Johanne&Patrick

Hvad koster maden?

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi betaler lige godt 800 kr pr. kuvert (37 gæster, hvoraf 4 er børn), det er inkl. drikkelse ad libitum under middagen. Efter middagen afregnes der efter forbrug.

Natmaden er en pølsevogn, 6500 kr for pølser, brød, bøfsandwich, fransk hotdog ad libitum i 2 timer.

Vi har altså betalt os fra ikke at skulle gøre noget som helst selv, så det kan selvfølgelig gøres en del billigere :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kokken og Jomfruen = 179kr pr. kuvert inkl. vine, kaffe & chokolade + 4 retters menu..

Gourmetkokken = 325kr pr. kuvert for 4 retters inkl. kokke

CL party service = 139kr pr. kuvert med helstegt svin "With all the trimmings"

^^ Bare lige for at give jer et par forslag (Og et par forskellige prisideer)

Jeg ville ikke selv bruge Kokken & Jomfruen pga. mange dårlige personlige erfaringer, men det skal jo ikke forhindre andre i at gøre det! :)

Men det var nu også mest for at vise jer at der er MASSER af tilbud derude med 2-3-4-5 retters menuer - og endda nogle inkl. kok/serveringspersonale osv.. Det er bare at kigge sig godt om - og så synes jeg det her forum er genialt da der ligger en masse viden og erfaringer bag brugerne! :) Så spørg løs - der er næsten altid nogen der ved noget om noget eller nogen! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Flere muligheder ift. menu at køre på, bare for at give et prisforslag ....

Alfred og Kamilla : Fra 305 kr for en 3-retters. De kører nu menu hver måned, der fokuserer på sæsonens råvarer.

Kopps Kokkerier: 3 retter, 395 kr - 4 retter, 445 kr eller 5 retter, 495 kr.

- de 2 gutter kan altså lave mad til den helt store guldmedalje ....den ene har bla tidl været ansat på Kongeskibet Dannebrog ..... men det er også lidt småpebret :) Og man betaler for, at de kommer ud ved siden af.

0

Del dette indlæg

Vi har fået et tilbud på 269 kr pr. person, lavet af kogekone som vi har fået anbefalet af familie og hun kan lave det ligesom vi vil have det. Men selvom mine forældre betaler maden gik min kæreste fuldstændigt i panik da han hørte prisen.

Han er dog heldigvis kølet ned igen da han fandt ud af at kvalitet koster :loveshower:

Men vi bliver også 90 personer. Jeg vil dog stadigvæk gerne have at vi får noget vi som par kan være stolte af at servere :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi giver 1400 kr. pr. kuvert, men det inkluderer også ALT, en slags samlet pakke, hvor vi faktisk ikke skal lave noget som helst, både før og efter brylluppet:

prisen indkluderer bl.a.:

- velkomstdrink

- 3 retters menu

- vin, øl, sodavand osv. ad libitum under middagen

- kaffe, the avec og sødt

- 3 timers fri bar

- blomsterdekorationer m.m.

- fakler omkring slottet

- personale hele aftenen/ natten

- slutrengøring

- gratis brudesuite

vi bliver mellem 70-80 personer.

0

Del dette indlæg

Vi endte med en pris, der hed 1100 kr i gennemsnit pr. kuvert, hvilket dækkede:

Feststed (altså personale, blomster, oprydning, osv)

Kage + frugt, kaffe og sodavand/øl

Aperitif

Forret

Ganefrisker

Mellemret

Hovedret

Dessert

Kaffe, te, avec og sødt

natmad

Sodavand, øl og vin ad libitum til middagen

Fri bar i i to timer efter middagen

Drikkevarer efter forbrug efter de to timers fri bar (dette er regnet med i de 1100)

Vi var 43 til middagen, herunder 4 børn. :)

0

Del dette indlæg

Vi skal give 175 kr pr kuvert. Det er med forret, buffet - hovedret og så er kokken incl i prisen.

Derudover bestiller vi bryllupskage hos hende som koster 35 kr pr snude.

Drikke vare køber vi i tyskland.

Hende vi skal have fra hedder Lottes mad.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flere muligheder ift. menu at køre på, bare for at give et prisforslag ....

Alfred og Kamilla : Fra 305 kr for en 3-retters. De kører nu menu hver måned, der fokuserer på sæsonens råvarer.

Kopps Kokkerier: 3 retter, 395 kr - 4 retter, 445 kr eller 5 retter, 495 kr.

- de 2 gutter kan altså lave mad til den helt store guldmedalje ....den ene har bla tidl været ansat på Kongeskibet Dannebrog ..... men det er også lidt småpebret :) Og man betaler for, at de kommer ud ved siden af.

Man skal så være opmærksom på at ved Alfred og Kamilla, skal der også betaling til kokke oveni..

0

Del dette indlæg

Det man jo tydeligt kan se her er det som de fleste godt vidste i forvejen. At der prismæssigt er milevid forskel på at købe en feststedsløsning i storbyerne i forhold til provinsen. Mange steder i provinsen kører med kuvertpriser på 5-700 kr. pr. stk. og er ofte meget mere liberale med hensyn tl sluttidspunkter og fri bar. Derved er afstanden til "gør det selv løsningerne" hvor folk selv skal sørge for at bestile mad udefra også mindre.

Catering er derimod mere goegrafisk ensartet rundt omkring og mit bud er ca.2-400 kr. for en kuvert hvis man ikke vil gå helt til yderlighederne.

0

Del dette indlæg

jeg har afsat omkring 650 kr pr mand .... og vi holder det selv. Det er til forret, hovedret, dessert, kage (laver selv cupcakes) og så natmad .... og self drikkevarer der bliver købt ind i Tyskland .... håber det kan lade sig gøre for det :)

.... det er så også incl 5000 til en pølsevogn til natmad :D Håber jeg kan få lavet det som en totalt surprise efter midnat :P .... men nu må vi se. Ikke engang mine forældre der kommer og hjælper til, vil få det at vide, haha

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi gav 31200 og det var

buffet med

Karrysuppe med rejer

indbagtvarmrget laks

koldrøget lakseruller

chilimarinerede kyllingebryster

frikadeller

kyllingelår

honningmarineret skinke

oksefilet

chilli con carne

salatbar

flutes

frisk frugt og hjemmelavet is til dessert

kaffe

bryllupskager

slik

chokolade

natmad:

Biksemad

øl, vin og vand ad libitum

bordækning, oppyntning oprydning kok serveringspersonale mv.

så 520 kr pr. næse alt i alt

0

Del dette indlæg

Vi bestiller fra kokken&jomfruen, vi giver 5200 til 37 personer. Det er en 3 retters. forret, hovedret og natmad. Vi har så selv købt vin til ca. 1500, på tilbud. desserten bruger vi bryllupskagen, og laver selv den.

0

Del dette indlæg

Vi bestiller fra kokken&jomfruen, vi giver 5200 til 37 personer. Det er en 3 retters. forret, hovedret og natmad. Vi har så selv købt vin til ca. 1500, på tilbud. desserten bruger vi bryllupskagen, og laver selv den.

Det syntes jeg egentlig lyder dyrt - ca. 140 kr. kuverten - set i forhold til hvem det er man har med at gøre. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har arbejdet på en restaurant som bi-job i flere år og jeg kan fortælle at det som regel ikke kan betale sig at have en fast pris på drikkevarer, da stedet er nødt til at sikre at de får det ind de skal have, så sætter de prisen ret højt på drikkevarer pr person. Mange steder har man mulighed for selv at tage eksempelvis velkomstdrink med selv og derved gøre det billigere og man kan ofte også forhandle prisen på vin, øl og sodavand lidt ned.

Bare lidt fif ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så gad jeg godt at vide hvilken restaurant du har arbejdet på for det er mig bekendt ikke normalt. Betaler man efter forbrug er der jo en enhedspris som ofte kan ses direkte i restaurantens menukort (som de så kan forhandles på), og taler vi fri bar betaler man kun én pris.

0

Del dette indlæg

Vi skal give 175 kr pr kuvert. Det er med forret, buffet - hovedret og så er kokken incl i prisen.

Derudover bestiller vi bryllupskage hos hende som koster 35 kr pr snude.

Drikke vare køber vi i tyskland.

Hende vi skal have fra hedder Lottes mad.

Har I erfaringer med maden derfra?

Eller er dte kun prisen der har fået jer til at vælge mad derfra

0

Del dette indlæg

Vi skal betale 600-800 pr kuvert alt efter hvor vi vælger at holde festen. Vi bliver 26.

I prisen er der:

- Velkomstdrink

- Forret

- Hovedret

- Dessert (kaffe, the, småkager og bryllupskage)

- Natmad

- Øl, vand og vin ad libitum under middagen

- Bar med øl, vand og vin ad libitum i 4 timer

Redigeret af Miss79
0

Del dette indlæg

Vi holder et "forsamlingshusbryllup" med omkring 90 gæster. For mad og drikkevarer ligger vi på omkring 27.000kr. Det gælder velkomstdrinks med snacks, forret, hovedret, bryllupskage, kaffe/småkager, natmad og drikkevarer: vin, øl, vand, somersby, gajol, bailey, cognac osv.

Vi henter selv drikkevarer i Tyskland, da vi selv må medbringe. Vi har valgt at desserten er bryllupskage, som en fælles veninde laver. Så det er vel en kuvertpris på 300 kr pr person :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer