Sign in to follow this  
Followers 0
Musen!

Vil i se min tale igennem??

8 posts in this topic

Hejsa piger.

Jeg vil rigtig h´gerne hører hvad i synes, er meget usikker på om jeg overhovdet vil holde en tale for min mand, men en veninde sagde til mig, skriv den, og så har du den hvis du vil.

Jeg har ingen til at læse den, da jeg ikke vil have dem der ska med til brylluppet hører den før den dag, så håber i læse den igennem.

Jeg har "hugget lidt rundt omkring fra, fra jeres tale, men endelig kun fordi jeg ikke selv kan få mine tanker ned, eller formuler det så godt, håber det er okay.

Kære skat.

Så blev det min tur til at sige nogle ord, men inden jeg kommer til dig, vil jeg også gerne sige nogle ord til nogle vigtige personer i mit og vores liv.

Først til min mor og storebror.

Uden dig mor stod jeg ikke her i dag, du har givet mig livet, og et god liv. Du har altid været der for mig, selvom vi har taget vores ture, og jeg synes du har været noget træls mange gange, men den dag i dag hvor jeg selv er blevet mor, forstår jeg det hele så meget bedre... du har lært mig mange gode værdiger som jeg har og vil tage med mig videre til mine børn.

Lennart, kære storebror, du har altid passet på mig, og jeg har altid kunne regne med dig, selvom vi ikke har ses i lang tid, har jeg bare kunne ringe, og du har fluks stået der klar til at hjælpe, også selvom du synes det var mega pinligt at lillesøster råber på sin storebror hen over skolegården imens du står sammen med alle vennerne.

Kære svigermor og svigerfar, tusind tak for i har bragt Thomas livet, og en tak for i har gjort ham til den han er, man er ikke i tvivl om hvor han har sit god hjerte fra, vil også gerne sige tak for jeres store indsats i gør og har gjort i årens løb, med huset, med pigerne, og svigermors gode mad, vi ved ikke hvad vi skulle have gjort uden jer.

Mormor, det er kun få år siden vi fik rigtig kontakt til hinanden og i dag sidder du til bords sammen med mig til mit bryllup, det er jeg utrolig glad for, og meget rørt over, og er super glad for at du har taget min moster Susan med, så jeg har kunne lære hende at kende.

Også et stort tak til familie og venner, for i er her i dag, det betyder utrolig meget. I er hver især noget helt særligt.

Men nu vil jeg have lov at sige et par ord til min mand! Min mand, det lyder jo helt vildt, men det er du jo nu!

Jeg vil startet med at fortælle dig, at jeg beundrer dig utroligt meget. Du besidder så mange værdier og kvaliteter, som jeg sætter så utrolig meget pris på. Du har en varme og en udstråling, som jeg elsker og din charme og evne til at få mig til le over dine til tider dårlige humor, og bemærkninger, som jeg tror jeg nogle gange er den eneste der forstå, har i i hvert fald tit reddet dig ud af nogle ting, hvor folk ikke forstod din humor. Du er omsorgsfuld, pålidelig og ansvarsbevidst og min handymand. ( og nogle gange andres) Ord kan ikke beskrive hvilken fantastisk far du er for vores prinsesser, som bare forguder dig overalt på jorden! Din stolthed over dem lyser ud af dig og det får mig bare til at elske dig endnu mere! De kommer altid i første række og intet er godt nok for dine piger!

Vores 9 år sammen, har vi været mange ting igennem, og vi ville have haft nemt ved at sige, nej det vil vi ikke det her, og opgive vores liv sammen, det havde været nemt, men vi har heldigvis begge sammen holding til at vi ikke bare opgiver, når livet bliver lidt svært, nej vi har kæmpet, og vil kæmpe, for en ting er sikkert, livet er ikke en dans på roser, vi vil få flere udfordringer på vores vej.

Du har været min faste klippe altid, lige fra start har du hevet mig op når jeg faldt ned i et hul, som er sket en del gange, du har gjort mig stærk, og givet mig troen på at jeg kan det jeg vil, og efter mange år fået mig til at stole på at ikke alle folk vil mig noget ondt, at der findes mennesker med et godt hjerte, især fået mig til at stole på de folk der er os nær

Jeg fandt det her lille digt for noget tid siden, og synes det beskriver det hele meget godt.

Så tage mit hjerte i dine hænder

men tage det varsomt og tage det blidt

det røde hjerte- nu er det dit

Det slår så roligt, det slår så dæmpet

for det har elsket og det har lidt

nu er det stille- det er dit

Og det kan såres og det kan segne

det kan glemme og glemmer tit

men glemmer aldrig, at det er dit.

Jeg vil slutte af med et lille citat, som Peter plys engang har sagt.

”En er nemlig for lidt til at lege, to er passende, og ikke for meget”. At være to gør at sorgerne føles halvt så tunge, men glæderne føles dobbelt så gode.

Og sådan har det virkelig været gennem de sidste 9 år med dig.

Du er den perfekte mand for mig, du er min eneste ene, min bedste ven. Sammen har vi skabt et hjem, en hverdag og en fremtid – ja, og vores to prinsesser! Du har gjort mig til den lykkeligste kvinde på jorden og jeg glæder mig til hvert minut af fremtiden, hvor vi skal indfri alle vores håb og drømme sammen. Med dig går livet aldrig i stå…

I love you, elsker elsker dig......

0

Annonce ♥

Jeg synes den er fin og synes da helt bestemt den skal siges højt nu den er skrevet :wink:

0

Sød tale; den bliver han glad for. Jeg synes også det er super at du får sagt nogle lidt dybe ord til familien. Jeg håber du holder den og at vi må høre hvordan det går. Ha en dejlig bryllupsdag:)

0

Hold da op. Kan se, du går efter at sætte gang i tårekanalerne. Blev meget rørt.

Synes bestemt, du skal holde den tale!

0

Annonce ♥

Tårene triller ned ad mine kinder.... synes den er RIGTIG god :)

0

Det er en dejlig tale, synes helt klart du skal sige den højt. Tror du vil blive glad for det bagefter :thumbsupsmileyanim:

0

Årh det er en rigtig sød tale :) meget personlig og den stråler af kærlighed

0

Super god og rørende tale med meget kærlighed. Hvis du kan, så skal du helt klart holde den. Det der med Peter Plys vil jeg ønske, at jeg kan huske når jeg engang skal skrive min tale til H2B. :rolleyes:

0

Annonce ♥