dutte77

bryllupskage ?

15 indlæg i dette emne

Hejsa alle sammen...

Jeg/vi har et lille dilemma... skal vi ha en bryllupskage eller ej eller I hvilken form skal vi ha den ?

Jeg skal vies klokken 15 og skal ikke med at skal have kaffe før spisning...

vi skal have buffet og det betyder at vi også skal have en stor dessertbuffet hvor vi skal have kaffe til ?

Hvad gør vi med bryllupskage ? vi tror ikke rigtigt at folk kan spise af den og så synes vi ikke rigtigt vi vil komme en masse penge i denne budgetpost...

så... løsningsforslag er meget velkomne...

smil fra dutte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jo lidt smag og behag.. Men altså vi skal vies kl. 14.30 og har helt fravalgt bryllupskagen. Vi synes ikke rigtig det passer at spise kage inden middagen, så der har vi i stedet valgt at servere lidt antipasti/snacks for gæsterne inden vi går til bords (og imens vi er til fotografering). Bare noget let. Og efter middagen har man jo lige fået dessert, så der er der alligevel ingen der kan spise bryllupskage, og så er det jo lidt synd hvis man har brugt penge på det. Men man kunne selvfølgelig også vælge at bryllupskagen skulle være desserten.

Jeg synes det kommer an på, hvor meget kagetraditionen betyder for én. For os er det ikke så vigtigt :rolleyes:

Håber I finder en løsning I er tilfredse med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi skal også vies 14.30 og er kommet frem til man ikk kan spise noget hvis man får bryllupskage kl. 16.00. Vi servere lidt frugt og snacks, maden er forret, derefter buffet og bryllupskage plus en dessert som dessert:)

Vi synes det er et godt alternativ for vi vil have bryllupskage og vi vil også gerne folk kan spise noget af den:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså til at starte med: SELVFØLGELIG skal I da ha bryllupskage med fine topfigurer og alt ting thumbsupsmileyanim.gif haha.

Jeg har faktisk været lidt i tvivl omkring vores .... regner med, at vi skal vies ved 14.30-tiden el lign, da vi ikke skal ha nogen reception. Når vielsen er overstået, så kører vi ud og får taget billeder og folk kører hen til fest-stedet, hvor der skal arrangeres værelses-inddeling for dem, der skal blive og overnatte osv. Jeg havde egentlig først tænkt mig, at bryllupskagen skulle komme ind til kaffen.... MEN.... da der kommer en 3-4 retters menu + jeg har booket en pølsevogn til natmad, kan jeg godt se, at vi måske når brækstadiet, hvis den skal klemmes ind der.... vil jo også være synd, hvis folk slet ik kan spise noget, når vi når til pølserne, hehe..... så tror faktisk, at vi serverer den om eftermiddagen, når vi kommer tilbage fra fotografering og så med en masse champagne til :)

I øvrigt kan jeg oplyse, at jeg selv laver den ..... det blir de fiiiiineste cupcakes (du kan se dem i min tråd) - har 1 år til at perfektionere dem i, hehe. Men det blir forh.vis billigt at lave .... max 500-700 kr incl alle de tests, der skal laves først .....

0

Del dette indlæg

Jeg må være enig med Maria Schmidt, i skal da have en bryllupskage! Selv ville jeg synes det havde været meget ærgeligt om vi ikke havde nogen, den ville have manglet. Ikke så meget for kagens skyld, lyder som om i har nok kage, men for traditionens skyld. :thumbsupsmileyanim:

Evt biks noget sammen selv som mange andre zillaer herinde, så bliver det forholdsvis billigt.

Hvornår i servere den er selvfølgelig lidt svært, holder i slet ikke nogen form for reception efter vielsen? Når i har kagebord som dessert ville jeg nok sige at i skulle have den inden middagen, altså stort set efter vielsen. Der er folk nok klar på at få lidt sødt.

Vi fik hjemmelavede muffins efter vielsen, men vin til ikke kaffe, så kaffe er altså ikke en nødvendighed.

Håber i finder ud af noget godt!

0

Del dette indlæg

Traditioner eller ej så er der en del der vælger at servere islagkage i stedet for bryllupskage (man kan måske kalde det for bryllupskage med is i). Det gælder særligt om sommeren. Hvis alternativet er at der står en stort set urørt bryllupskage tilbage fordi folk er proppede efter middagen så bør man måske veje traditionerne i forhold til at det er de færreste brudepar der er godt bemidlede og gøre det man selv syntes.

0

Del dette indlæg

tjaaaa.... den er godt nok svær...

vi har sådan set fundet en billig løsning på kagen, så det er ikke noget problem...

Men det er mere, at vi ville være ked af at bare skulle smide ud bagefter...

vi har overvejet at servere den sammen med natmaden, så der var noget hvis der var nogle der heller ville have noget sødt på det tidspunkt... ville det kunne gå ?

Vi skal ikke ha respetionen bagefter kirken, så det er ikke en mulighed...

WHAT TO DO.... WHAT TO DO.... ???

men hvis det er en endste bekymring vi for, så er det vist okay... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så hellere servere den sammen med kaffen efter middagen, hvis det skal være, vil jeg sige. Kagen vil jo normalt blive stående efterfølgende (indtil nogle pakker den væk og fryser den ned hvad mange gør). Så kan folk tage af den løbende hvis de vil indtil der er natmad.

1

Del dette indlæg

Jeg tror også jeg ville droppe den hvis vi skulle vies så sent...tror du har helt ret i at folk mister appetitten inden middagen hvis de først skal spise kage og så direkte videre til middagen..

Vi skal have bryllupskagen til receptionen sammen med et kagebuffet bord, og jeg tror heller ikke det bliver den traditionelle bryllupskage i flere lag... det bliver nok mere bare en stor kage i et lag med lidt pynt tror jeg. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Ajjj.... det er jo ikke meningen, at folk skal æde sig mætte i kage inden middagen, hehe. Men jeg ville nok også servere den sammen med kaffen så .... og screw it, om alle ikke sidder og smæsker sig i kage .... er vel ikke rigtig det, der er meningen ? :) At de skal blive mætte i kage og ikke resten af maden ? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu er hele traditionen med den store bryllupskage jo ikke særlig gammel. Og det er jo egentlig ikke den oprindelige danske tradition, hvis det skal være helt rigtigt. Det er jo kransekagen.. Så altså hele det her med om man skal have bryllupskage eller ej, det skal vel være et spørgsmål om hvorvidt man har lyst til at servere kage for ens gæster den dag? Altså, hvad er formålet med at have en bryllupskage? Hvad skal den være der for! Bare fordi den skal være der, fordi den skal være en lækkerbidsken, eller fordi det passer ind i den fest man holder.. Det er hvert fald for mig en godt retninglinje at have med i div beslutniger. :-)

:metteholm

0

Del dette indlæg

Vi skal først giftes kl 16, fordi vi heller ikke vil have kaffe/kage imellem vielsen og middagen. Vi har så derimod valgt at få bryllupskagen som dessert, fordi vi er overbevist om, at hvis vi først får dessert og derefter kage, så vil folk ikke kunne spise det. Vi har dog ikke tag-selv-bord som I har til resten af middagen, men det vil det jo så blive til desserten. Jeg tænker bare at hvis I synes den er overflødig, så er det en dyr post at bruge penge på. Håber I finder ud af det :17:

0

Del dette indlæg

Ha ha Maria. Enten har du ikke været til særligt mange bryllupsfester eller også er jeres familie/venner "kagevrag". Der bliver faktisk ikke smæsket særligt meget. :thumbsupsmileyanim:

Jeg gifter mig faktisk ind i Familien Kage, som jeg kalder dem, haha. Altså min egen familie kan æde uden lige, hehe .... og så kommer H2Bs familie, som egentlig ik spiser ret meget .... UNDTAGEN kage lol .... de er alle sammen typerne, der har mindst 5 forskellige slags kage/kageblandinger i huset.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer