arno

CHATTEN

15 indlæg i dette emne

Jeg fylder 30 år på mandag, men egentlig er problemet først d. 11.9. hvor jeg holder "åbenthusfestarrangement" for alle venner, familie m.m.

Stikord:

- har INGEN penge! Holdt bryllup i maj 2004, og vi er fattige som kirkegårdsmus!

- skal leje lokale (500kr) for at alle kan være der

- ca 65 mulige "besøgende" fordelt over eftermiddag og aften + børn

- kl. 13-18 skal der være "åbent" for forældre med deres børn

- kl. 18-...? skal der være "voksenfest"

- mulighed for at overnatte på gulvet i vores lejlighed

- har ALLE ingredienser til velkomstdrinks magen til dem vi fik til brylluppet

- overvejer at bede folk om at tage kød med, og så kan vi grille, evt salat m.m.

- overvejer at lave lagkager/boller til om eftermiddagen

Kan I hjælpe mig med idéer til hvordan jeg kan gøre min fødselsdagsfest rigtig sjov, uden at den egentlig skal koste ret meget mere end 1000kr (det er inkl de 500kr til leje)???

Folk ER med på at det bliver en "skrabesammenfest" - de forventer ikke det helt store, fordi alle godt ved at vi blev gift i foråret... Og alle glæder sig til at komme! Indtil videre har jeg fået cirka 30 JA-svar, uden at jeg har sendt en indbydelse ud.

GLÆDER mig til at se alle mine venner, men hvad gør jeg...??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du vil tage til takke med madvarer i fødselsdagsgave, så ønsk dig de forskellige ting af folk. " Af jer ønsker jeg mig frikadeller til 10 mennesker" osv.

Man skal selv medbringe drikkevarer, og så har de gaven med i form af mad, så koster det ikke en bondegård.

Knus Trisse :super:

0

Del dette indlæg

man kan sagents lave billigt mad for 500,- kr. - du kan jo lave en pasta salat med majs og gullerødder i og så kan du lave dunser med fyld i som havregryn, så de bliver lavet på den gamledags måde - eller har du evt. noget liggende i fryseren som kan bruges ???

håber at du kan bruge dette forslag til noget - jeg er også spændt da jeg også lige når at blive gift inden jeg fylder 30 ( okt) - så når jeg også det lige inden uddelingen af peber møen/bøssen - ; ) - Held & lykke med festen

Mange hilsner

Maria

0

Del dette indlæg

Der er jo faktisk heller ikke nogen, som siger at festen skal være på selve dagen eller lige i nærheden...

Da jeg fyldte 25 var min mand lige fyldt 30. Vi var mere eller mindre ludfattige, da vi begge var under uddannelse... Vi ventede lige et halvt år, hvor vi skrabede lidt penge sammen... Så kunne vi til gengæld også holde både 30 og 25 års fødselsdag, forlovelses fest og indflytterfest i en... Vi havde 55 gæster og holdt festen for 3000 kr. Gæsterne betalte dog selv drikkevarer indtil altså udgifterne var dækket, så var baren fri...

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Festen bliver holdt cirka 2 måneder efter min fødselsdag, men det skyldes mest af alt at jeg har fødselsdag midt i sommerferie perioden, og der er for det meste aldrig nogen der kan - heller ikke i år...

Det med at folk selv medbringer drikkevarer, ER skrevet "bag øret". Det kan folk sagtens forstå, og det giver lidt mere luft i budgettet.

Jeg synes idéen med frikadeller lyder som en kanon idé. De kan laves i forvejen, og skal bare lige varmes op på selve dagen. Det er vel i virkeligheden også en del billigere end grill-mad; altså hvor vi står for "tilbehøret" + grill/kul, og gæsterne selv medbringer det kød de gerne vil spise? Eller... - jeg går stadigvæk og tumler med idéen om grill-mad. Jeg kan garanteret godt lokke med nogle af mine venner/veninder, så de laver lidt kartoffelsalat eller lign. til festen.

Kom bare med flere idéer - jeg kan bruge dem allesammen!!

/arno

0

Del dette indlæg

Hejsa Arno

Tillykke med fødselsdagen!!!! :drink2: :super:

Jeg synes det ville være en god idé, at lave en liste over hvad der skal være af mad og drikke, og så lave nogle indbydelser, hvor du skriver listen på, og så kan folk ringe og fortælle dig hvad de medbringer. På den måde føler folk sig ikke pressede til noget, og du kan bedre overskue hvad du skal forberede.

Hvis 2 par tager salat med og 7 par tager 1 eller 2 pakker kød eller pølser med osv. Så kan du selv spæde lidt til med nogle eksta ting..... (og så kommer de helt sikkert også med gaver alligevel ;) )

Jeg var også til en fødselsdag i England engang, hvor de skrev at de stod for alle drikkevarer og mad, og så skulle der betales ca. 100 kroner ved indgangen....

ELLERS kan du bare sige til folk, at alle selv medbringer mad (til at grille), og så står du for salat, brød og sodavand. Jeg har været til flere grill-aftener, hvor vi selv tog div. mad med. Det var FINT!!

Skriv hvad du beslutter dig for.... :)

Knus Christina

Redigeret af ckr
0

Del dette indlæg

Hej Arno,

jeg synes SAGTENS du kan tillade dig at lave en "medbring selv jeres mad"-fest! Dem har jeg været til mange af gennem årene, og der er ingen der har rynket på næsen over det.

De kan medbringe deres bøffer/pølser/whatever, og så kan du købe tilbehør - og man kan lave meget billig kartoffelsalat der smager supergodt - hvis du (eller andre) er interesseret har min mor en kanon opskrift, der går rent hjem hver gang, som jeg kan få af hende ved lejlighed.

Folk synes generelt det er hyggeligt med sådan et sammenskudsgilde... :super:

0

Del dette indlæg

Ja og der kan også laves mange flødekartofler til billige penge. Hvad med at holde en "vi skal have tømt fryseren"-fest, hvor du simpelthen laver hvad i måtte have i fryseren og så flødekartofler, kartoffelsalat, salat og flutes.

Ellers så er det da alletiders ide at grille, hvor folk medbringer noget hver især - Sammenskudsgrill-fest. Nogen kan tage kød med andre noget tilbehør.

Jeg har faktisk også lige hørt om en ide fra en veninde. Hun fortalte - godt nok om et bryllup hun skulle til - men der havde brudeparret sendt et kontonummer ud til gæsterne, og skrevet at de ikke manglede nogle ting, så hvis folk havde lyst til at give en gave, ønskede de sig penge sat ind på kontoen - pengene blev så brugt til at holde festen for. Det synes jeg da også sagtens at du kan gøre i forhold til din fødselsdag, hvis du har lyst. Så kan I jo selv købe grillkul, kød og lave tilbehør som I synes - og der behøver jo rent faktisk ikke gå ret mange penge ind på kontoen før du kan holde alle tiders fest.

Håber du finder den perfekte løsning for dig

Redigeret af jbm79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer