Brud-engang?

sæbebobler, ris el andet?

19 posts in this topic

Jeg har tre børn, og føler det er forkert at der kastes ris ved vores bryllup. Jeg har ikke brug for mere frugtbarhed.

Men jeg har fået kommentarer til at sæbebobler kan de gamle nok ikke finde ud af og det er mest for børnene (som der ikke kommer mange af)

Er der nogen ideer? eller erfaringer? Jeg har også hørt om sesam frø..... men ved ik hvad jeg synes om det.

Er det for tomt slet ikke at have noget når man kommer ud fra kirken og evt frabede sig ris?????

Hilsen

HW

0

Annonce ♥

Det kan være det gi´r sig selv, for der er efterhånden rigtig mange kirker der IKKE tillader at man kaster ris, pga fuglene blir syge når de spiser dem. Jeg er næsten sikker på at de "Gamle" vil hygge sig rigtig meget med at puste sæbebobler, de kan også købes som en lille skyder med batteri som selv puster dem ud i Br-legetøj. :17:

0

hvad med at kaste rosenblade? Jeg var til et rådhusbryllup i sidste weekend og der blev der udleveret rosenblade til folk, og det så altså rigtig godt ud.. :loveshower:

0

Eller måske almindeligt papir-konfetti? Det giver garanteret nogle festlige billeder!

0

Annonce ♥

Alternatives-To-Throwing-Rice-At-Your-Wedding-280x210.jpg

Sæbebobler..

wedding-rice-100604-02.jpg

Ris...

wedding_rose_petals_1.jpg

Rosenblade..

weddingconfettigreat.jpg

Konfetti....

080208megandanw-3276-edit.jpg

Fuglefrø...

0

Okay jeg var klart hoppet på rosenbladende! :D

0

throwing-rose-petals-wedding-exit-ideas-500x333.jpg

Tak for jeres svar.

Jeg synes det ser vildt flot ud m lyserøde rosenblade, men hvordan gør man? river man bladene af nogle roser dagen før og pakker dem ind i poser så de ikke tørrer ud? eller hvad? sæbebobler er vildt flot også. Min mand mener ikke vi skal gøre noget som helst og så bare tage det som det kommer....... ikke enig!

Men jeg har hørt at rosenbladene kan smitte af på kjolen? nogen erfaringer med dette?

0

Annonce ♥

Jeg har også hørt at sæblebobler kan give skjolder på tøjet? Men er nok afhængigt af, hvilket type stof, det er :-)

0

Ved ikke med ægte rosenblade - men tror da bare jeg ville købe kunstige?? De kan købes på Ebay til ingen penge..

$(KGrHqQOKi4E5n6MG,t!BOcg!8qEhw~~60_12.JPG

Kan købes her - for ca. 30 dollars for 5000 blade! :)

0

enig med din mand tror jeg... tag det som det kommer, det er slet ikke jer der skal bestemme det... i kan selvfølgelig opfordre til noget eller forklare om regler hvis de rnu ikke må kastes med ris, men det er altså gæsterne der bestemmer her - synes jeg :rolleyes:

0

Jeg synes idéen med rosenblade er super, ægte eller kunstige :thumbsupsmileyanim:

Og fuglene bliver i øvrigt ikke syge af ris, så man kan roligt kaste ris uden at være bange for at fuglene får det dårligt eller dør :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg ville personligt ikke vælge de kunstige blade - hvem skal feje dem op bagefter? Det virker også en smule -ja kunstigt imo, men så er det jo godt det ikke er min beslutning :wink:

0

Hvis det er rosenblade du vælger, så er det bedst at de er ægte, man kan godt se forskellen på billederne! Det er meget almindeligt at bruge rosenblade til pakistanske, tyrkiske og arabiske brylluppper. Spg. dem hvor man kan købe det henne og hvad det koster

0

jeg har valgt at jeg vil lave små risposer og sætte dem på pladserne i kirken dog ikke med ris men med fuglefrø, dyrevennen i mig bryder sig ikke om at vide at de stakkels pipfugle måske bliver syge af ris... :)

0

Mit valg er små poser med solsikkefrø, de er rigtigt fine dem til fuglene med striber på, vi skal giftes i skoven, så syntes det er et godt valg, så kan fuglene hygge med festmåltid når vi er taget videre :loveshower:

0

Annonce ♥

Uægte Rosenblade (de smitter forhåbentlig mindre af en ægte) - så undgår du skjoler på tøjet, og små frø de 'forkerte' steder :rolleyes:

0

Vi har købt cremefarvede sommerfugle i silke til at kaste med.. men vi må ikke kaste ved kirken så det bliver når vi træder ind af døren ved receptionen..

0

Jeg synes jo idéen om rosenbladene er rigtig fin! Jeg har selv tænkt over den med om der skulle kastes ris eller ej og havde egentlig tænkt mig at frabede det, da min mand er steriliseret (han ønskede ikke flere børn med hende han var sammen med dengang). Og derfor sætter det jo sine naturlige begrænsninger for frugtbarheden her :wink: Sagde derfor til ham at jeg ville frabede mig at vi ble riset, hvortil han svarede: "havde du seriøst troet at du ville kunne få min mor til ikke at kaste ris den dag?" Og det har han jo nok ret i, min dejlige svigermor vil nok være den første til at kaste ris.. Hmmmm :blink: What to doooooo?

Derfor har jeg tænkt over løsningen med rosenbladene, da jeg både synes det ser smukt og lidt anderledes ud og ikke giver det samme direkte "lav-nogle-børn"-tanke, som jeg tror risene gør for mange.. Sæbeboblerne bliver det højest sansynligt ikke til, da der kommer en del børn.. Forudset lidt at dét vil ende i klistret sæbeboblevand på både kjoler og børn :wink: Dog skal det hertil siges at min forlovede slet ikke anede derfor man kastede ris! Det gik først op for ham da jeg sagde hvorfor jeg egentlig ikke ønskede det..

Men ka også være at vi (jeg :lol: ) bare blæser på det og lader folk kaste med hva de har lyst til :biggrin: Tror egentlig ikke jeg tager det så nøje når det kommer til stykket, synes jo i bund og grund at risene hører sg til ved et bryllup og hænger mig nok lidt i traditionerne... Desuden må man godt kaste med ris ved den kirke hvor vi skal giftes...

Det blev vidst lige lidt filosofering over hvad jeg egentlig selv ønsker her midt i din tråd :blush: Men håber der er nogen der kan bruge mine (lettere forvirrede ) tanker til noget :)

Er der forresten nogen der har et klart svar: ka de piphanse der tåle ris, eller kan de tåle ris ikke?! I'm confused by now :unsure::blink:

0