Guest Kashmir89

Vægttab

18 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne kommende og nuværende fruer .

Jeg står i den situation, at jeg rigtig gerne vil tabe mig inden jeg skal have taget de endelige mål til kjolen, har haft lidt af en yo-yo-vægt de sidste par år, bl.a. pga. behandling med psykofarmaka mod depression, og meget af fedtet sidder på maven, men også en del på overarme og lår. Er simpelthen så flov, at jeg altid har en langærmet trøje på, undtagen derhjemme. Lyver desværre også om min vægt overfor min kæreste, fordi det piner mig at jeg vejer mere end ham. Og samtidig har vi ikke nogen vægt da jeg som yngre havde anoreksi, og ikke kan anvende vægten på en hensigtsmæssig måde..

Hvor mange kilo vil I mene er realistisk at smide fra nu af og til den 3. april, hvor jeg skal have taget de endelige mål? Har I nogen gode tips? Til januar starter jeg i fitnesscenteret og har besluttet mig for at booke en træner, så jeg kan få lagt et slankeprogram.

Jeg spiser ikke ris, pasta og kartofler, og forsøger ikke at drikke sodavand, men det er svært når H2B er cola-holiker, og der altid er cola og andet sødt i huset. Det skal siges at han ikke har nogen vægtproblemer, og han synes ikke jeg behøver tabe mig.

Håber I har en masse gode råd .. Det plejer i hvert fald ikke at være en mangelvare. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lad være med at fokuser på kilo, det er simpelthen (efter min mening) alt for deprimerende. Specielt hvis du får opbygget en god mængde muskelmasse, så kommer du altså til at tage på efter nogle uger!

Men ellers, når vi snakker kost og træning kan jeg kun anbefale at læse dette. Så har du en god basisviden.

Husk at være realistisk. Det nytter ikke noget at sige man gerne vil være en str. 36, hvis du fx fra naturens side har lidt brede hofter! Og ellers, husk at belønne dig selv. Ikke for meget, så kan det jo være ligemeget at træne.

Men lad der være små godbidder i løbet af måneden. :biggrin:

Redigeret af Maria&Mikkel
0

Del dette indlæg

Jeg har valgt at smide de overflødige kilo ved at lægge min kost om og gå ved vægtkonsulenterne. Indtil videre har jeg tabt mig 8 kilo på 6 uger, og de siger, at man normalt kan tabe sig 1 kilo om ugen. Så du ville nok kunne nå at tabe dig 10-15 kilo.

Som udgangspunkt handler det jo bare om sund mad og motion, så hvis du skærer det usunde væk og motionerer regelmæssigt, så kan du med garanti smide det overflødige inden brylluppet :)

0

Del dette indlæg

istedet for at tænke i kilo tænk i centimeter! mål dig over alt, mave, hofter, bryster, overame, lår osv osv og brug det til at se hvordan din træning går, meget bedre end at måle i kilo som der også blir nævnt tidligere da muskler vejer mere end fedt. derfor kan du måske ikke se den store ændring på din vægt men se en kæmpe forskel på din krops udseende og mål ! hvor meget du kan regne med at tabe dig afhænger af hvor meget du vejer nu (jo større man er jo hurtigere taber man sig nogle kilo i starten) og hvor stor selvdisiplin du har dig ;)

god ide med en træningsvejleder til at følge dig - held og lykke :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg synes du skal begynde med at fortælle din kæreste, hvad din vægt endelig er og at du er ked af det :( og meget gerne vil tabe din inde jeres bryllup,

men at du har brug for hans støtte til det, og at han måske kunne skære lidt ned på sin cola.

Lav evt, også en aftale med ham om at der ikke skal købes søde sager ind.

Også skal du ellers bare giv den gas i fitnesscenteret, så du kan nå dit drømmemål inde du skal prøve kjole :)

Held og lykke med det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Som de andre, vil jeg sige. Drop kg men kik på cm i stedet. Snak med kæresten, sammen er I stærkere, og han vil sikkert også gerne støtte dig.

Og husk endeligt IKKE at stresse over det. Har du yo-yo vægt, vil dit vægttab også gå lidt op og ned, så fokuserer på det gode og lad være med at lade en evt vægtøgning/ stand still slå dig ud.

:bearhug: det skal nok lykkes.

0

Del dette indlæg

Sidste år smed jeg tyve kilo.. og lets face it! Der ER IKKE nogen nem, hurtig og holdbar løsning som bliver der og er god for kroppen. Jeg prøvede nupo, 7 dages kur, mindre kost osv. Drop det. Det eneste der virker er altså at bide det i sig og komme op i det der fitnesscenter og sørge for at tænke over kalorierne. Evt. igennem madlog. Men lad for guds skyld være med at spise under de kalorier madlog anbefaler, for så bliver man altså dårlig! Så den der med at tænke: "Arh hvis jeg spiser endnu mindre end det de skriver der, så må jeg jo tabe mig endnu mere.." Den holder ikke, for så har du ikke energi nok til træning eller til resten af dagen og hvis du ikke har det, så forbrænder du også mindre.

0

Del dette indlæg

Hvis du bor i Kbh er du mere end velkommen til at komme med mig til crossfit :biggrin: Det er dødhårdt og dyrt, men det virker! :thumbsupsmileyanim:

Ellers kan jeg også varmt anbefale madlog.dk. Det er meget lige til - man skal bare taste ind efter hvert måltid, og så har man styr på sit kalorieindtag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er simpelthen nødt til lige at komme på banen her.... Dit vægttab handler 100% om hvor engageret du er...

Den 24 juli, efter en rigtig træls bytur, blev mit fulde jeg enig med mig selv om at nu var det slut.... Da jeg vågnede næste morgen, kunne jeg heldigvis stadig huske min egen aftale, og siden den dag har jeg kørt med fuld fart frem... Eller... Det vil sige..... Jeg har lagt min kost 100% om, men da jeg for 2 år siden var ude for en arbejdsulykke der resulterede i et piskesmæld, kan jeg ikke holde til at trampe igennem i et fitness center....

Jeg har indtil videre smidt 23kg (der er røget 25cm alene om min talje), KUN ved kostændring... Men jeg er også standhaftig...

Følger ingen form for kur eller diæt... Men prøver at tænke mig om.... Hvilket har resulteret i mine egne små regler:

1) Som du selv skriver, Ingen paste ris og kartofler

2) intet hvidt brød... Det eneste brød jeg spiser er groft rugbrød med max 170-180kcl.

3) salat og grøntsager spiser jeg ALT hvad jeg kan af

4) frugt er godt - i begrænsede mængder (Der er meget frugtsukker i)

5) spiser kun når jeg er sulten... Og spiser ikke til jeg er mæt, men til jeg ikke er sulten mere (Gør en større forskel end man tror)

Jeg går aldrig sulten i seng, og sulter på ingen måde mig selv... Jeg spiser bare de rigtige ting nu ...

Det handler om at bruge sin sunde fornuft... Spørg dig selv om det du skal til at proppe i munden, gør noget godt for dig... Og så bare vær ærlig...

Jeg er helt sikker på du nok skal komme af med de overflødige kg/cm.... Jeg har selv været der hvor jeg vejede 12kg mere end min H2B... Så kender udemærket godt følelsen... Både af hvor træls det er, men også trangen til at skulle lyve om sin vægt.... Det er hårdt for psyken....

Jeg krydser i hvert fald fingre for dig, og hepper på dig... Det skal du nok klare.... Bare forestil dig selv i den fantastiske kjole :thumbsupsmileyanim:

Og har du nogensinde brug for at snakke, skælde ud på den uretfærdige verden med mange tynde piger (Ja, sorry til de slanke, men nogle gange kan vi altså godt blive virkelig trætte af jer) :fløjt: Så skriver du bare en pm til mig... :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg kan varmt anbefale vægtkonsulenterne. De giver en fornemmelse af hvilke madvarer der er gode og dårlige. Der er ikke noget man ikke må spise, men man lærer at hvis man har lyst til en plade chokolade og spiser den - er man nødt til at spise ting som så ikke indeholder så mange kalorie resten af dagen.

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres gode råd :)

Sætter mig ned og snakker med H2B når han kommer hjem. :)

Er helt klart 100% engageret i det her, har bl.a. den gulerod, at hvis jeg kommer ned under en størrelse 48, så får min mor penge tilbage for kjolen, fordi der bliver lagt 10% oveni prisen hvis man er over. Og jeg er en str. 50. Så er helt indstillet på, at det her nok skal lykkes. :D

Endnu engang tusind tak. :D

0

Del dette indlæg

Hvilket har resulteret i mine egne små regler: 1) Som du selv skriver, Ingen paste ris og kartofler

Maria&Morten

Synes dit vægttab er genialt godt gået. Tillykke! :loveflag: Synes dine råd er helt geniale for folk, der ikke har mulighed for at dyrke idræt.

Men hvis Kashmir vil dyrke sport, er regel 1 bare ikke god! Hun skal selvfølgelig ikke vælte sig i pasta, ris og kartofler, men kroppen skal bruge brændstof når man træner - og det kommer altså primært fra kulhydrat! Så skal man bare sørge for at det er alle de grove kulhydrater, som gør at ens blodsukker ikke stiger for meget og for hurtigt.

Tip

Redigeret af Maria&Mikkel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Maria&Mikkel

For det første, tusind tak :lol: er også selv lidt stolt :thumbsupsmileyanim:

Men jeg er helt enig med dig... Selvfølgelig skal kroppen have energi... Mit indlæg var også bare for at vise, at man som sagt godt kan gøre det uden at skulle ned og træne. Men skal selvfølgelig være 100% fokuseret på det på min måde.... Der kan man ikke synde, og så bare træne lidt ekstra nemlig :(

Måden jeg gør det på fungerer super godt for mig... Nogle gange kan det virke overvældende at skulle ændre hele sit liv på én gang, og så kan det være en god idé at starte op med madvanerne, og når man så har fået blod på tanden så tage ned i centeret... Men igen, det er jo forskelligt hvad der virker for folk... Jeg kommer bare med et andet alternativ :)

Samtidig mener jeg at det vigtigste ved et varigt vægttab er at kigge på og forstå hvad det er man kommer i munden... Før kunne du ikke stille en slikskål foran mig uden jeg havde tømt den inden aftenen var omme... Og (Nu kommer det pinlige) det er ofte sket at jeg har siddet og kørt en hel bøtte is indenbords til en god film.... ren og skær fordi jeg ikke tænkte mig om.... NEVER AGAIN!!!! :badgirl:

Jeg er gået fra at veje 99kg til 75,8kg, mit mål er at ramme 65 kg inden mit bryllup... Så har 8 måneder til det sidste - det burde kunne lade sig gøre... Og når jeg det inden, så er det jo bare fedt (eller nærmere... Minus fedt, tø hø... Dårlig humor fra min side) :tunge:

1

Del dette indlæg

Maria&Mikkel

For det første, tusind tak :lol: er også selv lidt stolt :thumbsupsmileyanim:

Men jeg er helt enig med dig... Selvfølgelig skal kroppen have energi... Mit indlæg var også bare for at vise, at man som sagt godt kan gøre det uden at skulle ned og træne. Men skal selvfølgelig være 100% fokuseret på det på min måde.... Der kan man ikke synde, og så bare træne lidt ekstra nemlig :(

Måden jeg gør det på fungerer super godt for mig... Nogle gange kan det virke overvældende at skulle ændre hele sit liv på én gang, og så kan det være en god idé at starte op med madvanerne, og når man så har fået blod på tanden så tage ned i centeret... Men igen, det er jo forskelligt hvad der virker for folk... Jeg kommer bare med et andet alternativ :)

Samtidig mener jeg at det vigtigste ved et varigt vægttab er at kigge på og forstå hvad det er man kommer i munden... Før kunne du ikke stille en slikskål foran mig uden jeg havde tømt den inden aftenen var omme... Og (Nu kommer det pinlige) det er ofte sket at jeg har siddet og kørt en hel bøtte is indenbords til en god film.... ren og skær fordi jeg ikke tænkte mig om.... NEVER AGAIN!!!! :badgirl:

Jeg er gået fra at veje 99kg til 75,8kg, mit mål er at ramme 65 kg inden mit bryllup... Så har 8 måneder til det sidste - det burde kunne lade sig gøre... Og når jeg det inden, så er det jo bare fedt (eller nærmere... Minus fedt, tø hø... Dårlig humor fra min side) :tunge:

Ahhh, hvor er det sejt :balloon: Har så meget respekt for at folk kan smide så mange kilo! Og synes BS Christiansen rammer rigtigt, når han siger: Et godt liv skal man kæmpe for". For de har sikkert ikke været let at smide så meget, og slet ikke når du ikke kan træne :blink: Så er helt overbevist om, at de regler du har stillet op for dig selv virker :BKSTREET:

Så jeg siger bare GP og held og lykke med de sidste 10 kg. Et fedt liv - uden fedt ! (så dårlig humor fra min side :tunge: )

0

Del dette indlæg

Så har startskuddet til en ny og slankere mig, lydt. :)

Har snakket med H2B og han var så sød, at han gav mig et halvt års fri fitness i julegave, så behøver jeg i hvert fald ikke spekulere på om jeg har råd .. :)

Jeg har samtidig bestilt tid til at få lavet et personligt træningsprogram mhp. at jeg får smidt nogle kilo og kommer i bedre form . Og så forsøger jeg at følge Kiss-kosten, med god støtte fra hubbie .. :)

Tusind tak for jeres gode råd og støtte .. :)

0

Del dette indlæg

Jeg kan varmt anbefale vægtkonsulenterne. De giver en fornemmelse af hvilke madvarer der er gode og dårlige. Der er ikke noget man ikke må spise, men man lærer at hvis man har lyst til en plade chokolade og spiser den - er man nødt til at spise ting som så ikke indeholder så mange kalorie resten af dagen.

Det lyder som vægtvogterne og ikke vægtkonsulenterne. Hos vægtkonsulenterne spiser man inden for nogle meget klart definerede rammer, hvor man skal have rigtigt mange grøntsager og hvor nogle ting er "forbudt". Hos vægtvogterne bliver alt mad omregnet til point, og man må få et bestemt antal point hver dag baseret på højde, alder og vægt. Jeg har selv tidligere tabt 35 kg hos vægtkonsulenterne, så jeg kan skrive under på, at det kan virke. Af mange årsager har jeg dog i løbet af de sidste 5 år taget ca. 10 kg på om året, så nu er jeg gået i gang hos vægtvogterne - for at prøve noget nyt. Men kommer først op i fulgt gear efter nytår :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal også tabe mig til brylluppet. jeg er en str 46 og vil meget gerne ned i en 42, men det er ikke alpha og omega at jeg når helt derned. Jeg vil bare gerne ned til der, hvor jeg føler mig tilpas og hjemme i min krop. Så betyder kiloene knapt så meget. Til gengæld er jeg på madlog og det har netop givet mig den bevidsthed om hvad jeg spiser, som jeg synes nogle gange går fløjten. Vi "synder" 1-2 gange om måneden. Jeg har en mega sød tand og bliver nødt til at have det at se frem til, så jeg ikke går fråde-amok i slik og kager! Desuden træner min kæreste og jeg sammen, så vi hygger os faktisk med det :) Jeg tror det vigtigste er, at se det som en bevidstheds-/livsstilsændring og ikke som en slankekur. Og ja, hvis du falder i (det er tosset svært at undgå), så lad være med at slå dig selv i hovedet med det, rejs dig op igen og fortsæt hvor du slap :)

Alt held og lykke med det, jeg vil glæde mig til at følge dine fremskridt :)

1

Del dette indlæg

Jeg har før haft held med at tabe mig på vægtvogterne og skal også i træning snart. Jeg har desværre brugt hele efteråret på at være syg og er ikke helt på toppen igen. Så skulle man tro at jeg havde tabt mig ikke? Nej, for man tager jo vildt på når man er så dårlig at man ikke kan spise i flere dage og derefter grovæder når man endelig kan spise igen! Specielt når mønsteret gentager sig og man ikke har mulighed for nogen fysisk aktivitet. Glæder mig så meget til at få mit liv tilbage.

Jeg kan klart anbefale som de andre: mål ikke kg, men centimeter. Eller mål begge dele

Hold kontrol datoer hvor du måler dig/vejer dig for at følge op på om der sker noget. Det må ikke være for tit, men tjekker du kun engang om måneden kan det være svært at holde fokus. Det er realistisk at tabe gennemsnitligt 1/2 kg om ugen / et par centimeter om måneden. Jeg er selv modstander af slet ikke at spise kartofler, pasta eller ris. Det bliver alt for kur agtigt og svært hvis man ikke spiser hjemme hver dag. Desuden har de fleste svært ved at forestille sig aldrig at skulle spise de ting igen. Det er bedre at udskifte til fulkornspasta når man kan og spise mindre portioner. For mig virker det også med små belønninger. F.eks. at man en gang om ugen må spise en pose slik eller hvis du er på vægtvogterne at du må bruge f.eks. 2 point på slik pr. dag. Jeg er ikke selv til sodavand så hvis jeg vil have lidt sødt at drikke snupper jeg et glas sukkerfri saftevand.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer