ZakitøZen

Forlover, hvem og hvorfor?

28 indlæg i dette emne

Hej alle I kloge tøser...

Nu er det sådan at vores forlover er gået hen og er sprunget fra ( min tilkomnes bror, lang historie, men han skuffer mig )

Så var det vi kom til at snakke om, om der var nogle regler ang forlover, har hørt lidt om at vedkomne skulle være ugift? er der noget om det??

Hvem har I valgt og hvorfor??

Knus fra Heidi :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

hej Alle

ifølge gammel overtro skal forloveren være ugift. for han har til opgave at overtage brudgommens plads hvis han springer fra!!! så skal han nemlig være galant og redde brudens ære....

men jeg tror bare at man skal vælge efter hjertet og beære en god ven/ familiemedlem med et så centralt og betydningsfuldt hverv ved ens bryllup.

Kramzer

Kærbær fool

0

Del dette indlæg

Jeg synes ellers at det er mest "normalt" i Danmark at gommens far er hans forlover.... men det passer jo ikke rigtig sammen med det ugifte.... det er lidt for incestiøst for mig. :super::):lol:

Men i dag kan man heldigvis gøre som man vil... min kæreste overvejede, før han kom på talefod med sin far, at spørge sin bedste veninde om at være forlover... og hende havde jeg altså ikke giftet mig mig hvis han sprang fra! :)

0

Del dette indlæg

ifølge gammel overtro skal forloveren være ugift. for han har til opgave at overtage brudgommens plads hvis han springer fra!!! så skal han nemlig være galant og redde brudens ære....

Ja det ville have været sjovt til mit bryllup, der var 2 forlovere - betyder det så, at jeg selv må vælge??? :super:

Det var den kære mands 2 "gamle" soldaterkammerater, som måtte stå som reserver, det kan selvfølgelig være, at det var derfor de så så beklemte ud :yeah:

KH

Mette

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Vi har selv været ved at undersøge det med forlover o.s.v., da jeg ikke synes der er nogen grund til det skal være min kommende svigerfar og gæt så:

Det behøver det heller ikke, der er bare tradition for i Danmark at det er gommens far.

Prøv at læse dette, det giver måske en ide om hvem og hvorfor .. http://www.bryllupsklar.dk/wedding/forlover-bestman.htm

MVH

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, min kæreste har valgt sin bedste ven som forlover, hans far døde for 10 år side, men hvis han havde levet idag, så kan det da godt være at han ville have valgt kammeraten alligevel...

Der er vidst ikke nogle regler for hvordan det skal være, men jeg ved at der er mange der bruger gommens far..

knuzz

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min kæreste har valgt min søsters mand, som sin forlover. Han vil nemlig gerne have en, som har prøvet det før, til at støtte ham, når han nu står nervøst og venter på mig ved alteret.

Han har så heller ikke kontakt til sin far længere, og hans egen bror ville han ikke høre tale om. Han er for useriøs, mener han.

Bettina :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os er det min forlovedes onkel og en af hans gode venner. Sidstenævnte skyldes en gammel joke;-) Da vi kun havde været sammen kort tid snakkede vennerne om hvis vi nu blev gift. Hvortil den kommende forlover udbrød: "Det ville fanme være ulækkert!". Derfor sagde min forlovede: "Så skal du helt sikkert være forlover!".

Så sådan blev det besluttet:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, når det bliver vores tur næste år, at det er min forlovedes far, der bliver forlover. Bare fordi, at nu får han ikke lov til at føre sin eneste datter op af kirkegulvet, og så tror jeg, hun synes, han skal have lov til at være "inddraget" på den her måde :)

0

Del dette indlæg

Hos os valgte jeg at det var min storebror thomas der fulgte mig op ( har ingen kontakt med min far)

Og min mand valgt at det var han bedste kammerat thomas b der var hans forlovet så lidt morsom med 2 gange Thomas ;-)

Vi er så glade for at det var de to vi valgte ;-)

Og de var meget stolte og beæret over at vi valgte dem :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har hver vores forlover, som er den norske måde at gøre det på (selvom manden ikke er nordmand) - de to skal underskrive på at vi godt må blive, og derefter er blevet, gift, hvilket er deres formelle rolle.

Han har sin fætter, der er en del ældre og har haft en slags udvidet storebrorfunktion for ham. Jeg har min lillesøster, som er meget yngre end mig og som lige er fyldt 19; hun vil så gerne blive betragtet som voksen, og er skam også virkelig blevet det de sidste par år, så den ære vil jeg gøre hende.

Valgene hænger også lidt sammen med at vi ikke lige kunne vælge mellem vores venner, og istedet for at skuffe nogen, ville vi udenom dem og vælge familie.

Har aldrig set nogen have sin far som forlover. Men tænker det ville være en skøn tanke - at passe på sin søn deroppe ved alteret. Så får gommens far også en rolle, især hvis brudens far har.

0

Del dette indlæg

Min H2B's bedste ven siden han var 5 år gammel er hans forlover.

Her er det tradition at det er ens nærmeste venner og H2B var også forlover for ham, da han blev gift. :happy:

Meget inspireret fra de store amerikaner bryllupper!

Normalt siger man ugift, fordi forloveren er gommens højre hånd og 1. brudepigen er brudens, og det egentlig kommer sig af at de skal gå gennem aftenen som "et par" :fløjt:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Jeg sniger mig lige ind her, da jeg har et spørgsmål til dette emne.

Min kæreste overvejer at spørge hans søster, men er meget i tvivl om, om han "må" tage en kvinde?

Hans far er død og han har ikke en bedste ven og har vist lidt svært ved at skulle vælge en ud, af kammerat flokken.

Hvad mener I, ville det være ok med hans søster som forlover?

Min egen oplevelse er, at det ofte er bror eller bedste ven, som er forlover. jeg havde ikke hørt om den ugifte før.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer