Guest mille83

Solist til bryllup?

18 indlæg i dette emne

Hejsa med jer.

Jeg vil lige høre, om der er nogle af jer, der har erfaring med en solist i kirken før vielsen, og hvordan oplevelsen var?

Jeg har selv oplevet det til min onkels bryllup, og syntes det var flot, selv om det ikke var en sang jeg selv havde valgt, men den passede jo til dem.

Jeg kunne rigtig godt selv tænke mig det, og har fundet både sang og sanger, men kæresten syntes bare, at det er "for meget"....

Hvad syntes i? Ved da, at der er flere andre herinde, der også planlægger solist i kirken.

Håber på lidt svar og meninger.

Knus Mille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde en kvindelig solist i kirken, som sang "you raise me up" Det var så smukt og stemingesfuldt. Jeg havde det ligesom din kærste om det var for meget eller ej. Men da så vi sad i kirken og lige var blevet viet, så var det bare helt fantastisk. Så hvis i har lyst til det, så skal i klart gøre det. Jeg tænkte lige da hun skulle til at synge om det var for meget eller ej. og spurgte en del af vores gæster efterfølgende og de syntes bare at det havde været helt fantastisk. :)

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke hørt en solist til bryllup, men jeg har hørt en spille trompet. Det var KANON, men det var også tydeligt at høre, at han kendte kirken og kunne udnytte akustikken fuldt ud. Han er så også en af landet bedste trompetister og gav den måske en "ekstra skalle", da han var nær ven af gommen. Der blev spillet til salmerne og derudover til Amacing Grace (som han desværre måtte spille igen samme sted 1½ år senere for samme mand (min søster's mand), da han skulle begraves). Begge gange lød det utrolig smukt, og jeg har allerede før de 2 gange ønsket at han skulle spille til mit bryllup. Nu ønsker jeg det endnu mere, da det også vil være at ære min søster og ikke mindst hendes mand, da vi skal vies i den samme kirke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Tak for svar:)

Jeg syntes det er svært, men jeg kunne også bare godt tænke mig noget, som kunne give den helt traditionelle vielse et lille tvist, så det bliver vores eget og lidt anderledes. Der er en solist jo en god mulighed. Og selv om jeg også selv kan blive lidt i tvivl om det er lidt for amerikansk (som min kæreste mener), så er jeg da også sikker på, at vi vil syntes at det er rigtig smukt og stemingsfyldt på selve dagen.

Jeg har så overvejet sangen "Kiss from a rose" men måske skulle jeg finde en mere stille sang? Vi har ikke rigtig nogen sang, der er vores, så derfor er det vigtigt, at teksten siger mig noget.

Har i nogle bud? Det er en mandlig sanger jeg har fundet, så sangen skal selvfølgelig også passe til en mand.

Knus

Redigeret af mille83
0

Del dette indlæg

Hejsa.

Min fantastiske veninde havde til vores bryllup arrangeret en kvindelig solist, som kom og sang "if tommorow never comes". Det var en stor overraskelse for os, men en virkelig god en. Det var virkelige romantisk og meget stemningsfuldt, og mange af gæsterne, også dem der normalt ikke bliver rørt, blev meget rørt. Det var rigtig godt til at starte brylluppet igang på synes jeg. Det skete lige inden vi skulle til at gå ud af kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde sang Ave Maria da jeg kom ind i kirken. Det var så romantisk og der var ikke et øje tørt. Hun sang fantastisk, og alle roste hende til skyerne.

Kan kun anbefale det, hvis det er hvad I gerne vil. Det er trods alt jeres store dag og ikke gæsternes store dag! ;)

0

Del dette indlæg

Min gode veninde skal synge en Bruce Springsteen sang for os - akkompagneret af guitar. Synes overhovedet ikke det er for meget eller for "amerikansk" bare

i finder en sang der betyder noget for jer :)

Sangen som min veninde skal synge er "if I should Fall behind" - den er super smuk og uhøjtidelig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, det lyder bare som om det kunne kunne blive rigtig smukt.

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på, at sangen kunne komme efter vielsen! Til det bryllup vi var til med en kvindelig sanger, der sang hun mens bruden gik op til alteret. Men jeg kan faktisk bedre lide det på den anden måde, for så holder man stadig lidt fast i traditionerne, men der kommer lige et lille afbræk.

Problemet er bare, at min h2b er super stædig, og han har sat sig i hovedet, at han er imod en sanger i kirken. Han tror det kan blive rigtig godt osv. Men han er bare imod det....Argh.... Hvad dælen gør man så? Jeg troede at manden ville gøre næsten alt, for at give kvinden en perfekt bryllupsdag, og så vil han ikke engang på kompromis med en enkelt sang efter vielsen...Det er fordi han er meget følelsesforskrækket, han hader også hvis nogen i tv bliver kede af det eller græder af glæde, så skruer han væk. Har spurgt ham om han ikke vil gøre det for mig, eller give mig det som en gave. Så må han kigge på mig mens sangeren synger og tænke "Jamen, så længe hun er glad", men nej.....Øv øv, bare lige et surt opstød..

0

Del dette indlæg

Hvor filan finder man lige en der er til at betale...? Jeg mener de tilbud jeg har fået er på 3000 kr og det synes jeg bare er rigtig mange penge for en enkelt sang...

Jeg havde arrangeret med Ulla Baasch Andersen her Det kostede 2000

0

Del dette indlæg

Vi skal have en veninde til at synge i kirken og jeg ved at hun også tager ud til andre bryllupper. Jeg mener at hun tager et sted mellem 500 og 1000 kr at tage ud. Hvis du bor på Sjælland så skriv evt en PB til mig, så kan jeg sende dig nogle link hvor hun synger. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til et bryllup hvor der blev sunget lige efter vielsen og det var bare så smukt. Nu har der efterhånden været en del bryllupper i vores omgangskreds og der er endnu ikke blevet sunget af en solist i kirken, så det vil jeg da benytte mig af. JEg er enten på if tommorow never comes eller can you feel the love tonight Jeg har en mandelig solist i hovedet, jeg er selv helt vild med ham, men han er endnu ikke spurgt, fordi det ikke er aftalt med kirken endnu, men krydser da fingre for mit ønske bliver gennemført. Jeg ved ikke om jeg skal fortælle min kommende mand om planen eller om det skal være en overraskelse. :17:

0

Del dette indlæg

Kontakt Anne Thi Lam på facebook, smadder sød pige har gået i paralel klasse med hende og hun har sunget i kor i mage år, hun er ikke ret dyr. Vi overvejer hende stærkt til vores bryllup

Dårlig lyd desværre fra mobil optagelse ;/

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer