katrine12

Panik panik

13 posts in this topic

Tror jeg har været hele følelses registeret igennem i dag!

Jeg ringede for at følge op på Svalegaarden, hvor vi skal holde vores bryllup. De er i gang med at renovere deres tag. Da vi besøgte dem i juni, fik vi afvide at der ikke ville være stillads i gården. Så i dag ville jeg lige høre hvordan det gik - jeg fik afvide at de ville pille stilladset ned i den ene side og sættet det op i den anden side - det blev jeg ikke videre begejstret for at høre, så jeg spurgte endnu en gang om det ville sige at der ville være stillads i gården??? Ja, det ville der være. Så blev jeg noget knotten, da vi jo var lovet at den var fri for stillads!

Jeg gjorde det meget klart at det var jeg ikke tilfreds med - og det kunne jeg ikke acceptere. Jeg sagde til ham at jeg ville snakke med gemalen og se hvad vi så kunne finde på - og derefter vende tilbage.

Efterfølgende har vi besøgt Papegøje Haven - og der bliver det. De er ekstrem prof.

Vi forelskede os i Svalegaarden, da det er gammelt og meget romantisk - men skulle ha' hørt på vores mavefornemmelse, da vi fik oplyst at det var Scheelsminde der har Svalegaarden. Men tænkte at de skulle ha en chance.

Vi har tidligere været til bryllup på Scheelsminde, det var under al kritik - Tror vi har lært noget i dag!!!!!

0

Annonce ♥

Ejjjj hvor er det bare ærgerligt!! Kørte forbi Svalegården så sent som i dag, og så godt at der ikke alene er grimt stilads, men også en kæmpe blå container fyldt med byggeaffald :td: Ikke særligt festagtigt....

Selvfølgelig skal de have bygget om, men de kunne da godt have informeret deres gæster om det i ordentlig tid, da de opdagede at tidsplanen ikke holdt.

Min søsters bryllup blev holdt på Svalegården, og det var SUPER godt. Men jeg har også været til fest i Papegøjehaven for nyligt, og det var også SUPER godt. Det eneste jeg vil sige med Papegøjehaven var, at de var lidt vel hurtige med at rydde natmaden af bordet (efter min mening), og at der ikke var nok brød til forretten, og heller ikke noget smør til forretten. Men det er jo småting!! Jeg er sikker på, at I får en dejlig fest i Papegøjehaven!! :bearhug:

0

Kunne I så godt slippe "ud af" Svalegaarden uden videre? For det synes jeg da i givet fald er flot af dem :) Selvom jeg er enig i, at de burde have informeret jer om stilladset, når I specifikt var lovet at det var væk...

Har nu ellers hørt godt om Scheelsminde, har dog aldrig været der selv. Har tilgengæld været i papegøjehaven og det var tosset godt! :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har ikke snakket med ham endnu - men da de ikke har overholdt hvad de har lovet - og har ALDRIG informeret os, det har været os der skulle kontakte dem for at høre.

Går ud fra at de ikke vil tilbage betale depositum - men så må vi tage det til den tid - ved at vi ikke er de første der har aflyst vores bryllup pga deres renovation!!!

Men det mindste var da at de informerede deres kunder om det!

0

Annonce ♥

Jeg har ikke snakket med ham endnu - men da de ikke har overholdt hvad de har lovet - og har ALDRIG informeret os, det har været os der skulle kontakte dem for at høre.

Den kan nok blive vanskelig. Selvom alle - ihvertfald her - nok kan blive enige om at sådan et stillads ikke er kønt, så skal I jo ikke holde festen der hvor stilladset står. Jo jeg forstår godt hvad du mener men tænker mere aftalemæssigt. Den dialog I har haft med dem om ombygningen har jo umiddelbart kun været mundlig. De kan hævde at de indvendige rammer ikke påvirkes af at der står et stillads udenfor og at det ikke er hele bygningen der er under renovation. Var det tilfældet burde de jo helt have undladt at holde bryllupsfester i den periode og så er det en anden snak. At du siger at andre har aflyst fester med samme begrundelse kunne måske også pege i den retning.

Har I overvejet om det er noget I vil kunne leve og så prøve at forhandle jer frem til en vis rabat med henvisning til det du selv siger. Alternativet er jo at I står med em merudgift i form af et allerede indbetalt depositum.

0

Så fik jeg snakket med direktøren fra Svalegaarden - han var sød og meget forstående!

Vi får endda vores depositum tilbage, så den service kan vi ikke brokke os over!!!!!

0

Først vil jeg skrive at jeg kan sagtens forstå dit valg og håber det hele bliver perfekt. Men så sandelig også flot af Svalegården. Det havde jeg ikke troet var sikker på, at du mindst ville miste depositumet. Men fedt :cheerleader3:

0

Ja det må man sige. Det er flot men det kunne så også tyde på at det er lidt mere end en renovation af en facade. :thumbsupsmileyanim: Så kan I jo med god samvittighed (og penge på lommen) tage ud og tale med et nyt sted. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg bliver lige lidt nysgerrig omkring scheelsminde - der skal vi nemlig holde det - har kun hørt godt om det af folk som før har været til bryllup der. syntes selv at de har været vildt søde og så laver de fantastisk mad. Men hvad var problemet da du var til fest der..?

0

Jeg bliver lige lidt nysgerrig omkring scheelsminde - der skal vi nemlig holde det - har kun hørt godt om det af folk som før har været til bryllup der. syntes selv at de har været vildt søde og så laver de fantastisk mad. Men hvad var problemet da du var til fest der..?

Vi var til bryllup på Scheelsminde.

Vi var alt for mange gæster på for lidt plads. Maden var ok, min bordherre spurgte om det var muligt at få et ekstra stykke kød, men nej, for så var der ikke nok til alle.

Tømme flasker blev ikke taget af bordret og bad du om sodavand/øl gik der lang tid inden det kom, vin glas var tomme, så man ikke havde noget når der skulle skåles.

Så nogle ting jeg synes I skal være obs på!

0

Hej.

Vil lige komme med en lille indskydelse,- bare lige for at berolige jer der nu skal holde fest på scheelsminde. Ved godt at ikke alle bryllupper er ens eller forløber ens, men vi var til bryllup på scheelsminde sidste år, kan bestemt kun anbefale stedet. Super betjening og mad.

I juni i år holdte vi selv vores bryllup på svalegaarden, og vi har absolut intet at sætte en finger på stedet, maden eller kommunikationen. Der havde de godt nok også et stillads oppe, dog ud mod vejen, og da vores fest var i stue etagen, var vi ikke berørt af det. Men kan udmærket godt forstå i er utilfredse nu hvor stilladset åbenbart er rykket ind i gaarden, den er jo ligesom med til at give svalegaardens charme som en helhed.

0

Vi var til bryllup på Scheelsminde.

Vi var alt for mange gæster på for lidt plads. Maden var ok, min bordherre spurgte om det var muligt at få et ekstra stykke kød, men nej, for så var der ikke nok til alle.

Tømme flasker blev ikke taget af bordet og bad du om sodavand/øl gik der lang tid inden det kom, vin glas var tomme, så man ikke havde noget når der skulle skåles.

Så nogle ting jeg synes I skal være obs på!

Men vel egentlig ikke alarmerende forhold;

Man er nogle gange ude for at der kan være meget trangt nogle steder og ofte viser det sig at stedet har gjort opmærksom på det hvor man er blevet enige om at det går nok. Nogle selskaber spiser mere end andre og måske I har ramt loftet :thumbsupsmileyanim: Er der mange taler og indslag hindrer det personalets muligheder for at rydde af, skænke og servere for det gør man ikke under indslag.

Jeg siger ikke at det har forholdt sig sådan men har været ude for steder hvor vi taler om helt andre graverende forhold. Men det kan jo være fint at have det i baghovedet.

0

Annonce ♥

Jeg har også kun hørt meget positive ting om scheelsminde, og vi har faktisk også lige reserveret Svalegaarden...vores bryllup er dog først i 2012, så vi undgår stilladset :thumbsupsmileyanim:

Men en rigtig træls oplevelse I har haft. Har personligt kun oplevet positiv korrespondance fra direktøren selv på Svalegaarden:)

God planlægnings-spirit fremover!

0