tiggi

hvornår er man +size?

28 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså jeg er plus size, da jeg er en str. 54, det er jo meget nemt... Men i butikkerne går tøjet under betegnelsen plus size fra str. 44 af... I butikker som fx. Nanna XL er det dog fra str. 42, for at der er en overgangsstørrelse vil jeg tro... :)

Men "ægte" plus size sys jeg nu ikke en str. 44 ej heller en 46 er... Måske når man nærmer sig en 48? Men det kan jeg jo sagtens sige, når nu jeg er en ÆGTE plus size... :griner:-

Hvad tænker du på, siden du spørger? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tøjbutikker med udelukkende +size går fra str. 42/44 og op, skulle jeg mene. Jeg bruger nogle gange str. 42, og jeg føler mig altså ikke som en direkte "pluspige".

Så i forhold til tøj tror jeg den skiller ved str. 42/44

Redigeret af ChariteK
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var egentlig bare nysgerrig når folk siger de er +size og man så ser billeder af dem i brudekjole og ikke ligefrem kan se det:)

Ja det tænker jeg også tit... :griner:-

Men jeg har også erfaret at brudekjoler kan gøre MEGET... :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg tænker mere på..... ja plus size .... men hvis vi snakker brudekjoler ..... har siddet og tjekket diverse hjemmesider ud .... altså hvad størrelse går de normale brudekjoler op til ? Str 44 og så skal man over i plus size udvalget ? Hvad med fx Linea Raffaelli ?

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Ok takker .... har ikke været ude og kigge endnu, men tvivler på, at kan skrue mig ned i en 44er før næste år, medmindre det blir neverending slankekur uden cola og kage :P haha. Jeg kommer vist til at ligge på en 46er .... men bum .... aj.... må sgu kunne komme 3 størrelser ned ..... så må jeg droppe kagen.... det plus size udvalg, jeg har set, har jeg ikke været synderligt forelsket i desværre :S

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv lige at se det her udvalg:

Mori Lee - Julietta

Ved godt at der ikke er såååå mange, men så vidt jeg ved er det noget HOB har (Edit: det har de ikke, men den her hjemmeside: House of Brides har dem og det er altså de ægte modeller til en god pris faktisk) ... Så ja, der er da i hvert fald smukke smukke muligheder, synes jeg... Ellers må du på Ebay og bestille... :griner:-

Hvis du VIRKELIG brænder for en kjole der er en str. 44, så må du sulte til den... :badgirl:

Det kunne jeg dog aldrig finde på selv... :metteholm

Elsker mine former og min cola for meget... :loveboard:

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg

Jamen jeg HAR overvejet en Kina-kjole .... eneste problem er bare, at jeg simpelthen ikke tør. Hvad hvis den kommer hjem og man ligner en flødebolle i den .... så er man lidt screwed og har kastet 1500-2000 efter en kjole, man syns man ser fed ud i .... aj, så hellere ud og prøve og købe en, som man forhåbentlig falder for :)

- tak for linket - vil kigge på det ..... og ja, jeg elsker også min cola, haha ..... men tror desværre, at vægten må ned ... har heldigvis et år til det .... er omkring en str 48 nu, så burde sgu være muligt at smide de 20 kg og ryge ned i en 44 el lign ...... er allerede startet i fitness 4 gange om ugen blink.gif

0

Del dette indlæg

Kinakjoler koster typisk under 1000kr.. Min kostede 800kr.. Og hvis den blir nappet i tolden kommer den til at koste 1200kr.. :)

Så HVIS jeg kommer til at ligne en sæk lort eller en marengs med vokseværk - så nå ja, så har jeg brugt 800-1200 kr.. Det bruger jeg alligevel så tit på alt muligt andet! :fløjt:

Ellers er der Lillys udsalg i oktober.. :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg HAR overvejet en Kina-kjole .... eneste problem er bare, at jeg simpelthen ikke tør. Hvad hvis den kommer hjem og man ligner en flødebolle i den .... så er man lidt screwed og har kastet 1500-2000 efter en kjole, man syns man ser fed ud i .... aj, så hellere ud og prøve og købe en, som man forhåbentlig falder for :)

- tak for linket - vil kigge på det ..... og ja, jeg elsker også min cola, haha ..... men tror desværre, at vægten må ned ... har heldigvis et år til det .... er omkring en str 48 nu, så burde sgu være muligt at smide de 20 kg og ryge ned i en 44 el lign ...... er allerede startet i fitness 4 gange om ugen blink.gif

Jeg forstår godt, at du ikke helt tør... Nu venter jeg selv på en kjole, som jeg sørme lige kom til at bestille i dag, ups! :badgirl: Og som Shedevil siger, man kan jo forsøge, når de er så billige... Min kostede 850 kr og jeg er meget spændt på kvalitet og pasform... Ellers kunne du måske tage ud og prøve en masse og se hvad der klæder dig og så bestille noget lignende i kina... Men kan på den anden side godt forstå, at du gerne vil se den kjole du køber, inden du køber den... :biggrin:

Jeg sys ikke at Lilly opdeler deres kjoler? Går de ikke bare fra str. 32-52? :thumbsupsmileyanim: Sådan er det vist inde på deres hjemmeside? Ej det er længe siden jeg har været derinde, men mener det... :cheerleader3:

Jeg er engang blevet fortalt, at en str. er 5 kg, så burde "kun" være 15 kg hvis du skal ned i en str. 44? :metteholm Så er der også plads til lidt cola... :griner:-

0

Del dette indlæg

haha tak for de gode råd thumbsupsmileyanim.gif er lidt mere fortrøstningsfuld nu ...... mht kjolen og priser - min mutti har lovet, at hun står for kjolen, så jeg bekymrer mig ikke så meget om, hvad de koster lol ..... hun har dog et princip.... jeg skal IKKE ha en Lilly-model - så vil hun hellere smide 12.000 efter en kjole, hvis det er .... jow jow ..... men nu ser vi ad :) 5kg og en størrelse.... dvs vi snakker 5 kg og så er man nede i en 46 eller i en 47 ? :P haha. Tror reglen passer meget godt, hvis vi snakker fra 48 til 47.... har lige siddet og talt lidt efter :P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har selv været inde i Lilly i Aalborg, hvor jeg fik en rigtig god service. Deres kjoler er fine og dette års kollektion sidder rigtig godt, fordi de har sat elastik-cossage i samtlige modeller, der tilpasser sig ens krop. Jeg vil dog gøre opmærksom på, at hvis man har sart (let-allergisk) hud, så er det en god ide at se efter kjole et andet sted. Elastikmaterialet kløede utrolig meget på mig og derfor valgte jeg en kjole ved en anden forhandler.

0

Del dette indlæg

Jamen dunno hvorfor folk ikke vil have en Lilly-model, hehe ..... kommer sikkert af det gamle slogan "Det ender altid med en Lilly-model" og tror bare, at Lilly i mange folks hoved er lig med discount-brudekjoler på en måde - totalt standard-modeller der ikke skiller sig ud på nogen måde. Altså jeg har været inde på deres website og kigge og har fundet et par stykker, som jeg syns så meget pæne ud faktisk .....

Men tror måske det kommer fra mange år siden, hvor det var lidt ilde set, at man gik i Lilly ..... at det har ændret sig er så noget andet ..... men desværre tar det mange år at få pillet det klistermærke af :)

0

Del dette indlæg

Jamen dunno hvorfor folk ikke vil have en Lilly-model, hehe ..... kommer sikkert af det gamle slogan "Det ender altid med en Lilly-model" og tror bare, at Lilly i mange folks hoved er lig med discount-brudekjoler på en måde - totalt standard-modeller der ikke skiller sig ud på nogen måde. Altså jeg har været inde på deres website og kigge og har fundet et par stykker, som jeg syns så meget pæne ud faktisk .....

Men tror måske det kommer fra mange år siden, hvor det var lidt ilde set, at man gik i Lilly ..... at det har ændret sig er så noget andet ..... men desværre tar det mange år at få pillet det klistermærke af :)

Jeg er str. 48 og vil da betegne mig som plus-pige. Jeg har købt kjole i Lilly og der var MANGE forskellige kjoler i min str. Faktisk var én af dem i str. 48 lige på kanten, og burde måske have været str.46, hvis det var den jeg valgte. Faktisk var jeg så heldig både at få kjole og bolero på temmelig meget udsalg:-)

0

Del dette indlæg

Jamen jeg ville også ønske, jeg kunne daffe på udsalg nu her .... men jeg har lidt gang i en livsstilsændring for tiden med super meget fitness, holdt op med at ryge osv osv ..... + mutti skal betale kjolen .... så jeg vil helst gerne vente til foråret - også så jeg er sikker på at få den rigtige str .... for har helt sikkert smidt nogen kilo lige meget hvad der :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er en str. 46-48 og betegner mig selv som en plusser :metteholm: og brudekjoler er vist små i det, så det skal du nok regne med at du er -medmindre du vil sulte :shooter: Jeg mener ikke at en str. 44 er en plus, men i mange af forretningerne for store piger starter størrelserne ved 42, som er mit drømmemål for brudekjolen.

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring en kinakjole. Jeg har set nogle rigtig fine, men synes at de fleste slet ikke ligner det folk har bestilt, har skæve syninger og andre "sjove" detaljer. Jeg satser selv på at tage rundt og prøve en masse, når tiden nærmer sig -måske du skulle gøre det samme? Så du får den helt rigtige form :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Har også selv planer om at skulle rundt og monster prøve kjoler, haha ..... min mutti har endda planlagt overnatning i Kbh, så det blir en 2-dages tur med ren kjole-prøvning.... blir helt vildt sjovt :) Men ja ... skal nok stadig op i en plus-size - I know .... kommer aldrig ned i en 42 inden brylluppet....

0

Del dette indlæg

Jeps jeps man siger ofte at 5 kg er en str så hvis du smider 20 kg er du godt nede i størrelse

Det passer desværre ikke helt.. Jeg har smidt 23 kg men er kun gået 2 str ned....

Tror den skal forstås således, at 5 kg = fra 50 til 49 fx :) Så tror jeg faktisk pengene passer, hvis man laver et par små-beregninger

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer