Bjørnetæmmeren

Ihh ALTSÅ!

18 indlæg i dette emne

ÆV ALTSÅ!!! / :shooter:

Havde faktisk nærmest bestemt os for et sted (en lejrskole, hvor vi tidligere har været). Havde talt med manden der står for det, da jeg/vi var liiiiiiidt i tvivl om, om det var stort nok. Ja ja da!! var hans udmelding. Vi kunne saaaaaaaaaaaaaaaagtens være der.

Udfra samtalen med stedets ansvarshavende var mine tanker faktisk nærmest allerede fastsat på, at det blev der.

I går var vi så lige ude og se det igen for at være sikre og NEJ!! Vi kan :pokey: #% ikke være der... (y)

Nå, ny plan in the making :toot: KRYDS FINGRE FOR AT DET LYKKES, så er I søde... :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvilken lejrskole taler vi om ? (hvor i landet)

Den lejrskole vi var ude og se i går var Lynggården i Tranum, nordjylland. Et helt enormt dejligt, lyst og pænt sted, men som sagt med for små lokaler. Der er to mindre lokaler og ja... Vi kunne i princippet godt være der, men så skulle vi sidde i to rum og det vil vi ikke... :shooter:

Vi har dog nu i stedet kig på et sted der hedder Over Kroen ved Hvalpsund, som også er en form for lejrskole.

Det der tiltaler os ved lejrskole-idéen er, at vi får gæster langvejs fra - usa - så vi vil gerne have muligheden for, at vi alle kan sove der uden det samtidig kommer til at koste os en formue.

0

Del dette indlæg

I kunne ikke måske gøre det sådan, at de folk der kommer fra USA, betaler for overnatningen selv ? :)

Det ved jeg godt, at der er mange der gør, men det er en af vores (læs: min kærestes) STORE kæpheste... Han vil ikke have, at der er nogen der skal betale selv for at overnatte... :rolleyes:

Desuden bor vi altid gratis hos dem, når vi hvert år er på ferie i USA, så vi synes næsten ikke, at vi kan være bekendt, at de skal betale, når de nu kommer her for første gang... :fløjt: (hvilket vi i øvrigt glæder os SINDSYGT meget til... :balloon: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne ikke måske gøre det sådan, at de folk der kommer fra USA, betaler for overnatningen selv ? :)

Det ved jeg godt, at der er mange der gør, men det er en af vores (læs: min kærestes) STORE kæpheste... Han vil ikke have, at der er nogen der skal betale selv for at overnatte... :rolleyes:

Desuden bor vi altid gratis hos dem, når vi hvert år er på ferie i USA, så vi synes næsten ikke, at vi kan være bekendt, at de skal betale, når de nu kommer her for første gang... :fløjt: (hvilket vi i øvrigt glæder os SINDSYGT meget til... :balloon: )

Vi har selv planer om at invitere nogle gode venner fra Canada. Og dem har vi også tænkt os at betale overnatning for. Hvis de kommer bruger de i forvejen en del penge bare på rejsen, og så synes vi ikke vi også skal kræve de selv betaler overnatning. Vi vil jo virkelig gerne have dem med. Og på samme måde som jer, så har vi også besøgt dem derovre og boet hos dem gratis...

0

Del dette indlæg

Vi har selv planer om at invitere nogle gode venner fra Canada. Og dem har vi også tænkt os at betale overnatning for. Hvis de kommer bruger de i forvejen en del penge bare på rejsen, og så synes vi ikke vi også skal kræve de selv betaler overnatning. Vi vil jo virkelig gerne have dem med. Og på samme måde som jer, så har vi også besøgt dem derovre og boet hos dem gratis...

Hvor sjovt at der er andre end os, der "importerer" gæster langvejs fra... :cheerleader3::loveshower:

Jeg glæder mig simpelthen bare så sindsygt meget til de kommer... Tænkte på, hvad gør I mht. det faktum, at der så er nogle med, der ikke forstår dansk? Her tænker jeg på taler osv., men også selve kirkehandlingen?

Det er noget jeg har tænkt en del over, men har egentlig ikke rigtig fundet nogen løsning endnu - vil jo gerne have, at de får så meget ud af det som muligt... :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hvor sjovt at der er andre end os, der "importerer" gæster langvejs fra... :cheerleader3::loveshower:

Jeg glæder mig simpelthen bare så sindsygt meget til de kommer... Tænkte på, hvad gør I mht. det faktum, at der så er nogle med, der ikke forstår dansk? Her tænker jeg på taler osv., men også selve kirkehandlingen?

Det er noget jeg har tænkt en del over, men har egentlig ikke rigtig fundet nogen løsning endnu - vil jo gerne have, at de får så meget ud af det som muligt... :loveflag:

Hmm.. den med kirkehandlingen har jeg/vi ikke tænkt så meget på endnu - jeg er iøvrigt også mest i inspirationsfasen af planlægningen.. Men omkring taler og sange har jeg overvejet at skrive i invitationen til vores danske gæster, at der kommer vores engelsk talende venner, og så vil jeg lægge op til at gæsterne oversætter taler og sange til engelsk, og skriver dem ned, som de så kan få på dagen. På den måde forstår de også hvad der foregår. Jeg har også overvejet at det nok ikke er alle vores gæster der føler sig gode nok til at oversætte til engelsk, så der håber jeg at en af h2b's gode venner vil være oversætter før brylluppet. Han har nemlig læst engelsk og taler det flydende. På den måde ser vi ikke talerne selv før brylluppet og vores canadiske gæster har mulighed for at forstå det der foregår.

Den her idé er selvfølgelig stadig på tegnebrættet, men jeg håber det kan gå på den måde.

Omkring kirkehandlingen, kan vi måske få at vide hvilke passager præsten vil bruge og finde dem på engelsk eller sådan noget lignende. Sangene ved jeg så ikke lige med..

Håber det hjalp lidt.. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Det plejer at gå helt af sig selv. Er der mange udenlandske gæster vil man nok decideret vælge at oversætte eller holde talerne på engelsk men er det et mindre antal opfatter de rigtig meget via mimik m.v. Derudover kan det at der er mange udenlandske gæster i sig sig gøre at andre begrænser talerne og ikke mindst længden lidt.

Som toastmaster skal man nok være opmærksom på at de er vant til bare at tage ordet når det passer dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der ligger jo også en lejrskole i Blokhus. Der har jeg været til bryllup. Sovehusene er lidt barakagtige, men selve hovedhuset er fint og stråtægt - idyl med sand mellem tæerne

Hej Miss Lena

Ved du, hvor mange der kan være til spisning på den lejrskole i Blokhus? Vi bliver nemlig omkring 90, så vi er lidt begrænsede til de større lejrskoler... :unsure:

0

Del dette indlæg

Hvilken lejrskole taler vi om ? (hvor i landet)

Den lejrskole vi var ude og se i går var Lynggården i Tranum, nordjylland. Et helt enormt dejligt, lyst og pænt sted, men som sagt med for små lokaler. Der er to mindre lokaler og ja... Vi kunne i princippet godt være der, men så skulle vi sidde i to rum og det vil vi ikke... :shooter:

Vi har dog nu i stedet kig på et sted der hedder Over Kroen ved Hvalpsund, som også er en form for lejrskole.

Det der tiltaler os ved lejrskole-idéen er, at vi får gæster langvejs fra - usa - så vi vil gerne have muligheden for, at vi alle kan sove der uden det samtidig kommer til at koste os en formue.

Vi har også haft kigget på Over Koen i Hvalpsund, der var alt dog booket i 2012 (i de gode perioder) men kan se på deres hjemmeside at de har fået et afbud. Skynd jer og reserver hvis I vil have stedet, som du kan se på deres hjemmeside er de meget booket. Vi ville også have holdt vores bryllup deroppe, men var for sent ude og jeg startede i april med at spørge. Hyggeligt sted deroppe. God fornøjelse. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MetteFG
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også haft kigget på Over Koen i Hvalpsund, der var alt dog booket i 2012 (i de gode perioder) men kan se på deres hjemmeside at de har fået et afbud. Skynd jer og reserver hvis I vil have stedet, som du kan se på deres hjemmeside er de meget booket. Vi ville også have holdt vores bryllup deroppe, men var for sent ude og jeg startede i april med at spørge. Hyggeligt sted deroppe. God fornøjelse. :thumbsupsmileyanim:

Ja, der var faktisk kun lige præcis den ene weekend fri, som passede helt perfekt til vores planer - så nu har vi aftalt med dem, at de reserverer den til vi har været ude og se stedet på søndag :cheerleader3: Ihh, det bliver spændende...

Hvad har I så valgt i stedet? Har I fundet en anden lejrskole eller har I valgt en helt anden løsning?

0

Del dette indlæg

Lige en kommentar til det med at tage højde for de udenlandske gæster til brylluppet.

Da min svoger og svigerinde blev gift, havde de flere udenlandske gæster med - de sørgede for at byde velkommen på både dansk og engelsk (gommen på dansk, bruden på engelsk) og at alle informationer som f.eks. præsentation af maden osv. også foregik på engelsk. Derudover havde de sørget for at de udenlandske gæster sad til bords med nogen der var gode til engelsk, så de kunne give et resume af hvad der blev fortalt : :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Cilot
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer