tazdiginez

<3 JJs fremtidige bryllup <3 - fotografer? Kom hid!

48 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige zillaer og tak fordi i ville kigge forbi min planlægningstråd :cheerleader3:

I denne tråd vil i finde:

x Lidt om parret.
x Opsparingsupdate til brylluppet.
x Slankeupdate til brylluppet.
x To do liste m. farveopdateringer.

x Datoen og hvorfor.
x Kirken og hvorfor.
x Farvetemaet.
x Menuen.
x Feststedet.
x Musik.
x Transport til og fra.
x Fotografen.
x Bryllupsnatten, hvor?
x Honeymoon.

x Valg af gæster.
x Valg af 1. brudepige og forlover.
x Valg af blomsterpige.
x Valg af gavekoordinator.
x Valg af toastmaster.

x Brudekjolen.
x Brudeskoene.
x Brudebuketten.
x Tøj til brudepiger/svende.
x Tøj til blomsterpigen.
x Makeup og hår.
x Brudegommens tøj.
x Knaphulblomsten.

x Gommens opgaver.
x Ideer til PA

x DIY save the date.
x DIY invitationer.
x DIY kirkehæfter.
x DIY menu kort
x DIY nødhjælpskit.
x DIY gæstebog/gæstebowel m. note fra gæsterne.
x DIY kort til borde.
x DIY pom pom'er.
x DIY bord opsætning.
x DIY dekorationer.

x Festlege og overraskelser.
x Andet.

x Tanker og følelser.

Jeg håber i vil nyde at følge med i min planlægning, lige så meget som jeg nyder at følge med i jeres! :loveboard:

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

x Lidt om parret.

Lidt om hende: Mit navn er Jaqueline og jeg kommer fra en lille ø i limfjorden kaldet Mors. Jeg er 22 år gammel og er pt. i gang med et samarbejde med min uddannelsesvejleder og sagsbehandler ved at finde ud af, hvilken form for uddannelse jeg skal starte på til august 2013. :)

Lidt om ham: Min forlovede hedder Jesper og han er indædt Århusianer, født og opvokset der og han er 33 år gammel. Han blev uretmæssigt bortvist fra et større IT firma i Århus, efter 11 års tro tjeneste som data tekniker.Han har nu fået arbejde ved TDC i Århus som supporter og trives der. :)

Lidt om os: Jesper og jeg lærte hinanden at kende igennem en fælles veninde ved navn Ditte (hun gemmer sig også herinde på BK)- Ditte var elev i det firma Jesper arbejdede i, så jeg har da skulle ligge ører til en masse omkring hendes "chef". En dag skrev Ditte så til mig og spurgte om jeg kunne være interesseret i, at komme ud og synge sammen med hende og et band - bare sådan for et enkelt gig.. Jeg sagde at jeg ville overveje det og fandt så senere ud af at Dittes "chef", Jesper arrangerede det meste af det. Dette førte så til nogle skumle samtaler over msn og efter alle de "onde" ting jeg havde hørt om ham fra min veninde, havde jeg egentligt lidt svært ved at respektere manden ordentligt. Nå, det endte med de fik mig overtalt og det endte da også med nogle lange samtaler med Jesper, hvor vi så til sidst blev enige om at mødes og evt. øve lidt. Han kom hjem til mig i en uge og var hjertebankende usikker og nervøs HELE TIDEN og det drev mig til vanvid. :P

Efter den uge prøvede jeg mig sådan lidt frem og tilbage og fandt egentligt ud af at vi havde det så sindsygt, hammer sjovt sammen og vi tog nogle øvedage med bandet, skanderborgsfestivallen og mange andre sjove ting sammen, vi var stort set uadskillelige og har faktisk været det siden.

Nogle dage kunne jeg ikke få nok af ham og andre dage gik han bare i vejen og irriterede mig, men over-all begyndte mit hjerte lige så stille at åbne op for ham. Vores første kys var i en kæmpe brandert efter en karaoke aften og vi var sådan set enige om at det var lidt af en "fejl", så skulle vi til en øvedag med bandet igen og her skulle Ditte så med. Hun pressede lidt på for at jeg skulle kysse ham, hvilket jeg sådan set gjorde og den ene ting førte til det andet. Eftersom musikken var en del af det der førte os sammen besluttede vi os for, at danne en duo. Men da vi begge boede i lejlighed med meget sarte naboer, havde vi ikke rigtigt muligheden for at øve, så vi flyttede sammen i et hus på Mors efter vi blot havde kendt hinanden i 3 mdr.

Her kunne vi øve i fred og flysle lidt med nogle andre tanker.

Jeg var dog ikke klar til et forhold på daværende tidspunkt, men ændrede derefter min mening efter nogle rigtigt, dejlige episoder sammen med Jesper og vi blev officielt kærester d. 24. november.

Eftersom vi havde dannet duo, skulle dette også præsenteres, så mine forældre tog os med ud på nogle af deres spillejobs for at vi evt. kunne tjene nogle spillejobs hjem. På et bestemt spillejob i Brørup d. 4. december 2010 skete der noget helt unikt, men det kommer jeg til smile.gif

Hele dagen havde været stressende, da vi ikke rigtigt havde nået noget som helst af det vi skulle ha' haft klaret til om aftenen, og da vi så endelig skal spille går alting bare galt, computeren ryger på gulvet, så vi ikke har backing og lyden forsvinder. Det var for meget for mig, så som den "drama-queen" jeg er, låste jeg mig inde på toilettet, hvor Jesper derefter kom ned for at trøste mig. Han overbeviste mig om at vi kunne da bare spille nogle akustiske numre og jeg faldt lige i fælden. Efter mine forældre havde spillet lidt, var det vores tur igen.. Først "Tears in heaven" og derefter "It's my life", hvor Jesper pludseligt spiller dårligere og dårligere på guitaren og ender med at han stopper og siger "Der er noget der ikke stemmer" - Her anede jeg godt hvad der foregik og ganske rigtigt, manden gik på knæ og fortalte mig herefter at jeg havde fået ham til at tro på den eneste ene og at han elskede mig mere end noget andet, at jeg betød alt for ham og at han ikke vidste helt hvad han skulle sige og derefter med en rystende hånd fandt han en lille æske frem fra hans lomme og i den var den smukkeste ring og tiden stoppede da han spurgte "Vil du gifte dig med mig". Jeg hoppede af glæde indeni og nikkede, men blev derefter tvunget til at sige "Ja" ind i mikrofonen.

248437_10150225518438905_813218904_6987137_1836853_n.jpg

I januar måned, dagen efter en fyreseddel fra Jespers arbejdsplads dukker op. Finder vi ud af at jeg er gravid, ( :7himmel: ) sikke en stor, men glædelig overraskelse.

Selvfølgelig skulle og skal vi da have dette barn, ingen tvivl om det, men det betød også at projekt bryllup blev afskrevet indtil et andet og mere givent tidspunkt. smile.gif

Så i stedet for at glæde os til bryllup, glædede vi os til at blive forældre til en lille pige til September. blush.gif:heart:

Den lille pige kom den 11. september 2011 og blev døbt den 4. december (årsdagen for vores forlovelse), Maliva Erika. :heart:

Brylluppet er derfor sat lidt på stand-by, men det gør jo ikke noget. Jesper og jeg har hele livet at planlægge bryllup i, da vi er soulmates og bare fungerer sammen. Så selvfølgeligt er det ham jeg skal giftes med, når økonomien er til det :a1221::iloveyou:

Så alt planlægning foregår i en drømme situation indtil der er råd og tid til et bryllup.

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

x Opsparingsupdate til brylluppet.

Det er i tankerne at starte opsparingen fra januar 2013.

Oversigt over penge der er lagt til side pr. måned siden start fra 2012.

2013

Januar måned:

Februar måned:

Marts måned:

April måned:

Maj måned:

Juni måned:

Juli måned:

August måned:

September måned:

Oktober måned:

November måned:

December måned:

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

x Slankeupdate til brylluppet.

Starvægt: 115 kg. (efter fødsel)

Ønsket vægt: 65 kg.

Samlet vægttab:

Delmål:

x 100 kg.

x 90 kg.

x 85 kg.

x 80 kg.

x 75 kg.

x 70 kg.

x 65 kg.

Vægttab pr. uge i måned.

Maj

Uge 1: 115 kg.

Uge 2: 115 kg.

Uge 3: 111,9 kg.

Uge 4: 111,9 kg.

Juni

Uge 1: 111,6 kg.

Uge 2: 111,6 kg.

Uge 3: 110 kg.

Uge 4: 110 kg,

Juli

Uge 1: ??

Uge 2: ??

Uge 3: 108,6 kg.

Uge 4:

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

x Datoen og hvorfor.

Vi har ikke en præcis dato for brylluppet, men vi ved begge at selve dagen skal være

d. 5. Maj

Dette er til ære for Jespers afdøde far.

Han havde fødselsdag på denne dato og vi vil gerne ære hans minde ved at holde brylluppet på denne dato.

x Kirken og hvorfor

Kirken skal være Sct. Clemens kirken i Nykøbing, som har beliggenhed lige midt i Nykøbings gågade.

Det skal være denne kirke, da jeg er døbt og konfirmeret der. Vores datter skal også døbes der og jeg gør en ære i at blive gift i den kirke også. blush.gif

Nyk%C3%B8bing_Mors_Kirke.jpg

Her set fra siden.

12178038.jpg

Nyk%20Mors%20kirke%202.jpg

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

x Valg af 1. brudepige og forlover.

Jeg har bestemt mig for at have 2 brudepiger, grunden til dette er fordi jeg gerne vil have to piger til at gå bag mig, samt en blomsterpige foran - for at skabe "balance". blush.gif

1. brudepigen bliver min veninde igennem mange år

Ditte, i kender hende også herinde fra som DitteWisti :heart:

2. brudepige skal være hendes søster Tine, de skal "skubbe" mig til alters, ved at gå lige bag blomsterpigen og foran mig og min stedfar wink.gif

Jesper har valgt hans allerbedste ven igennem mange år, Jesper K. som forlover.

x Valg af blomsterpige

Jeg har en lillesøster på 10 år som er autist, så allerede der synes jeg det nuttede faldt af ved en blomsterpige, men jeg har med tilladelse fra min storebror og svigerinde, fået lov til at "låne" min niece til at være blomsterpige ved brylluppet - uanset alder ;)

Er hun for gammel ved brylluppet, får vi en ekstra blomsterpige på - vores egen datter :heart:

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

x Festlege og overraskelser.

Alle som har været gæst til bryllup, kender det med ventetiden inden forret, imellem forret til hovedret og hovedret til dessert osv. kan være ulidelig for en gæst.

Ved ankomst til feststedet vil der stå to skåle, en til herre og en til damer.

I disse skåle vil der være sedler og masser af dem.

Her vil der være en sætning fra en sang, på hver seddel og de to sætninger der passer sammen skal finde sammen og på bordplanen vil der stå, hvilke sætninger der skal sidde ved hvilket bord.

Imellem måltiderne og ud over talerne, vil der også være ventetid, så der fandt Jesper og jeg ud af at:

- der skal da være en leg!

Gæsterne behøver ikke at deltage, så længe de bare beholder deres gode humør er vi tilfredse.

Imellem forret og hovedret skal der være stole-dans, den der sidder sidst vinder en goodie-bag :thumbsupsmileyanim:

Imellem hovedret og dessert skal gæsterne tjekke under deres stole - her vil de finde en seddel med et regnestykke på.

De skal finde deres "facit" og på "facits" seddel vil bordnummeret stå på, så regnestykket og facittet danner par og sætter sig ved deres bord. - sådan for at "mingle" folk til dansen og så der sker et pust.

Efter desserten vil der være kaffe/kage bord og her vil vi arrangere en eller anden sjov ting som "hit med sangen" - regnestykke mod facit eller sådan, inden vi skal danse brudevals.

Inden nat/skrub-af maden vil vi også gerne lave en lille leg, vi ved dog ikke endnu, hvilken. Om det skal være noget stoledans igen eller hvordan :rolleyes:

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

x Tanker og følelser.

D. 27 juni

Så sidder jeg her og filosofere, har lige fortalt manden at det nok ikke bliver et rådhusbrylluppet lige nu og her, at jeg hellere vil vente, sparer op og blive rigtig bride-zilla i planlægning osv.

"Det kan du jo også sagtens, det store bryllup skal jo nok komme"

Jaeh, men det er hele processen i, at vi siger "ja" til hinanden og sådan, jeg vil gøre "rigtigt" første gang.

Han forstod det ganske udemærket, men jeg kan mærke at han er skuffet - og det piner mig. :(

Jeg vil jo gerne giftes med ham og jeg vil gerne være hans hustru/kone, men med de allerede store omvæltninger der kommer til at ske i vores liv, tror jeg ikke at et bryllup liiige er sagen, for vores forhold pt.

Dog drømmer jeg stadig, selvom datoen ikke er fastlagt går jeg stadig og flysler lidt og roder med ideerne :)

Jeg har bl.a. tænkt lidt på at få lavet nogle lanterner, som gæsterne skal sende til vejrs, med gode tanker om vores ægteskab - inden midnat og inden brudevalsen.

Jeg er lidt på bar bund ang. morgengave til min H2B, for hvad giver man ham dog? - heldigvis har jeg tid nok til at finde ud af dette.

Jeg har også en lille kamp inde i mig selv om goodie-bags til gæsterne og i så fald, hvad skulle der være i sådan en goodie-bag? :o

Jeg tror at jeg vil til vores indflytterfest d. 30. juli, se om jeg kan lave nogle af de dersens pom pom'er som en dekoration :) Så kan jeg da se om det er noget jeg kan finde ud af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Sikke en masse du allerede har styr på, selvom der (muligivs) er lang tid til... Jeg var lige ved at google d. 5. maj da I har sat jer fast på den dato allerede. Det er en lørdag næste år altså 2012, og igen i 2018.. Men hey, hvem siger I skal holde bryllup en lørdag? :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Velkommen til :balloons:

Sikke en masse du allerede har styr på, selvom der (muligivs) er lang tid til... Jeg var lige ved at google d. 5. maj da I har sat jer fast på den dato allerede. Det er en lørdag næste år altså 2012, og igen i 2018.. Men hey, hvem siger I skal holde bryllup en lørdag? :bestwishes:

Heeej og mange tak :D

Jaeh, som de kloge mennesker plejer at sige, er det vigtigt at være beredt! høhø..

Inden jeg blev gravid, havde vi dato på til d. 5. maj 2012, men der kan ikke både blive råd til bryllup og baby, så der var ikke meget valg :)

Jaeh, det er jo det, med lørdagen altså.

Det kan også være at vi først har råd og lyst i 2018 først :P det er ikke til at vide, der kan ske mange ting jo :)

0

Del dette indlæg

Hej, og velkommen til :balloons:

Det lyder som vores situation i 2008. En måned efter han havde friet (og dato sat og kirken bestilt) måtte vi også vælge mellem bryllup og baby - og det valg var jo ikke svært :thumbsupsmileyanim: Men nu skal vi giftes til sep, og det bliver bare såååååå dejligt!!!!

Kram

0

Del dette indlæg

x Gommens opgaver.

Min H2B skal selvfølgelig ikke bare sidde og kigge ud i luften i hele denne proces, så han har fået tildelt nogle opgaver, som måske er lidt gammeldaws og traditionelle - og han er allerede nervøs, for hvordan han skal klarer det :thumbsupsmileyanim:

Hans opgaver er:

x Finde tøj til sig selv. - udspecificeret liste kommer senere.

x Sørge for frisør til sig selv.

x Sørge for buketter. - bruden samt brudepigerne.

x Sørge for knaphulsblomst til sig selv og forlover.

x Sørge for ringene. - vi kigger sammen, men at få dem med osv.

x Evt. sørge for transport fra kirke til feststed, til os.

Det kan være jeg stikker ham nogle flere opgaver senere hen i forløbet - bare for at give ham sved på panden :P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

x Ideer til PA

Nu skal jeg ikke sidde og planlægge mit PA, men jeg vil bare udspecificere nogle ting som jeg gerne vil på den dag og evt. gaveønsker :wink:

Ting som jeg godt kunne tænke mig at gøre på mit PA er noget som ligger i min ånd.

Evt. ting vi kunne gøre på mit PA.

x Udklædning og salg.

x Zumba træning.

x Ride på heste.

x Forkælelse til bruden.

x Karaoke på bar.

x Polefitness.

x Få taget billeder m. tøserne hos en fotograf.

x En girls-night-out for fuld skrue.

x Evt. arrangere et "overraskelses møde" m. fyrene (hvis H2B bliver poltert samme dag).

x Prøve strømpebånd.

Af gaveideer tænker jeg meget over den søde idé, med en billedbog fra PA'et - men jeg synes også vældig godt om ideen om at få foræret et specielt strømpebånd eller noget til selve dagen :)

Dette er blot nogle ideer og noget inspiration til min 1. brudepige. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Hej, og velkommen til :balloons:

Det lyder som vores situation i 2008. En måned efter han havde friet (og dato sat og kirken bestilt) måtte vi også vælge mellem bryllup og baby - og det valg var jo ikke svært :thumbsupsmileyanim: Men nu skal vi giftes til sep, og det bliver bare såååååå dejligt!!!!

Kram

Nej valget er bestemt ikke svært, når det står imellem bryllup og baby :loveboard:

Haha, jeg har termin i september!

Lidt sjovt egentligt. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

x Brudeskoene.

Jeg har en idé om at mine brudesko, skal være en anden farve end selve kjolen.

Jeg leger enormt meget med tanken om at mine brudesko skal være blå - i stedet for mit strømpebånd.

Personligt synes jeg selv, at man giver mange penge for et par sko, der ikke bliver bemærket medmindre det er ekstraordinært - og som man meget ofte ikke bruger efter den dag alligevel. Så jeg tænkte at jeg vil købe mig et par sko, som jeg ved vil blive bemærket og som jeg sagtens kan bruge efter brylluppet også smile.gif

Der er ca. 16 cm. forskel i højden på min H2B og mig, så der kan sagtens være lidt hæl på skoen, hvis jeg kunne finde ud af at gå i sådan noget :td:huh.gif - umiddelbart vil jeg gerne have en sko med hæl, bare ikke alt for meget stilet og heller ikke en klods som hæl, og så købe et par flade sko ved siden af til selve festen, men ved ikke om det bliver for meget og om jeg så bare skal købe de flade med det samme?

Her er nogle forslag:

261226_10150259700838905_813218904_7197904_2443772_n.jpg

267540_10150259700933905_813218904_7197907_8196169_n.jpg

265114_10150259700903905_813218904_7197906_4594841_n.jpg259872_10150259700963905_813218904_7197908_4457083_n.jpg

Forestil jer de hvide sko i en meget blå farve som på billede 1.

Jeg ville dog ønske at skoene var fladere, da jeg ved med sikkerhed at mine fødder vil gå i krampe af at have sådan et sæt fede stiletter på smile.gif:td:

Men det var lidt ideer!

D. 8. juli 2011

Jeg har siddet og tænkt over det med de blå brudesko. Jeg kan godt li' ideen med at det er en farvet brudesko, men at slå farven fast allerede nu er lidt vovet - så jeg har valgt at sige, når jeg kender mit farvetema til brylluppet, vil jeg vælge en farve sko ud fra dette

D. 28 juli 2012

Jeg er blevet enig med mig selv om at skoene skal have den farve som passer til resten af festen og temaet der kommer.

Jeg overvejer at dekorerer skoene med "bling", så de bliver specielle at se på og sagtens kan bruges igen bagefter.

Redigeret af tazdiginez
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

x Honeymoon.

Min H2B og jeg sad her forleden og så "Rose Red" som er min yndlings-film og vi har senere undersøgt chancerne for at besøge stedet og se det.

"Huset" er rigtigt et slot ved navn Thornewood Castle. Slottet er placeret 45 mil fra Seattle, i Tacoma, Washington og det ligger i de smukkeste omgivelser.

Der er super mange værelser og suiter og vi har snuset lidt rundt på deres hjemmeside, det er så vildt og så stort!

Vi har siddet og regnet lidt på det og hvis vi skulle på Honeymoon til USA i ca. 2 uger, ville det koste os omkring 50-80.000,- helt afhængigt af, hvor mange lommepenge vi ville have med, hvad vi ville se osv.

Det er måske nok en lidt overdrevet udregning, men vi aner intet om billet, priserne for andre lokationer, museer osv. - så vi ville hellere satse højt, end lavt. :)

Ihh, hvor kunne det altså bare være så fedt og vildt!

At se de forskellige lokationer, som man kun ser på film - i virkeligheden! :thumbsupsmileyanim:

Lige nu er alting på drømme stadiet stadig, men man har da lov til at håbe. :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige, at I godt kan regne med, at det kommer til at koste mindre end 50-80.000 for 2 uger i USA, med mindre i vil bo på vanvittige luksushoteller :)

http://www.risskov.com/usa-canada/usa/koer-selv-pakker/pacific-coast-explorer/

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stor tillykke med hende!! Lækker lille tøs!!

En lille update.

Jeg fødte d. 11. september en lille pige.

Hun kom til verden klokken 01.32, vejede 3585 gram og var 51 cm. lang.

Hun skal hedde Maliva Erika og bliver den første dansker der er døbt Maliva.

294216_10150375757693905_813218904_8090680_28329351_n.jpg

315067_10150375535463905_813218904_8089299_424340206_n.jpg

297728_10150370393218905_813218904_8065989_404439675_n.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer