Mettepigen84

Brudevals

15 posts in this topic

Heej Folkens

Hvordan har i det med brudevalsen når den er danset forlader i så festen eller hvordan gør i det??

Hvem bestemmer hvornår der skal være brudevals er det ens toastmaster??

Hilsen Mette :rolleyes:

0

Annonce ♥

Man danser normalt brudevals lidt før midnat og jeg tror det er de færeste brudepar der forlader festen efter valsen. Det er jo der festen rigtig går i gang :cheerleader3: efter en lang middag

0

Jeg plejer at sige at det er 3. fase af festen går i gang. 1. og 2. fase er jo vielsen og middagen og langt de fleste af vores brudepar forlader ikke festen men fortsætter til det sidste. Der få som forlader festen gør det typisk ved 2 tiden eller lidt senere.

Med hensyn til tidspunkt for brudevals så er det typisk noget man koordinerer med toatmaster og brudepar. Toastmasteren primært hvor middagen trækker ud og tiden er knap i forhold til brudevals. I de situationer hvor der er god tid drikker folk som regel bagefter og der vil det nok i højere grad være noget man afstemmer med brudeparret. Som regel plejer det at give sig selv at det nu er ved at være tid.

0

Annonce ♥

vi var nogen af de sidste der gik i seng omkring halv 5, så vi gik i hvert fald ikke i seng lige efter brudevalsen, ville da være super ærgeligt synes jeg!!

0

Har da bestest ingen planer om at smutte i senge efter brudevalsen. Der skal den da først ha gas :balloon:

0

Brudevalsen danses oftest når man er færdig med at spise, hvilket tit er ved 23-23.30 tiden.. Regner med at det bliver vores toastmaster, der holder øje med tiden, da hverken h2b eller jeg vil have ur på, bl.a. for at undgå at vi bliver stresset eller føler at der er noget der skal skyndes på . :)

Vi har heller ingen planer om at gå som de første, men H2B synes heller ikke at vi skal være de sidste . :iloveyou:

0

Brudevalsen er lige inden midnat, hvor der så følger nogle traditioner med klipning af strømper m.m, men det er en helt anden sag ;)

Har både oplevet, hvor brudeparret var de sidste, der forlod festen, og til andre, hvor parret havde aftalt med nogle venner/familiemedlemmer, at de lukkede og slukkede (Hvis det altså var et lejet lokale, som et forsamlingshus el. lign. På restauranter m.m. er det selvfølgelig ikke nødvendigt ;)), så parret kunne smutte en gang i løbet af natten, omkring 2-3-tiden

0

Annonce ♥

Vi danser brudevals efter der er serveret kaffe, det bliver nok ikke senere end kl 22 :)

Jeg regner stærkt med, at vi ikke er de første, som går, men absolut heller ikke de sidste! :)

0

Det er vores fest og vi betaler, så vi bliver sikkert nogen af de sidste der går.

Brudevalsen, ja den mener vi bare skal danses inden midnat.

0

Vi regner med at danse brudevals inden midnat, men vi forlader bestemt ikke festen dér! Ikk på vilkår om jeg vil bruge 45.000 på en fest, og så kun deltage i halvdelen!

0

Jamen det tidspunkt kan man slet ikke lave statistik over - Det kan være alt lige fra kl. 22 til 24, og havde faktisk et bryllup i sidste måned hvor det var kl. 1 da toastmasteren så flot på det med kl. 24 (angiveligt i fuld forståelse med brudeparret).

PS. Gokke: Den pause der var inde på Moltkes sidste år var længere end normalt .

0

Annonce ♥

Vi regner med at danse brudevalsen inden kl.24, for at holde det inde for bryllupsdagen.

Vi bliver også blandt de sidste der går, det er jo vores livs fest og den skal nydes i fulde drag :lol:

0

Jeg tror det er de færreste, der smutter efter brudevalsen. :)

Vi havde aftalt at "stikke af" på traditionel vis efter natmaden, men da det kom til stykket havde vi bare lyst til at være med til hele festen + at give alle gæster et kæmpe kram inden de tog hjem. Så der blev ikke noget stikke-af, istedet blev vi til der blev lukket og slukket og sidste gæst gik hjem. Og det er jeg MEGET glad for. :)

Brudevalsen skal danses inden tolv, og bliver vist tit danset LIGE inden tolv, fordi middagen tager så lang tid. Det er toastmasteren, der "holder styr" på tiden. :)

0

Det gav helt sig selv med tiden, for det passede med at vi rejste os fra bordet og fik strukket benene lidt og så dansede vi da kl var omtrent 23.30-23.45 akkompagneret af vores pianist som vi ville have til at spille til brudevalsen. Lige efter de havde klippet i sløret og sokkerne spillede bandet op til dans og kl 03 blev natmaden serveret. Da vi havde fået lidt at spise, smuttede vi og da var kl ca 03.45. Vi var ikke de sidste, men vores gode venner lukkede og slukkede kl 04.30.

0