roogka

Bryllupskagen

22 indlæg i dette emne

Herhjemme kan vi ikke rigtig finde ud af hvad der vil være smartest i forhold til bryllupskagen.

Vi skal holde reception da vielsen foregår kl 14.30, men vi kan ikke finde ud af om vi skal spise bryllupskagen der eller om vi skal vente og spise den i forbindelse med brudevalsen ??

Der kommer nok 120 gæster til receptionen og 75 til selve festen, så kagen ville jo blive billigere hvis vi ventede med den, da den ikke skulle være så stor. Men hvad skulle vi servere til receptionen hvis ikke bryllupskage? Og hvor meget?

Hjæææælp :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi serverer kagen til receptionen efter vielsen, men vi blir også gift kl. 13...men hvis det var mig ville jeg måske servere noget chokolade,frugt og måske købe en chorizo pølse og skære i stykker og sætte på tandstikker sammen med en grøn vindrue (smager super godt synes jeg) til receptionen...Held og lykke med det hele :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt klart fortaler for, at man spiser bryllupskagen til receptionen! Det er selvfølgelig rigtigt nok det du skriver, at hvis kagen kun skal være til 75 personer, så bliver det billigere. Men til gengæld risikerer du, at den næsten ikke bliver spist hvis den serveres sent om aftenen, og så kan man groft sagt sige, at pengene på en måde er lidt "spildt". Det er selvfølgelig lige at sætte tingene lidt på spidsen, men er det ikke federe at ofre lidt ekstra penge på kagen, og så få fuld glæde af den?

Og så føler de gæster, der kun er inviteret til receptionen at de er lidt mere "med", tænker jeg...

Hvis du gerne vil spare lidt penge, så kan du købe en bryllupskage i en etage, det plejer altid at være billigere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

futte25 - super god ide med maden, det er nemlig rigtig lækkert sådan noget :thumbsupsmileyanim:

LHK - Jeg kan godt følge hvad du mener, og hælder nok også mest til bryllupskagen ved receptionen - også fordi jeg syntes det er "hvad man gør". Har mest kigget på etage-kager, men syntes stadig at de er uhh så dyre. Har du et forslag til et sted der er billigt og godt?

Eller så skal jeg bare droppe nærigrøven i mig og give ALLE gæster bryllupskage :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder også mest til at man enten får bryllupskagen om eftermiddagen eller som dessert.

Jeg har været til et par brylluper hvor vi fik kagen i forbindelse med brudevalsen og jeg kan overhovedet ikke huske kagen, hverken hvordan de så ud eller smagte. Det er en skam, så kunne man lige så godt lade hver.

Desuden er folk lidt små sultne der om eftermiddagen så det lukker også lige hullet inden middagen :-) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

futte25 - super god ide med maden, det er nemlig rigtig lækkert sådan noget :thumbsupsmileyanim:

LHK - Jeg kan godt følge hvad du mener, og hælder nok også mest til bryllupskagen ved receptionen - også fordi jeg syntes det er "hvad man gør". Har mest kigget på etage-kager, men syntes stadig at de er uhh så dyre. Har du et forslag til et sted der er billigt og godt?

Eller så skal jeg bare droppe nærigrøven i mig og give ALLE gæster bryllupskage :wink:

Jeg har et forslag der er super lækkert, men det er ikke det billigste... Markus Grigo..... Hans en–etages kager er rimelige i pris.

Bryllupskage-2-stor.jpg

bryllupskage-1-stor.jpg

Eller den helt store.....

bryllubskage-ny.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi server vores bryllupskage til dessert, der mener vi der er mest tid til den.

Vi kunne godt have taget den om eftermiddagen, og det havde vi hældt mest til, men synes vores tidsplan ikke helt holder til det.

Vi skal vies kl 14.00 derfter skal vi have taget flæssebilleder med vores gæster ved kirken, inden vi kører ud og få taget den andre billeder, imens kører vores gæster ned til mine svigerforældre og få lidt chokolade, frugt, drikkevare og enkle bolle.

Når vi kommer frem til dem, gå tiden hurtig med at hilse på folk, så skal vi nå at pakke gaver op (SKAL NÅES PÅ DAGEN) og kl 17 bliver vores piger hentet, så skal jo sige farvel til dem. Kl 17.30 står feststedet kl med velkomt drink.

Så vi kunne ikke rigtig se hvor vi skulle putte bryllupskagen ind henne, men synes heller ikke den skulle spises efter 3 rettes menu, så vi valgte at tage den til dessert, og er 100% sikker på at folk når at se den, har tid til at smage den osv.

Så et perfekt tidspunkt, ihverfald hos os.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har også lige fundet ud af at en veninde har en veninde der også laver kager på hobby basis. Har, på billede, set nogle af de kager hun har lavet, og de er satme flotte - så vil lige prøve at høre hende hvad hun skal have for en :thumbsupsmileyanim:

Men det er præcis sådan nogle som de etagekager ovenfor jeg syntes er så flotte :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at bryllupskagen skal bruges som natmad, og så lidt pølsebrød som supplement for dem som er reelt sultne på det tidspunkt hehe. Baggrunden for det er egentlig at vi synes at man ikke kan spise ret meget til dessert, så vi mener vores gæster (og os) får mere ud af at få den til natmad, og så kunne nyde synet af den næsten hele aftenen og kunne glæde os :)

Min mor skal lave den, og vi skal kun give 500 kr for en kage til ca 60 personer. Hun lavede en til min storebror for en måned siden, og ingen havde gættet på at den var hjemmelavet, hun er virkelig god til det, og det var kun anden gang overhovedet hun prøvede!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På denne side er der hobbybagere der gerne laver bryllupskager osv. Mange af dem er superflotte og så er de lidt billigere end bagerens ;-)

Mit link

Hilsen Maria - som selv er lidt hobbybager og derfor ikke vil give andre lov til at bage for os :rolleyes:

Tak for linket, vil se nærmere på det

Og så glæder jeg mig til at se et billede af din bryllupskage :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal give 4500 for en kage til 100 mennesker. Jeg har aldrig mødt en som laver så flotte kager som hende her. Hun kan lave mirakler. Og så laver hun altid kagerne personlige hvis man beder om det. Hun kan stort set lave alt hvad man beder om :)

http://www.metteskagedroemme.com/

Okae, lyder også super billigt, og det elsker jeg :rolleyes:

Men et godt link, tak for det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer