Trine Kjaer

Den helt rigtige location

16 indlæg i dette emne

Hej alle i smukke brude!

Jeg skal giftes(surprise!), og vi er på udkig efter en utraditionel og anderledes location til festen.

Vi vil i forvejen ikke giftes hverken i kirken eller på rådhuset, men vil gerne skabe vores eget sted og øjeblik.. men, det er nu ikke der skoen trykker!

Vi skal jo holde en uforglemmelig fest, og ingen af os er interesseret i fælleshuse eller lignende. Vi har heller ikke lyst til et prinsesse bryllup på et gods eller slot, men er nok mere på udkig efter noget mere råt og anderledes.

Vi er helt og aldeles forelskede i Cph Square( www.cphsquare.dk - se under events), som normalt bruges til designshoots og møbler. Vi kender én, som for nyligt har holdt fest her, så vi ved det er muligt.

Problemet er at det er placeret i København og vi bor selv i Århus. Samtlige af vores venner og familie er også fra midtjylland, så vi synes det er omstændigt at flytte hele begivenheden og dermed alle gæsterne derover.

Vi har klare ideer omkring design og oppyntning/koncept for lokalet, vi mangler bare lige det helt rigtige sted. Er der nogen der kender noget lignende i Jylland?

Spændte hilsner fra

Trine & Martin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne evt. også holde festen på Café Hack. Jeg ved der er nogle stykker herinde som har holdt deres fester der, og de skulle vist have helt og aldeles styr på det. De arbejder, så vidt jeg har forstået, sammen med teateret, så festen bliver noget anderledes end den bliver det mange andre steder.

Lige et link: http://www.cafehack.dk/bryllup.asp

God jagt efter den perfekte location :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ud fra din beskrivelse og billederne at dømme taler vi om noget råt eller rustikt i stil med Den grå Hal, Laden på Sonnerupgaard o.l. Jeg var for 3-4 uger siden oppe på Pottegården og spille bryllup for ejerens datter og svigersøn. Det sted havde formentlig lige havde været jer men det er desværre på Sjælland.

Jeg kender ikke noget lignende i Jylland men vil dog lige nævne Lemmer Forsamlingshus. Det er ikke hvad jeg vil betegne som et forsamlingshus men nærmere et hyggeligt "bondehus". Det er dog ikke råt i den forstand som du tænker på.

0

Del dette indlæg

Hej igen.

Mange tak for alle jeres svar.

Vi har også haft kig på Turbinehallen og det tilhørende auktionshus, som vi skal ned og se i denne uge, men jeg har på fornemmelsen at Turbinehallen er ret stor, så det ville nok ikke blive så hyggeligt.

Med hensyn til laden i Sonnerupgaard, så fandt jeg den også igår - den ser rigtig hyggelig ud og kunne også være en mulighed - rent personligt synes jeg dog det er en skam de har smidt fliser på gulvet. Men den er med i overvejelserne ;)

I kommer med nogle rigtig spændende bud. Den Grå Hal kendte jeg ikke til - ser jo helt fantastisk ud indefra... jeg kunne godt se muligheder i den... hmm, men igen sjælland..bum bumbum!

Vi forventer at blive mellem 70-80 mennesker og prisniveauet er relativt. Vi regner dog med at vi skal af med minimum 100.000 kr, og så bliver location, mad osv afgørende for den endelige pris!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sonnerupgaard er jo også på Sjælland. Skulle det være Sjælland ville Pottegaarden være oplagt da det ligger så tæt på Sjællands Odde at der ikke er meget kørsel fra færgen, men det må være muligt at finde noget i Jylland.

0

Del dette indlæg

hvis det ikke gør noget, at det ikke blir i Århus området, er der også mulighederne her: http://ferie-fest.dk - mange der holder store brylluppet lejer Allegården igennem Dansommer og holder så festen der, da man har huset en hel uge. Der er også overnatningsmuligheder. Koster omkring 32k at leje huset btw.

0

Del dette indlæg

Hm hvad med fx et kunstmuseum, de har tit de der lidt minimalistiske rå lokaler? Man kan fx leje nordjyllands kunstmuseum?

http://www.kunsten.dk/Default.aspx?ID=14

http://www.kunsten.dk/Default.aspx?ID=288

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Aros? Der ved jeg i hvert fald, at man kan booke til fest. Jeg har aldrig selv været der desværre, men det står på to-do :)

Nu er jeg jo selv tosset med Den Gamle By, men fornemmer, det nok ikke helt er den stil I er ude efter...

0

Del dette indlæg

hvis det ikke gør noget, at det ikke blir i Århus området, er der også mulighederne her: http://ferie-fest.dk - mange der holder store brylluppet lejer Allegården igennem Dansommer og holder så festen der, da man har huset en hel uge. Der er også overnatningsmuligheder. Koster omkring 32k at leje huset btw.

Wauw, det var et alternativ af de specielle - det er vel nok smukt! Har du været der og ved hvordan det er?

0

Del dette indlæg

Wauw, det var et alternativ af de specielle - det er vel nok smukt! Har du været der og ved hvordan det er?

Der er MASSER af folk, der har lejet det herinde til bryllup. Du burde kunne finde noget i tråde. Men ellers ... google "Allegården Bryllup" og der kommer masser af ting og sager op. :) Jeg lejer selv eet af de andre huse af ham privat, da det ikke er kommet på udlejningslisten officielt endnu .... du kan finde link til billeder på første side i min tråd.

Men hvis du er til det, skal du nok undersøge det snarligst, da der umiddelbart er MEGET run på de huse der, eftersom de også blir lejet af virksomheder, der tar på teambuilding mv.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer