Brud-engang?

sæbebobler, ris el andet?

19 indlæg i dette emne

Jeg har tre børn, og føler det er forkert at der kastes ris ved vores bryllup. Jeg har ikke brug for mere frugtbarhed.

Men jeg har fået kommentarer til at sæbebobler kan de gamle nok ikke finde ud af og det er mest for børnene (som der ikke kommer mange af)

Er der nogen ideer? eller erfaringer? Jeg har også hørt om sesam frø..... men ved ik hvad jeg synes om det.

Er det for tomt slet ikke at have noget når man kommer ud fra kirken og evt frabede sig ris?????

Hilsen

HW

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan være det gi´r sig selv, for der er efterhånden rigtig mange kirker der IKKE tillader at man kaster ris, pga fuglene blir syge når de spiser dem. Jeg er næsten sikker på at de "Gamle" vil hygge sig rigtig meget med at puste sæbebobler, de kan også købes som en lille skyder med batteri som selv puster dem ud i Br-legetøj. :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

throwing-rose-petals-wedding-exit-ideas-500x333.jpg

Tak for jeres svar.

Jeg synes det ser vildt flot ud m lyserøde rosenblade, men hvordan gør man? river man bladene af nogle roser dagen før og pakker dem ind i poser så de ikke tørrer ud? eller hvad? sæbebobler er vildt flot også. Min mand mener ikke vi skal gøre noget som helst og så bare tage det som det kommer....... ikke enig!

Men jeg har hørt at rosenbladene kan smitte af på kjolen? nogen erfaringer med dette?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

enig med din mand tror jeg... tag det som det kommer, det er slet ikke jer der skal bestemme det... i kan selvfølgelig opfordre til noget eller forklare om regler hvis de rnu ikke må kastes med ris, men det er altså gæsterne der bestemmer her - synes jeg :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er rosenblade du vælger, så er det bedst at de er ægte, man kan godt se forskellen på billederne! Det er meget almindeligt at bruge rosenblade til pakistanske, tyrkiske og arabiske brylluppper. Spg. dem hvor man kan købe det henne og hvad det koster

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jo idéen om rosenbladene er rigtig fin! Jeg har selv tænkt over den med om der skulle kastes ris eller ej og havde egentlig tænkt mig at frabede det, da min mand er steriliseret (han ønskede ikke flere børn med hende han var sammen med dengang). Og derfor sætter det jo sine naturlige begrænsninger for frugtbarheden her :wink: Sagde derfor til ham at jeg ville frabede mig at vi ble riset, hvortil han svarede: "havde du seriøst troet at du ville kunne få min mor til ikke at kaste ris den dag?" Og det har han jo nok ret i, min dejlige svigermor vil nok være den første til at kaste ris.. Hmmmm :blink: What to doooooo?

Derfor har jeg tænkt over løsningen med rosenbladene, da jeg både synes det ser smukt og lidt anderledes ud og ikke giver det samme direkte "lav-nogle-børn"-tanke, som jeg tror risene gør for mange.. Sæbeboblerne bliver det højest sansynligt ikke til, da der kommer en del børn.. Forudset lidt at dét vil ende i klistret sæbeboblevand på både kjoler og børn :wink: Dog skal det hertil siges at min forlovede slet ikke anede derfor man kastede ris! Det gik først op for ham da jeg sagde hvorfor jeg egentlig ikke ønskede det..

Men ka også være at vi (jeg :lol: ) bare blæser på det og lader folk kaste med hva de har lyst til :biggrin: Tror egentlig ikke jeg tager det så nøje når det kommer til stykket, synes jo i bund og grund at risene hører sg til ved et bryllup og hænger mig nok lidt i traditionerne... Desuden må man godt kaste med ris ved den kirke hvor vi skal giftes...

Det blev vidst lige lidt filosofering over hvad jeg egentlig selv ønsker her midt i din tråd :blush: Men håber der er nogen der kan bruge mine (lettere forvirrede ) tanker til noget :)

Er der forresten nogen der har et klart svar: ka de piphanse der tåle ris, eller kan de tåle ris ikke?! I'm confused by now :unsure::blink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer