Mariak84

Hvem følger op? Er splittet

18 indlæg i dette emne

Følger mig godt nok lidt splittet. Det har været planlagt at det var min svigerfar der skulle følge mig op og at min kommende mand havde en anden forlover. Me nu er der nogen der blander sig, det er kommet frem at det er i mod traditioner at ens svigefar følger op. Min egen far er alvorlig syg og deltager ikke i denne begivenhed.

Det er kommet frem at en af mine brødre kunne følge op, men følger ikke det er det rigtige og ligeledes at min mor kunne gøre det , men følger ikke for det. Så lige nu er jeg helt på bar bund.

Nogen der kan hjælpe med et forslag??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes helt klart du skal følges op af din svigerfar hvis det er det du selv føler er rigtigt om det så er mod traditionerne eller ej. Men jeg synes også kun man skal tage de traditioner med som man selv har det godt med, selvom folk blander sig.

0

Del dette indlæg

Hej. Jeg har selv været i et stor dilemma omkring dette, da min far også er død. Jeg har en bror og min søster mand som begge godt kunne følge mig op. Men ligesom dig føler jeg ikke, at det er den helt rigtige beslutning. Nu har jeg bestemt, at det skal være min nevø. Han er 10 år og helt speciel for mig og omvendt. Det er anderledes, men det er mit bryllup så jeg bestemmer jo helt selv. Jeg har også mærket, at mange har en holdning og det burde være den som er tættest på dig... Men det skal føles rigtigt i maven og det gør det nu for mig.... Jeg håber du mærker efter og finder den rigtige beslutning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også blæse på traditionerne og siger svigerfar :) Jeg bliver fulgt op af min mors kæreste, fordi jeg ikke inviterer min far.. Og min mor ville ikke..

H2B har valgt hans 2 bedste venner som forlovere, så han brødre og far kommer ikke rigtigt ind i billedet, selv om de ifølge traditionerne burde :)

0

Del dette indlæg

Jeg forstår fuldt ud hvad I øvrige siger og kan også godt følge det, men et eller andet sted tilhører svigerfaderen jo den familie som Maria gifter sig ind i. Virker det ikke - traditioner eller ej - lidt forkert ? :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal lytte til dit hjerte og gøre hvad du finder rigtigt! :heart:

Det er jeres dag, og der er ingen andre der skal bestemme hvordan den skal være - ligegyldigt hvad andre siger, så er det dig og din kommende mand som skal se tilbage på dagen og ikke fortryde en eneste beslutning :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Sverige går brud og gom sammen op ad kirkegulvet.. Det er jo også en mulighed..

Det kræver guts at gå imod andres ønsker, men man bliver ikke lykkelig af at være føjelig.. Så følg din intuition og mavefornemmelse.. Held og lykke med det

Redigeret af stinaogchristian
0

Del dette indlæg

Jeg forstår fuldt ud hvad I øvrige siger og kan også godt følge det, men et eller andet sted tilhører svigerfaderen jo den familie som Maria gifter sig ind i. Virker det ikke - traditioner eller ej - lidt forkert ? :rolleyes:

Traditionen er jo også at det er faren fordi han "giver sin datter væk" - altså idag hvor langt de fleste både bor sammen, har børn sammen - og måske har været sammen i 10 år inden de blir gift - der synes jeg ligesom allerede "fidusen" er gået af traditionen.. :)

Ikke for at forklejne traditionen - bevares - min far skal da følge mig op - men det skal han primært fordi jeg godt kan li min far og gerne vil have ham til at følges med mig op af gulvet - ikke fordi jeg ser noget som helst symbolsk i at han "giver mig væk"...

Så Maria - jeg stemmer klart i koret der siger at du skal gøre PRÆCIST som du har lyst til! :) Følg dit hjerte og lad være med at lade dig presse til noget du i bund og grund ikke ønsker... Det er DIN (jeres :lol: ) dag - og hvis du er tryg og har det godt med din svigerfar - og gerne vil dele denne oplevelse med ham - så GO FOR IT! :) Skid hul i "traditionerne" og følg dit hjerte! :heart:

0

Del dette indlæg

Korrekt symbolik og traditioner eller ej... Du skal da helt sikkert følges op af den du føler for skal følge dig op. Som jeg hører det, hælder du mest til at det er din svigerfar som skal følge dig op. Og det synes jeg 100% du skal holde fast i.

Det lyder som det rigtige for dig - og det er i mine øjne det vigtigste :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis som de andre skriver, så er det Jeres bryllup og derved dig og din kommende mand, som bestemmer, hvad der er det rigtige for Jer. Hvis både du og din svigerfar synes om ideen, så er det sådan det skal være... så kan andre blot holde på deres mening - vel og mærke inden i dem selv!!! :)

0

Del dette indlæg

jeg tilslutter mig koret og synes du skal lade din svigerfar fører dig op, hvis det er det DU helst vil. Stod selv lidt i et dilemma, da jeg er skilsmisse-"barn", og har haft minimal kontakt med min biologiske far siden jeg var 15-16 år. Han er inviteret til brylluppet, men jeg havde ikke lyst til at blive ført op af ham, da han jo ikke har været der for mig tidligere. Omvendt ville jeg gerne føres op (er lidt en sucker for traditioner :rolleyes: ). At jeg og H2B følges, ville jeg ikke, da jeg godt kan lide ideen om, han først ser mig, når jeg kommer gående op mod ham. Jeg overvejede kortvarig min mor, da hun altid har været der, men det føltes bare ikke rigtigt. Min lillebror på 13 år var også en mulighed, men igen, det føltes ikke helt som det skulle. Jeg endte med at vælge at spørge min "sted"far, som jeg anser for at være min far (han har været inde i billedet siden jeg var 7), og han blev så glad, så ved bare det var den rigtige beslutning!!! :thumbsupsmileyanim: glæder mig dog ikke til at skulle informere min biologiske far :td:

Men følg dit hjerte, dagen handler trods alt om dig og din H2B

(ps: håber ikke mit indlæg blev for rodet :rolleyes:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer