Højer

Roadtrip til USA

10 posts in this topic

Hej

Da jeg skulle planlægge vores weeekend i London fik jeg helt vildt meget hjælp og gode tips herindefra og tænkte, at I måske også kunne hjælpe lidt til med denne tur.

Min mand og jeg skal på vores drømmerejse til USA næste år. Vi regner med at tage afsted i april/maj 2012 og dele det over 2 ferieår.

Vi vil gerne på den klassiske tur i Vest-USA fra San Francisco over Las Vegas og derefter til LA. Altså det klassiske roadtrip for nybegyndere.

Men vi kender ikke så meget til det, så vil meget gerne høre, hvis I selv har prøvet denne tur eller kender nogle som har?? Hvordan I gjorde det? Planlægning hjemmefra? Priser? Seværdigheder og MUST SEE oplevelser mv.?

Håber på en masse gode besvarelser. :-)

0

Annonce ♥

Jeg er i gang med planlægningen af en tur, der ligner lidt jeres. Vi skal afsted sammen med to andre vennepar til oktober, og turen kommer til at gå Philadelphia - LA - Las Vegas - NYC. Det meste af turen vil være med fly pga. afstanden, men turen mellem LA og Las Vegas har vi planlagt som roadtrip.

Vi planlægger turen hjemmefra og har indtil videre booket de hotelværelser vi skal bruge og indenrigsflyene, da vi fandt et godt tilbud. Vi har sørget for at booke nogle hotelværelser, der kan afbestilles igen, hvis der skulle dukke et endnu bedre tilbud op (de er bestilt via booking.com). Vi har været i USA en del gange efterhånden, og vores erfaring er, at flere af flyselskaberne har tilbud på deres oversøiske ruter i august og november (og vist nok også februar), så vi forventer at booke de sidste fly til vores tur, når tilbuddene forhåbentligt kommer i august. Vi har også planlagt at bestille en bil hjemmefra til roadtrip-delen, da vi har hørt, at det skulle være billigere men også for at være sikker på at få den bil, vi vil have. Turen ser ud til at komme til at koste ca. kr. 14.000 for fly, bil og 15 overnatninger.

0

Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget - mit kendskab ligger på den anden side og primært NC og SC. :)

Men jeg håber I får en helt fantastisk tur! USA er generelt fantastisk og noget enhver bør opleve.

Jeg glæder mig også rigtig meget til at jeg en dag kan vise min mand det skønne SC og især Charleston - uhhhh hvor jeg drømmer mig tilbage lige nu.. :7himmel:

0

Jeg har ikke selv kørt turen, men har en gang været på en slags overland tur i USA, og det var fantastisk.

Gode råd er:

- Undgå at bruge for lang tid i LA; jeg synes der var dødssygt og havde forventet noget helt andet.

- San Fran er en skøn by. Alcatraz er spændende og der er skønne restaturanter

- Las Vegas er virkeligt sjovt, hvis man tager det for hvad det er. Men der bliver varmt! Husk vand og at tage det roligt.

- Yosemite er helt fantastisk smuk. Der går et hike fra toppen til bunden af dalen, forbi Nevada og Vernal falls (vist nok), og det er lidt langt, men virkelig flot.

- Gran Canyon er flot; det er pengene værd at flyve i helikopter dér.

- Zion NP og Bryce Canyon er smukt.

- I kan også tage et smut længere sydpå til San Diego. Jeg ville ønske vi havde haft mere tid dér. Vi tog i Sea World; havde en sjov dag. Jeg vil meget gerne se deres Zoo også.

Husk at tage højde for drikkepenge, som lægges oven i de fleste regninger.

Hvis I vil køre endnu længere, er Yellowstone NP en af de helt store oplevelser!

0

Annonce ♥

Jeg har ikke selv kørt turen, men har en gang været på en slags overland tur i USA, og det var fantastisk.

Gode råd er:

- Undgå at bruge for lang tid i LA; jeg synes der var dødssygt og havde forventet noget helt andet.

- San Fran er en skøn by. Alcatraz er spændende og der er skønne restaturanter

- Las Vegas er virkeligt sjovt, hvis man tager det for hvad det er. Men der bliver varmt! Husk vand og at tage det roligt.

- Yosemite er helt fantastisk smuk. Der går et hike fra toppen til bunden af dalen, forbi Nevada og Vernal falls (vist nok), og det er lidt langt, men virkelig flot.

- Gran Canyon er flot; det er pengene værd at flyve i helikopter dér.

- Zion NP og Bryce Canyon er smukt.

- I kan også tage et smut længere sydpå til San Diego. Jeg ville ønske vi havde haft mere tid dér. Vi tog i Sea World; havde en sjov dag. Jeg vil meget gerne se deres Zoo også.

Husk at tage højde for drikkepenge, som lægges oven i de fleste regninger.

Hvis I vil køre endnu længere, er Yellowstone NP en af de helt store oplevelser!

Det lyder super spændende.

Jeg har godt hørt at LA ikke er den mest spændende by, selvom jeg nu alligevel glæder mig til at se alle de ting, man kender fra filmene, og Hollywood skiltet. :-)

Jeg har også læst mig til at det er et stort slot, kaldet Heart-slottet eller sådan noget, som skulle være et besøg værd.

Vi har ikke tænkt os at planlægge alt hjemmefra. Vi har 3 uger derovre, og vi vil leje bil i hele perioden, og så bare køre turen som det passer os.

Vi vil gerne have lidt flere dage i Vegas, da vi elsker især poker begge to.

Vi har kun tænkt os at købe flybilletter, og leje bil hjemmefra og nok første overnatning og så bare tage det, som det kommer.

0

Lidt om vores road-trip:

Vi kørte følgende rute:

Los angeles

var der vel en 3-4 dage

her er simeplthen så meget at se! MUST see for os var: Universal studios, Walk of fame, Rodeo dr., og alle de andre helt vildt kendte ting. derudover kan helt klart anbefales 3rd street Promenade (ikke at forveksle med 3rd street) Det var bare så hyggelig. lidt ligesom en dansk gågade bare meget meget bedre. rigtig godt at shoppe der, men også vildt hyggeligt at spise om aftenen ved en 21 tiden.. Derudover var vi også forbi The Groove (mener det staves sådan) som er et slags udendørs shoppingcenter. kan helt klart anbefales og især pga the cheesecake factory. eeeelsker det sted! super lækkert mad og ikke mindst 1000 slags cheesecake nærmest.

Derefter kørte vi nordpå gennem santa barbara, Solvang (dansk by i CA, meget sjovt) og ud forbi Neverland Ranch, dog ikke så meget at se udover en masse sikkerhedsfolk (selvom MJ allerede var død der). Vi havde så en overnatning i Arroyo Grande. Dagen efter fortsatte vi igen videre af High way 1 (som nok er den smukkeste strækning i hele USA!) og kom til

San Fransisco

Her havde vi vel 2-3 dage.

Her et et MUST selvfølgelig sporvognene, de stejle gader (især lombard street!) og så havnen som bare er total eentyrlig om aftenen, der sker SÅ meget underligt der, men meget hyggeligt. Vi var også ude på Alcatraz, det er helt klart et besøg værd! Husk dog at købe billetter hjemmefra. det er både nemmest og man risikerer NEMT der er udsolgt.

Derefter gik turen til Oakhurst og havde en overnatning hvor vi skulle til Yosemite nationalpark. FANTASTISK sted!! smukke vandfald og overdådig natur.

Derefter kørte vi til Visalia og havde en overnatning, skulle have været forbi Sequoia nationalpark og se KÆMPE træer, men der var lukket pga sne....

Så kørte vi østpå til Death Valley! vi var der i februar så var omkring 15 grader der. om sommeren er der meget mere og så er det ikke nær så behagelig at være der siger de, men vi havde det vildt sjovt der. fed følelse bare at køre 10 timer igennem en ørken haha. vi overnattede der en enkel nat, elelrs er strækningen meeeeget lang. Vi kørte bla.a igennem Badwater som er et område fuld af salt midt i ørkenen, meget spændende når man nu ikke kan opleve andet hehe... Derefter tog vi til

Las Vegas

Her var vi i 3 dage.

2 af dagene blev brugt på at shoppe og ikke mindst besøge ALLE hotellerne! Vi boede ikke på det mest fancy hotel selv, men det er ikke nødvendigt for man har ret til at besøge alle de seje hoteller selvom du ikke bor der. den sidste dag vi var der tog vi et lille fly (igen noget vi havde bestilit hjemmefra - bussen hentede os på hotellet og satte os af der igen om aftenen)til Gran Canyon hvor vi var en dags tid. det var helt fantastisk at flyve derud. tog ca en time. så gik vi rundt derude et par timer på egen hånd og spiste madpakke. kan klart anbefales!

Derefter kørte vi tilbage igen til Los Angeles

Denne strækning er ikke super spændende, men vi kørte igennem en lille spøgelsesby der hedder Calico og det var emget hyggeligt for Jimmy havde været der som barn så vi var rundt og få taget billeder nøjagtig de samme steder (intet har ændret sig hehe) og det er meget sjovt at sammenligne her bagefter.

Da vi så kom tilbage til LA havde vi bare en enkel overnatning. Var forbi LA downtown, men det avr slet ikke os. meget billig lort for at sige det mildt og slet slet ikke os. men nogen synes sikkert det er meget sjovt...

;Men alt i alt en fantastisk tur!

Har du flere spørgsmål må du endelig sige til, send evt en PM :)

0

Annonce ♥

Vi var på road-trip i USA sidste år. Her giver jeg lige en lidt forkortet version (hvis man kan kalde den det).

San Francisco.

Som Mette skriver er det et MUST. Det er en helt fantastisk og hyggelig by. Vi havde 2 hele dage der. Den ene dag lejede vi cykler og tog turen over Golden Gate Bridge til en lille by (Sausalito) hvorfra vi tog en båd retur til S.F. Vi sejlede direkte forbi Alcatraz. Så hvis man ikke vil sætte en hel dag af til at besøge Alcatraz, kan det anbefales. Fishermans Wharf er helt klart også et besøg værd, det samme er china town og buisness distrikt. På det hotel vi boede kostede parkeringen 750 kr for 3 døgn, så hvis I vil spare de penge, vil jeg råde Jer til at undersøge om i kan leje bilen inde i byen og om i sparernoget i forhold til I skal tage en taxa fra lufthavnen.

Big Basin og Highway 1

Big Basin er en national park med de store Redwood træer. Det var god oplevelse og vi var "blown away" af størrelsen på de træer - Vildt.

Den berømte kyststrækning, Highway 1, langs stillehavet, er helt klart også et MUST. Det er godt at tage mindst 1 overnatning på strækningen. Det fede ved at tage den fra San Francisco mod L.A. er, at man kører i vejbanen ud mod vandet og får den fedeste udsigt op og ned ad bjerge og klipper. Det var en helt VILD oplevelse!! Vi besøgte Solvang (den danske by) på vejen. Det var meget sjov oplevelse - det hele var udpræget dansk, men ingen vi mødte kunne tale dansk ;-) Highway 1 slutter ved man kører langs stranden ved Malibu og Santa Monica og ser millionvillaerne. Her kan man evt. holde pause ved Venice Beach.

Los Angeles

Vi oplevede at L.A er alt for uoverskuelig for turister. Vi havde 2 hele dage og boede på et hotel nær lufthavnen. Derfra var det nemt (hvis man kan sige det, når man snakker trafik i L.A.) at køre til Universal studio og Hollywood. Det er bare direkte på motervejen, og hvis man har en god navigation kan den fortælle hvilke kørebaner man skal ligge sig i. Universal Studeo var en super fed oplevelse. Det kan anbefales at købe et `front in line´ pass hjemmefra. Det koster godt nok næsten det dobbelte som en alm. billet, men er alle pengene værd. Man kan gå direkte først i køen og komme til før alle andre, der står i timelange køer. Hollywood Boulevard er også et MUST når man er i L.A. Vi tog en guidet tur op i Beverly Hills og så hvor de kendte bor. En ide kan også være at køre en tur op ad Mulholland Drive, hvor man får god udsigt til både Hollywood skiltet og ud over L.A.

Route 66, Mohaveørkenen og Black Mountains.

Fedt at suse ud ad veje som ser ud som om de aldrig ender.... Route 66 er temmelig dårlig, det første stykke fra Barstow, så vi valgte at tage motorvejen en stykke. Men en fed oplevelse at køre ud gennem ørkenen. Route 66 dog helt fantastisk op gennem Black mountains hvor man bl.a. kommer gennem en gammel guldgraver by, som er et stop værd.

Naturreservaterne Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon og Zion.

Alle naturreservaterne var kæmpe oplevelser. Især ved Grand Canyon synes jeg det er det vigtigt, at sætte en hel dag af, til at gå et stykke ned i kløften. Det kan ikke beskrives så smukt det er. Vi vil anbefale at i både oplever en solnedgang og solopgang ved kløften. Solnedgangen får klipperne til at lyse helt røde og solopgangen lignede nærmest en vulkan i udbrud. :thumbsupsmileyanim:

Las Vegas

Super fed by. Vi var meget betaget af den, men jeg har hørt det ikke er alle der har det sådan. Vi havde 3 hele dage, hvoraf vi brugte den ene til bryllup. Vi boede på The Venetian og gav 3200 kr for 4 overnatninger med morgenmad. Værelset var en suite på ca. 60 kvadratmeter. Så hvis man har råd, vil jeg helt klart anbefale at bo på The Strip. På Venetian er parkeringen gratis og det giver mulighed for, at man kan vente med at aflevere bilen til lige inden hjemrejse og tage på en endagstur ud i Death Valley eller besøge et af de stor outlets. Trafikken er ikke slem i Las Vegas og det er nemt at finde de to Outlets vi besøgte. I kan også køre hen og se Las Vegas skiltet, hvor der er P-plads lige ved. Det er langt ude hvis man skal gå.

Vi bestilte bil og hoteller i storbyene og Naturreservaterne inden afrejse. Vi fik at vide at der ofte er meget booket i reservaterne og det kan derfor være svært at finde overnatning. De resterende overnatninger fandt vi undervejs. Vi havde i forvejen undersøgt på nettet hvad vi ville se, så vi ikke kørte i "Blinde" og missede en masse ting. Turen tog for os 19 dage. Hvis I har brug for flere oplysninger eller råd, kan du skrive en PM til mig :-)

Edited by Luise N
0

Jeps Mette, Cheesecake factory er fantastisk. I San Fransisco er der én på toppen af en eller anden bygning. Det var fantastisk at sidde ude på deres tagterrasse om aftenen og jeg fik den bedste service nogensinde.

0