tiggi

Hvornår er det et budgetbryllup?

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Personligt ville jeg kategorisere det til at være et budget-bryllup , hvis man planlægger bryllup kun efter hvor mange penge man har til rådighed, og ikke efter hvad man drømmer om.... altså hvis man drømmer om 3 retter på en fin restaurant, men ender med buffet i et forsamlingshus fordi det er hvad der kan blive penge til.

Ikke at alle har råd til deres drømmebryllup, men der er foreskel på at droppe de hvide duer og hestevognen og gå fra slot til hotel pga pris, og så på at gå i helt modsat retning af drømmen for at holde budgettet.

Jeg kender nogen der holdt bryllup i en spejderhytte og sov i telt på bryllupsnatten... det var et "billigt" bryllup, men det var det de ønskede sig og så er det i min verden ikke et "diskount" bryllup når det er det de drømmer om :-)

0

Del dette indlæg

Personligt ville jeg kategorisere det til at være et budget-bryllup , hvis man planlægger bryllup kun efter hvor mange penge man har til rådighed, og ikke efter hvad man drømmer om.... altså hvis man drømmer om 3 retter på en fin restaurant, men ender med buffet i et forsamlingshus fordi det er hvad der kan blive penge til.

Ikke at alle har råd til deres drømmebryllup, men der er foreskel på at droppe de hvide duer og hestevognen og gå fra slot til hotel pga pris, og så på at gå i helt modsat retning af drømmen for at holde budgettet.

Jeg kender nogen der holdt bryllup i en spejderhytte og sov i telt på bryllupsnatten... det var et "billigt" bryllup, men det var det de ønskede sig og så er det i min verden ikke et "diskount" bryllup når det er det de drømmer om :-)

Så er mit jo ikke discountbryllup ud fra dine holdninger:)

Har også bare et ønske om at det skal være helt nede på jorden og alle vi kender kan være omkring os, og det passer til alle og man ikke behøver være "fin" for at passe ind :) Ønsker at holde det i fælleshuset her fordi det er det første sted vi har boet sammen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt enig. Jeres er slet ikke et budget bryllup. Det er det kun hvis man fravælger noget og/eller vælger noget helt andet, end det man helst vil have og derfor ender med en "budget" version af det bryllup.

Vores bryllup kunne man i princippet godt have kaldt budget, for det blev ikke som jeg aller helst ville have drømt det og der blev taget hensyn til budget og sparet hist og her. Ja, jeg ville helst have haft en Jesper Høvring kjole osv. Men på den anden side gjorde vores specielle tilhørsforhold at det store slotsbryllup med alle venner og hele familien ikke var muligt, og derfor ser jeg ikke vores som budget bryllup. Ligesom for min mand og jeg, tror jeg de fleste bryllupper ender med at blive lige som man vil have det, så derfor gør det ikke noget at prøve at spare noget hist og her.

Miss Lena er et godt eksempel, hun overvejede hver omkostning og det lykkedes hende at skabe et super bryllup men til budget-pris.

0

Del dette indlæg

I princippet har de fleste vel et budget for et bryllup... Men der kan være store og små budgetter. Men i ordet budget bryllup lægger jeg personligt et bryllup, hvor man har fokus på udgifter og hvor man finder kreative løsninger for at få den fest man gerne vil have... og ja til tider fravælger noget af alt det uvigtige lir (man bliver jo nødt til at prioritere udfra denne filosofi). Altså en der holder fokus

Budget bryllup er i mine øjne ikke negativt... faktisk en smule positivt, da det vidner om man er økonomisk bevidst og følger et budget (stort som lille). Jeg synes dog at discount er negativt ladet, men det er en anden sag.

0

Del dette indlæg

Meget enig med Jesper. Jeg syntes slet ikke man kan bruge det begreb. Man kan hævde at det er et budgetbryllup lige så snart man vælger at gå på kompromis med nogle ting ud fra en økonomisk betragtning, eller man kan sætte en beløbsmæssig grænse men i bund og grund er alle bryllupsfester jo budgetfester fordi der ikke er nogle som bare giver los. Og hvorfor skulle de også det. Jeg har oplevet fester som økonomimæssigt har været helt oppe og ringe og fester som er blevet holdt på et meget lavt økonomisk blus - Det nogle kalder discountbryllup - Det det ene er ikke bedre end det andet. Der kan være noget med lokaliteter og faciliteter men i bund og grund er det gæsterne og selskabet der sætter dagsorden for festen og stemningen og det plejer de at være rigtig gode til de forskellige steder. Et bryllup kan jo også blive så fint og flot at man næsten ikke tør røre ved noget og at der ikker er noget nærvær.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer