Guest Laikaa

Påklædning!

16 posts in this topic

Hej alle sammen :)

Min pap far skal følge mig op/give mig væk. Men behøver han at have smoking på? Vi skal giftes i slutningen af juli og min kommende mand har ikke i sinde at tage hverken smoking eller sort jakkesæt på. Jeg mener ikke der er noget galt i, at min pap far tager gråt eller lyst tøj på, men min mor er uenig - Hvad siger i andre?

Og lige et spørgsmål mere. Hvordan formulere i det i indbydelserne mht dresscode? Jeg vil gerne gæsterne kommer i "fest tøj"/selskabstøj som skulle de i byen i lørdag aften. Flere har snakket om, at købe galla kjoler og det synes jeg er i overkanten. Hvad gør jeg?

Håber i har nogle gode forslag. På forhånd mange tak for hjælpen :)

0

Annonce ♥

Altså, min far har jakkesæt på i kirken. Traditionelt er smoking jo festtøj, og hører derfor slet ikke hjemme i kirken, så det synes jeg da ikke at I skal 'presse' ham til at tage på.:)

0

Det er din mor der er gal på den. Naturlligvis behøver han ikke at smoking på, Hverken i kirken eller efterfølgende medmindre I laver en dresscode der hedder smoking.

dresscode: "Pænt men ikke overstadset tøj" eller måske bare helt lade være med at skrive noget.

0

Gæsterne må jo ikke være pænere end brudeparret, traditionelt set. Så hvis din tilkommende ikke skal have smoking på, skal din papfar heller ikke. Det ville heller ikke passe ind, hvis dresscoden ikke var smoking el. lign.

Mht. til dresscode ville jeg ikke skrive noget, fordi folk jo da selvfølgelig tager festtøøj på til et bryllup, man kommer jo ikke i sit dagligdagstøj. Så hvis I ikke kræver et bestemt tema, eller "kjole og hvidt/smoking", skal I ikke skrive noget i indbydelserne. Det gør vi ikke.

0

Annonce ♥

Altså, min far har jakkesæt på i kirken. Traditionelt er smoking jo festtøj, og hører derfor slet ikke hjemme i kirken, så det synes jeg da ikke at I skal 'presse' ham til at tage på. :)

Det var min mor der ville have han skulle have det på :pokey: Jeg synes helt klart at en habit er passende. Farven må han selv bestemme :biggrin:

0

Jeg ville bare skrive om dress coden "Festlig", og så hinte til dem, som snakker om gallakjoler, at de bestemt ikke skal gøre det for jeres skyld, og at de måske endda kommer til at være lidt overdressed.

0

Det var en rigtig god ide, tak skal du have. Sådan tror jeg vi gør det :)

0

Jeg synes bestemt ikke at din pap far skal tvinges i en smoking, hvis han ikke selv har lyst. Et lyst jakkesæt kan være utrolig flot - især til et sommerbryllup. Held og lykke med det hele!

0

Annonce ♥

Det er faktisk meget sjældent man oplever smokings til sommerbryllupsfesterne og i det hele taget, medmindre det er lagt an som en gallafest. De fleste foretrækker en mere afslappet påklædning.

0

Min far skal have jakkesæt på, men jeg synes ikke det er noget problem hvis din far har lyst tøj på - så længe det passer dig og ham synes jeg bare at I skal go for it! :)

Med hensyn til dress code, kunne man så evt bare skrive dresscoden som: "festligt klædt - en aften i byen" - der er vel ingen som vil komme i galla en aften i byen :)

Edited by Conni
0

Vi har skrevet dette på vores bryllupshjemmeside:

"Vi håber, I alle vil møde op i festligt tøj – gerne jakkesæt/smoking og kjole, men vigtigst er det, at det er noget, som I føler jer tilpasse i – så vi alle kan nyde dagen sammen."

0

Jeg tror jeg vil skrive "Dresscode: Casual sommerbeklædning med et festligt twist" :)

Min H2B skal iøvrigt have lyst jakkesæt på, synes ikke altid det behøver være sort... Og smoking er ikke "passende" i kirke - bare mind din mor om Emma Gads formalia :wink:

0

Annonce ♥

Vi har skrevet dette på vores bryllupshjemmeside:

"Vi håber, I alle vil møde op i festligt tøj – gerne jakkesæt/smoking og kjole, men vigtigst er det, at det er noget, som I føler jer tilpasse i – så vi alle kan nyde dagen sammen."

Det er en super god formulering...vi har snakket om dette meget hjemme hos os da vi selvfølgeiig gerne vil have at folk kommer i noget pænt tøj men først og fremmest skal de føle sig behageligt tilpasse. Håber det er ok at jeg tyvstjæler din tekst...den er helt perfekt!!

0

Ja,det er rigtig godt formuleret. Tak for det :)

Nå men, kan ligeså godt blive i samme tråd, da det næste "problem" også handler om påklædning. Jeg leder efter nogle råhvide sko til min H2B... Så et link på en tråd en dag, men nu har jeg GLEMT hvem, hvad og hvor :fløjt: :td: Indlægget har højst sansynligt handlet om gommes TØJ og måske noget med at det ikke skulle være for dyrt. Jeg kiggede ikke på tøjet med på skoene. Jeg er bare lost og synes bare DE SKO var så fede :a1221:

Help, anyone?

0

Måske skriv "Dresscode: Festlig - bruden i ? og gommen i jeans" - alt efter hvad I har på... man kan ikke komme og være 'pænere' klædt på end jer :)

0

Annonce ♥