NBN84

Hvor får/har i bestilt mad fra til den store dag?

13 indlæg i dette emne

Herhjemme kører vi lidt rundt i det med maden til brylluppet... Eftersom vi jo holder det i vores eget fælleslokale, skal det være en kok der kommer ud, eller mad udefra et eller andet sted... Jer andre der bruger a la samme løsning, hvor får i mad fra? :biggrin:

Har I taget chancen med maden? Eller "kender" i dem der kommer med den? Hvor meget ligger kurvertpriserne på? :thanks:

Håber ikke mine spørgsmål kører for meget i ring for tiden... :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer to alternativer til vores bryllup - vi har prøvet begge kokke/cateringfirmaer inden, så det kommer meget an på hvem der leverer den bedste menu/mest for pengene, når det kommer til stykket. Vi regner med en kuvertpris på ca. 300 kr. pr. person, men det kan godt gøres billigere, alt efter behov...

Jeg har det helt sikkert bedst med at have prøvet maden først :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer to alternativer til vores bryllup - vi har prøvet begge kokke/cateringfirmaer inden, så det kommer meget an på hvem der leverer den bedste menu/mest for pengene, når det kommer til stykket. Vi regner med en kuvertpris på ca. 300 kr. pr. person, men det kan godt gøres billigere, alt efter behov...

Jeg har det helt sikkert bedst med at have prøvet maden først :thumbsupsmileyanim:

Det lyder altså også fornuftigt at afprøve først, hvis man kan nå det/komme til det... Sys også ca. 300 pr. person er en goood pris! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi bare tager den "nemme" løsning med en buffet hos enten kokken og jomfruen eller salt og pebber. Jeg tænker, at gæsterne får lidt at spise efter vielsen, når de ankommer til feststedet. Dette regner jeg dog med selv at lave i form af sandwich, muffins eller andet. Menuen står på buffet, som ikke må koste mere end 200 kr pr kv. Men det kan man også sagtens få når vi kun skal have en "hovedrets-menu" - dvs ingen forret eller dessert.

Senere skal vi jo så have bryllupskage, og det regner jeg med tæller som dessert. Jeg gider ikke bruge en formue på mad, når jeg ved at folk bliver simpelthen så mætte, hvis der både er 3 retter, bryllupskage og "en mellemmad" efter vielsen.

Jeg regner med snart at bestille maden. Så jeg kan få det ud af verden. Så regner jeg med at kontakte dem en uge før den store dag, og bekræfte aftalen - tænk hvis de glemmer det :sm:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder også festen i et forsamlingshus, så vi har fået en kok til at komme. Hun står for al indkøb, tilberedning og anretning. Vi leverer selv kødet, så det er selvf. ikke med i prisen, som er 130 kr. pr. kuvert.

Vores menu lyder således:

Forret:

Terrin og confit af due, æble & peberrod samt balsamicoglace.

- Hertil hjemmebagt brød.

eller

Confiteret duelår & vildtsouffle, rødløgskompot, pastinak & sprødt.

- hertil hjemmebagt brød.

----

Hovedret (buffet)

Marineret helstegt vildt - kølle samt filet,

2 slags kartofler

2 slags tilbehør (grønt)

1 slags salat

Sauce efter aftale

----

Til dessert tager vi bryllupskagen (2100 kr. til 60 pers.), og til natmad komemr der en pølsevogn.:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder også festen i et forsamlingshus, så vi har fået en kok til at komme. Hun står for al indkøb, tilberedning og anretning.

Det er næsten generelt også en betydeligt bedre løsning end en catering løsning. Al respekt for K&M og ikke mindst deres priser men det er masseproduceret mad og man får hvad man betaler for (forudsat at de ikke glemmer noget). Taler vi catering ville jeg nok i stedet overveje den lokale slagter, et lokalt cateringbureau o.l. hvor kvaliteten alt andet lige er bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bestiller fra kokken&jomfruen. vi giver vist 130 pr. kuvert for 3 retter

Forret- Varmrøget laks

Hovedret - Dyresteg af krondyr

Dessert tager vi bryllupskage, som jeg selv laver

Natmad - Tappas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder også festen i et forsamlingshus, så vi har fået en kok til at komme. Hun står for al indkøb, tilberedning og anretning.

Det er næsten generelt også en betydeligt bedre løsning end en catering løsning. Al respekt for K&M og ikke mindst deres priser men det er masseproduceret mad og man får hvad man betaler for (forudsat at de ikke glemmer noget). Taler vi catering ville jeg nok i stedet overveje den lokale slagter, et lokalt cateringbureau o.l. hvor kvaliteten alt andet lige er bedre.

Ja, jeg har det også rigtig godt med vores løsning. Dertil er kokken en af Kærestens gamle soldaterkammerater, så han har smagt hendes mad før og siger at hun er virkelig dygtig. Af han så selv har mulighed for at skyde ænder, duer og råvildt selv, gør det bare muligt for os at have så lav en kuvertpris, med så høj kvalitet af mad! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige smide en kommentar med her..

Nu hvor i snakker catering firmaer, så vil jeg lige advare mod Ebuffet det er godt nok billigt mad og de reklamere for rigtig kvailitet og gode råvarer og har flotte indbydende billeder på deres hjemmeside.

MEN vi brugte dem til vores datters navngivningsfest og det var virkelig skidt. :boohoo: Maden kom godt nok til tiden, men det var tørt og kedeligt, vi havde ellers glædet os så meget til lækker mad. De kartofler der skulle være ovnbagte kartofler med krydderurter, viste sig at være bådkartofler(fra fryseposer) med lidt oreogano. Falaflerne (til vegetarene) var kolde og var som at tygge i gummi. Det som vi troede ville være burritos (vi havde selv sørget for en ordentlig omgang guacamole til) viste sig at være mini forårsruller(igen fra fryse boksen) og jeg kunne blive ved. Maden var simpelthen ikke iorden, i forhold til den beskrivelse de havde fået da vi bestilte det. :td:

Vores gæster endte med at spise sig mætte i flute og vores hjemmelavede salat + Kage. :pokey:

Og ja jeg ved godt at man skal passe på med catering og man får hvad man betaler. Men det virkede som et reelt sted, der baserede deres mad på lækre råvarer til en lav pris (de sparede på reklame, og kunne derfor sælge billigere)

Ville lige give min erfaring videre, hvis nu nogen skulle være faldet over samme "gode" tilbud. Det ville være så trist at stå der på bryllups dagen og blive flov over den mad man skulle til at servere (ligesom jeg gjorde) :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer