metteholm

Nytårsaften!?

23 indlæg i dette emne

Nu er det jo snart nytårsaften, og kunne godt tænke mig at høre om I skal nogle spændende ting?

Vi overvejer faktisk om vi "bare" skal være os to alene i år, det har vi ikke prøvet før. Lave lidt (meget!) god mad og bare hygge... men ved ikke om det bliver kedeligt, gode forslag til hvad man kan lave hvis man bare er to nytårsaften?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset er vi ved at få vores egne traditioner. vi har Bjarnes datter hvert andet år, skiftevis jul eller nytår. Vi har aftalt at når vi ikke har hende, så er vi IKKE hjemme... så tager vi afsted bare os to alene.

Sidste år holdt vi jul i Ribe, og i år er det så nytår på Slukefter kro. Vi har værelset d. 30. kl. 15, mener jeg, og mad er vin er med i prisen. Vi skal af med 2100 kr. pr. person. Vi glæder os meget begge to. Vi hygger os i hinandens selskab, og vi har masser vi kan snakke om så tiden er ikke lang. Det bedste er at maden bliver serveret, jeg tænker på at Bjarne så har "køkkenfri".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg elske, desværre mener min kæreste at der skal ske noget mere - så han har valgt hans venner i stedet, så det betyder at Isaac (min søn) og jeg skal være selv hjemme. Men vi laver god mad og så hygger vi diverse ting og så må vi se hvornår sengetiden kommer

øv at han ikke vil være sammen med jer :( men godt i hygger alene så :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja vi har også tænkt rigtig meget på at overnatte et sted med lækker mad!

Det kan jeg varmt anbefale. Vi var som skrevet afsted i julen sidste år. Vi var også afsted da vi havde 1 års bryllupsdag. Efter nytår, en gang i marts, der tager vi til Tyskland på weekend. Manden skal købe fælge til sin nye Polo, og det er billigere dernede. Så kan besparelsen, og lidt mere, jo passende bruges på en alene weekend. Det skal lige indskydes at det også er Bjarne der vil afsted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal være sammen med et enkelt vennepar... Stillr og roligt! Men Mette vil da klart sige at I skulle tage afsteed, måske en lille weekend tur til London?? Fantatsisk by....

vi tager til london til maj, og en længere tur til USA til august, så tror desværre ikke rigtig vi har råd til at tage udenlands lige der... også det der holder os lidt tilbage med et ophold lige den nat, løber hurtigt op i 3-4.000 kr synes jeg... man kan få meget hummer for 1000 kr hvis man holder det hjemme :rolleyes:

men ja ellers er London super fed, holdte nytårsaften der for et par år tilbage, kan klar anbefales hvis nogen overvejer det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde nytår i marokko :) Vi rejser 25 december og kommer først hjem igen d. 2 januar.

Har aldrig fejret nytår i marokko, så glæder mig rigtig meget og tror det bliver rigtig godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde nytår i marokko :) Vi rejser 25 december og kommer først hjem igen d. 2 januar.

Har aldrig fejret nytår i marokko, så glæder mig rigtig meget og tror det bliver rigtig godt!

uuuh lyder spændende!! god tur :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi skal have det stille og roligt i år. Nok sammen med Dans ene søster, kæreste og helt nye baby - og jo svigermor. Så det bliver nok mest med fokus på god mad og rolige aktiviteter som spil, snak og i den dur.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja vi snakker også om bare at lave en hyggelig aften og bruge alle de penge en overnatning ville koste på lækker mad som tager hele dagen at lave. tror vi skal lave hummere - ved abre ikke helt om jeg er til det der med levende hummere ned i gryden, men måske, kunne være sjovt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg godt ville prøve det så får jeg ganske enkelt ikke lov til at tage ud og spille nytårsaften og havde jeg sagt at jeg ville ud med vennerne i stedet var der godt nok også lagt i kakkelovnen. Det kunne jeg heller aldrig drømme om: Stille og roligt as usual med et par venner og selvfølgelig også Raclette her. Stille og roligt er så meget sagt. Der skete jo en glædelig udvikling sidste år da DJ Lillemand pludselig var blevet helt vild med at skyde af og det har hans far det helt fint med så der skal brændes krudt af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var planen at Martin og jeg skulle have været alene sidste år. Vi var kun lige flyttet sammen og jeg har en hund, der ikke er så glad for krudt.

Men i sidste øjeblik ringede min bedste ven, som var blevet brændt af af gutterne, så han kom og var med.

Vi havde en meget afslappende aften. Sushi og masser af vin :) Og så ellers bare snak, musik og det traditionelle i tv :)

I år overvejer vi at tage til Martins far. Men ellers er vi nok bare alene igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Muligvis et tåbeligt forslag - men har I tænkt på at tage hen på et herberg eller ligende og være frivillig ? Jeg er altid frivillig juleaften, enten på et plejehjem, herberg eller andet og det er SÅ hyggeligt og GIVENDE :cheerleader3: Kan varmt anbefales - især når man er to og I kan stadig nå at få en hyggelig aften sammen hvis det er...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bestwishes: Vi skal være sammen med vores venner som vi plejer at holde nytårsaften sammen med, så får vi noger lækkert mad, god vin også er vi også ude at skyde af med vores unger i løbet af aften og når det nye år begynde :cheerleader3: Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

da vi begge arbejder i butik som enten er med fødevare eller krudt, betyder det at vi skal arbejde begge to nytårsaftensdag.... og alle venner tager uden bys.... så vi snakker også om at vi skal være hjemme bare os 2 og børnene.... det er nok mest mig der er lidt skeptisk for det, men det skal nu nok blive hygge.... lækker mad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt nytårsaften alene for 2 år siden, hvilket var er bevidst valg, da vi på det tidspunkt var langdistancekærester på 2.år og havde brug for alenetid efter en stresset jul :)

Desværre vågnede jeg natten til d 31. med forfærdelige rygsmerter, så jeg ikke kunne gå ret meget, blev i sengen hele dagen, var kun oppe for at spise og sov igen om aftenen, det var simpelthen en ærgerlig aften.. :(

Men ideen var god, D lavede lækker mad til os, der var pyntet op og efter midnat fik D besøg af nogle venner (jeg sov :) )

Men prøv det - jeg gjorde det gerne igen.

I år skal vi holde nytår med et dejligt vennepar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer