Gurgi

Brudepiger?

22 indlæg i dette emne

Hej Piger :-)

Jeg er ny herinde og vil gerne hører, hvad Jeres mening om brudepiger er?

Min forlovet og jeg skal giftes næste år og jeg har valgt at have fire brudepiger :o)

Har I brude piger?

Hvorfor, hvorfor ikke?

Hvad ligger til grund for valg af pigerne/svendene?

Jeg har valgt mine to søstre, som betyder en del for mig, vi har været meget igennem, specielt fordi vores forældre er skilt.

Dernæst har jeg valgt mine to ældste veninder, som bare er VERDEN for mig. De er der ALTID, vi har aldrig været uvenner og det er bare

et super fedt venskab vi hat kørende.

Knus G

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har valgt ikke at have brudepiger af den årsag, at det ganske enkelt ikke betyder noget for mig. Desuden synes jeg, det er en amerikansk/engelsk tradition, der ikke passer til mit bryllup. MEN - jeg har selv været brudepige til et amerikansk bryllup, og det var en rigtig dejlig dag og oplevelse, og det var rigtig sjovt, at være der, hjælpe og støtte op om bruden:-)

Med alle disse ting omkring bryllup, hvor der bare kommer rigtig mange stærke følelser og forventninger op til overfladen, synes jeg, man skal vælge til og fra som det passer en, og så man får det bryllup, man selv synes er smukt og betydningsfuldt.

0

Del dette indlæg

Jeg synes, at den slags afhænger meget af den type bryllup, man vil holde, og jeg er ret enig med Mistel. Jeg synes Gurgis valg begrundelse for valg er brudepiger er fin, og jeg er sikker på, det nok skal blive sjovt, men personligt forbinder jeg den slags med børn og/eller et stort kirkebryllup, når jeg tænker det ind i en dansk tradition, og derfor vil det ikke være oplagt med brudepiger for mit vedkommende.

Derudover ville jeg nok også være lidt nervøs for, at nogle ville føle sig overset, hvis de ikke blev valgt. Gider ikke rigtigt den slags drama. Dog håber og tror jeg, at flere af mine gode veninder vil være en god støtte og hjælp undervejs i forberedelserne og på selve dagen, og det sætter jeg stor pris på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har også overvejet brudepiger - og jeg har overvejet brudebørn (nevøer og niece - alle under 5) - men er kommet frem til den konklusion at det bare ikke er det rette for mig.. For det første vil jeg ikke kunne vælge - skal det være mine søstre som jeg har et godt forhold til, skal det være de gamle veninder som jeg har kendt længst, skal det være de nye veninder som jeg har mest at gøre med nu (jeg er flyttet til den anden ende af landet) eller hvem skal jeg have med op af gulvet.. Og jeg gider heller ikke skabe uvenskab og situationer hvor folk føler sig overset - så hellere helt undvære dem.. :) Regner med at lave en aftale med én veninde som skal være den her hjælpende hånd og lige tjekke jeg ik har spinat imellem tænderne og at kjolen ikke er kravlet op og så videre... :D

Så ved mig/os blir det plain and simple - min h2b har sin forlover ved sin side - og jeg kommer op af gulvet sammen med min far.. <3

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen :balloons:

Jeg har brudepiger, faktisk 5 af slagsen :fløjt:

2 af dem er mine mindre søskende på 10 og 12 år.

De andre er 3 af mine veninder, hvoraf den ene er min bedste veninde.

H2B har 3 af hans bedste venner med i brudefølget, hvoraf den ene er hans forlover..

Det lyder ret voldsomt med så mange, så nu går jeg da også og tænker på, hvordan det skal foregå i kirken - uden, at det bliver alt for amerikaniseret.. :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg har 3 brudepiger - alle veninder, og hver enkelt har jeg et eller andet "specielt" med. Jeg har altid haft en eller anden idé at jeg skulle have brudepiger, og så valgte jeg altså nogle veninder, der betyder rigtigt meget for mig.

Jeg synes dog ikke, brudepiger er en nødvendighed, og jeg har heller ikke tænkt mig, at mine brudepiger skal rende rundt og hjælpe mig hele dagen - en af dem skal dog være hjemme hos mig inden vielsen og hjælpe mig med at snøre kjolen - de skal egentlig bare hygge sig sammen med de andre gæster, da jeg vil få stress, hvis der hele tiden er nogen, der puster mig i nakken ;-) og så skal de naturligvis gå med op ad gulvet. Men ikke andet.

Set i bakspejlet kunne jeg dog godt have undværet alt det her kjolekoordinering med dem (jeg gav en farve, som de så selv kan vælge kjole ud fra, og påtog mig så også lige at bestille kjoler hjem fra Kina til to af dem - bare fordi jeg så en sød model på nettet) - det havde måske været nemmere ikke at have brudepiger, men ville gerne vise dem denne ære og betaler også for deres kjoler.

0

Del dette indlæg

Først velkommen til Bryllupsklar!! cheerleader3.gif Gør dig klar på at blive afhængig ag dette forum, hehe.. ;)

Jeg er vild med ideen om voksne brudepiger! Jeg skal giftes ret snart, den 20. august, og har også valgt at have 3 brudepiger. Det er min tvillingesøster, og mine to bedste veninder som har fået æren, og jeg har aldrig været et sekund i tvivl om at det var sådan det skulle være og netop lige de piger! 00000858.gif

Jeg er personligt ikke så vild med tanken om at det, som det ofte er i Danmark, er børn som skal være brudepige og brudesvend. Jeg har ikke selv børn og vil bare syntes det var underligt at skulle "låne" sig frem, selvom jeg har en skøn nevø og niece. Jeg kan så samtidig også rigtig godt lide mange af de traditioner som kommer fra USA, og det at have voksne brudepiger er nok også en af dem og det er endnu ikke så udbredt i Danmark, men kan høre og se b.la. herinde at det er noget som vinder mere og mere frem. Så jeg elsker ideen om at brudepigerne er en søster og/eller nogle tætte veninder, det er ihvertfald det mest naturlige for mig :)

0

Del dette indlæg

Mange tak for Jeres svar :-)

Jeg var slet heller ikke i tvivl om, at det var de piger, jeg skulle ha' som mine brudepiger!

I grunden er jeg også enig med Therese (og tillykke med brylluppet LIGE OM LIDT! :D), om at jeg ikke vil låne mig frem, det synes jeg bare ville være rigtig underligt!

Mine brudepiger skal IKKE rende mig i røven overhovedet.

De skal være der sammen med mig, dagen inden og morgen inden vi skal i kirke.

Så bliver vi alle sammen hentet i en 9 meters lang limousine og kørt i kirken :-)

Vores bryllup bliver halv stort, da vi er 50 gæster :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Til vores borgerlige vielse havde vi vores 4 piger (2 fælles + 2 hans) som "brudepiger". Jeg har hele tiden set det som en selvfølge, at de også skal være brudepiger til vores kirkelige velsignelse næste år.

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt i tvivl om brudepiger, har tænkt min niece som til den tid er 7 år, hun er min eneste niece resten er nevøer, og så har jeg også overvejet min søster, så de to er brudepiger sammen(de er mor og datter). Tanken om nogle veninder har også strejfet mig, så ved det ikke helt endnu - men der er også over et år til :) Har også en søn, men han er kun 1½ til den tid, så endten skal han stå ved siden af sin far eller sidde sammen med bedsteforældrene eller barnepigen som skal passe ham efter vielsen og til næste dag.

0

Del dette indlæg

Vi ville som udgangspunkt ikke have brudepiger. Men vi har 3 tøser tilsammen på 9, 13 og 15 år, og de så det, som det mest romantiske i verden, hvis de måtte være brudepiger. Så selvfølgelig skal de være det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kusine som til næste år fylder 17 skal være min brudepige og hendes bror på 12 skal være min brudesvend.

De er mine eneste fætter/kusine som er yngre end mig og jeg har altid haft et rigtig nært bånd til dem begge, så nu da et bryllup lå for døren vidste jeg at de skulle være tæt på mig denne dag. Derfor er jeg super glad for at de har sagt ja til at ville være så tæt på (de kan godt være noget generte så var nervøs om de ville have den opmærksomhed der følger med). Og er da også helt klar på hvis de senere hen springer fra fordi det bliver for meget for dem.

For mig er det bare vigtigt at der er en til at holde min buket i kirken og rette på sløret, fjerne ris fra håret osv.

Og så skal de hjælpe med at pakke gaverne ud.

0

Del dette indlæg

Jeg har 3 voksne brudepiger/brudeterner, som vil hjælpe mig gennem formiddagen på kobberbryllupsvelsignelsesdagen. I kirken skal to gå foran og den sidste skal tjekke at kjolen sidder perfekt inden hun går ind

:cheerleader3:

Om fredagen, håber jeg at vi kan mødes på Søgården, som er det lokale bowling- aktivitets- og selskabscenter. De har en rigtig hyggelig restaurant og et skønt barområde i forbindelse med bowlingområdet, som faktisk også er rigtigt hyggeligt :thumbsupsmileyanim:

Meningen er, at vi skal hygge, bowle og spise en hyggelig middag sammen, inden vi går over på et af vores værelser, og råhygger inden vi lægger os til at sove - lørdagen bliver jo lang og fyldt med oplevelser :biggrin:

Jeg vil ikke undvære deres selskab, hverken om fredagen eller om lørdagen, hvor jeg jo nok har en flok af både hafferlaffer og sommerfugle i maven - brudepigernes opgave bliver at aflede min opmærksomhed :biggrin:

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg

Hej velkommen til..

Jeg har 3 brudepiger, MIn dejlige kusine, som jeg altid har haft et specielt bånd med... Min aller bedste veninde igennem 15 år, og en veninde som er kommet tæt ind på livet af mig, de sidste 4 år..

Det er ikke fordi de har skulle hjælpe rigtig med noget, tværtimod, jeg er selv ret vild med at arrengere og lave tingene selv.''

Men jeg har også været ret vild med at tingene ikke altid har skulle dreje sig om mig, men også kunne gøre noget ud af dem... Vi har brugt mange aftner på at kigge på kjoler til dem, og endte med at købe kjoler på denne side fra usa http://www.dressilyme.com/wedding-apparel/bridesmaid-dresses-b00311-pd-910/ faktisk er det de kjoler vi har købt bare i lilla....

Igår var vi i biografen og se "brudepiger" og ude og se på sko undertøj osv til dem.. SSSSÅÅÅÅÅÅ hyggeligt...

Til allesammen herinde, kan varmt anbale filmen "brudepiger" JEg tror ikke jeg nogensinde har grinet min røv i laser så meget i en biograf..

held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja, vi skal hverken ha forlover eller brudepiger, hehe. Vores vielse bliver holdt udendørs (krydser fingre for at det ik blir regnvejr) og vi blir kun omkring 30 mennesker..... og så er det vist bare ik rigtig os :) Det skal bare være stille og roligt med en saxofonist eller trompetist, der spiller når jeg kommer gående og imellem de ting, der skal foregå under vielsen ..... og så står H2B der og venter på mig selv :)

0

Del dette indlæg

Vi har 4 brudepiger hvor af den ene er Maid of Honor.

Jeg kan utrolig godt li de store amerikanske bryllupper (ja havde man bare rigtig mange penge til sit bryllup, suk), så de 3 af dem skal gå ind før mig i kirken og Maid of Honor skal gå ind efter mig og sørge for at alt sidder som det skal :)

Grunden til jeg valgt dem jeg har er: Den ene af dem er min lillesøster på 12, som jeg altid har været lidt af en mor for (jeg var 13 da hun blev født og har passet hende RIGTIG mange gange fra hun var helt spæd), så det er næsten som at have min egen datter der :) Så er der min kusine på 22 som jeg snakker meget med, og min rigtig gode veninde som jeg har kendt siden jeg var 15 (er 25 nu), og min maid of honor er min ældste veninde som jeg har kendt siden 6. klasse. Alle 4 betyder rigtig meget for mig og har overhovedet ikke været i tvivl om at det var de 4 som skulle være brudepiger :)

HtB har "kun" forloveren i bryllupsfølget :)

Redigeret af Line Back
0

Del dette indlæg

Jeg har to brudeterner som er børn på 6 og 8 år, som går ind efter mig havde jeg tænkt. Jeg har vist også en brudepige, min søster som retter på sløret og så smutter ind. Jeg ved ikke om hun og min veninde burde være brudepiger og gå med ind. Har I voksne brudepiger som går ind efter jer? Har de så ens kjoler på ligesom i amerikanske film? Det er en stor sag med de kjoler i følge mit engelske bryllupsblad.

0

Del dette indlæg

Har ikke rigtig nogen holdning til brudepige. Fint både m og uden;-)

Jeg skal ha brudepige/svende. 5 stk. Mine to unger på 3 og 6. Nevø og niece på halvanden og 5mdr. Også min voksne søster til at holde styr på at ungerne kommer hjem op af gulvet. De skal gå ind før mig.;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har valgt at have brude piger, mest fordi det er noget jeg har ønsket siden jeg var en lille pige :) jeg har 5 brudepiger, 4 voksne og et barn... det er mange ja men jeg eeeelsker det :)

de voksne er mine tre niecer (jeg blev moster i en meget tidlig alder :) ) og min bedste veninde, som jeg så har valgt til at være første brudepige (maid of hornor), min yngste brudepige er min venindes datter som til den tid er 12år....

jeg har valgt mine niecer fordi de bare er mine prinsesser, mit et og alt, min veninde er fordi hun altid stiller op når jeg har allermest brug for det, vi har så tæt et bånd at vi tænker som et gammelt ægtepar :) og hendes datter er fordi jeg altid har lovet hende det og jeg vil ikke svigte hende plus hun er mit lille pus <3 :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer