigst for jer! Alt kan jo lade sig gøre på J.E og så er det jo også mere herskabeligt og en smuk bygning i det grønne, men det med stranden forstå jeg godt...uden den ville der nok heller ikke være så travlt på HK..Held & lykke med beslutning

0

Del dette indlæg

Jeg tror at vi kan få en fantastisk dag uanset hvad vi vælger. For at være ærlig hælder jeg jo mest til Helenekilde, men er ærgerlig over serviceniveauet. Jomfruens Egedes forpagter er simpelthen så sød, fleksibel og imødekommende og vi føler os meget trygge ved at holde festen der. Spørgsmålet er stadig om det er hjertet eller hjernen der skal afgøre det hele!?

0

Del dette indlæg

hejsa,

nu ved jeg ikke om i har besluttet jer, men vi skal jo som sagt holde bryllup på Helenekilde i september i år, og vi derinde igår aftes til prøvesmagning og det var bare SUPER godt. vi havde først en lang snak omkring planen for vores bryllup, dvs hvad hvor hvornår lige mens vi fik et dejligt glad cremant;)

Kokken kom ud og vi diskuterede menu, da vi gerne ville have nogle specielle ting og de gik med til alt på nær en ting, fordi deres motto er at det skal være god kvalitet etc. og hvis ikke det er 100% at det blir godt til et stort selskab vil det helst lave noget andet. Så vi fandt et andet alternativ til forreten.

deres tjener var også MEGET servicemindet og vik den lækkreste 4 retters menu og valgte også vinene til vores bryllup som var virklig gode og spændende dvs de havde nogle ideer til lidt mere innovative vine etc.

Maden var virklig lækker og anrettet flot, så jeg er MEGET!!! try ved at de skal levere på vores store dag.

Bare lige for at fortælle vores oplevelser om Helenekilde :))

0

Del dette indlæg

I skal jo gøre med jer selv hva det skal være for et bryllup først før i begynder at tænke på skedet..... enten tager man kjole og hvid på eller oz tager man bare et jakkesæt på...... det er jo helt op til jer og hvad i føler for.... utrolig meget individuelt.... husker oz den snak hjem ved oz..... det tog oz 3 uger til en md før vi kom frem til hva vi ville

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer