Sign in to follow this  
Followers 0
påskesen

transport af bryllupskage

7 posts in this topic

Hej alle :)

Vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med transport af bryllupskage, da jeg er lidt nervøs ved om den nu kan holde til det! Vi skal giftes til sommer og skal transportere kagen ca. 1 1/2 t. i bil. Jeg ved allerede nu at kagen skal indeholde hindbærmousse, og at det hurtigt kan komme til at væske. Den er selvfølgelig smurt op, men uden fondant når vi kører. Nogle med erfaring/ gode forslag til transport ?

mvh. Trine

0

Annonce ♥

Jeg vil nok enten putte kagerne direkte fra køleskabet og så ned i enten flamingokasser eller køletasker. Min søster har efterhånden lavet en del bryllupskager, men hvis de skal fragtes så langt har hun puttet fondant om først. Er der en speciel grund til at det ikke kan gøres, inden kagerne skal transporteres?

0

Sjovt - jeg har haft mareridt om samme "dilemma" :blink::o

Vores bryllupskage er IKKE betrukket med fondant - men derimod smurt op med chokolade ganache.. Aka. den er STICKY udenpå.. Jeg har mareridt om hvordan den hænger fast i alt muligt og er beklædt med hundehår og baciller når vi når frem til feststedet (som ligger ca. 1 times kørsel fra der hvor vi henter den)

Jeg har hørt om specielle "kage kasser" - men har ikke set dem nogen steder.. Nogen der har erfaringer med dem??

Men jeg vil sige som Lene - tror det er NOGET mere sikkert og beklæde den med fondant inden.. :o Nu ved jeg ik om det er en stabelkage eller hvad det er - men har da ført kørt med en alm. lagkage (uden noget på) som jeg har betrukket med film sådan stramt rundt om fadet og kagen.. Men det fungerer nok kun hvis det er en enkelt kage (der ikke er stablet ovenpå andre)

Tænk sig - alle de problematikker jeg ikke ANEDE eksisterede før jeg skulle giftes! :a1221::unsure:

0

Sidst jeg transporterede en kage med fondant brugte jeg en helt almindelig papkasse som jeg have foret med fryseelementer i bunden og i det hele taget dækket med hvad vi nu havde af isolerende materialer. Vi transporterede kagen i en time og satte den straks i køleskabet da vi ankom. Selvom der var flere forskellige slags mousse i kagen, heriblandt hindbær, var den helt perfekt både ved ankomsten og senere da den skulle spises :metteholm

0

Annonce ♥

Flamingokasser med tætsluttende låg og frosne køleelementer i bunden. 1½ time om sommeren er længe for en kage i almindelig personbil, så den skal pakkes forsvarligt ind. Fløde kan blive fordærvet temmelig hurtigt.

Når den transporteres uden fondant, så slipper i også for at kondens og temperaturskift får fondanten til at svede!

0

vi transporterde vores 45 minutter en sommerdag. havde flamingokasser til to af lagene, men det nederste (største) lag kunne ikke være i. sad med den på skødet, og den klarede det fint uden at svede. solen stod lige ind af ruden men dækkede for den så godt jeg kunne :)

0

tak for svar :) jeg må have fat i nogle flamingokasser. Det er netop problematikken med at fondanten kommer til at svede, der gør at jeg tænker det er bedre at vente med at putte det på til den har ,,stabiliseret,, sig i det nye køleskab :)

0