0Tine0

Hvornår og hvordan lærer i brudevals?

23 indlæg i dette emne

Vi har hele tiden snakket om at det skal vi til januar, og den nærmer sig godt nok nu.

Min kæreste kan ikke danse om så hans liv afhænger af det, og jeg skal heller ikke snakke for højt om egne evner... Har læst at man godt kan lære det selv, og at de fleste gør det :)

Det ser ikke ud til der er nogle steder at lære det i nærheden af Holstebro.

Hvordan gør I? :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en ambition om at lære det på stuegulvet i strømpefødder via YouTube!

Jeg skal dog ærligt indrømme, at jeg ikke har efterprøvet, om der findes sådanne videoer, men jeg kan næsten ikke tro andet. Ellers tænker jeg at en tur på biblioteket kan gøre det :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi lærer det også hjemme og med hjælp fra min svigerinde, som har gået til dans i mange år. Min kæreste er faktisk en haj til brudevalsen, det er faktisk mig, der skal huske hvilken fod man træder tilbage med og hvilken frem :)

Der er 8 mdr til vores bryllup og vi har øvet nogle gange, det er vildt sjovt :) især med rødvin til :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste har været gift før og vi har begge gået til dans (jeg da jeg var helt lille - han mens han var lidt ældre)... Så vi tager den på CD herhjemme i løbet af februar / marts - altså med ca. en måned til brylluppet.

Nogen gør lidt mere ud af det end andre - sådan er det jo med alting. Jeg synes at en rigtig brudevals er FLOT men ikke altafgørende - men jeg var f.eks. til et bryllup i sommers hvor brudeparret bare gik lidt fra siden til siden, og der stod jeg tilbage med følelsen af at de lige så godt kunne have ladet være...

For mig er det vigtigste at vi danser VALS og altså i 3/4 og i takt og følger musikken for ellers kan jeg slet ikke styre det (arbejdsskade efter MANGE år i musikkens verden)... Om det så i virkeligheden måske ikke helt er wienervals, det er ikke så vigtigt for mig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at dette år måtte blive en prøve, hvad dans angår, så vi startede til dans hos Jens Werner og hans kone. Det er alle mulige slags dans så vi kan bare lære en smule inden den store dag.

Det er faktisk gået hen og blive ugens højdepunkt. Det er så sjovt at lave noget i den retning sammen :wink:

Der ud over regner vi med at tage en enetime med Werner kort inden vores bryllup.

Fra Karina

0

Del dette indlæg

Vi skal også øve den hjemme på stue gulvet, og det kan også godt være at kræver lidt rødvin, for min kære H2B har 2 venster fødder :wink:

Så det skal nok blive sjov når vi skal igang med det :rolleyes:

0

Del dette indlæg

H2B har vedtaget at vi betaler for nogle danselektioner. Det var han helt sikker på - så jeg slår to fluer med et smæk. Bliver god til brudevals og giver h2b (lidt!) medbestemmelse :lol:

Jeg havde forestillet mig at det bare skulle have været til en dvd hjemme i stuen (med rødvin!) :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har allieret os med en veninde som underviser i hip hop/street, da vi jo skal lave en vild og anderledes brudevals :wink:

Og dette er vi allerede startet på nu, da der skal være flere slags sange (flettet ind i hinanden).... Vi skal først giftes 30/6-12 :thumbsupsmileyanim:

Hvor det bare fedt at I gør det, tager hatten af for jer :cheerleader3: ville også gerne selv men jeg er ikke den store danser og som sagt så har H2B 2 venster føder :unsure:

så vi "nupper" den faste brudevals, som sikkert også kommer til at se sjov ud men knold og tot :thumbsupsmileyanim: hehehe

0

Del dette indlæg

Nogle vælger at gøre noget ud af det og har det sjovt med at lære at danse brudevalsen. Andre tager det som det nu er. Det man skal huske på i begge situationer er at det er de færreste fester hvor brudeparret får lov til at danse brudevals i mere end 1 1/2 minut. Under det sidste minut af brudevalsen plejer gommen at få klæppet sokker etc. Det er faktisk sådan at man næsten skal opfordre folk til at holde lidt igen (fordi parret jo har øvet sig meget) i de situationer hvor parret vælger at lave en alternativ brudevals, som Signe også er inde på, hvor brudevalsen" knækker" efter et stykke tid for tænk hvis parret allerede er blevet overfaldet inden overgangen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det afhænger jo nok af jeres gæster og dermed også af jer selv; Hvordan de opfatter jer som par etc. Et andet spørgsmål er jo så hvis strømper de vil klippe, hvis ikke de vil klippe jer begges. Der kunne I jo tage fusen på dem og tage lange nylonstrømper eller gamacher på. Det er dog nok rimeligt sikkert at I ikke får klippet slips :)

0

Del dette indlæg

Nu kan vi godt sådan rimelig godt begge to (vi har gået til standard dans som børn), men min kusine og hendes mand spurgte mine forældre, som er rigtig gode dansere, om de havde lyst til at hjælpe dem med at lære det. Så et par aftener eller 3 hos dem og så kunne de danse brudevals, og de skulle ikke betale for det.

Så jeg ville eventuelt spørge nogle familiemedlemmer, hvis I har nogle der er dygtige dansere

Rigtig glædelig jul :xmas:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine svigerforældre går til dans, så de kommer på banen med maaasser af rødvin! Jeg tror det bliver sådan en løs underholdningsdel, når vi skal mødes i de kommende måneder. Om det så bliver underholdende for dem eller for os, det vil jo vise sig! -HAHA- Og så bliver det nok sat mere i skema, når vi nærmer os brylluppet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer